Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
O spalaniu po raz kolejny
Autor Wiadomość
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: masterIII w budowie
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 100/16
Skąd: UE
Wysłany: 2018-10-30, 08:34   

juchas12 napisał/a:

palił mniej, a po chipie

Chip:
dołożone pudełko , to się nie dziw , często tylko zwiększają dawkę - ciśnienie
jeżeli robione mapy to możliwe że wgrany gotowiec , nie koniecznie pasujący do każdego motoru
Ale to przypuszczenia , :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
juchas12 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Itineo JB700
Dołączył: 16 Wrz 2017
Piwa: 1/1
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-30, 08:37   

Skoro palił mniej po chipie a zaczął palić więcej to jednak nie gotowiec? Program robiony specjalnie pod to auto. Nie napisałem że dołożyłem boxa
Ponawiam pytanie:
czy to normalne że przy 120 km/h (licznikowo) spala średnio ponad 15 l/100km (licznikowo).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Zbynek 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Knaus Boxstar 600
Dołączył: 22 Kwi 2017
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-10-30, 08:50   

juchas12 napisał/a:

Ponawiam pytanie:
czy to normalne że przy 120 km/h (licznikowo) spala średnio ponad 15 l/100km (licznikowo).


Nie wiem na ile to będzie pomocne, ale Ducato 2,3 130KM blaszak L3H2 przy tempomacie ustawionym na licznikowe 120km/h (z GPS około 7-8km/h mniej) powtarzalne spalanie na autostradzie to 10,5-11l/100km, liczone kalkulatorem, nie z komputera.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mazur 
stary wyga


Twój sprzęt: CI Mizar Garage
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Piwa: 55/49
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-10-30, 14:51   

Nasza alkowa 128KM , 2,8JTD spala przy prędkości 90-100 km/h ok 11 litrów ON, a przy prędkości 120km/h, spala 16 litrów. czyli prawie 1/3 więcej . Wszystko zależy od oporów powietrza...spalanie potrafi gwałtownie wzrosnąć przy niewielkiej różncy prędkości.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wirefree 
stary wyga

Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lis 2016
Otrzymał 11 piw(a)
Skąd: internet
Wysłany: 2018-10-30, 17:45   

juchas12 napisał/a:
Skoro palił mniej po chipie a zaczął palić więcej to jednak nie gotowiec? Program robiony specjalnie pod to auto. Nie napisałem że dołożyłem boxa
Ponawiam pytanie:
czy to normalne że przy 120 km/h (licznikowo) spala średnio ponad 15 l/100km (licznikowo).


Calkiem normalne dlatego ja jezdze za tirami pcham mniej powietrza przed soba .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/3
Skąd: Trieste
Wysłany: 2018-10-30, 23:45   

juchas12 napisał/a:
Skoro palił mniej po chipie a zaczął palić więcej to jednak nie gotowiec? Program robiony specjalnie pod to auto. Nie napisałem że dołożyłem boxa
Ponawiam pytanie:
czy to normalne że przy 120 km/h (licznikowo) spala średnio ponad 15 l/100km (licznikowo).


Pimo : musisz test powtórzyć w warunkach stabilnych ,bez jakiś mega wiatrów, upałów, mrozów i absolutnie nie sugerować się tym co komputer pokazuje ale liczyć ile spala realnie.

Secondo: obecnie trwa walka, silniki już nie są robione po to aby były oszczędne s ich i użytkownik był z nich zadowolony ale o to to aby uzyskać za wszelką cenę normę spalin euro i utrzymać się na runku a to skutkuje tym że on może i przy realnych 80km a na liczniku niemal 90km palić 10l ale już przy realnych 120km/h będzie to 17l, po prostu one są przygotowywane tylko pod spełnianie rygorystycznych norm w określonych warnach a reszta ich nie interesuje (powiedzmy aby 2 lata wytrzymało) przecież dużo nieporównywalnie lepszych silników z oferty wyleciało bo debilizmu euro nie spełniało, to jest zwyczajny dyktat monopolu vw,bmw udający że to nowoczesność i ochrona środowiska .

Terzo: oglądnij ten film który wstawiłem to zrozumiesz, zawsze dawano do turbo "intercooler" i to było coś dziś też pewnie jest ale prócz tego podgrzewane jest powietrze ba to są spaliny które idą do turbo, przecież to jest chore tam spliny ogrzewają dolot i zmieszają ilość tlenu nie tylko tymi spalinami a i temperaturą.
CHORE !!!


intercooler: stosuje się go dlatego, że intensywnie sprężone przez sprężarkę powietrze ma wysoką temperaturę, co z kolei negatywnie wpływa na proces spalania mieszanki. Zimniejsze powietrze jest gęstsze, zwiększa się jego masa, a co za tym idzie, można spalić więcej paliwa. To z kolei pociąga za sobą większą wydajność i moc. Teoria mówi, że obniżenie temperatury powietrza, które ma trafić do cylindra o 10 stopni Celsjusza, zwiększa jego gęstość o ok. 3–5%, co odpowiada podobnemu przyrostowi mocy. Intercooler jest w stanie schłodzić sprężone powietrze o ok. 40 stopni Celsjusza, co w efekcie daje około 15–20 procentowy przyrost mocy.

Edit: "zwiększa się jego masa, a co za tym idzie, można spalić więcej paliwa"
tu jest błąd bo nie chodzi o zwiększenie spalania ale o moc czyli odwrotnie o zmniejszenie spalania bo o jego efektywne spalanie/moc , choć to też prawdą bo można więcej efektywnie spalić deptając na maks a tym samym uzyskać więcej mocy ale kogo to jak większość i tak mocy maksymalnej przy obrotach xxx nigdy nie używa liczy charakterystyka moment.moc użytkowa przy jakich obrotach a nie reklamowe ile mocy maks ma i nm.
itd. itd. itd.
Ostatnio zmieniony przez pasza 2018-10-31, 22:23, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2018-10-31, 05:30   

Ja mam integre 7,5 metra , silnik 3.0 spalanie jak u założyciela tematu. Potrafię zejść na 10 litrów ale przy max ecodrajwingu, 12 -13 litrów paliwa średnia z roku , autostrada 130 a lokalnie ok100. Na autostradzie szybko jadąc spalanie straszy :-P nie patrzę na to , pstrykam na przebieg dzienny :) , spalanie średnie wychodzi normalne.

Silnik po programie 196KM , 486NM , spalanie spadło ale jak zacząłem wykorzystywać moc to w sumie wzrosło :lol:

I niech ktoś to wszystko przeniesie do starego tematu o spalaniu :idea
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
drzevo 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2016
Piwa: 10/21
Skąd: Maciek WWL
Wysłany: 2018-10-31, 06:26   

juchas12 napisał/a:
Skoro palił mniej po chipie a zaczął palić więcej to jednak nie gotowiec? Program robiony specjalnie pod to auto. Nie napisałem że dołożyłem boxa
Ponawiam pytanie:
czy to normalne że przy 120 km/h (licznikowo) spala średnio ponad 15 l/100km (licznikowo).


Nie ma przesady w twierdzeniu, że każdy kamper pali od 12/100 wzwyż.
Wyniki poniżej to wyjątki, potwierdzające regułę (pomijam 2,5D, czy 1,9TD, którymi często po prostu jedzie się wolniej, czy niespieszne podróże drogami krajowymi).

Krótka alkowa (5,3m), 2.8 JTD z programem pali mi trochę powyżej 12, jeżeli jadę 93-95 kmh.
Jeżeli jadę 115-125, pali spokojnie 14-15, wszystko z włączoną klimą, prędkości wg GPS.

Spalanie "po chipie" często rośnie, bo zaczynasz bardziej wykorzystywać osiągi silnika.
Opowieści "fachowców" o "gotowcach" niedopasowanych do silnika, włóż między bajki. Większość programów, to gotowce.

Najskuteczniejszą receptą na spalanie, jest zaprzestanie kalkulacji przy dystrybutorze. Mnie też boli spalanie, ale zamykam oczy i płacę. Działa. :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
KulkiDwie 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: VW Caddy Tramper 1.9 TDI (LUNA)
Nazwa załogi: KULKI
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lut 2012
Piwa: 14/3
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-10-31, 07:20   

Spalanie po chipie powinno minimalnie spaść, ale są to wyniki raczej niezbyt zauważalne. Nie wiem jak inne chipowania, ale u mnie komp zaczął pokazywać spalanie realne :roll: . Sprawdzane każdorazowo z kalkulatorem nie daje odchyłek większych niż 0,2-0,3l/100 , wcześniej różnice były ok 1l.
Wg mnie zawyżone spalanie w tym konkretnym przypadku to efekt długiej jazdy pod silny wiatr :idea:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: masterIII w budowie
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 100/16
Skąd: UE
Wysłany: 2018-10-31, 07:29   

drzevo napisał/a:
Większość programów, to gotowce.

"Fachowiec"
nie program , a firmware-wsad :spoko :haha:
drzevo napisał/a:
Opowieści "fachowców" o "gotowcach" niedopasowanych do silnika, włóż między bajki.
Każdy silnik jest inny , z tej samej wersji-serii potrafią mieć rozbieżności w osiągach .
"pseudo tuningowiec" wgrywa mapę raz zrobiona do danego modelu silnika a powinien robić ja do każdego osobno .
drzevo "idź na drzewo" :haha: :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
drzevo 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2016
Piwa: 10/21
Skąd: Maciek WWL
Wysłany: 2018-10-31, 09:22   

amples napisał/a:
drzevo napisał/a:
Większość programów, to gotowce.

"Fachowiec"
nie program , a firmware-wsad :spoko :haha:
drzevo napisał/a:
Opowieści "fachowców" o "gotowcach" niedopasowanych do silnika, włóż między bajki.
Każdy silnik jest inny , z tej samej wersji-serii potrafią mieć rozbieżności w osiągach .
"pseudo tuningowiec" wgrywa mapę raz zrobiona do danego modelu silnika a powinien robić ja do każdego osobno .
drzevo "idź na drzewo" :haha: :haha:


Właśnie takich fachowców miałem na myśli.
Coś tam wiesz, coś przeczytałeś, 50 lat pseudo doświadczenia i na forum najmądrzejszy.
A auta z "gotowcami" śmigają za oknem jedno za drugim...

P.S.
Skoro silniki tak bardzo się od siebie różnią, to dlaczego producent ich nie stroi, tylko pakuje gotowca do wszystkich? :haha:

P.S. 2
Zapewne wiesz, że niektórzy przedstawiciele producentów samochodów oferują / oferowali wzmocnienie silnika u delaera... oczywiście tam też "stroją" silnik, bo każdy silnik jest inny... :?: :?: :?:
Ostatnio zmieniony przez drzevo 2018-10-31, 10:08, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbyszekwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2013
Piwa: 259/161
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-10-31, 09:25   

wirefree napisał/a:
juchas12 napisał/a:
Skoro palił mniej po chipie a zaczął palić więcej to jednak nie gotowiec? Program robiony specjalnie pod to auto. Nie napisałem że dołożyłem boxa
Ponawiam pytanie:
czy to normalne że przy 120 km/h (licznikowo) spala średnio ponad 15 l/100km (licznikowo).


Calkiem normalne dlatego ja jezdze za tirami pcham mniej powietrza przed soba .



A w jakiej odległosci za tirem, bo ja mam wrazenie ze zawirowania raczej przeszkadzaja?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant
Wygląd i Nick potrafią zmylić

Twój sprzęt: dł. odpowiednia średnica satysfakcjonująca
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 474/977
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-10-31, 10:11   

zbyszekwoj napisał/a:
A w jakiej odległosci za tirem, bo ja mam wrazenie ze zawirowania raczej przeszkadzaja?


Aby uzyskać spalanie zerowe !!! :!:
Odległość określa dlugość holu :roza:
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: masterIII w budowie
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 100/16
Skąd: UE
Wysłany: 2018-10-31, 11:37   

drzevo napisał/a:
to dlaczego producent ich nie stroi, tylko pakuje gotowca do wszystkich?
Zapłacisz za to ?, nie ? , chcesz kupić najtaniej ,
to dostajesz serie o mocy która kupujesz , gdzie są przyjęte przez producentów widełki +- osiągów .
drzevo napisał/a:
coś przeczytałeś, 50 lat pseudo doświadczenia

A ty nie masz żadnego , :bajer
kupujesz każda bajkę która ci sprzedają ? , albo sam próbujesz innym je sprzedać ? , :haha:
drzevo napisał/a:
oferują / oferowali wzmocnienie silnika u delaera..

Nie oferowali wzmocnienia a przywrócenie nominalnej-seryjnej mocy :diabelski_usmiech
Wiedz jedno , nie opłaci się konstruować kilku silników o rożnych mocach ,
robi się jeden mocny a w zależności od wsadu w ecu. , ogranicza się ich moc do potrzeb rynku . :spoko
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 258/395
Skąd: Gubin
Wysłany: 2018-10-31, 14:04   

zbyszekwoj napisał/a:


A w jakiej odległosci za tirem, bo ja mam wrazenie ze zawirowania raczej przeszkadzaja?


Jadąc za ciężarówką czuję mało komfortowe turbulencje, trzeba zwiększyć dystans lub wyprzedzić. Nie lubię tego uczucia trzepania na boki, Wy też tak macie w pół/-integrach czy tylko alkowy są na to podatne?
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***