Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
O spalaniu po raz kolejny
Autor Wiadomość
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2018-10-31, 14:34   

Każde zbliżenie jest ryzykowne.
Bywa, że niektóre są obarczone poważnymi konsekwencjami.

Np ja mam swoje dzieci. :mrgreen:


.....
Panie i Panowie 15 l / 100 to dużo, ale jak się nie podoba to mamy komunikację publiczną i hotele last mineta.

Pytanie było konkretne, a my tu swoje... :mrgreen:

Ad rem, jak ktoś napisał wiatr i kwadratowa buda, to powody. Kamper może 80km/h tylko jechać.
EUREKA!
I właśnie spalanie było motywem wprowadzenia tego przepisu..... Chyba? :gwm :oops: Dba ustawodawca o naszą kieszeń :bukiet:
........................

Al pewnym rozwiązaniem byłby TEMPOMAT AKTYWNY :!: z ustaewianym dystansem, tak by na :dupa ie blisko siedzieć. Da się, niemniej kamper to nie osobówka i bezładność z racji masy swoją ma!
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mikie 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: ITINEO TB690
Dołączył: 20 Sty 2016
Piwa: 2/1
Skąd: RADOM
Wysłany: 2018-10-31, 17:37   

miałem alkowę 2.3 130km spalanie przy prędkości ok100km/h 11 litrów ,
obecnie 3.0 160km intergra ITINeo spalanie 9l przy podobnej prędkości
czyli do takich pojazdów jedynie duży motor
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2018-10-31, 23:05   

drzevo napisał/a:

Nie ma przesady w twierdzeniu, że każdy kamper pali od 12/100 wzwyż.
Wyniki poniżej to wyjątki, potwierdzające regułę (pomijam 2,5D, czy 1,9TD, którymi często po prostu jedzie się wolniej, czy niespieszne podróże drogami krajowymi).
---

Spalanie "po chipie" często rośnie, bo zaczynasz bardziej wykorzystywać osiągi silnika.
Opowieści "fachowców" o "gotowcach" niedopasowanych do silnika, włóż między bajki. Większość programów, to gotowce.


To takie pisanie o niczym ,spalanie przez stare kampery 10l nie wynikało z ich słabej mocy bo taki kamper z tym samym silnikiem 2,5 d tylko z turbo 2,5TD też bierze średnio dychę a to już rakieta jest bo on mając tą samą przestrzeń w środku jest niższy i dużo lżejszy od nowego dlatego takie różnice.
Przecież taki stary 30 letni kamper Dukato z motorem 2,5Td 95KM waży tylko 2,4T pali średnio dychę i będzie dynamiczniejszy od nówki 130 KM który waży 3,3T.

--
Spalanie po indywidualnym chipie spadało przynajmniej o 15 % czasami i ponad 20% ale to było w silnikach normalnych nie w najnowszych gdzie turbo jest podgrzewane spalinami a im więcej mocy tym ... cieplej, mniej tlenu i ...zonk
Kamper to nie wyścigówka ani auto miejskie aby pisać durnoty że "Spalanie "po chipie" często rośnie, bo zaczynasz bardziej wykorzystywać osiągi silnika." tak pisali kiedyś jak się chipowanie nie za bardzo udało i to miało częściowo sens ale nie w kamperach.

W wołach dostawczakach typu Ducato mapy były zmieniane nie dla mocy lecz właśnie dla oszczędności paliwa wystarczy poczytać czy pamiętać jak było,całymi flotami zmieniano aby oszczędzić kasę na paliwie i były o tym relacje.
Chipowanie turbodiesli z euro 6 czy 7 i tymi ich setkami kg osprzętu aby tylko euro normę przejść może dać właśnie efekt zwiększonego spalania bo tam jest wszystko na styk aby tylko normę euro przeszedł ba tu naprawdę to może zaszkodzić i nie mechanice ale całym tym kilogramom gadżetów na nim.

hmm
Zauważyłem że ty bardzo mocno naciągasz rzeczywistość aby pasowała do twych wydumań niczym nie popartych a zdajesz się nie zauważać oczywistego.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
McGali 
stary wyga


Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lip 2009
Piwa: 17/9
Skąd: EZG
Wysłany: 2018-11-14, 10:38   

drzevo napisał/a:


Krótka alkowa (5,3m), 2.8 JTD z programem pali mi trochę powyżej 12, jeżeli jadę 93-95 kmh.
Jeżeli jadę 115-125, pali spokojnie 14-15, wszystko z włączoną klimą, prędkości wg GPS.

:spoko

Mi pali też 14-15l/100km tylko, że LPG - alkowa 6m 2,0b
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
chemik 
weteran


Twój sprzęt: Ford zabudowa EuraMobil
Nazwa załogi: Ela i Wojtek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lis 2014
Piwa: 115/19
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2018-11-14, 13:51   

Spalane paliwo jest przeznaczone na pokonanie oporów w samym aucie (alternator, wentylator, pompa/y, opory toczenia itp. rzeczy) oraz na pokonanie oporu powierza. i tu jest pies pogrzebany - siła oporu jest wprost proporcjonalnie zależna od :
- współczynnika oporu, zależnego od rodzaju oporu przepływu powietrza przy samochodzie - przy małych prędkościach mamy opór laminarny/uporządkowany/ , przy większych - burzliwy
- gęstości powietrza ( im zimniejsze, tym opór większy)
- przekroju czołowego auta !!!
- kwadratu prędkości auta !!!
Wyliczenie teoretyczne, nie uwzględniające zmian rodzajów przepływów:
- Dla konkretnego samochodu zwiększenie prędkości o 10% powoduje ( w tych samych warunkach otoczenia) zwiększanie sił oporu o około 20%, a zwiększenie prędkości w ( stosunku do poprzedniej ) o 20% - aż o 40%. To wszystko musi się odbywać kosztem zużycia paliwa.
W celu porównania spalania dwóch samochodów należałoby przeprowadzić pomiary spalania na tej samej drodze, jednakowo obciążonym samochodem, z tą samą prędkościa , w tych samych warunkach pogodowych.
Podsumowanie : by spalać mniej - jechać o nawet kilka kilometrów wolniej - i tak średnia jest dużo mniejsza niż prędkość chwilowa.
'Albo liczyć się z kosztami.... :spoko
_________________
Chemik
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,5D
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 31/13
Skąd: Krajna
Wysłany: 2018-11-14, 15:58   

chemik napisał/a:
Spalane paliwo jest przeznaczone na pokonanie oporów.... siła oporu jest wprost proporcjonalnie zależna od :
- ...
- kwadratu prędkości auta !!!
...
- Dla konkretnego samochodu zwiększenie prędkości o 10% powoduje ( w tych samych warunkach otoczenia) zwiększanie sił oporu o około 20%, a zwiększenie prędkości w ( stosunku do poprzedniej ) o 20% - aż o 40%. To wszystko musi się odbywać kosztem zużycia paliwa....


Dokładnie 10% większej prędkości daje o 21% większych oporów, 20% większej prędkości daje o 44% większych oporów.
Ale lepiej posłużyć się przykładem: jaki jest wzrost oporów jeżeli jedziemy 80km/h, a potem 120km/h ? Wzrost prędkości o 50%... wzrost oporów aż o 125%, czyli opór powietrza ponad dwa razy większy.
Nie mogłem zrozumieć dlaczego stare ducato 2,5D spaliło mi na 2500km średnio tylko 10 litrów przy prędkościach od 70 do 80 km/h. Gdybym jechał 100km/h byłoby o wiele więcej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2018-11-14, 20:07   

chemik napisał/a:
może dać właśnie efekt zwiększonego spalania bo


Może, nie musi, raczej chodzi o nadmiar mocy i jej wykorzystanie.
Podniosłem moc ile tylko się dało bez ingerencji w mechanizm, w tych samych warunkach czyli np ok 100 kmh spalanie spadło, ale przy tak znacznym nadmiarze mocy zacząłem jeździć jak osobówką czyli 1, 2, 3 i koło 4ki 100 kmh i lecimy dalej i właśnie wtedy spalanie rośnie i to nie raz znacznie :!:

Miałem już kilka kamperów , dwie integry , spalanie od10 w górę. , 13 max - piszę poważnie - przy 3L pojemność i 500 NM naprawdę nie da się siedem , 13 ale tak ździebko poniżej pali moja 7,5 metrowa integra przy 130 na autostradzie -11 na rejonowych drogach.

Masa potrzebuje mocy żeby było sensownie
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Zbigniew Mazur 
trochę już popisał

Twój sprzęt: HYMER EXSIS 512
Nazwa załogi: ZBIMAZ
Dołączył: 04 Mar 2012
Skąd: SOSNOWIEC
Wysłany: 2019-02-04, 15:08   

Mam pytanie do kolegów z automatyczną skrzynią biegów : czy można przy automacie jeździć na luzie . Jakie jest spalanie przy automatach .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2019-02-04, 15:53   

Absolutnie nie można jeździć "na luzie" - odbija się na to smarowaniu skrzyni. To częsty błąd - ludzie dojeżdżając do skrzyżowania wrzucają na luz przed zatrzymaniem. O wyrzucaniu na "N" na trasie już nawet nie wspominam.

Co do spalania: koło litra więcej niż w manualu dla tych samych warunków (mowa oczywiście o klasycznym hydraulicznym automacie, bo w przypadku skrzyń "zautomtyzowanych" ze zwykłym sprzęgłem, będzie bez różnicy).
_________________
Byle do przodu
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
stander 
zaawansowany

Twój sprzęt: LMC LIBERTY EXPLORER I 720 G
Nazwa załogi: STANDER
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2015
Otrzymał 24 piw(a)
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 2019-02-04, 20:53   

Zbigniew Mazur napisał/a:
Mam pytanie do kolegów z automatyczną skrzynią biegów : czy można przy automacie jeździć na luzie . Jakie jest spalanie przy automatach .

Automatyczna skrzynia biegów jak sama nazwa wskazuje jest automatyczna ;)
I nie nie można wręcz nie wolno jej wyręczać :!:
A spalanie jest przy spokojnej jeżdzie do 110 na autostradzie jest faktycznie ok 1lwiększe
No ale ten luz nieoceniony :-P
Dobrym rozwiązaniem jest podniesienie mocy ale to trzeba zrobić rozsądnie w specjalistycznym zakładzie.
Powodzenia :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2019-02-04, 21:36   

Cytat:
nie nie można wręcz nie wolno jej wyręczać


Tu kwestia terminologii i co przez to rozumiemy .
Można zarówno w normalnym automacie jak i w zautomatyzowanej zmieniać jej biegi . Przynajmniej próbować , bo nawet fiatowski pseudo automat na głupią próbę nie pozwoli .(piszczy ostrzegawczo i zero reakcji). Często w tym mulistym automacie mu pomagam

Nie wszystkie automaty maja taka opcje , czy to przyłączenie na sekwencje, czy bez przełączania np łopatki .
Zbijesz czy podwyzszysz ale po pewnym czasie automat skoryguje .
Nie Pisze o przełaczeniu na sekwencje czystą !!!
Następna funkcja to blokada wyższych biegów, czyli nie przerzuci na np czwórke i zostanie na wysokich obrotach na trzecim . Itd ..

Kick down pedałem gazu , to też zabicie o jeden lub dwa biegi ...

Ale luzu, to nie mają to tzw neutral . Niekiedy służy do zapinana blokad , lub wolnego holowania . To już producent ustala co wolno co nie
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2019-05-12, 21:04   

Otóż odświeżam temacie, dla tych co ich interesuje spalanie i dlaczego tak a nie inaczej jeden tyle a drugi inaczej.
AD rem :
Dwa pojazdy.

Integra, 7m, i drugi blaszak 6m. Wagowo lżejszy o ok 200kg blaszak ale niewiele.
Oba napędza Fiat Ducato Kamper 2018/ Blaszak 2019: 2,3 130 KM ; zautomatyzowana skrzynia

400 km po autostradzie i drodze szybkiego ruchu, jazda ok 90-100 km,/h bardzo spokojna (dwa postoje). Paliwo z Shell super power :!: z jednej stacji. :idea:

Integra 80% tempomat i prowadzi te pojazdy - spalanie 9,7 l/100km

Blaszak też z "automatem" jedzie z tyłu nie korzysta tempomatu - spalanie 10,1

Wnioski? A se wyciagajcie :mrgreen:

Dodam, że 99% drogi blaszak był bliziutko integry.

CZY to zasługa tempomatu? Tego że intergra dyktowała tempo? Itd? Może komputery inaczej liczą.

Ale mnie to cieszy nie z względu na spalanie ale, że widocznie nieźle mam zrobione auto pić kątem aerodynamiki... O ile to prawda?

To przypadek, że to zaobserwowałem ale zastanawiający :?:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbiegusek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Lublin 3324
Nazwa załogi: zbYchEwka
Dołączył: 06 Lis 2016
Piwa: 10/7
Skąd: Bełchatów i okolice
Wysłany: 2019-05-12, 21:15   

Bronek napisał/a:

CZY to zasługa tempomatu? Tego że intergra dyktowała tempo? Itd? Może komputery inaczej liczą.

I jedno i drugie.
Obstawiam, że przy odwrotnym układzie miałbyś ~9 na blaszance i 10...11 na integrze. :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2019-05-12, 21:22   

Oba automaty fiatowskie, czyli to wina nogi.
Odwrotnie w konfiguracji pierwszy bez tempomatu , drugi z tempomatem, jechać blisko siebie się nie da.
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2019-05-12, 21:27, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
OMEGA 
weteran

Twój sprzęt: LMC -- FORD
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Piwa: 40/52
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2019-05-12, 21:24   

Wniosek, że na 1000km integra zaoszczędzi ok 4 l. paliwa x 5,30 = 21,20zł. ,
czy o to chodziło autorowi postu ???

na plus w tym tescie wyszła integra

ciekawe a jak by się załadowało oba pojazdy identyczną wagą różnych gratów kempingowych i trasa do np. Chorwacji , jakie by było spalanie .
_________________
Marian

za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***