Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ładowarka LiFePo4
Autor Wiadomość
BikerB 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: L4H2 2015
Dołączył: 02 Lip 2021
Piwa: 6/1
Skąd: UK
Wysłany: 2022-01-03, 09:16   

ach ci wlosi ..... ( a raczej nordelecttronica) tylko ono potrafia zmienic parametry zostawiajac stara nazwe

ne charger.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 119,87 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2022-01-03, 13:34   

blue60 napisał/a:
przed podłączeniem do ładowanie pokazywał 12,8V


12,8V wskazuje niemal całkowicie rozładowany akumulator. Zostało może 5% pojemności.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BikerB 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: L4H2 2015
Dołączył: 02 Lip 2021
Piwa: 6/1
Skąd: UK
Wysłany: 2022-01-03, 15:53   

reaven22 napisał/a:
blue60 napisał/a:
przed podłączeniem do ładowanie pokazywał 12,8V


12,8V wskazuje niemal całkowicie rozładowany akumulator. Zostało może 5% pojemności.

no ofence..ale przeczytaj co napisales
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2022-01-03, 20:46   

BikerB napisał/a:
no ofence..ale przeczytaj co napisales


Ale że jakiś błąd ??
LiFePo4 w przedziale 5-95% pojemności ma napięcie 13.2-13.4V, jeżeli prawidłowo zmierzyłeś 12,8V to oznacza że akumulator był prawie całkowicie rozładowany.


Wykres napięcia ładowania/rozładowania LiFePo4
Przemnóż napięcie x4, bo tyle ogniw masz szeregowo w akumulatorze i odczytaj jaki jaki % pojemności miałeś do dyspozycji.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
blue60 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Roller Team Zefiro Plus 284TL
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lut 2011
Piwa: 6/9
Skąd: pl
Wysłany: 2022-01-03, 21:03   

Jeszcze raz odłączyłem sensor NTC i ponownie rozpoczęło się ładowanie i woltomierz zarówno na akumulatorze jak i na panelu w kamperze po kilku minutach pokazał 14,5V i 100% naładowania.
Po godzinie napięcie zaczęło spadać do 14,2V w akumulatorze cały czas podłączonym do ładowania.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2022-01-04, 10:01   

blue60 napisał/a:
Po godzinie napięcie zaczęło spadać do 14,2V w akumulatorze cały czas podłączonym do ładowania.


I jest ok, utrzymywanie cały czas napięcia 14,5V było by niekorzystne dla akumulatora.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***