Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy Silnik 2,5 D w kamperze 3100 KG da radę pod górkę ?
Autor Wiadomość
Hort 
początkujący forumowicz

Dołączył: 30 Lip 2018
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Wyspa Uznmam
Wysłany: 2018-08-24, 00:44   Czy Silnik 2,5 D w kamperze 3100 KG da radę pod górkę ?

Pytanie jak w temacie . Czy Silnik 2,5 D 75 KM w kamperze 3100 KG da radę pod górkę ?
mam wątpliwości czy podjadę spokojnie pod typowe podjazdy . Nie mówię o jakiś ekstremalnych podjazdach . Interesowały by mnie opinie użytkowników kamperów o takiej masie z tym silnikiem Dajcie jakieś opisy jak to naprawdę wygląda . Na co trzeba się przygotować . Na tempo 40 czy spokojnie podjadę w tempie 70 - 80 ?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bim 
Kombatant
Jacek


Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Piwa: 124/89
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 2018-08-24, 07:49   

Widzę ,że kolega przesiada się z "BMW" na wola roboczego :haha:

Co to znaczy typowy podjazd? a ekstremalny ?

Jak to Twoja pierwsza podróż tym demonem prędkości po autostradzie będzie to uważaj na tiry ,żeby pęd mijanego powietrza oczywiscie przez tira cię z pasa nie zepchnął :haha:

Tempo40 :bajer :spoko
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 139/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2018-08-24, 12:29   

Demon prędkości to nie jest,ale wejdzie pod każdą górkę.
Ja kamperem z takim silnikiem objechałem np.Norwegię
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Hort 
początkujący forumowicz

Dołączył: 30 Lip 2018
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Wyspa Uznmam
Wysłany: 2018-08-24, 13:06   

kimtop napisał/a:
Demon prędkości to nie jest,ale wejdzie pod każdą górkę.
Ja kamperem z takim silnikiem objechałem np.Norwegię
Dzięki za wskazówkę . Informacja że objechałeś nim Norwegię jest dość obrazowa , a tak przeciętnie to w jakim tempie pokonywałeś podjazdy ? Ja potrzebuję kampera do zwiedzania i przemieszczania a nie do wyścigów . Zasadniczo tempo 90-100 to moja szybkość podróżna .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wojciechu 
Kombatant


Twój sprzęt: był - ducato frankia,jest- burstner t603
Nazwa załogi: marwoj
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2013
Piwa: 159/151
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2018-08-24, 14:05   

Hort napisał/a:
Zasadniczo tempo 90-100 to moja szybkość podróżna .


...to chyba osobowym :bajer

70 -80 to zdecydowanie - realna ;)
_________________
prof-os

Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali…
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2018-08-24, 14:16   

Hort napisał/a:
Zasadniczo tempo 90-100 to moja szybkość podróżna .


W porywach do tej setki może dociągniesz raczej z rzadka (chyba, że planujesz latać wyłącznie autostradami, a i to pod warunkiem, że będzie dość płasko). Średnia prędkość podróżna wyjdzie raczej max. 60km/h i tyle sobie zakładaj.
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
majsterus 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ahorn 610, T5, Hymer S700
Dołączył: 04 Sie 2008
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: wielkopolskie
Wysłany: 2018-08-24, 16:12   

Dołóż do tego huk w kabinie i 3 godziny jazdy wystarczy.
Pod górki 40km/h i drugi bieg.
Weź pod uwagę, że w tych autach 5-te biegi są zarżnięte, i synchronizatory są do wymiany.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 139/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2018-08-24, 17:12   

majsterus napisał/a:
Pod górki 40km/h i drugi bieg.


No nie bardzo.
O ile prędkość może tak (ale i tak wszyscy np.w Norwegii jadą wolno bo zakręty),to jechałem o jeden bieg wyżej niż Kolega dwuletnim Hobby na Fordzie.Gdzie on trójką to ja czwórką
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2018-08-24, 17:16   

Hort napisał/a:
Zasadniczo tempo 90-100 to moja szybkość podróżna .



Mam 2,5D z ślizgającym się sprzęgłem tyle że on teoretycznie pusty waży 2,3Tony, ty sprawdź dobrze czy te 3,1T to nie ciężar maksymalny w takich ciężkich 2,6Tony i więcej montowali 2,5TD

Średnia prędkość na drogach zwykłych jest taka sama jak osobowym, blokują mnie inni czasami wyprzedzam zawalidrogi w osobowych jak i drogich kamperach ale jest to bardzo niebezpieczne przy takiej mocy.
Dziś np. wracałem z Grado droga prosta ograniczenie niby do 70 a Niemiec usilnie 65 jedzie wiec musiałem wyprzedzić bo ja tam 80km/h zawsze jeżdżę, było pusto i dobry widok.
Z mocniejszym silnikiem tylko się lepiej wyprzedza ale jak jest ruch/zakazy to i tak to nic nie da.

Na autostradzie to 110 pójdzie ale lepiej 90 nie przekraczać , góry autostradą austra-słowenia na piątce przejechałem 70-90Km/h dopiero za Postojna przed Trieste musiałem na czwórkę redukować tam było najbardziej stromo.
Teraz powyżej 75km/h jak jest górka to mi się sprzęgło zaczyna ślizgać.

Zobacz ile jeździ takich pseudokamperów VW 1.6D T3 to to ma z 49 koni i moment z 2x mniejszy a swoje też waży zobacz ile to gówienko kosztuje :shock:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Hort 
początkujący forumowicz

Dołączył: 30 Lip 2018
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Wyspa Uznmam
Wysłany: 2018-08-24, 20:28   

Ten do którego się przymierzam ma 3100 całkowitej ładowności . Postawiłem ci piwko i dałem punkta bo udzieliłeś mi bardzo konkretnych wiadomości . Tak do końca nie wiem czy to jest D czy TD . teraz wiem jak się sprawy mają . ja przygotowałem się że jeżeli kupię taki model z lat 90-ych to zrobię mu porządny remont i renowację wnętrza . W zależności od tego jak się sprawy potoczą Albo 30-latek + kapitalny remont całego pojazdu ale taki na całego . Albo jak sprawy pójdą lepiej to coś max 10 letniego . Nie będę ukrywał że bardzo podoba mi się wizja 30 letniego oldtimera poddanego kompletnej renowacji i remontowi podwozia. Może nawet z nowym lakierem . Jeszcze muszę sprawdzić w firmach czy rzeczywiście dorobią mi klimę silnikową i w jakiej cenie Jeszcze raz dzięki za odpowiedź..
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bim 
Kombatant
Jacek


Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Piwa: 124/89
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 2018-08-24, 21:14   

Hort napisał/a:
Nie będę ukrywał że bardzo podoba mi się wizja 30 letniego oldtimera poddanego kompletnej renowacji i remontowi podwozia. Może nawet z nowym lakierem . Jeszcze muszę sprawdzić w firmach czy rzeczywiście dorobią mi klimę silnikową i w jakiej cenie Jeszcze raz dzięki za odpowiedź..


Marzyciel co kampera nie widział i chce ze starego zrobić nowego :haha: :haha:

Powodzenia w wydawaniu piniędzy :bajer
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2018-08-24, 21:27   

Hort napisał/a:
Ten do którego się przymierzam ma 3100 całkowitej ładowności .


Czyli waży ~2500Kg a jeśli to TD to mocy ci nie zabraknie.
Nie bawił bym się w totalną renowację bo to za dużo czasu, lepiej kupić gotowy w dobrym stanie.

Znajomy mi zazdrościł i kupił LAIKA na fordzie z 1988r ,przebieg niby 56tys udokumentowany, blachy zdrowe ,środek trochę zniszczony, żadnych przecieków choć nigdy przez te lata nie był uszczelniany i wszystko oryginał dał 5tys eu ja bym kupił taniej ale się okaże ile wart.
W klimę też bym się nie bawił chyba że zrobisz sobie sam za grosze, moim zdaniem jak chcesz starego to kupić w jak najlepszym stanie wszystko oryginalne bez dziwnych nowych paneli na podłodze zmienianych tapet w łazience itd. i tylko poprawić wyczyścić/uszczelnić .

Edit:
Kamper miał nowiutką lodówkę i opony tylne podwójne a gość nie chciał nic spuścić, właśnie nim pojechał do polski i leje w austrii zobaczymy jak się sprawdzi i czy faktycznie nie przecieka.
Ja mówiłem się wytrzymaj ale ten się uparł że kupuje zobaczymy?


Edit2:
I jeszcze jedno ważne info z obserwacji a już trochę pojeździłem.
Ten 5 bieg co to niektórzy piszą aby go wbijać w krótkiej skrzyni 2,5D dopiero przy 80km/h
Ja wbijałem przy 50 ale to zdecydowanie za nisko , przy 65-70 na płaskim tak wbijam

Ale problem jest taki że ja nie mam gdzie 5-biegu wbić bo na zwykłych drogach rozpędzam się do 70 i co.. muszę hamować bo zawalidroga albo następne rondo w sumie jak bym tam miał z 25% słabszy silnik to i tak było by to samo na zwykłych drogach.
Ruszam z pod świateł szybciej jak osobówki nie nie to że "taki mocny" tylko tak ludzie jeżdżą mają moc/waga w autach x3 co u mnie ale jest jak jest i choćbym miał motor 600KM to tego nie przeskoczysz .

Ostanio w Trieście na krętej obwodnicy się dla eksperymentu ścigałem kamperem 30 letnim 75 koni z "Porsche Cayenne" ludzie nie potrafią jeździć często są tak starzy że nic nie widzą oni nie wiedzą kto ma pierwszeństwo na rondzie.
Oczywiście "Porsche Cayenne" na wąskiej obwodnicy z kamperem 30 letnim poległo na zakrętach :) bo na prostej to ho ho cisnął tylko i hamował.
Ostatnio zmieniony przez pasza 2018-08-24, 22:24, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kuba L. 
stary wyga


Twój sprzęt: Dethleffs Nomad 490BLF/Audi A4 Allroad
Nazwa załogi: 2kubusie
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2009
Piwa: 19/42
Skąd: WPI
Wysłany: 2018-08-24, 22:22   

Hort, mój kamperek (jak w opisie) ma zważoną MW 2600kg na pusto a jego DMC to 3100kg i z taką mniej-więcej wagą cały czas się poruszam. W tym tygodniu wróciłem kolejny raz z Grecji, zrobiłem prawie 6000km, n-ty raz przejechałem płw. Pelion ze zjazdem do Agios Ioannis włącznie o nachyleniu 12-15% (ten z samego szczytu gdzie grecy w zimie jeżdżą na nartach, momentami zsuwałem się z fotela) i niestety znowu ugotowałem hamulce.. to jest jeden ze słabszych punktów tego samochodu - przednie tarcze w 2.5D są nie wentylowane. Podjedziesz nim pod każda górę i górkę. Niestety pod większy podjazd prędkość drastycznie spada, kontynuujesz przez chwilę na 4 biegu potem na 3 biegu potem na drugim.. ale niestety są momenty, że wyprzedzają Cię nawet TIR-y :haha: .
Ja się tym zupełnie nie przejmuję.. Ekstremalny podjazd: w Zagorze musiałem wjechać na 1-biegu pod tak strome wzniesienie, że z dwóch przednich kół dymiło się na niebiesko.. silnik wył na wysokich obrotach do samego końca podjazdu. (To jest ten krótki podjazd pod jak się okazało szpital a miał być wg Google Maps warsztat samochodowy Varoutas..) U mnie są 14" koła które dają bardzo słabą trakcję, bardzo.. Przed wyjazdem na wakacje wymieniłem drugi raz kompletne sprzęgło, pierwsze wytrzymało prawie 60.000km dochodzę do wniosku, że po prostu zarznąłem je głównie w Grecji. Ale za to ani razu mi się nie zagrzał ani nie zagotował :wyszczerzony: . Dwa i pół dnia wracałem z Pargi samymi autostradami, wg mnie realna max prędkość tego pojazdu to 90km/h (skrzynia 5-biegowa) wg GPS bo licznik zawyża mi o jakieś 7-8km/h. Przy tej prędkości jest głośno, nawet bardzo głośno :wyszczerzony: . Spalanie z taką prędkością i max obciążeniem to bite 12-12,5l/100km, przy krótszych wypadach po kraju będąc "lżejszym" to 10,7-10,8l/100km. Podsumowanie: nie podjedziesz pod żadną większą górkę czy dłuższy podjazd 70-80km/h, 40-50km/h już tak.

P.S. Uważam, że "trochę" już się poznałem na swoim samochodzie i wiem czego mogę się po nim spodziewać.. jeszcze chwilę nim pojeżdżę i na dzisiaj nie ma trasy której bym się obawiał czy miał bym z niej zrezygnować ze względu na ograniczenia mojego kampera :spoko
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Rambler 
zaawansowany
związek energetyczno-motoryczny


Twój sprzęt: Vehicle Raptor [Westfalia James Cook]
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lis 2012
Piwa: 10/14
Skąd: Kraków-Rząska
Wysłany: 2018-08-24, 23:42   

Hort napisał/a:
Zasadniczo tempo 90-100 to moja szybkość podróżna .


moja szczególnie z górki, na luzie. Z Maslenicy to i 110 wyciągnął

prof-os napisał/a:
70 -80 to zdecydowanie - realna ;)


bo na wakacjach pośpiech niewskazany :bigok
_________________
Nikt nie wie dokąd p­ro­wadzi dro­ga, póki nie sta­nie u celu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2018-08-25, 12:26   

Reasumując ,
Kamper z 2.5D lub mniejszym ( bez turbo) ,
osiągi na drodze podobne do Malucha (126p) :diabelski_usmiech
co nie znaczy,że się jeździć nie da 8-)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***