|
|
O spalaniu po raz kolejny |
Autor |
Wiadomość |
juchas12
trochę już popisał
Twój sprzęt: Itineo JB700
Dołączył: 16 Wrz 2017 Piwa: 1/1 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-10-30, 08:37
|
|
|
Skoro palił mniej po chipie a zaczął palić więcej to jednak nie gotowiec? Program robiony specjalnie pod to auto. Nie napisałem że dołożyłem boxa
Ponawiam pytanie:
czy to normalne że przy 120 km/h (licznikowo) spala średnio ponad 15 l/100km (licznikowo). |
|
|
|
|
Zbynek
zaawansowany
Twój sprzęt: Był: Knaus Boxstar 600
Dołączył: 22 Kwi 2017 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2018-10-30, 08:50
|
|
|
juchas12 napisał/a: |
Ponawiam pytanie:
czy to normalne że przy 120 km/h (licznikowo) spala średnio ponad 15 l/100km (licznikowo). |
Nie wiem na ile to będzie pomocne, ale Ducato 2,3 130KM blaszak L3H2 przy tempomacie ustawionym na licznikowe 120km/h (z GPS około 7-8km/h mniej) powtarzalne spalanie na autostradzie to 10,5-11l/100km, liczone kalkulatorem, nie z komputera. |
|
|
|
|
Mazur
weteran Robert Mazur
Twój sprzęt: CI Mizar Garage , Ducato 2.8JTD
Pomógł: 9 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Piwa: 84/104 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-10-30, 14:51
|
|
|
Nasza alkowa 128KM , 2,8JTD spala przy prędkości 90-100 km/h ok 11 litrów ON, a przy prędkości 120km/h, spala 16 litrów. czyli prawie 1/3 więcej . Wszystko zależy od oporów powietrza...spalanie potrafi gwałtownie wzrosnąć przy niewielkiej różncy prędkości. |
_________________ Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku.
'Lao Tzu' |
|
|
|
|
wirefree
stary wyga
Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lis 2016 Otrzymał 11 piw(a) Skąd: internet
|
Wysłany: 2018-10-30, 17:45
|
|
|
juchas12 napisał/a: | Skoro palił mniej po chipie a zaczął palić więcej to jednak nie gotowiec? Program robiony specjalnie pod to auto. Nie napisałem że dołożyłem boxa
Ponawiam pytanie:
czy to normalne że przy 120 km/h (licznikowo) spala średnio ponad 15 l/100km (licznikowo). |
Calkiem normalne dlatego ja jezdze za tirami pcham mniej powietrza przed soba . |
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2018-10-30, 23:45
|
|
|
juchas12 napisał/a: | Skoro palił mniej po chipie a zaczął palić więcej to jednak nie gotowiec? Program robiony specjalnie pod to auto. Nie napisałem że dołożyłem boxa
Ponawiam pytanie:
czy to normalne że przy 120 km/h (licznikowo) spala średnio ponad 15 l/100km (licznikowo). |
Pimo : musisz test powtórzyć w warunkach stabilnych ,bez jakiś mega wiatrów, upałów, mrozów i absolutnie nie sugerować się tym co komputer pokazuje ale liczyć ile spala realnie.
Secondo: obecnie trwa walka, silniki już nie są robione po to aby były oszczędne s ich i użytkownik był z nich zadowolony ale o to to aby uzyskać za wszelką cenę normę spalin euro i utrzymać się na runku a to skutkuje tym że on może i przy realnych 80km a na liczniku niemal 90km palić 10l ale już przy realnych 120km/h będzie to 17l, po prostu one są przygotowywane tylko pod spełnianie rygorystycznych norm w określonych warnach a reszta ich nie interesuje (powiedzmy aby 2 lata wytrzymało) przecież dużo nieporównywalnie lepszych silników z oferty wyleciało bo debilizmu euro nie spełniało, to jest zwyczajny dyktat monopolu vw,bmw udający że to nowoczesność i ochrona środowiska .
Terzo: oglądnij ten film który wstawiłem to zrozumiesz, zawsze dawano do turbo "intercooler" i to było coś dziś też pewnie jest ale prócz tego podgrzewane jest powietrze ba to są spaliny które idą do turbo, przecież to jest chore tam spliny ogrzewają dolot i zmieszają ilość tlenu nie tylko tymi spalinami a i temperaturą.
CHORE !!!
intercooler: stosuje się go dlatego, że intensywnie sprężone przez sprężarkę powietrze ma wysoką temperaturę, co z kolei negatywnie wpływa na proces spalania mieszanki. Zimniejsze powietrze jest gęstsze, zwiększa się jego masa, a co za tym idzie, można spalić więcej paliwa. To z kolei pociąga za sobą większą wydajność i moc. Teoria mówi, że obniżenie temperatury powietrza, które ma trafić do cylindra o 10 stopni Celsjusza, zwiększa jego gęstość o ok. 3–5%, co odpowiada podobnemu przyrostowi mocy. Intercooler jest w stanie schłodzić sprężone powietrze o ok. 40 stopni Celsjusza, co w efekcie daje około 15–20 procentowy przyrost mocy.
Edit: "zwiększa się jego masa, a co za tym idzie, można spalić więcej paliwa"
tu jest błąd bo nie chodzi o zwiększenie spalania ale o moc czyli odwrotnie o zmniejszenie spalania bo o jego efektywne spalanie/moc , choć to też prawdą bo można więcej efektywnie spalić deptając na maks a tym samym uzyskać więcej mocy ale kogo to jak większość i tak mocy maksymalnej przy obrotach xxx nigdy nie używa liczy charakterystyka moment.moc użytkowa przy jakich obrotach a nie reklamowe ile mocy maks ma i nm.
itd. itd. itd. |
Ostatnio zmieniony przez pasza 2018-10-31, 22:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2018-10-31, 05:30
|
|
|
Ja mam integre 7,5 metra , silnik 3.0 spalanie jak u założyciela tematu. Potrafię zejść na 10 litrów ale przy max ecodrajwingu, 12 -13 litrów paliwa średnia z roku , autostrada 130 a lokalnie ok100. Na autostradzie szybko jadąc spalanie straszy nie patrzę na to , pstrykam na przebieg dzienny , spalanie średnie wychodzi normalne.
Silnik po programie 196KM , 486NM , spalanie spadło ale jak zacząłem wykorzystywać moc to w sumie wzrosło
I niech ktoś to wszystko przeniesie do starego tematu o spalaniu |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
|
drzevo
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2016 Piwa: 9/21 Skąd: Maciek WWL
|
Wysłany: 2018-10-31, 06:26
|
|
|
juchas12 napisał/a: | Skoro palił mniej po chipie a zaczął palić więcej to jednak nie gotowiec? Program robiony specjalnie pod to auto. Nie napisałem że dołożyłem boxa
Ponawiam pytanie:
czy to normalne że przy 120 km/h (licznikowo) spala średnio ponad 15 l/100km (licznikowo). |
Nie ma przesady w twierdzeniu, że każdy kamper pali od 12/100 wzwyż.
Wyniki poniżej to wyjątki, potwierdzające regułę (pomijam 2,5D, czy 1,9TD, którymi często po prostu jedzie się wolniej, czy niespieszne podróże drogami krajowymi).
Krótka alkowa (5,3m), 2.8 JTD z programem pali mi trochę powyżej 12, jeżeli jadę 93-95 kmh.
Jeżeli jadę 115-125, pali spokojnie 14-15, wszystko z włączoną klimą, prędkości wg GPS.
Spalanie "po chipie" często rośnie, bo zaczynasz bardziej wykorzystywać osiągi silnika.
Opowieści "fachowców" o "gotowcach" niedopasowanych do silnika, włóż między bajki. Większość programów, to gotowce.
Najskuteczniejszą receptą na spalanie, jest zaprzestanie kalkulacji przy dystrybutorze. Mnie też boli spalanie, ale zamykam oczy i płacę. Działa. |
|
|
|
|
KulkiDwie
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: VW Caddy Tramper 1.9 TDI (LUNA)
Nazwa załogi: KULKI
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lut 2012 Piwa: 16/4 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2018-10-31, 07:20
|
|
|
Spalanie po chipie powinno minimalnie spaść, ale są to wyniki raczej niezbyt zauważalne. Nie wiem jak inne chipowania, ale u mnie komp zaczął pokazywać spalanie realne . Sprawdzane każdorazowo z kalkulatorem nie daje odchyłek większych niż 0,2-0,3l/100 , wcześniej różnice były ok 1l.
Wg mnie zawyżone spalanie w tym konkretnym przypadku to efekt długiej jazdy pod silny wiatr |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2018-10-31, 07:29
|
|
|
drzevo napisał/a: | Większość programów, to gotowce. |
"Fachowiec"
nie program , a firmware-wsad
drzevo napisał/a: | Opowieści "fachowców" o "gotowcach" niedopasowanych do silnika, włóż między bajki. | Każdy silnik jest inny , z tej samej wersji-serii potrafią mieć rozbieżności w osiągach .
"pseudo tuningowiec" wgrywa mapę raz zrobiona do danego modelu silnika a powinien robić ja do każdego osobno .
drzevo "idź na drzewo" |
|
|
|
|
drzevo
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2016 Piwa: 9/21 Skąd: Maciek WWL
|
Wysłany: 2018-10-31, 09:22
|
|
|
amples napisał/a: | drzevo napisał/a: | Większość programów, to gotowce. |
"Fachowiec"
nie program , a firmware-wsad
drzevo napisał/a: | Opowieści "fachowców" o "gotowcach" niedopasowanych do silnika, włóż między bajki. | Każdy silnik jest inny , z tej samej wersji-serii potrafią mieć rozbieżności w osiągach .
"pseudo tuningowiec" wgrywa mapę raz zrobiona do danego modelu silnika a powinien robić ja do każdego osobno .
drzevo "idź na drzewo" |
Właśnie takich fachowców miałem na myśli.
Coś tam wiesz, coś przeczytałeś, 50 lat pseudo doświadczenia i na forum najmądrzejszy.
A auta z "gotowcami" śmigają za oknem jedno za drugim...
P.S.
Skoro silniki tak bardzo się od siebie różnią, to dlaczego producent ich nie stroi, tylko pakuje gotowca do wszystkich?
P.S. 2
Zapewne wiesz, że niektórzy przedstawiciele producentów samochodów oferują / oferowali wzmocnienie silnika u delaera... oczywiście tam też "stroją" silnik, bo każdy silnik jest inny... |
Ostatnio zmieniony przez drzevo 2018-10-31, 10:08, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
zbyszekwoj
Kombatant
Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/221 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-10-31, 09:25
|
|
|
wirefree napisał/a: | juchas12 napisał/a: | Skoro palił mniej po chipie a zaczął palić więcej to jednak nie gotowiec? Program robiony specjalnie pod to auto. Nie napisałem że dołożyłem boxa
Ponawiam pytanie:
czy to normalne że przy 120 km/h (licznikowo) spala średnio ponad 15 l/100km (licznikowo). |
Calkiem normalne dlatego ja jezdze za tirami pcham mniej powietrza przed soba . |
A w jakiej odległosci za tirem, bo ja mam wrazenie ze zawirowania raczej przeszkadzaja? |
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2018-10-31, 10:11
|
|
|
zbyszekwoj napisał/a: | A w jakiej odległosci za tirem, bo ja mam wrazenie ze zawirowania raczej przeszkadzaja? |
Aby uzyskać spalanie zerowe !!!
Odległość określa dlugość holu |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2018-10-31, 11:37
|
|
|
drzevo napisał/a: | to dlaczego producent ich nie stroi, tylko pakuje gotowca do wszystkich? | Zapłacisz za to ?, nie ? , chcesz kupić najtaniej ,
to dostajesz serie o mocy która kupujesz , gdzie są przyjęte przez producentów widełki +- osiągów .
drzevo napisał/a: | coś przeczytałeś, 50 lat pseudo doświadczenia |
A ty nie masz żadnego ,
kupujesz każda bajkę która ci sprzedają ? , albo sam próbujesz innym je sprzedać ? , drzevo napisał/a: | oferują / oferowali wzmocnienie silnika u delaera.. |
Nie oferowali wzmocnienia a przywrócenie nominalnej-seryjnej mocy
Wiedz jedno , nie opłaci się konstruować kilku silników o rożnych mocach ,
robi się jeden mocny a w zależności od wsadu w ecu. , ogranicza się ich moc do potrzeb rynku . |
|
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2018-10-31, 14:04
|
|
|
zbyszekwoj napisał/a: |
A w jakiej odległosci za tirem, bo ja mam wrazenie ze zawirowania raczej przeszkadzaja? |
Jadąc za ciężarówką czuję mało komfortowe turbulencje, trzeba zwiększyć dystans lub wyprzedzić. Nie lubię tego uczucia trzepania na boki, Wy też tak macie w pół/-integrach czy tylko alkowy są na to podatne? |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
J.Leboski
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Kwi 2017 Piwa: 32/27 Skąd: Drome
|
Wysłany: 2018-10-31, 14:13
|
|
|
Jadąc bardzo blisko mozna rzeczywiscie jechać jak na holu i wynik spalania byłby rewelacyjny, parę metrów dalej w tych "turbulencjach" zapewne jest gorzej niż jadąc normalnie....oczywiście jadąc bardzo blisko ryzykujemy ogromnie i nie polecam. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|