Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Awaria prądu w podróży po Albanii.
Autor Wiadomość
Pierrot 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Knaus Sport 650 MEG / Ducato
Dołączył: 07 Kwi 2014
Piwa: 23/23
Wysłany: 2018-10-08, 18:21   Awaria prądu w podróży po Albanii.

Moi Drodzy,

wybraliśmy się z moją małżonką w podróż wzdłuż albańskiego wybrzeża zakosztować pięknej pogody. A tu pech. Na początku nie doładowywał się jeden akumulator pokładowy. Drugi jakby ok. Prądu brakło i do pompki wody i do oświetlenia. Zajechałem do tutejszego fachowca, sprawdził miernikiem rzeczywiście aku padł dokumentnie. Drugi jeszcze jest ok. Kupiłem nowy wstawiłem i wszystko wróciło do normy. Ale to tylko pozory. Po dojechaniu na miejsce postoju sprawdziłem co się dało. Bezpieczniki ok, ale stopień elektryczny już się nie wysuwa, pompka wody nie podaje, a z oświetleniem kokpitu cuda panie. Jedna strona świeci przy włączonym włączniku druga przy wyłączonym. Z elektryki słychać trzy ostrzegawcze sygnały. Podpowiedzcie czego szukać i jak zaradzić.

Co zrobić droga redakcjo. W kibelku woda niezbędna, podróży jeszcze miesiąc, a przecież nie będę Haniusi gonił w krzaki. :wyszczerzony:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Misio 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Toskana 1,9 TD
Nazwa załogi: MisioKot
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 15 Maj 2010
Piwa: 743/1144
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-08, 18:28   

Masę sprawdź. :spoko
_________________
Pozdrawiamy - Danusia-Kotek i Henio-Misio

Śpieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą...ks.Jan Twardowski
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2018-10-08, 19:32   

A te akumulatory to w ogóle się ładują?
Silnikowy ładuje w trakcie pracy silnika - a pokładowe - sprawdzałeś napięcie na nich przy pracującym silniku, a po podłączeniu do 230V jest lądowanie akumulatorów?
Zostaw tylko jeden akumulator zabudowy (masz chyba dwa połączone równolegle - tak? musza być one identyczne aby to działało dobrze).
Jak nie masz miernika to kup dowony w markacie 5-10e max, na ładującym się akumulatorze powinno być ok. 13,8V
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
arti33 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Elnagh T-Loft 450 3.0L 180KM Automat
Nazwa załogi: Artuś
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Kwi 2017
Piwa: 1/1
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2018-10-08, 20:07   

Czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapala się kontrolka ładowania akumulatora ?
Jeśli się nie zapala to skończyły się szczotki w alternatorze lub zepsuł się regulator napięcia w alternatorze lub urwał się kabel od alternatora.
Przyczyn jest jeszcze parę.
Jeśli auto pali bez problemu znaczy , że ładowanie akumulatora od silnika macie, więc problem jest z elektryką zabudowy.
ładowanie powinno być między 13,8 V do 14,4 V ,na każdym akumulatorze przy odpalonym silniku.
_________________
Caravanig to wolność.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2018-10-08, 20:27   

Uzupełniając Misia.
Weź kawałek przewodu/kabla i ręcznie zetknij słupek ujemny akumulatora pokładowego z jakimś pewnym czystym punktem stanowiącym dobre połączenie z masą.
Bez obaw, nic złego nie narobisz. Jeśli wyczujesz delikatne iskrzenie, a zarazem urządzenia zaczną poprawnie działać, to popraw fabryczne połączenie słupka ujemnego z masą pojazdu - śruba na czymś metalowym, najczęściej jest to skrzynia pod fotelem jeśli aku masz pod fotelem.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Pierrot 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Knaus Sport 650 MEG / Ducato
Dołączył: 07 Kwi 2014
Piwa: 23/23
Wysłany: 2018-10-08, 20:42   

Dziękuję bardzo za szybką reakcję. Uzupełniając moje nieskładne opisy humanisty informuję, że z akumulatorem rozruchowym jest wszystko ok. Pali jak trzeba
a zasilanie gniazdek, nawigacja jest ok. Padł cały system zasilania wnętrza.

Jutro z rana jak trochę się rozjaśni spróbuję znaleźć masę w skrzyni akumulatorów i zadziałać zgodnie z Waszymi sugestiami. Pozdrawiam z wieczoru przy świecach. :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bim 
Kombatant
Jacek


Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Piwa: 124/89
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 2018-10-08, 20:47   

To zacznij od bezpieczników za energoblokiem .

Na czerwonym kabelku częst sniedzieją ze względu na przegrzanie spreżynek w obudowie. :spoko
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Pierrot 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Knaus Sport 650 MEG / Ducato
Dołączył: 07 Kwi 2014
Piwa: 23/23
Wysłany: 2018-10-10, 18:13   

Masa sprawdzona. Podłączony do prądu nie ładuje akumulatorów bo wskaźnik na panelu kontroli po dwóch dobach ani drgnie. Miernikiem akumulatorów jeszcze nie sprawdziłem bo nie udało mi się znaleźć w okolicy odpowiedniego sklepu. Jak znajdę zdam relację.
Po całodziennym piłowaniu auta po górach wskaźnik obu akumulatorów pokładowych wskazał o jedną działkę z sześciu więcej.
Póki co pozostaje wieczór przy lampce led. Daje radę a i klimat jakiś taki sprzyjający rozmowom się zrobił. :wyszczerzony:

Pozdrawiam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2018-10-10, 18:48   

jak nie naładujesz pokładowych to je zabijesz albo już je zabiłeś, panel powinien sygnalizować spadek napięcia poniżej 11V (mrygająca czerwona dioda). Masz dwa akumulatory zabudowy odłącz jeden a jeden zostaw. A wskaźniki na panelu pokazują jakie napięcie akumulatorów???
Podłącz sie pod 230V i naładuj akumulatory!!!
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Pierrot 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Knaus Sport 650 MEG / Ducato
Dołączył: 07 Kwi 2014
Piwa: 23/23
Wysłany: 2018-10-10, 21:20   

Jeden utrzymuje się na poziomie powyżej 12,5 na drugim wskazanie mniej niż 11,5 -czerwona dioda świeci się na stałe. W czasie jazdy pierwszy na max naładowany drugi 11,5. Na postoju podłączony do prądu nie ładuje akumulatorów.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tom-cio 
weteran


Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Sty 2014
Piwa: 68/144
Skąd: Bytom
Wysłany: 2018-10-10, 21:33   

A nie prosciej wziac dlugi kawalek przewodu i w momencie gdy wiesz ze bedziesz jechal zewrzec plus rozruchowego i zabudowy na krotko? Awarii elektrobloku nie usuniesz ale akumulatory doladujesz
_________________
moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Waldek00x 
doświadczony pisarz
Waldek00x


Twój sprzęt: Fiat Ducato 1.9 TD/Granduca
Nazwa załogi: Grandusie
Dołączył: 10 Sie 2014
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Z DALEKA
Wysłany: 2018-10-11, 09:31   

Jest zwarcie na jednym akumulatrze tym co jest nie naładowany oberwana cela i elektronika wariuje
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2018-10-11, 12:11   

Odłącz padnięty akumulator, zostaw ten sprawny - będzie dobrze.
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***