ładowarka LiFePo4 |
Autor |
Wiadomość |
Flag
weteran
Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2019-01-24, 20:47
|
|
|
reaven22 napisał/a: | Flag napisał/a: | Troche nie sprawdził sie tu polecany cyrix, lepszy bedzie zwykły 100A przekaźnik. |
Napisz coś więcej. Tez mam cyrixa i narazie nie zauważylem wadliwego działania z life. |
Przy ładowaniu lifepo masz napiecie 14,7V - wtedy cyrix łączy obwod z drugim zwykłym akumulatorem ktory ma 12,8V. |
|
|
|
|
takisobie
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Transit CI 210 Riviera Rok 94
Nazwa załogi: Ela i Jan
Dołączył: 01 Gru 2008 Skąd: Monachium
|
Wysłany: 2019-01-24, 21:20
|
|
|
Kolego Flag,
dzięki! jestem bliżej kupna.
Jan |
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2019-01-24, 23:57
|
|
|
Cytat: | Przy ładowaniu lifepo masz napiecie 14,7V - wtedy cyrix łączy obwod z drugim zwykłym akumulatorem ktory ma 12,8V. |
OK masz racje. Faktycznie u siebie ustawiłem napięcie ładowania life na 14.1V. Tracę tym 2-3 % pojemności ale zyskuje na żywotności akumulatora. A i rozruchowy się doładuje bez szkody dla niego. |
|
|
|
|
|
Paszczak
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Transit Custom
Dołączył: 27 Gru 2017 Piwa: 7/10 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 2019-01-25, 10:26
|
|
|
Jest też wersja Cyrix-Li-ct, ale nie przyglądałem się zbytnio czym się różni...
Poza ceną oczywiście |
_________________ Kakaryka |
|
|
|
|
|
ravael
trochę już popisał
Twój sprzęt: Fiat Ducato L3H4
Nazwa załogi: @Nasze7m2
Dołączył: 11 Mar 2017 Piwa: 1/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-02-12, 23:35
|
|
|
Panowie - możecie mi wytłumaczyć jak krowie na miedzy co dokładnie potrzebuje przy tych LiFePo4, aby mieć ładowanie z alternatora i ze słońca?
Mam obecnie:
- instalację fotowolaticzną 270 W + regulator MPPT +kwasiak 200AH
- instalację ładowania z rozrusznika zrobioną na podstawie patentu z forum (ten z halogenami:))
- chęci!
Nie jestem elektrykiem, w razie czego zlecę to komuś z okolic Krakowa, kwestia tylko abym wytłumaczył tej osobie co ja od niej chcę:) |
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2019-02-13, 09:31
|
|
|
Wystarczy ze zamienisz kwasiaka na LiFe.
Life ma dopuszczalne napięcie 14,6V ale powyżej 14 jest już naładowany w 95%.
Jeśli alternator jest sprawny to powinien utrzymywać max napięcie 14.2V,
MPPT zazwyczaj jest ustawiany również na takie napięcie ładowania z podtrzymaniem 13,8V a to wszystko mieści się w zakresie pracy LiFe.
Tu masz opis wykorzystania Tracera 3210A do ładowania LiFe.
http://gwl-power.tumblr.c...t-tracer-series |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
ravael
trochę już popisał
Twój sprzęt: Fiat Ducato L3H4
Nazwa załogi: @Nasze7m2
Dołączył: 11 Mar 2017 Piwa: 1/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-02-13, 09:53
|
|
|
reaven22 napisał/a: | Wystarczy ze zamienisz kwasiaka na LiFe.
Jeśli alternator jest sprawny to powinien utrzymywać max napięcie 14.2V,
|
Super, dzięki za odpowiedź! A jeśli alternator się wykrzaczy i będzie miał wyższe max napięcie to mi rozwali aku? Może można się jakoś przed tym zabezpieczyć wkładając jakiś klocek między alternator a aku?
EDIT: I czy BMS powinien przepuścić tylko do 50A z alternatora czy muszę się o to również zatroszczyć? |
Ostatnio zmieniony przez ravael 2019-02-13, 10:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-02-13, 10:14
|
|
|
ravael napisał/a: | wykrzaczy i będzie miał wyższe max napięcie | Jeżeli aku , z zabezpieczeniami (elektronika) ,to sam przerwie po osiągnięciu max napięcia .
Albo możesz zastosować np, TAKIE COŚ
ustawiasz 2 napięcia ,
1. przy jakim ma ci połączyć
2. przy jakim ma rozłączyć
można podmienić -dołożyć przekaźnik o większym amperażu . |
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
Grzegorz fest leniwy
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Viano Marcopolo VW California Ocean
Dołączył: 10 Cze 2018 Piwa: 14/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2019-02-24, 00:30
|
|
|
Siedzę, czytam i się zastanawiam, a jestem na początku poznawania LifePO4
Wyczytałem tutaj że Life ma większą wydajność prądową od kwasiaka, więc by obsłużyć obecnie pokrywane akumulatorami 160ah kwasiakami zapotrzebowanie na prąd mógłbym zastosować LifePO4 o mniejszej pojemności? Dobrze myślę?
Drugie pytanie, autem przemieszczam się właściwie codziennie, bardzo sporadycznie siedzę w jednym miejscu dłużej niż dwa dni, więc aku będzie doładowywany i teraz pytanie, dobrze zrozumiałem że LifePO4 jest ładowany szybciej niż kwasiak? Chodzi o ładowanie z alternatora.
Chciałbym sobie zapewnić poprzez LifePO4 możliwość 4-5 krotnego zagrzania bojlera. Grzałka 230v 330w zasilana z przetwornicy 1000w ciągłej mocy, bojler maleńki bo 3 litry, jaką waszym zdaniem pojemność Life powinienem tam zaaplikować by szybko się ładowała i pozwoliła uzyskać to co chcę. Nie chodzi mi o uzyskanie niebotycznej żywotności tylko o ograniczenie kilogramów i miejsca potrzebnego na aku. Oczywiście żywotność na poziomie 6-7 lat musi pozostać.
Podpowiedzcie coś. |
_________________ mam tak małego kamperka że nie mieści się w nim toytoy i upierdliwość, poza tym jest wszystko czego potrzebuję ;-) |
|
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-02-24, 10:04
|
|
|
Grzegorz fest leniwy napisał/a: | możliwość 4-5 krotnego zagrzania bojlera. Grzałka 230v 330w zasilana z przetwornicy 1000w ciągłej mocy, bojler maleńki bo 3 litry, | Do podgrzania 15 L wody o 30C potrzeba ci około 0,45 kWh + jakieś straty na przetwornicy
Grzegorz fest leniwy napisał/a: | by obsłużyć obecnie pokrywane akumulatorami 160ah kwasiakami zapotrzebowanie na prąd mógłbym zastosować LifePO4 o mniejszej pojemności? Dobrze myślę? | Teoretycznie 100 Ah powinno wystarczyć . |
|
|
|
|
|
Johny_Walker
Kombatant
Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2019-02-24, 11:33
|
|
|
Do zagrzania wody w bojlerze fotowoltaiką nie potrzebujesz akumulatora. Możesz ją zagrzać w dzień podczas produkcji energii i do rana będzie ciepła jeśli zbiornik ocieplony.
Jednak uważam ten pomysł za poroniony i bardzo bez sensu.
PS Mam od kilku lat instalację 10kW PV na domu i 300W w kamperze. Wiem jak wygląda jej praca zimą i przez cały rok. Grzeję wodę prądem od kilkudziesięciu lat. |
|
|
|
|
Grzegorz fest leniwy
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Viano Marcopolo VW California Ocean
Dołączył: 10 Cze 2018 Piwa: 14/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2019-02-24, 13:22
|
|
|
Johny ale ja nie mam i nie chcę montować voltaiki, aku ładowane wyłącznie z alternatora no i oczywiście z zewnętrznego 230 przez ładowarkę ma obsłużyć bojler który aktywuję tylko kiedy potrzebuję ciepłą wodę. |
_________________ mam tak małego kamperka że nie mieści się w nim toytoy i upierdliwość, poza tym jest wszystko czego potrzebuję ;-) |
|
|
|
|
Johny_Walker
Kombatant
Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2019-02-24, 20:06
|
|
|
To bez sensu. Sprawność produkcji prądu z oleju będzie sporo poniżej 50% i bedziesz go używał do grzania wody. No bez sensu. Kup najtańszy bojler Trumy albo jeszcze lepiej Trumę Combi i masz to załatwione komfortowo i wygodnie |
|
|
|
|
Grzegorz fest leniwy
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Viano Marcopolo VW California Ocean
Dołączył: 10 Cze 2018 Piwa: 14/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2019-02-24, 20:38
|
|
|
Johny my się chyba całkiem nie rozumiemy, ja nie zamierzam odpalać auta by naładować akumulator który potem rozładuję grzejąc wodę akumulator ma być naładowany podczas przemieszczania się i z 230 raz na cztery - pięć dni bo wtedy ląduję na polu by ogarnąć potrzeby pralniczo bytowe. Nie mam miejsca w mikrokamperze na bojler gazowy, panele odpadają bo nie staję nigdy w słońcu więc uzysk będzie mizerny. |
_________________ mam tak małego kamperka że nie mieści się w nim toytoy i upierdliwość, poza tym jest wszystko czego potrzebuję ;-) |
|
|
|
|
Grzegorz fest leniwy
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Viano Marcopolo VW California Ocean
Dołączył: 10 Cze 2018 Piwa: 14/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2019-02-24, 21:59
|
|
|
Maciej ja mam 3l Elgeny ale 230v i przetwornicę, na aku 60ah zagrzewam 4-5 razy, grzeje się w góra 10 minut, ale nie o to pytałem, wróćmy do mojego pytania a raczej dwóch. |
_________________ mam tak małego kamperka że nie mieści się w nim toytoy i upierdliwość, poza tym jest wszystko czego potrzebuję ;-) |
|
|
|
|
|