Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Padł mi akumulator i nie wiem dlaczego...
Autor Wiadomość
KASZUB 
weteran


Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Piwa: 60/63
Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2018-08-11, 12:58   Padł mi akumulator i nie wiem dlaczego...

Cześć wszystkim.
Urodził mi się taki problem. Jak cześć z was wie mam u siebie solar 270W i regulator tracer 40A a do tego aku 180Ah kwasiak.
Podlaczylem to wszytko nic nie ustawiając parę miesięcy temu i wszystko chodziło dobrze. Jakiś tydzień temu gdy byłem w pracy zaczęła wyć przetwornica. Poprosiłem syna żeby zakryl solar i dołączył kleme aku do czasu mojego powrotu. Dzisiaj trochę poszukałem co i jak. Kolega Agat podpowiedzi żebym spróbował od wymiany aku i okazało się, że miał rację. Padło aku!
Na tracerze pokazywało mi, że solar podaję prąd ale aku było przekreslone a u gory pojawiała się zmartwiona buźka :( jak ta.
Zmieniłem aku na takie które miałem i wszystko wróciło do normy.
I teraz pytanie co jest grane? :roll:
Zaraz wyjazd więc kupiłem drugi aku 180Ah ale nie chce żeby się sytuacja powtórzyła...
Może aku jest przeładowane? Czy ktoś wie jak się to ustawia? Jest instrukcja ale... Słaby w tym jestem... Może jakieś podpowiedzi?

Edyta: czasami potrafił ładować powyżej 14V i nie wiem czy to nie za dużo dla aku....?

IMG-20180803-WA0000.jpg
Tak to wyglądało
Plik ściągnięto 3 raz(y) 95,32 KB

_________________
Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2018-08-11, 13:42   

KASZUB napisał/a:
powyżej 14V i nie wiem czy to nie za dużo dla aku..
Ładowanie do 14,4-14.6V to standard , po naładowaniu powinien przejść na podtrzymanie 13,5-13.18V
KASZUB napisał/a:
I teraz pytanie co jest grane?

Żeby coś wiedzieć ,musisz sprawdzić ten padnięty aku ,
podejrzewam że jest głęboko rozładowany
zmierz multimetrem napięcie ,
podepnij pod prostownik ale nie daj więcej jak 5-8A i kontroluj , przy takim prądzie to 40-50h
powinno go przywrócić do świata żywych , no chyba że jakieś zwarcie , przerwa czy tp.
a sprawdź elektrolit czy nie ma ubytku.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wlodo 
weteran


Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Sie 2014
Piwa: 67/68
Skąd: Witaszyce
Wysłany: 2018-08-11, 14:29   

Ja podłączyłem bez ustawiania ??? Przecież dwa parametry należy mu podać bezwzględnie, rodzaj akumulatora i jego/ich pojemność. Jeżeli tego nie zrobiłeś, to co on właściwie ładował ? I tu możesz już mieć odpowiedź co się wydażyło. ;)
_________________
Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wirefree 
stary wyga

Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lis 2016
Otrzymał 11 piw(a)
Skąd: internet
Wysłany: 2018-08-11, 14:40   

Podłącz miernik do aku i jakies obciazenie , jesli napiecie na aku spadnie ponizej 10.6 V to to jest już trup.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KASZUB 
weteran


Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Piwa: 60/63
Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2018-08-11, 19:14   

Kupiłem drugi takiej samej pojemności. Ten odwioze do reklamacji. Rozladowny jest do poziomu 11V.

Parametry jak mi powiedziano ustawione są fabrycznie a urządzenie samo je dobiera po wykryciu podłączonego rodzaju aku. Dzisiaj coś próbowałem w tym grzebać i :dupa . Nic nie kumam...

Teraz wszystko chodzi jak Bozia kazała. Ciekawe co tego zbója rozładowalo. Ładowarkę miałem podłączona ale stwierdziłem, że odda i niech fachowcy się tym zajmą... Jak się okaże, że będzie ok będę miał dwa aku. I będę mógł klime wstawić na przyszly sezon :bajer . Ale bolą wydać kolejne 630zl :chytry
_________________
Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
robba 
weteran


Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Paź 2015
Piwa: 90/174
Skąd: Nicelea
Wysłany: 2018-08-11, 20:29   Re: Padł mi akumulator i nie wiem dlaczego...

KASZUB napisał/a:
.... Padło aku!
Na tracerze pokazywało mi, że solar podaję prąd ale aku było przekreslone a u gory pojawiała się zmartwiona buźka :( jak ta.
Zmieniłem aku na takie które miałem i wszystko wróciło do normy.
....
Edyta: czasami potrafił ładować powyżej 14V i nie wiem czy to nie za dużo dla aku....?


sprawdz czy jak już słońce nie świeci czy przypadkiem prąd nie jest z aku pobierany.

a aku miałeś żelowe? jeśli tak to przekroczenie powyżej 14V przez dłuższy czas wykończy aku.

Jeszcze mogło być że miałeś pecha i cela Tobie zdechła...

EDYTA: widzę teraz że kwaasiak, czyli do 14,5 bez problemu, ale jeśli potrafi wyżej to też uszkodzi aku
_________________
.
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Sosna91 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Citroen Jumper
Dołączył: 08 Wrz 2017
Skąd: UK
Wysłany: 2018-08-14, 00:51   

Skoro napięcie spadlo do 11v to sa 2 opcje,

pisales o wyciu przetwornicy a wiec moze dostala zwarcia badz inne urzadzenie i ssało prąd do odciecia przetwornicy 10,7v

druga opcja i najbardziej prawododpodobna jesli aku nie chce sie podniesc po wyzej 11v to poporstu zwarcie na jednej z celi i wtedy mamy takie wlasnie napiecie, aku szmelc chyba ze gwarancja ale nie przyznawaj sie ze do solarow bo zeby czepiaja sie jak w "złym" aucie zamontowany choc nie ma czegos takeigo, moge sobei wsadzic jaki chce zeby nie uznac reklamacji
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KASZUB 
weteran


Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Piwa: 60/63
Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2018-08-14, 07:35   

Aku oddane do reklamacji. A my już w trasie na południe! :spoko
_________________
Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-08-14, 09:37   

KASZUB napisał/a:
Kupiłem drugi takiej samej pojemności. Ten odwioze do reklamacji. Rozladowny jest do poziomu 11V.

Parametry jak mi powiedziano ustawione są fabrycznie a urządzenie samo je dobiera po wykryciu podłączonego rodzaju aku. Dzisiaj coś próbowałem w tym grzebać i :dupa . Nic nie kumam...

Teraz wszystko chodzi jak Bozia kazała. Ciekawe co tego zbója rozładowalo. Ładowarkę miałem podłączona ale stwierdziłem, że odda i niech fachowcy się tym zajmą... Jak się okaże, że będzie ok będę miał dwa aku. I będę mógł klime wstawić na przyszly sezon :bajer . Ale bolą wydać kolejne 630zl :chytry


Może jest jakiś nowy Tracer, ale rodzaj akumulatora to się zawsze ustawiało z menu, są 4 możliwości - żelowy, 'bezobsługowy', kwasowy i własne ustawienie. Złe ustawienie nie powinno rozwalić akumulatora ale znacznie skróci jego żywotność. Jak masz kwasowy to pozycja FLD ( flooded )
 Operating Steps
Under Battery Voltage interface, press ENTER button and hold it for 5s to enter
into the interface of Battery type setting. After choosing the battery type by
pressing SELECT button, wait for 5 seconds or press ENTER button again to
modify successfully.
 Battery Type
① Sealed (Default) ② Gel ③ Flooded ④ User
For a user-defined battery type, you will require one of the communication
methods described above, such as a remote meter MT50 or PC software “Solar
Station Monitor”
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KASZUB 
weteran


Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Piwa: 60/63
Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2018-08-15, 07:37   

Takie cos mam jak na zdjęciu. A na wyświetlaczu jego główne funkcje. Później jest dużo pod funkcji. I bladego pojęcia nie mam co jest do czego... :oops:

IMG_20180430_134618.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 1,38 MB

IMG_20180430_161311.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 1,24 MB

IMG_20180430_161318.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 1,3 MB

IMG_20180430_161325.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 1,22 MB

_________________
Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-08-15, 08:49   

nie mam teraz czasu ale popatrz, to jest dla MT-50

NOTE: Press OK to change from reading mode to parameter setting mode. Once the parameter
is highlighted, use the UP and DOWN arrows to adjust the setting and press OK once again to
save the setting.
NOTE: To customize charge parameters, BATT must be set to USER, under 4. CONTROL
PARAMETERS
NOTE: A Control Parameters table can be found under Technical Specifications for parameter
boundary limits.
Choose Gel, Sealed, Flooded or User battery
and modify the Amp-hours(Ah) if necessary.
Choose from 1-999 Ah.
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-08-15, 08:50   

wieczorem mogę pomóc bardziej , masz instrukcję czy ci wysłać ?

http://www.renogy.com/tem...crMtr-MT-50.pdf
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KASZUB 
weteran


Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 09 Sie 2014
Piwa: 60/63
Skąd: Celbowo koło Pucka
Wysłany: 2018-08-15, 08:55   

Suliki, wszytsko jest ok ale ja nawet nie wiem jakie parametry mam wpisać... I gdzie... :gwm dla mnie to brzmi jak czarna magia. :roll:
_________________
Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-08-15, 09:27   

OK, opiszę ci krok po kroku jak będę miał chwilę czasu
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-08-15, 10:41   

Czytając instrukcje ( ja mam bez modułu MT-50 )
Zjedź kursorem na:
Control Para
Naciśnij OK aby wejść w tryb programowania parametrów. Powinno się pojawić okienko ( może strzałkami trzeba przewinąć góra dół aby do tego okienka dojść ) :
Battery Type
Sealed
Battery AH
200A

Kliknij w Battery Type i wybierz – Flooded – ‘kwasowy’ ( będzie jeszcze : Sealed, Gel i User battery ) , zakładam naciśnij OK, potem zjedź strzałką na Battery AH i ustaw pojemność swojego akumulatora w AH – można zmieniać pomiędzy 1 a 999 AH zakładam, że zmiana jest strzałkami i jak ustawisz to OK, potem jeszcze raz OK i na okienku będzie:
Battery Type
Flooded
Battery AH
…. Tyle ile masz

OK i wychodzisz z menu
Sorry tyle wyczytałem ale bez podglądu to ciężko coś więcej wyczytać z instrukcji i doradzić.
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***