Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Filtr gazu
Autor Wiadomość
adamer 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: T3 Westfalia Joker, Renault Possl Roadmaster
Dołączył: 14 Lis 2007
Postawił 3 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-10-05, 12:55   Filtr gazu

Pewnie nie ja jeden borykam sie z problemem zanieczyszczania palnika sadza. Mowa oczywiscie o lodowce. Po ostatnim wyjezdze spalil sie automatyczny iskrownik. Lodowka poszla do naprawy. Wstawili reczny, uciazliwy ale dzialal. Tyle ze krotko :( Powodem jak sie okazalo ( gdy ja w koncu wydlubalem z obudowy) byla sadza ktora uniemozliwiala przeskok iskry. Po oczyszczeniu odpala od pierwszego pstrykniecia.
Butle mam zamontowana stala, tankuje gaz na stacjach i wyglada na to ze przydalby sie jakis filtr. Czy stosujecie filtry na dolocie do lodowki? Moze takie jak w samochodowych instalacjach gazowych?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
stefan 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Wrz 2007
Piwa: 2/4
Skąd: okolice Duesseldorfu
Wysłany: 2008-10-05, 13:02   

Witam!
adamer napisał/a:
Butle mam zamontowana stala
-prawdopodobnie dotknol Cie problem o ktorym kiedys pisalem.To nie jest sprawa filtra tylko "zawartosci" zbiornika i co za tym idzie cisnienia w instalacji.Jezeli tego nie zrobisz "zgodnie ze sztuka" to bedziesz latal z ta lodowka wiecznie do naprawy a garnki i inne tam takie boilery wiecznie beda okopcone. :ok Pozdrawiam.Stefan.
_________________
Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
adamer 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: T3 Westfalia Joker, Renault Possl Roadmaster
Dołączył: 14 Lis 2007
Postawił 3 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-10-05, 13:09   

Co rozumiesz przez "zgodnie ze sztuka" ? Reduktor jest zamontowany, wiec cisnienie jest jak powinno byc .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2008-10-05, 13:36   

to normalne palniki trzeba czyścić nawet był o tym temat jak to zrobić bez wyjmowania lodówki
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kamperfan 
stary wyga


Twój sprzęt: PILOTE /Ford Transit
Nazwa załogi: Kamperfani (Kamperfanka i Kamperfan)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lis 2007
Piwa: 8/3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-10-05, 13:39   

W instalacji gazowej mojego kampera na wyjściu z butli są zamontowane zawory elektromagnetyczne wraz z filtrem papierowym zatrzymującym zanieczyszczenia stałe (jak w samochodach na gaz) a w reduktor wbudowany jest drugi filtr siatkowy. Wymiana wkładów papierowych i czyszczenie filtru siatkowego - co roku przed sezonem :idea: .
_________________
Prawa autorskie zastrzeżone zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. z późn. zm.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2008-10-05, 13:49   

Powodem osadzania się zanieczyśzczen na palniku może być też zła regulacja składy mieszanki gaz/powietrze i niecałkowite spalanie. Zła regulacja palnika lub nie oryginalna dysza. Dobrze by było gdyby fachowiec to zdiagnozował.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
stefan 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Wrz 2007
Piwa: 2/4
Skąd: okolice Duesseldorfu
Wysłany: 2008-10-05, 13:52   

Witam! Aaaa..........to we w butlach filterkow nie cza tylko w zbiornikach?Ciekawe spostrzezenia bo ludziom ktorzy mieli w domach gaz "butlowy" takie przygody sie nie zdarzakly. :ok Pozdrawiam.Stefan.
_________________
Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2008-10-05, 14:22   

stefan napisał/a:
Ciekawe spostrzezenia bo ludziom ktorzy mieli w domach gaz "butlowy" takie przygody sie nie zdarzakly
jak to nie po 10latach użytkowania masz pełen przegląd zanieczyszczeń średnio 1 butla na 3miesiące czyli 40 butli /10lat
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
stefan 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Wrz 2007
Piwa: 2/4
Skąd: okolice Duesseldorfu
Wysłany: 2008-10-05, 21:02   

Witam!
eler1 napisał/a:
40 butli
-to okolo 720 litrow gazu....Czyli okolo 6000 km samochodem "gazowym" przy zuzyciu 12 litrow/100 km.To jest niewiele.Przyczyna lezy gdzie indziej.Poczytaj moje posty.Pisalem o tym. :ok Pozdrawiam.Stefan.
_________________
Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
eler1 
Kombatant


Twój sprzęt: kamper
Nazwa załogi: elerki
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 15 Sty 2007
Piwa: 52/129
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2008-10-05, 21:26   

tylko widzisz jest taka sprawa gaz do zasilania silnika jest pobierany z dolnej części zbiornika z większością zanieczyszczeń a my pobieramy gaz z górnej części zbiornika w postaci lotnej z cząstkową ilością zanieczyszczeń, a co do butli 11kg rzadko kiedy jak w ogóle raz w swojej żywotności wylewają te całe błoto z butli.Poprostu jest dla nich ekonomicznie nie uzasadnione :spoko
_________________
Pierwsza MAŁA KARAWANA na CT :)

Życie jest jak pudełko czekoladek nigdy nie wiadomo na co się trafi.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
stefan 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Wrz 2007
Piwa: 2/4
Skąd: okolice Duesseldorfu
Wysłany: 2008-10-05, 21:36   

Witam! Pomimo ze z" butli samochodowej" ten gaz jest w fazie cieklej brany z samego dolu zbiornika zanieczyszczen jest przy takim przebiegu/ilosci gazu bardzo niewiele.Z tej przyczyny domowe urzadzenia(!) pobierajace faze lotna pracuja dlugo i bezawaryjnie.Celowo zaznaczylem "domowe" poniewaz w domu jest zwykle temperatura od 15-20 kilku stopni w MIEJSCU PRZECHOWYWANIA BUTLI.W duzej mierze zapobiega to znacznemu rozwarstwianiu na propan i butan.Im nizsza temperatura tym gorzej odparowuje butan.Prowadzi to do zmiany cisnienia i skladu mieszanki.Lekarstwem na to moze byc(umiejetnie uzyty) taki oto reduktor.Pozdrawiam.Stefan.

e81d_1.JPG
Reduktor z regulacja cisnienia.
Plik ściągnięto 4576 raz(y) 33,95 KB

_________________
Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mirekmat
doświadczony pisarz

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Piwa: 11/2
Wysłany: 2008-10-05, 23:10   

Witam.
No chybażeś Pan Stefan co nieco przegiął.Ten typ reduktora niezależnie od "umiejętności" niee może być stosowany w pojazdach kempingowych,no może w przypadku używania przy palniku do podgrzewania papy albo przy jakimś dużym wojskowym garze zużywającym 2-3 kg gazu na godzinę.Najczęstszym powodem zakopconych palników w lodówkach jest używanie palników w czasie jazdy a drugim zwykłe zabrudzenie przewodu kominowego.Owszem jakość gazu ma wpływ na płomień ale generalnie przyczyną jest zabrudzenie przewodów powietrznych co skutkuje złym stosunkiem powietrza do gazu.Przedstawionych na zdjęciu reduktorów nie polecam do używania w kamperach,Mirek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
stefan 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Wrz 2007
Piwa: 2/4
Skąd: okolice Duesseldorfu
Wysłany: 2008-10-05, 23:31   

Witam! Panie Mirku! Z calym szacunkiem dla panskiej wiedzy i doswiadczenia z ktorego i ja korzystalem. Prosze zatem o uwazne przeczytanie mojego postu. Ja nie zalecam ciaglego uzywania.Jest tam WYRAZNIE napisane "Lekarstwem na to moze byc(umiejetnie uzyty) taki oto reduktor" i koniec kropka.Jezeli ktos nie ma "bladego pojecia" to lepiej niech sie do tego nie bierze.Wykres preznosci par z ktorego Pan zapewne potrafi wyciagnac wnioski moge podeslac. :szeroki_usmiech Pozdrawiam.Stefan.
_________________
Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
adamer 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: T3 Westfalia Joker, Renault Possl Roadmaster
Dołączył: 14 Lis 2007
Postawił 3 piw(a)
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-10-06, 12:15   

Chyba zrobie taki patent jak ma Kamperfan, czyli wstawie filtr od samochodowych instalacji gazowych. Gaz tankowany na stacjach bywa pewnie rozny w zaleznosci od stacji.
Mysle tez o jakims otworze w szafce aby w razie potrzeby dmuchnac sprezonym powietrzem i zaoszczedzic sobie wyciagania lodowki. Ustawilem teraz iskrownik troche inaczej tak aby dawal iskre i na palnik i na czujke powyzej. Wczesniej fachmani ustawili tak ze przeskakiwala tylko na czujke, a ona wlasnie byla pokryta sadza, a sam palnik w zasadzie czysty.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
stefan 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot Tabbert 510
Nazwa załogi: Majka i Stefan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Wrz 2007
Piwa: 2/4
Skąd: okolice Duesseldorfu
Wysłany: 2008-10-06, 12:25   

Witam!
adamer napisał/a:
fachmani ustawili tak ze przeskakiwala tylko na czujke, a ona wlasnie byla pokryta sadza
-mamy rozumiec ze to przeskakujaca iskra tak okopcila? :szeroki_usmiech Pozdrawiam.Stefan.
_________________
Psy szczekaja karawana idzie dalej. majkaistefan@googlemail.com
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***