2 akumulatory że zwarta cela w ciągu miesiaca |
Autor |
Wiadomość |
Sosna91
trochę już popisał
Twój sprzęt: Citroen Jumper
Dołączył: 08 Wrz 2017 Skąd: UK
|
Wysłany: 2018-09-29, 13:53
|
|
|
Nic nie wyciągalem z aku sprawdzę yo
Regulator nic nie odcina, zablokowany programowo do 29.9A i tyle specjalnie dałem 30A aby to był Max, więcej mi nie trzeba a większą ilość paneli rekompensuje mi to w pochmurne dni bo wciąż jest dużo Amper.
Max to ok 450watt 14.6x29.9A
I tak mam drugi niezależny miernik który potwierdza ładowanie do 30A
To zdjęcie akurat z innego dnia stąd 13.1v bo dopiero o poranku
Pytanie czemu zwarcia dostaja duże aku a 64ah pod maską która też ciągle pracuje ma się dobrze. Fakt jest lepszej firmy a zawsze uważałem że to tyko najklejka
Laikiem nie jestem to mój czwarty kamper w którym sam elektryke robiłem choć to jest wszystko banalne ale pierwszy przypadek żeby aku dostawału zwarcia.
Takie 120ah może siedzieć w mocnych diesla h gdzie rozrusznik szarpie że 3kw przy starcie a alternator później ciśnie 80A-100A zanim naladuje i aku żyją
Screenshot_20180908-182425.jpg
|
|
Plik ściągnięto 5 raz(y) 1,09 MB |
|
Ostatnio zmieniony przez Sosna91 2018-09-29, 13:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
wirefree
stary wyga
Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lis 2016 Otrzymał 11 piw(a) Skąd: internet
|
Wysłany: 2018-09-29, 13:58
|
|
|
Wedlug dokumentacji producenta max to 390W
http://www.epsolarpv.com/...12885787574.pdf
Ja w swoim mam wezyk ktory odprowadza gazy na zewnatrz auta moze idz ta droga. I sprawdz te zatyczki do odgazowania akumulatora. |
|
|
|
|
|
Sosna91
trochę już popisał
Twój sprzęt: Citroen Jumper
Dołączył: 08 Wrz 2017 Skąd: UK
|
Wysłany: 2018-09-29, 14:01
|
|
|
Producent podaję przy 12v skoro miernik pokazuje 14.5v i 29.9A to musi płynąć prąd większy. Jak podepne je dwa w szereg to będzie miał 24v x30A i mogę panele wykorzystać w 100% ale wtedy nie mógłbym ładować ich z alternatora. Ten regulator może działać i na 48v |
|
|
|
|
robba
weteran
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Paź 2015 Piwa: 90/172 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2018-09-29, 14:44
|
|
|
Sosna91 napisał/a: | .... Pytanie czemu zwarcia dostaja duże aku a 64ah pod maską która też ciągle pracuje ma się dobrze. Fakt jest lepszej firmy a zawsze uważałem że to tyko najklejka
... |
od pewnej kwoty to naklejka...
Sosna91 napisał/a: | ....Takie 120ah może siedzieć w mocnych diesla h gdzie rozrusznik szarpie że 3kw przy starcie a alternator później ciśnie 80A-100A zanim naladuje i aku żyją |
tylko jak włożysz tam słabe aku to też zimą będzie słabo.
A poza tym jak długo rozrusznik kręci, do pół minuty, może minuty w szrocie.
A jak długo pobierasz ciągle duże prądy? rozważ zwiększenie pojemności.
Sosna91 napisał/a: | .... Laikiem nie jestem to mój czwarty kamper w którym sam elektryke robiłem choć to jest wszystko banalne.... |
no to już czas na terminale, poukładane kable, bezpieczniki i inne zabezpieczenia... |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
|
|
wirefree
stary wyga
Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lis 2016 Otrzymał 11 piw(a) Skąd: internet
|
Wysłany: 2018-09-29, 15:05
|
|
|
Sosna91 napisał/a: |
Producent podaję przy 12v skoro miernik pokazuje 14.5v i 29.9A to musi płynąć prąd większy. Jak podepne je dwa w szereg to będzie miał 24v x30A i mogę panele wykorzystać w 100% ale wtedy nie mógłbym ładować ich z alternatora. Ten regulator może działać i na 48v |
To nic tylko pogratulowac, ja mialem mppt ktory niestety w przypadku wyzszej mocy odcinal panele. Teraz bede montowal takiego tracera jak twoj tylko ze 40A. Mozesz go tez podlaczyc pod Pcta kablem USB-Rs485. |
|
|
|
|
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2018-11-07, 21:50
|
|
|
Padnięta cela może być spowodowana tym,że jak piszesz przetwornica była podłączona do tego aku co padł (teraz masz podłączoną pod dwa aku). Przy dużych przetwornicach (około2000 wat)powinno być min 240AH bezpiecznik 225A oraz kable min 35mm2 nie dłuższe niż 1,5 metra od aku. Mostek na tych dwóch aku też 35mm2. |
_________________ nikita55 |
|
|
|
|
Sosna91
trochę już popisał
Twój sprzęt: Citroen Jumper
Dołączył: 08 Wrz 2017 Skąd: UK
|
Wysłany: 2018-12-15, 00:15
|
|
|
Temat powrócił. 2 miesiące temu wymieniłem wszystkie aku i pod maskę wleciala używka 140ah a do kabiny 225ah MAN roczny. Parametry pojemność rozruch wszystko super. 7tygodni temu wyjechem kamperem w trasę i dziś 62kg bestia dostała zwarcia celi.. Normalnie szok. Nie mam pomyslu ale to nie możliwe aż. Prądy ładowania nie mogły być za duże bo dla takiej Best 0.1c to ok 22A a zimą z paneli mam Max 20A. Czy poprostu kwaskowki już takie złomy. Miał rok i parę miesięcy w ciężarowce. I teraz prawie 2 miecy dzień w dzień rozładowanie i ładowanie ale Max do 11.8v go wykonczyly?, tylko czemu nigdy nie te pod maską które są mniejsze. Aż strach kupić nowy aku bo 2 miesiące i po robocid |
|
|
|
|
tom-cio
weteran
Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2018-12-15, 07:47
|
|
|
Ja gez wywalam kolejny 170Ah. Taki do ladowarek, chyba te aku coraz slabsze bo pierwszy wytrzymal potora roku, ten ma rok i zostalo mu z 20procent pojemnosci. Normalnie szmelce jakies, nawiewy z trumy go wyladowuja w godzine. Zalozylem 100Ah i moze zime wytrzyma, szczegolnie ze ja codziennie nim jezdze i caly czas grzany. Ale nie sluzy tym akumulatkrom co innego wg mnie, rozladowanie do zera prawie, moj nieraz 10,8widzial,regulator urzadzenia odlaczal. A aku coraz gorszej jakosci |
_________________ moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet |
|
|
|
|
EwaMarek
Kombatant Marek
Twój sprzęt: Kamper PLA na Fiacie i budka LMC
Nazwa załogi: Marek, Ewa, córki Wiktoria i Gabriela
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Piwa: 25/13 Skąd: Czołowo / Koło
|
Wysłany: 2019-03-26, 17:34
|
|
|
Próbowaliście głębokiego rozładowania?
Ja mam teraz na panelach fotowoltaicznych używane z melexa i nawet trzymają :-) Niestety jak ich nic nie ładuje to też w końcu padają. Staram się je pilnować żeby za długo nie były rozładowane. |
_________________ Pozdrawiam
Marek
Moje kampery
BURSTNER 90r, 91r, CHAUSSON 2008 i kempingi Hobby 90r, Dethleffs 2002r
Aktualnie kamper PLA 2014 kemping LMC 770 2010r |
|
|
|
|
robba
weteran
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Paź 2015 Piwa: 90/172 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2019-03-26, 21:40
|
|
|
Sosna91 napisał/a: | Temat powrócił. 2 miesiące temu wymieniłem wszystkie aku i pod maskę wleciala używka 140ah a do kabiny 225ah MAN roczny. Parametry pojemność rozruch wszystko super. 7tygodni temu wyjechem kamperem w trasę i dziś 62kg bestia dostała zwarcia celi.. Normalnie szok. Nie mam pomyslu ale to nie możliwe aż. .... |
a może Ty szukasz przyczyny elektrycznej a to jest przyczyna mechaniczna?
Jest dobrze umocowany? nie przemieszcza się? nie podskakuje na dziurach?
Sosna91 napisał/a: | ... Parametry pojemność rozruch wszystko super. ... |
a jaki max prąd długotrwale ciągniesz z niego? Akurat rozruchowy na długotrwałe prądy jest mniej odporny. Duzy prąd ROZRUCHOWY (czyli krótkotrwały!) uzyskuje się poprzez zwiększenie ilości płyt (powierzchnia zwiększa prąd), a co za tym idzie cieńsze są.
No i przez to mniej "lubią być" rozładowane. Ponadto przy długotrwałych obciążeniach
płyty się mogą powyginać i zwarcie na celi gotowe....
tom-cio napisał/a: | Ja gez wywalam kolejny 170Ah..... Ale nie sluzy tym akumulatkrom co innego wg mnie, rozladowanie do zera prawie, moj nieraz 10,8widzial,regulator urzadzenia odlaczal. A aku coraz gorszej jakosci |
to na pewno nie służy! mało tego, jak rozładujesz to jak najszybciej musisz naładować.
a zimą jak nieużywany to raz na miesiąc doładowywać....
Kwasówka woli pracować jako buforowy. od czasu do czasu tylko rozładowywany.
I nigdy do zera. Przy obciążeniu można zejść do około 11V. Przy bardzo małym obciążeniu poniżej 11,5 już niedobrze....
Nawet Akumulatory do głębokiego rozładowania nie lubią być długo rozładowane (i też nie do zera),
ale wytrzymują to dzielniej niż zwykłe
Aha... i może doróbcie sobie czasowo dołączaną Świstakownicę, żeby prąd ładujący aku
był ograniczony najlepiej mniej niż 1/10 (najlepiej 1/20) pojemności, do czasu podbicia napięcia do 12,5V, albo np. przez dwie minuty... powyżej 12,5V do około 14,5V można ładować nawet 1/5 pojemności bez szkody dla Aku |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
Ostatnio zmieniony przez robba 2019-03-26, 22:58, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
tom-cio
weteran
Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2019-03-26, 21:47
|
|
|
Moj codziennie calorocznie uzytkowany, ale mega intensywnie, wiec od tego czasu co pisalem juz znowu padl, zakombinowalem teraz dwa 100A i na razie trzymaja |
_________________ moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet |
|
|
|
|
Sosna91
trochę już popisał
Twój sprzęt: Citroen Jumper
Dołączył: 08 Wrz 2017 Skąd: UK
|
Wysłany: 2019-04-08, 19:32
|
|
|
ja po grudniowym problemie w lutym zakupiłem ponownie akumulator 230ah i 80ah pod maske oraz została sie wciaz sprawna 140ah,
230ah + 140 spiete razem wewnatrz a pod maske jak juz wspomnialem wczesniej 80ah. Póki co mija 9 tygodni jeszcze działają ale to własnie w tym okresie padaly (ok miesiące) takze zobaczymy.
Natomiast zmieniłem dla testów jedna rzecz. Nie korzystam z akumulatora pod maską, Hebel przekręciłem na off aby wykluczyć iż moze to bylo przyczyną, Dodatkowo bezpiecznik ktory odpowiada za radio zapalniczke i oswietlenie w kabinie pobierał 0,35A, nie dochodzilem juz dokladnie co pobiera po prostu jak nie jadę to go wyjmuje aby nie rozładowywał aku pod maska ktory nie jest teraz ladowany z solarów gdy stoi.
sprawdzimy czy to pomoże na wieksza ich zywotnosc. |
|
|
|
|
|