Twój sprzęt: Chrysler G Voyager
Nazwa załogi: Grupa RR
Dołączył: 22 Sty 2018 Postawił 3 piw(a) Skąd: Jazgarzew
Wysłany: 2019-05-10, 14:37 Przymiarki do bazy na kampera
Już dwa lata odkładam temat budowy swojego domu na kołach i zawsze coś. Po zbudowaniu kilku samochodów serwisowych dla siebie i z grubsza po uporaniu się z domem mam otwarte oczy i szukam bazy.
Moje założenia to:
-wygodne poruszanie się 2+3 dzieci (chociaż trzecie maleństwo jeszcze pod sercem żonki),
-sypialnia na tyle nad lukiem bagażowym,
-możliwie wygodna łazienka z prysznicem lub wanną 100x70 i przesłoną; umywalką i WC,
-kuchnia z płytą 4-palnikową, zlewozmywakiem i lodówką na 230V,
-dodatkowa przestrzeń do spania w formie zaadaptowanej przez opuszczony stolik między fotelami lub coś innego,
-przetwornica główna plus dodatkowa (co najmniej 5kW i druga na elektronikę 1kW) z zestawem aku plus solar,
-agregat co najmniej 3-5 kW (wyjdzie w praniu po ustaleniu zapotrzebowania energetycznego),
-zbiorniki na czystą i szarą wodę,
-c.o. z webasto lub idąc po swojemu z małym kotłem 2funkcyjnym z zamkniętą komorą (sprzężone z podłogówką lub/i małymi grzejnikami, c.w.u. przepływowo ogrzewana),
-klima stacjonarna- jeszcze nie wiem ale może uda mi się upchnąć jednostkę split (w sumie to tu jest funkcja grzania- do zastanowienia),
Z założenia kamper do wygodnej turystyki, niekoniecznie zawsze na kempingu. Ma nam umożliwiać wygodne wojaże od wypadów weekendowych 3 dniowych po 2-3 podróże w roku po 10-12 dni. Chcę, aby był możliwie samowystarczalny. Turystyka raczej od wiosny po jesień.
Co najważniejsze i chyba podstawowe- baza.
Tu mam zawężone pole poszukiwać, bowiem szukam małego autobusu turystycznego- ok. 30 osobowego. Ważne, żeby miał możliwie dużo miejsca w lukach. Myślę że taki rozmiar będzie OK - długość pozwoli na manewrowanie na kempingach oraz przedarcie się przez miasto. Rozglądam się za bazą, chętnie z klimą, a na pewno z retraderem i webasto. Lejce na C mam, więc zmienię przeznaczenie i heja. Ze względu na moje pomysły i wymaganą ładowność nie planuje na razie gotowych sprzętów do 3,5t. Nie bo nie, mam światło na takie rozwiązanie.
Myślałem też o MB Vario w max wersji- autobusie. Myślę że silnik z przodu to dobre rozwiązanie, bo pozwoli na stworzenie fajnego luku z tyłu pojazdu, chociaż wysoko pokładowe mają jednak silnik z tyłu.
Co do planów, jak już do końca i na pewno przekonam żonkę (choć nasze 3 dniowe tranzyty do Chorwacji z marudnymi Kinga i Stasiem skłaniają ją do zmiany rodzaju turystyki i filozofii podróżowania), będę szukał ze spokojem możliwie nie wyeksploatowanego egzemplarza, co będzie bardzo trudne, realia wiemy jakie są.
Post pozwoliłem sobie wrzucić już teraz, bo jednak słowa opinii lub krytyki są mi potrzebne. To mój pierwszy kamper i choć wiem że to moja droga i najlepsze wyjście, decyzji o ogółach i szczegółach ogrom. Zostawiam Was z tym i chętnie słówko usłyszę...
Twój sprzęt: Renault Carrier Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Otrzymał 18 piw(a) Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-05-13, 12:38
Jeśli chodzi o bazę to małe autobusy najczęściej mają silnik z przodu co daje niewielki silnik o umiarkowanym spalaniu. Autobusy z silnikiem z tyłu najczęściej mają duże silniki więc spalanie dużo większe.
Retarder/Telma przy DMC większym od 5t musi być obowiązkowo więc raczej napewno trafisz.
Zwróć uwagę na DMC. Często gęsto jest dość wysokie co może być ograniczeniem, bo i tak ciężko będzie a Ci dobić do DMC.
Przetwornice, bez sensu takie duże.
Największy problem będziesz miał z znalezieniem czegoś co nie ma 800tyś km, chyba że masz wysoki budżet to można poszaleć w czymś nowszym.
Norbertp83 zaawansowany TAK - Towarzystwo Anonimowych Kamperoholików
Twój sprzęt: Citroen Jumper L4H3 3.0HDI
Nazwa załogi: Family Team Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Gru 2018 Piwa: 12/6 Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2019-05-13, 12:44
Ja swego czasu rozważałem jako bazę Autosana H7 lub coś bliźniaczego (załącznik).
Jeśli miałbym wybierać spośród 2-óch Twoich typów zdecydowanie wybrałbym Renault. Choćby dlatego, że marka jest mi znana i w razie czego części będą dostępne wszędzie.
Założenia masz dobre, choć w Twoim przypadku przydałoby się zrobić przynajmniej ze 2 pokoje .
Twój sprzęt: Chrysler G Voyager
Nazwa załogi: Grupa RR
Dołączył: 22 Sty 2018 Postawił 3 piw(a) Skąd: Jazgarzew
Wysłany: 2019-05-23, 18:55
Rozglądam się cały czas. Soliny są nieco za krótkie. Rozważam tez temat najdłuższych Vario, ale tu kwestia przebiegów. Zużycie autobusów zresztą jest naturalne.
Mam dylemat co do klasy emisji Euro i potencjalnych ograniczeń na szlakach Europy w przyszłości. Podróżować będziemy głównie po Polsce, krajach bałtyckich i południu środkowej Europy.
Mam jeszcze jedną idee, nieco szaloną przy pierwszym poznaniu, ale w tym świetle godną rozważenia, mianowice Autosan H9 w wersji 9m z silnikiem Andorii 6504 cm3. Spalanie na poziomie 20 l ON, śmiesznie tanie części i niezawodne mechaniczne zawieszenie. Tak, wiem o korozji, kratownicy i prostackiej konstrukcji. Plusem i kwestią kuszącą jest sporo modeli po 2000 roku w wersjach szkolnych lub międzymiastowych, niektóre w bdb stanie. Pomijam moją słabość do tego autobusu, który w swej prostocie produkowany był przez 30 lat.
Mały off, ale ciekawa prezentacja H9:
Norbertp83 zaawansowany TAK - Towarzystwo Anonimowych Kamperoholików
Twój sprzęt: Citroen Jumper L4H3 3.0HDI
Nazwa załogi: Family Team Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Gru 2018 Piwa: 12/6 Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2019-05-23, 19:20
Witaj.
Dlatego też poleciłem Autosana z uwagi na dostępność części i ich cenę.
Co do samego H9 również mam sentyment do tego auta, gdyż miałem taki na "stanie" za małolata i którego użytkowałem przez ponad rok czasu.
Tak jak napisałeś: banalnie prosty w obsłudze, tanie części, względna niezawodność, naprawisz młotkiem, śrubokrętem i kluczem szwedzkim.
Ze spalaniem jest również dobrze, rzekłbym, że nawet b. dobrze biorąc pod uwagę masę i pojemność silnika. Przy prędkościach rzędu 60 km/h potrafił zejść do ok. 15l/100 km, ale jak trzeba było osiągał prędkość przelotową > 100 km/h.
Max. co wykręciłem z leciwej już H9-ki to ok. 130 km/h.
Twój sprzęt: Chrysler G Voyager
Nazwa załogi: Grupa RR
Dołączył: 22 Sty 2018 Postawił 3 piw(a) Skąd: Jazgarzew
Wysłany: 2019-05-24, 15:12
Przełamałem się i jadę jutro obejrzeć H9 w wersji szkolnej z 2000 roku, jeszcze z poczciwym andrychowskim motorem. Zobaczę z bliska co i jak.
Norbertp83 - w pełni się zgadzam i dzięki za informacje.
Matheus- Autosan nie ma retradera i to mnie martwi.
Potrzebuję wsparcia:
Orientujecie się może czy planowane są jakieś ograniczenia w ruchu międzynarodowym pojazdów z emisją Euro 2 lub niższą, rzecz jasna będzie to pojazd DMC 12,5 t specjalny kempingowy.
Jak myślicie, co z kempingami, czy większość z nich będzie w stanie mnie przyjąć? (długość 9,3 metra)
Twój sprzęt: Chrysler G Voyager
Nazwa załogi: Grupa RR
Dołączył: 22 Sty 2018 Postawił 3 piw(a) Skąd: Jazgarzew
Wysłany: 2019-05-25, 13:27
Byłem dziś na oględzinach H9. Niestety bardzo słaba kratownica zmusza mnie do szukania dalej. Sporo wycieków i elementów do wymiany. Fakt, sprzęt prosty w budowie i serwisie. Jazda próbna odbyta, prowadzi się całkiem nieźle.
Jeśli wszystkie będą w takim stanie to albo trzeba wliczyć w koszt obspawanie ramy i podłogi albo przeprojektować kosztorys i szukać coś nowszego mimo wszystko.
Twój sprzęt: Renault Carrier Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Otrzymał 18 piw(a) Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-05-25, 14:49
Ja mam z roku 1992 ale auto na ramie, która jest w stanie idealnym i kratownica też w stanie idealnym także znajdziesz coś napewno.
H9 nawet najmłodsze są niestety często bardzo pognite i temu sprzedawane bo koszt odbudowy jest za duży.
Twój sprzęt: Chrysler G Voyager
Nazwa załogi: Grupa RR
Dołączył: 22 Sty 2018 Postawił 3 piw(a) Skąd: Jazgarzew
Wysłany: 2019-05-25, 15:43
Mam upatrzone kolejne dwie H9 do porównania plus małe rozeznanie w MB Vario max długi. Na spokojnie, coś się znajdzie
Rama to pewniejsza i stabilniejsza konstrukcja dla 20 latka, ale wszystko pokaże życie.
Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou Pomógł: 14 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 139/44 Skąd: Opoczno
Wysłany: 2019-05-25, 16:07
Kwiatkowski napisał/a:
Jak myślicie, co z kempingami, czy większość z nich będzie w stanie mnie przyjąć? (długość 9,3 metra)
Śmiem twierdzić,że większość z nich nie będzie cię w stanie przyjąć.
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2019-05-26, 10:07
Kwiatkowski napisał/a:
Mam upatrzone kolejne dwie H9 do porównania plus małe rozeznanie w MB Vario max długi. Na spokojnie, coś się znajdzie
Rama to pewniejsza i stabilniejsza konstrukcja dla 20 latka, ale wszystko pokaże życie.
Nie wyważaj otwartych już dawno drzwi , napisz do Świstaka /Milka 1/ , myślę że to studnia wiedzy i odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania w tej kwestii .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum