Padł mi akumulator i nie wiem dlaczego... |
Autor |
Wiadomość |
KASZUB
weteran
Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Sie 2014 Piwa: 60/63 Skąd: Celbowo koło Pucka
|
Wysłany: 2018-08-11, 11:58 Padł mi akumulator i nie wiem dlaczego...
|
|
|
Cześć wszystkim.
Urodził mi się taki problem. Jak cześć z was wie mam u siebie solar 270W i regulator tracer 40A a do tego aku 180Ah kwasiak.
Podlaczylem to wszytko nic nie ustawiając parę miesięcy temu i wszystko chodziło dobrze. Jakiś tydzień temu gdy byłem w pracy zaczęła wyć przetwornica. Poprosiłem syna żeby zakryl solar i dołączył kleme aku do czasu mojego powrotu. Dzisiaj trochę poszukałem co i jak. Kolega Agat podpowiedzi żebym spróbował od wymiany aku i okazało się, że miał rację. Padło aku!
Na tracerze pokazywało mi, że solar podaję prąd ale aku było przekreslone a u gory pojawiała się zmartwiona buźka jak ta.
Zmieniłem aku na takie które miałem i wszystko wróciło do normy.
I teraz pytanie co jest grane?
Zaraz wyjazd więc kupiłem drugi aku 180Ah ale nie chce żeby się sytuacja powtórzyła...
Może aku jest przeładowane? Czy ktoś wie jak się to ustawia? Jest instrukcja ale... Słaby w tym jestem... Może jakieś podpowiedzi?
Edyta: czasami potrafił ładować powyżej 14V i nie wiem czy to nie za dużo dla aku....?
IMG-20180803-WA0000.jpg Tak to wyglądało |
|
Plik ściągnięto 3 raz(y) 95,32 KB |
|
_________________ Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j |
|
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2018-08-11, 12:42
|
|
|
KASZUB napisał/a: | powyżej 14V i nie wiem czy to nie za dużo dla aku.. | Ładowanie do 14,4-14.6V to standard , po naładowaniu powinien przejść na podtrzymanie 13,5-13.18V KASZUB napisał/a: | I teraz pytanie co jest grane? |
Żeby coś wiedzieć ,musisz sprawdzić ten padnięty aku ,
podejrzewam że jest głęboko rozładowany
zmierz multimetrem napięcie ,
podepnij pod prostownik ale nie daj więcej jak 5-8A i kontroluj , przy takim prądzie to 40-50h
powinno go przywrócić do świata żywych , no chyba że jakieś zwarcie , przerwa czy tp.
a sprawdź elektrolit czy nie ma ubytku. |
|
|
|
|
|
wlodo
weteran
Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
Wysłany: 2018-08-11, 13:29
|
|
|
Ja podłączyłem bez ustawiania ??? Przecież dwa parametry należy mu podać bezwzględnie, rodzaj akumulatora i jego/ich pojemność. Jeżeli tego nie zrobiłeś, to co on właściwie ładował ? I tu możesz już mieć odpowiedź co się wydażyło. |
_________________ Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
wirefree
stary wyga
Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lis 2016 Otrzymał 11 piw(a) Skąd: internet
|
Wysłany: 2018-08-11, 13:40
|
|
|
Podłącz miernik do aku i jakies obciazenie , jesli napiecie na aku spadnie ponizej 10.6 V to to jest już trup. |
|
|
|
|
KASZUB
weteran
Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Sie 2014 Piwa: 60/63 Skąd: Celbowo koło Pucka
|
Wysłany: 2018-08-11, 18:14
|
|
|
Kupiłem drugi takiej samej pojemności. Ten odwioze do reklamacji. Rozladowny jest do poziomu 11V.
Parametry jak mi powiedziano ustawione są fabrycznie a urządzenie samo je dobiera po wykryciu podłączonego rodzaju aku. Dzisiaj coś próbowałem w tym grzebać i . Nic nie kumam...
Teraz wszystko chodzi jak Bozia kazała. Ciekawe co tego zbója rozładowalo. Ładowarkę miałem podłączona ale stwierdziłem, że odda i niech fachowcy się tym zajmą... Jak się okaże, że będzie ok będę miał dwa aku. I będę mógł klime wstawić na przyszly sezon . Ale bolą wydać kolejne 630zl |
_________________ Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j |
|
|
|
|
robba
weteran
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Paź 2015 Piwa: 90/172 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2018-08-11, 19:29 Re: Padł mi akumulator i nie wiem dlaczego...
|
|
|
KASZUB napisał/a: | .... Padło aku!
Na tracerze pokazywało mi, że solar podaję prąd ale aku było przekreslone a u gory pojawiała się zmartwiona buźka jak ta.
Zmieniłem aku na takie które miałem i wszystko wróciło do normy.
....
Edyta: czasami potrafił ładować powyżej 14V i nie wiem czy to nie za dużo dla aku....? |
sprawdz czy jak już słońce nie świeci czy przypadkiem prąd nie jest z aku pobierany.
a aku miałeś żelowe? jeśli tak to przekroczenie powyżej 14V przez dłuższy czas wykończy aku.
Jeszcze mogło być że miałeś pecha i cela Tobie zdechła...
EDYTA: widzę teraz że kwaasiak, czyli do 14,5 bez problemu, ale jeśli potrafi wyżej to też uszkodzi aku |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
|
|
Sosna91
trochę już popisał
Twój sprzęt: Citroen Jumper
Dołączył: 08 Wrz 2017 Skąd: UK
|
Wysłany: 2018-08-13, 23:51
|
|
|
Skoro napięcie spadlo do 11v to sa 2 opcje,
pisales o wyciu przetwornicy a wiec moze dostala zwarcia badz inne urzadzenie i ssało prąd do odciecia przetwornicy 10,7v
druga opcja i najbardziej prawododpodobna jesli aku nie chce sie podniesc po wyzej 11v to poporstu zwarcie na jednej z celi i wtedy mamy takie wlasnie napiecie, aku szmelc chyba ze gwarancja ale nie przyznawaj sie ze do solarow bo zeby czepiaja sie jak w "złym" aucie zamontowany choc nie ma czegos takeigo, moge sobei wsadzic jaki chce zeby nie uznac reklamacji |
|
|
|
|
KASZUB
weteran
Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Sie 2014 Piwa: 60/63 Skąd: Celbowo koło Pucka
|
|
|
|
|
Suliki
stary wyga
Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2018-08-14, 08:37
|
|
|
KASZUB napisał/a: | Kupiłem drugi takiej samej pojemności. Ten odwioze do reklamacji. Rozladowny jest do poziomu 11V.
Parametry jak mi powiedziano ustawione są fabrycznie a urządzenie samo je dobiera po wykryciu podłączonego rodzaju aku. Dzisiaj coś próbowałem w tym grzebać i . Nic nie kumam...
Teraz wszystko chodzi jak Bozia kazała. Ciekawe co tego zbója rozładowalo. Ładowarkę miałem podłączona ale stwierdziłem, że odda i niech fachowcy się tym zajmą... Jak się okaże, że będzie ok będę miał dwa aku. I będę mógł klime wstawić na przyszly sezon . Ale bolą wydać kolejne 630zl |
Może jest jakiś nowy Tracer, ale rodzaj akumulatora to się zawsze ustawiało z menu, są 4 możliwości - żelowy, 'bezobsługowy', kwasowy i własne ustawienie. Złe ustawienie nie powinno rozwalić akumulatora ale znacznie skróci jego żywotność. Jak masz kwasowy to pozycja FLD ( flooded )
Operating Steps
Under Battery Voltage interface, press ENTER button and hold it for 5s to enter
into the interface of Battery type setting. After choosing the battery type by
pressing SELECT button, wait for 5 seconds or press ENTER button again to
modify successfully.
Battery Type
① Sealed (Default) ② Gel ③ Flooded ④ User
For a user-defined battery type, you will require one of the communication
methods described above, such as a remote meter MT50 or PC software “Solar
Station Monitor” |
_________________ P&E |
|
|
|
|
KASZUB
weteran
Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Sie 2014 Piwa: 60/63 Skąd: Celbowo koło Pucka
|
Wysłany: 2018-08-15, 06:37
|
|
|
Takie cos mam jak na zdjęciu. A na wyświetlaczu jego główne funkcje. Później jest dużo pod funkcji. I bladego pojęcia nie mam co jest do czego...
IMG_20180430_134618.jpg
|
|
Plik ściągnięto 10 raz(y) 1,38 MB |
IMG_20180430_161311.jpg
|
|
Plik ściągnięto 10 raz(y) 1,24 MB |
IMG_20180430_161318.jpg
|
|
Plik ściągnięto 9 raz(y) 1,3 MB |
IMG_20180430_161325.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 1,22 MB |
|
_________________ Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j |
|
|
|
|
Suliki
stary wyga
Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2018-08-15, 07:49
|
|
|
nie mam teraz czasu ale popatrz, to jest dla MT-50
NOTE: Press OK to change from reading mode to parameter setting mode. Once the parameter
is highlighted, use the UP and DOWN arrows to adjust the setting and press OK once again to
save the setting.
NOTE: To customize charge parameters, BATT must be set to USER, under 4. CONTROL
PARAMETERS
NOTE: A Control Parameters table can be found under Technical Specifications for parameter
boundary limits.
Choose Gel, Sealed, Flooded or User battery
and modify the Amp-hours(Ah) if necessary.
Choose from 1-999 Ah. |
_________________ P&E |
|
|
|
|
Suliki
stary wyga
Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
|
|
|
|
KASZUB
weteran
Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Sie 2014 Piwa: 60/63 Skąd: Celbowo koło Pucka
|
Wysłany: 2018-08-15, 07:55
|
|
|
Suliki, wszytsko jest ok ale ja nawet nie wiem jakie parametry mam wpisać... I gdzie... dla mnie to brzmi jak czarna magia. |
_________________ Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j |
|
|
|
|
Suliki
stary wyga
Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2018-08-15, 08:27
|
|
|
OK, opiszę ci krok po kroku jak będę miał chwilę czasu |
_________________ P&E |
|
|
|
|
Suliki
stary wyga
Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2018-08-15, 09:41
|
|
|
Czytając instrukcje ( ja mam bez modułu MT-50 )
Zjedź kursorem na:
Control Para
Naciśnij OK aby wejść w tryb programowania parametrów. Powinno się pojawić okienko ( może strzałkami trzeba przewinąć góra dół aby do tego okienka dojść ) :
Battery Type
Sealed
Battery AH
200A
Kliknij w Battery Type i wybierz – Flooded – ‘kwasowy’ ( będzie jeszcze : Sealed, Gel i User battery ) , zakładam naciśnij OK, potem zjedź strzałką na Battery AH i ustaw pojemność swojego akumulatora w AH – można zmieniać pomiędzy 1 a 999 AH zakładam, że zmiana jest strzałkami i jak ustawisz to OK, potem jeszcze raz OK i na okienku będzie:
Battery Type
Flooded
Battery AH
…. Tyle ile masz
OK i wychodzisz z menu
Sorry tyle wyczytałem ale bez podglądu to ciężko coś więcej wyczytać z instrukcji i doradzić. |
_________________ P&E |
|
|
|
|
|