Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z Elektryką CBE PC100
Autor Wiadomość
thomas1884 
początkujący forumowicz

Dołączył: 22 Mar 2020
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2020-03-22, 09:47   Problem z Elektryką CBE PC100

Witam
Jestem w trakcie budowy kampera i nadszedł mały problem na który w tej chwili nie mam rozwiązania. Postaram się w miarę sensownie wytłumaczyć.
Panel sterowania CBE PC 100.
Podłączyłem całość zgodnie ze schematem jednak nie działa mi wszystko jak powinno.
Doprowadziłem sygnał z silnika +13.3V kiedy silnik pracuje. Baterie podpięte. Przewody minusowe na masie. Generalnie wg mnie wszystko podpiete jak trzeba. Co się dzieje..
Jak włączę silnik, schodek automatycznie się chowa, czyli wygnał z out d+ wychodzi. Zapala się dioda G na panelu kontrolnym czyli jest ładowanie z alternatora. Ale... jak mierze akumulator z zabudowy to mam 12,7V czyli wg mnie ładowania nie ma. Co jest dziwne, kiedy schodek jest schowany i włączę silnik to nic się już nie dzieje. Tzn dioda na panelu, że jest ładowanie z silnika nie włącza się w ogóle. Mierze akumulator to to samo 12,7. Ładowarka działa. Kiedy podłącze 230V zapala się dioda że jest napięcie z sieci. Ładowarka odpala i po pomiarach widzę, że akumulator jest ładowany. Nie mam już pomysłu co źle zrobiłem, że nie chce ładować z alternatora.
Mam nadzieję, że chociaż cześć z was zrozumiała co chciałem napisać. hehe
Z góry dziękuję za sugestie i pomoc.
Pzodrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2020-03-22, 10:00   Re: Problem z Elektryką CBE PC100

thomas1884 napisał/a:
...
czyli wygnał z out d+ wychodzi.
... jak mierze akumulator z zabudowy to mam 12,7V czyli wg mnie ładowania nie ma.
...

Hej, witaj na forumie.
Nie bardzo rozumiem pierwszy cytat, możesz to wyprostować na nasz język?
.
Wg mnie objawy nie są nieprawidłowe. Alternator w pierwszej kolejności ładuje akumulator rozruchowy, gdy ten osiągnie full, wówczas nadwyżka kierowana jest na akumulator pokładowy. To są priorytety ustalone i realizowane przez e-blok.
Zrób eksperyment, podłącz na noc prostownik pod aku rozruchowy i zostaw włączoną instalację w zabudowie. Nazajutrz zmierz napięcia na obydwu i zobaczymy czy jest po mojemu czy jednak nie.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
grzegorzalex 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato
Nazwa załogi: Grzegorz i Marzena
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Gru 2013
Piwa: 38/19
Skąd: Opalenica
Wysłany: 2020-03-22, 16:10   

Sprawdź czy nie przepala bezpiecznika, jak ci chowa stopień ze sygnału d+,u mnie tak było
Mozę masz spalony bezpiecznik 3A sprawdź
Ewentualnie masz źle podłączony przekaźnik na sterowaniu stopniem
_________________
Pozdrawiamy Marzena i Grzegorz
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Funio 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Już nie Karman Gipsy na T4 - "Cygan"
Nazwa załogi: Kat&Fun czyli Kasia i Funio
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2012
Piwa: 6/2
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2020-03-22, 18:37   

Może to nie jest istotne w Twoim przypadku, w moim poprzednim samochodzie (VW T4) po odpaleniu samochodu na wolnym biegu, bez gazu alternator w ogóle nie ładował i paliła się kontrolka ładowania. Dopiero po lekkim dodaniu gazu alternator zaczynał ładować i lampka gasła. Tak był ustawiony energoblok, podobno dlatego, żeby nie było dużego prądu na wolnych obrotach w przypadku podłączenia dużego obciążenia np lodówki.
Sposób Socala jest chyba najprostszy... Pod warunkiem, że masz podobne akumulatory życiowy i rozruchowy (rodzaj, pojemność i wiek).
_________________
Jeżeli osiągnięcie czegoś wymaga czasu nie rezygnuj, czas i tak płynie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2020-03-22, 22:53   

Jakie masz napięcie, po odpaleniu auta na złączu +B1 i +B2 mierzone z masą złącza -B1?

Altek zaczyna ładować pokładowy, po przekroczeniu 13.3V na akumulatorze rozruchowym.

Screenshot_20200322-225436_Opera.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 426,42 KB

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***