Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Specjalny vs Ciężarowy
Autor Wiadomość
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-09-18, 09:30   

w niemczech w niedzielę jest zakaz poruszania się samochodów ciężarowych z przyczepami, taki sam zestaw czyli ciągnący pojazd jest w kategorii osobowy, lub kamper może sobie ciągnąć co chce. :szeroki_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2018-09-18, 09:36   

Matheus napisał/a:
ale tacho musi być.
A przypadkiem :
Zwolnienia od rejestracji czasu pracy kierowców, a co za tym idzie z konieczności instalacji i używania tachografu określone zostały w art. 3 rozporządzenia WE 561/2006.
pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 ton używanymi do niezarobkowego przewozu rzeczy – dotyczy wyłącznie przewozów wykonywanych prywatnie, niezwiązanych z jakąkolwiek działalnością gospodarczą.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-09-18, 09:44   

amples napisał/a:
Matheus napisał/a:
ale tacho musi być.
A przypadkiem :
Zwolnienia od rejestracji czasu pracy kierowców, a co za tym idzie z konieczności instalacji i używania tachografu określone zostały w art. 3 rozporządzenia WE 561/2006.
pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 ton używanymi do niezarobkowego przewozu rzeczy – dotyczy wyłącznie przewozów wykonywanych prywatnie, niezwiązanych z jakąkolwiek działalnością gospodarczą.


Zgadza się. niezarobkowo ciężarowym możemy tworzyć zestaw do 7,5 bez tacho. Temat ćwiczyłem bo chcieli mi kiedyś nałożyć karę 3500 pln za brak licencji i 7500 pln za brak tacho jak radośnie Ducatem ciężarowym targałem przyczepkę. Musiałem durne oświadczenia pisać i po pół roku odpuścili
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 434/24
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2018-09-18, 09:50   

koko napisał/a:
Producent samochodów specjalnych (bary,sklepy kuchnie) chciał produkować campery największy
problem miał z homologacją zamontowania siedzeń i pasów dla pasażerów.POLEGŁ.


No dokładnie, jakakolwiek próba pójścia z taką samoróbką w kierunku specjalny/osobowy jest daremna, dlatego dopytuję o te wady i zalety, gdy pojazd jest ciężarowy bo tylko taka opcja jest tutaj możliwa.

U mnie w praktyce miało by to wyglądać tak, że kupuję tzw. ramę do zabudowy (z pełną zamkniętą szoferką) i bezpośrednio u producenta lub w firmie zewnętrznej, która ma do tego uprawnienia robię zabudowę nadającą pojazdowi przeznaczenie. W moim przypadku było by to coś w rodzaju lawety lub platformy do przewozu ładunków i tak rejestruję.
To co będę na to zakładał czyli ta zabudowo-łódź, czy jak to nazwać, była by de facto ładunkiem.
Czyli jadę sobie prywatnie dostawczakiem-platformą i wiozę sobie na tym łódkę nad wodę.
Sama ta zabudowo-łódź będzię zarejestrowana jako ...... łódka własnie, więc tak to prawnie będzie wyglądało, że jadę dostawczakiem (ciężarowym) z łódką na pace.

I chodzi mi teraz właśnie o to , aby ustalić czy w takiej formie to ja będę z tego miał pożytek, czy więcej kłopotów i nerwów po drodze i utrudnień z racji tego że ciężarówka nie kamper, czy osobówka ?

Z tacho i licencją nie ma problemów , jak pisze amples , wtedy jak użytek prywatny To już sobie posprawdzałem i tu sprawa czysta ..... ale np. te zakazy jazdy w niedzielę to już jest jakiś argument przeciw ...... no właśnie o to mi chodzi, zapodajcie proszę wszystkie za i przeciw jakie przychodzą Wam do głowy, im więcej tego będzie tym lepiej będzie mi podjąć decyzję co dalej.
Co do tych zakazów w niedzielę, to może jest podobnie jak z tacho i licencją, że jak prywatnie, to nie obowiązuje ?

Ja to planuję tak zaprojektować i zrobić, aby ten pojazd razem z tą zabudowo-łódką wyglądał jak kamper, więc szanse na to że mnie ktoś pod pretekstem jazdy ciężarówką zatrzyma, są marne ..... ale są i to już na psychę będzie waliło :szeroki_usmiech
Ostatnio zmieniony przez joko 2018-09-18, 09:54, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Matheus 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-09-18, 09:52   

Czyli zostaje viatoll i wysokie OC za ciągnik siodlowy.
Najlepsze wyjście to ciężarowy z nakładką-przyczepą. Wtedy tylko opłaty drogowe.
_________________

Renault Carrier - autobus kamper

Ostatnio zmieniony przez Matheus 2018-09-18, 10:11, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Darek Szczecin 
Kombatant

Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Wrz 2014
Piwa: 113/163
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-09-18, 10:02   

Niestety w niemczech nie interesuje ich czy zarobkowo czy prywatnie, chodzi im tylko o kategorie pojazdu, Mnie w niemczech zatrzymali w niedzielę miałem puste auto i pustą przyczepę , dowody rejestracyjne na mnie imienne poległem na 100 euro. Możliwe też że to jakaś mega złośliwość kontrolujących.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 434/24
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2018-09-18, 10:12   

Matheus napisał/a:
Czyli zostaje viatoll i wysokie OC za ciągnik siodlowy


Viatoll tak czy inaczej jeżeli wyjdę poza 3.5t. Jeżeli zrobię to jako platformę i na niej wożoną zabudowę to tak czy tak muszę się zmieścić w 3.5t aby na B tym jeżdzić. Jeżeli zastosuję ten holenderski patent na zwiększenie ładowności to Viatoll , jeśli przyczepa czy naczepa to też.
Ale umówmy się ten Viatoll to w tym wszystkim największy problem nie jest.
Co rozumiesz przez wysokie OC, jak to się ma procentowo do "normalnego" ?
To że jazda takim ustrojstwem będzie droższa jak zwykłym kamperem to ja tego jestem świadomy , sam pojazd tani nie będzie.
Bardziej mnie mogą zniechęcić zakazy czy inne ograniczenia funkcjonalności związane z ograniczeniami prawnymi.
Taki zakaz ruchu w określonym miejscu lub czasie, to jest minus duży.

Jest jeszcze kwestia samego samochodu, bo nawet jak ten ładunek z niego zdejmę i zostawię na kempingu czy w marinie, to ciężarowy dostawczak jako pojazd dyżurny to tak trochę słabo.
Ciągnąc cepkę Van'em mam cały czas osobówkę, którą nie wstyd i nie problem się gdziekolwiek pokazać, i jedyny minus to ten Viatoll ........ no ale to już wtedy nie kamper :gwm
Ostatnio zmieniony przez joko 2018-09-18, 10:17, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Matheus 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-09-18, 10:17   

Jeśli auto jest zarejestrowane jako ciągnik siodłowy to OC potrafi sięgnąć 4tyś zł.
_________________

Renault Carrier - autobus kamper

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 434/24
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2018-09-18, 10:21   

Matheus napisał/a:
Jeśli auto jest zarejestrowane jako ciągnik siodłowy to OC potrafi sięgnąć 4tyś zł.


No to grubo faktycznie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Matheus 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-09-18, 10:25   

Niestety ciągnimi siodłowe mają najwyższe OC jakie może chyba być.
_________________

Renault Carrier - autobus kamper

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 126/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2018-09-18, 11:31   

no dobra, a czemu nie zarejestrować tego jako pomoc drogową?
Masz wówczas pojazd specjalny, platformę na której wieziesz sobie to coś co chcesz wozić. Chyba nic prostszego nie da się w tej kwestii wymyślić
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 434/24
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2018-09-18, 12:54   

bert napisał/a:
no dobra, a czemu nie zarejestrować tego jako pomoc drogową?
Masz wówczas pojazd specjalny, platformę na której wieziesz sobie to coś co chcesz wozić. Chyba nic prostszego nie da się w tej kwestii wymyślić


Ma to sens, tym bardziej że konstrukcja tej platformy najbardziej zbliżona będzie właśnie do autolawety i na bazie takiej homologacji można by to wykonać .
Rozmawiałem wczoraj w salonach sprzedaży Fiata i VW jak wygląda sama procedura zabudowy i rejestracji pojazdu typu "rama do zabudowy" i w obu dostałem taką samą informację, że mogą to zrobić wyłącznie firmy mające certyfikat producenta (chodzi o gwarancję) i co jest oczywiste jedynie na bazie gotowych homologacji na konkretny rodzaj pojazdu, jaki posiadają.
Z racji możliwości w tym zakresie najlepiej chyba użyć do tego firmy związanej bezpośrednio z producentem samochodu.
Co ważne istnieje możliwość uzgodnienia szczegółów technicznych samej zabudowy, co do zakresu prac, wymiarów, itp, więc nie jest to tak, że jak np. autolaweta to tylko jedna określona konstrukcja i tyle. Podobnie jak np . z plandeką, czy kontenerem, homologacja jest na samochód dostawczy z kontenerem , a wymiary kontenera mogą być różne, takie jakie klientowi pasują.
W moim przypadku ta zabudowa nadająca pojazdowi przeznaczenie powinna być możliwie najprostsza, bo de faco to mnie potrzebne są prowadnice i kilka zaczepów zamontowanych do oryginalnej ramy. Wszystko co ponad to to tylko niepotrzebne obciążanie konstrukcji i ponoszenie kosztów.
Dopytam przy najbliższej okazji jak mogło by to wyglądać, aby dało się to podciągnąć pod homologację autolawety.

Dzięki Bert za wskazanie kierunku :spoko

Jakie ewentualnie jeszcze pojazdy specjalne wchodziły by w grę ? Tu by najbardziej zbliżonym do faktycznego zastosowania była platforma do przewozu łodzi, ale nie wiem czy takie coś istnieje, czy ktoś ma na taką konstrukcję homologację , a ponadto to jest niepotrzebne ograniczanie zakresu zastosowania.
Ta pomoc drogowa o której piszesz jako o samochodzie specjalnym to jest w właśnie tak określona, czy jest to bardziej ogólnie laweta/platforma, do przewozu innych pojazdów ?
Gdyby to był pojazd specjalny do przewozu innych pojazdów to z automatu łodzie też się do nich zaliczają.
Miałbym przy okazji od razu własną lawetkę aby sobie wózek sportowy na tor zawieźć, jak czasem potrzebuję (wożę na lawecie w formie przyczepy)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 434/24
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2018-09-18, 14:27   

Z tą Pomocą Drogową jest tylko taki problem, że aby była zarejestrowana jako Specjalny, musi być zółta, mieć zółte koguty i być wyposażona w różne różności ......
A czy normalna platforma lub laweta do przewozu pojazdów może być Specjalnym ?
I czy Specjalny przestaje być Ciężarowym w kwestii przepisów pod jakie podlega (jakie znaczenie ma tutaj wpisana w dowód kategoria pojazdu) ?

W kamperze mam SPECJALNY / KEMPINGOWY / M1 , tutaj może być SPECJALNY / POMOC DROGOWA /N1 ......................... jaka w praktyce będzie różnica w użytkowaniu ?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 126/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2018-09-18, 14:49   

joko napisał/a:
Z tą Pomocą Drogową jest tylko taki problem, że aby była zarejestrowana jako Specjalny, musi być zółta, mieć zółte koguty i być wyposażona w różne różności ......
A czy normalna platforma lub laweta do przewozu pojazdów może być Specjalnym ?
I czy Specjalny przestaje być Ciężarowym w kwestii przepisów pod jakie podlega (jakie znaczenie ma tutaj wpisana w dowód kategoria pojazdu) ?

W kamperze mam SPECJALNY / KEMPINGOWY / M1 , tutaj może być SPECJALNY / POMOC DROGOWA /N1 ......................... jaka w praktyce będzie różnica w użytkowaniu ?



pas żółty wystarczy, koguty na magnesie, sztywny hol i linka do holowania jednośladów wyczerpują o ile dobrze pamiętam pozostałe wymogi.
Ale sprawdź u źródła czyli w wymogach dla poj spec.
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
joko 
Kombatant


Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 17 Cze 2013
Piwa: 434/24
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2018-09-18, 15:08   

Dosłownie przed chwilą skończyłem rozmowę z człowiekiem z jednej z firm , które zajmują się wykonywaniem zabudów , w tym pomocy drogowych i autolawet.
O ile dobrze to zrozumiałem, to cały proces trzeba by zacząć od tego, aby zrobić zabudowę POMOC DROGOWA i tak zarejestrować pojazd. Mamy wtedy SPECJALNY/POMOC DROGOWA/N1

Atrybuty Pomocy Drogowej niezbędne do przeglądu przy pierwszej rejestracji to tak jak piszesz zółty pas z folii, koguty na magnesie i miękki oraz twardy hol. Wszystko to mogą udostępnić na czas rejestracji.
Po rejestracji robi się zmianę przeznaczenia i wpis POMOC DROGOWA zastępuje LAWETĄ DO PRZEWOZU POJAZDÓW, czy jakoś tak.
Usuwa się paski i koguty i dorabia potrzebne prowadnice uchwyty itp.
Podobno wpis POJAZD SPECJALNY zostaje, a zmiana przeznaczenia kasuje potrzebę posiadania zółtego koloru , kogutów i holów ......... niby wszystko jasne , ale jakoś nie wiem czemu nie do końca mnie to tłumaczenie przekonuje.
Mój rozmówca nie był w stanie natomiast odpowiedzieć mi na pytanie czy samochód z wpisem : SPECJALNY/LAWETA DO PRZEWOZU POJAZDÓW/N1 to z punktu widzenia prawa drogowego coś innego jak CIĘŻAROWY / LAWETA /N1
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***