Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przymiarki do bazy na kampera
Autor Wiadomość
Kwiatkowski 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Chrysler G Voyager
Nazwa załogi: Grupa RR
Dołączył: 22 Sty 2018
Postawił 3 piw(a)
Skąd: Jazgarzew
  Wysłany: 2019-05-10, 14:37   Przymiarki do bazy na kampera

Już dwa lata odkładam temat budowy swojego domu na kołach i zawsze coś. Po zbudowaniu kilku samochodów serwisowych dla siebie i z grubsza po uporaniu się z domem mam otwarte oczy i szukam bazy.

Moje założenia to:
-wygodne poruszanie się 2+3 dzieci (chociaż trzecie maleństwo jeszcze pod sercem żonki),
-sypialnia na tyle nad lukiem bagażowym,
-możliwie wygodna łazienka z prysznicem lub wanną 100x70 i przesłoną; umywalką i WC,
-kuchnia z płytą 4-palnikową, zlewozmywakiem i lodówką na 230V,
-dodatkowa przestrzeń do spania w formie zaadaptowanej przez opuszczony stolik między fotelami lub coś innego,
-przetwornica główna plus dodatkowa (co najmniej 5kW i druga na elektronikę 1kW) z zestawem aku plus solar,
-agregat co najmniej 3-5 kW (wyjdzie w praniu po ustaleniu zapotrzebowania energetycznego),
-zbiorniki na czystą i szarą wodę,
-c.o. z webasto lub idąc po swojemu z małym kotłem 2funkcyjnym z zamkniętą komorą (sprzężone z podłogówką lub/i małymi grzejnikami, c.w.u. przepływowo ogrzewana),
-klima stacjonarna- jeszcze nie wiem ale może uda mi się upchnąć jednostkę split (w sumie to tu jest funkcja grzania- do zastanowienia),

Z założenia kamper do wygodnej turystyki, niekoniecznie zawsze na kempingu. Ma nam umożliwiać wygodne wojaże od wypadów weekendowych 3 dniowych po 2-3 podróże w roku po 10-12 dni. Chcę, aby był możliwie samowystarczalny. Turystyka raczej od wiosny po jesień.

Co najważniejsze i chyba podstawowe- baza.

Tu mam zawężone pole poszukiwać, bowiem szukam małego autobusu turystycznego- ok. 30 osobowego. Ważne, żeby miał możliwie dużo miejsca w lukach. Myślę że taki rozmiar będzie OK - długość pozwoli na manewrowanie na kempingach oraz przedarcie się przez miasto. Rozglądam się za bazą, chętnie z klimą, a na pewno z retraderem i webasto. Lejce na C mam, więc zmienię przeznaczenie i heja. Ze względu na moje pomysły i wymaganą ładowność nie planuje na razie gotowych sprzętów do 3,5t. Nie bo nie, mam światło na takie rozwiązanie.

Orientacyjna baza to:

https://www.otomoto.pl/of...html#54542dad56



https://www.otomoto.pl/of...html#21b8789641



Myślałem też o MB Vario w max wersji- autobusie. Myślę że silnik z przodu to dobre rozwiązanie, bo pozwoli na stworzenie fajnego luku z tyłu pojazdu, chociaż wysoko pokładowe mają jednak silnik z tyłu.

Co do planów, jak już do końca i na pewno przekonam żonkę (choć nasze 3 dniowe tranzyty do Chorwacji z marudnymi Kinga i Stasiem skłaniają ją do zmiany rodzaju turystyki i filozofii podróżowania), będę szukał ze spokojem możliwie nie wyeksploatowanego egzemplarza, co będzie bardzo trudne, realia wiemy jakie są.

Post pozwoliłem sobie wrzucić już teraz, bo jednak słowa opinii lub krytyki są mi potrzebne. To mój pierwszy kamper i choć wiem że to moja droga i najlepsze wyjście, decyzji o ogółach i szczegółach ogrom. Zostawiam Was z tym i chętnie słówko usłyszę...
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Matheus 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-05-13, 12:38   

Jeśli chodzi o bazę to małe autobusy najczęściej mają silnik z przodu co daje niewielki silnik o umiarkowanym spalaniu. Autobusy z silnikiem z tyłu najczęściej mają duże silniki więc spalanie dużo większe.
Retarder/Telma przy DMC większym od 5t musi być obowiązkowo więc raczej napewno trafisz.
Zwróć uwagę na DMC. Często gęsto jest dość wysokie co może być ograniczeniem, bo i tak ciężko będzie a Ci dobić do DMC.
Przetwornice, bez sensu takie duże.
Największy problem będziesz miał z znalezieniem czegoś co nie ma 800tyś km, chyba że masz wysoki budżet to można poszaleć w czymś nowszym.
_________________

Renault Carrier - autobus kamper

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Norbertp83 
zaawansowany
TAK - Towarzystwo Anonimowych Kamperoholików

Twój sprzęt: Citroen Jumper L4H3 3.0HDI
Nazwa załogi: Family Team
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Piwa: 12/6
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2019-05-13, 12:44   

Ja swego czasu rozważałem jako bazę Autosana H7 lub coś bliźniaczego (załącznik).
Jeśli miałbym wybierać spośród 2-óch Twoich typów zdecydowanie wybrałbym Renault. Choćby dlatego, że marka jest mi znana i w razie czego części będą dostępne wszędzie.
Założenia masz dobre, choć w Twoim przypadku przydałoby się zrobić przynajmniej ze 2 pokoje :) .

Autosan_H7-10-06MB_Solina_in_Kraków_(1).jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 853,57 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kwiatkowski 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Chrysler G Voyager
Nazwa załogi: Grupa RR
Dołączył: 22 Sty 2018
Postawił 3 piw(a)
Skąd: Jazgarzew
Wysłany: 2019-05-23, 18:55   

Rozglądam się cały czas. Soliny są nieco za krótkie. Rozważam tez temat najdłuższych Vario, ale tu kwestia przebiegów. Zużycie autobusów zresztą jest naturalne.

Mam dylemat co do klasy emisji Euro i potencjalnych ograniczeń na szlakach Europy w przyszłości. Podróżować będziemy głównie po Polsce, krajach bałtyckich i południu środkowej Europy.

Mam jeszcze jedną idee, nieco szaloną przy pierwszym poznaniu, ale w tym świetle godną rozważenia, mianowice Autosan H9 w wersji 9m z silnikiem Andorii 6504 cm3. Spalanie na poziomie 20 l ON, śmiesznie tanie części i niezawodne mechaniczne zawieszenie. Tak, wiem o korozji, kratownicy i prostackiej konstrukcji. Plusem i kwestią kuszącą jest sporo modeli po 2000 roku w wersjach szkolnych lub międzymiastowych, niektóre w bdb stanie. Pomijam moją słabość do tego autobusu, który w swej prostocie produkowany był przez 30 lat.

Mały off, ale ciekawa prezentacja H9:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Norbertp83 
zaawansowany
TAK - Towarzystwo Anonimowych Kamperoholików

Twój sprzęt: Citroen Jumper L4H3 3.0HDI
Nazwa załogi: Family Team
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Gru 2018
Piwa: 12/6
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2019-05-23, 19:20   

Witaj.
Dlatego też poleciłem Autosana z uwagi na dostępność części i ich cenę.
Co do samego H9 również mam sentyment do tego auta, gdyż miałem taki na "stanie" za małolata i którego użytkowałem przez ponad rok czasu.
Tak jak napisałeś: banalnie prosty w obsłudze, tanie części, względna niezawodność, naprawisz młotkiem, śrubokrętem i kluczem szwedzkim.
Ze spalaniem jest również dobrze, rzekłbym, że nawet b. dobrze biorąc pod uwagę masę i pojemność silnika. Przy prędkościach rzędu 60 km/h potrafił zejść do ok. 15l/100 km, ale jak trzeba było osiągał prędkość przelotową > 100 km/h.
Max. co wykręciłem z leciwej już H9-ki to ok. 130 km/h.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rumburak 
zaawansowany

Twój sprzęt: FFB Tabbert 560 Europa - Ducato I- 2,8idtd
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2017
Piwa: 35/15
Skąd: Krajna
Wysłany: 2019-05-23, 19:44   

Obejrzałem film z przyjemnością... Łezka się w oku kręci, bo 5 lat dojeżdżałem Autosanami do szkoły. Z tym, że było to..... 30 lat temu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yaro 65 
zaawansowany


Twój sprzęt: Sprinter 212D
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 09 Gru 2013
Piwa: 10/8
Skąd: Chełmek / Kraków
Wysłany: 2019-05-23, 20:43   

SW 400 zrobił legendę ;)
_________________
Życie zaczyna się po pięćdziesiątce,
czasami po dwóch .

pozdr. Jarek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Kwiatkowski 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Chrysler G Voyager
Nazwa załogi: Grupa RR
Dołączył: 22 Sty 2018
Postawił 3 piw(a)
Skąd: Jazgarzew
Wysłany: 2019-05-24, 15:12   

Przełamałem się i jadę jutro obejrzeć H9 w wersji szkolnej z 2000 roku, jeszcze z poczciwym andrychowskim motorem. Zobaczę z bliska co i jak.


Norbertp83 - w pełni się zgadzam i dzięki za informacje.
Matheus- Autosan nie ma retradera i to mnie martwi.

Potrzebuję wsparcia:

Orientujecie się może czy planowane są jakieś ograniczenia w ruchu międzynarodowym pojazdów z emisją Euro 2 lub niższą, rzecz jasna będzie to pojazd DMC 12,5 t specjalny kempingowy.

Jak myślicie, co z kempingami, czy większość z nich będzie w stanie mnie przyjąć? (długość 9,3 metra)

Rzeczony pojazd:

Autosan
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Matheus 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-05-24, 19:13   

W wielu krajach masz winiete więc norma euro Cię nie ogranicza.
W polsce viatoll cena akceptowalna. Ja mam chyba euro0 i jest do przeżycia.
_________________

Renault Carrier - autobus kamper

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kwiatkowski 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Chrysler G Voyager
Nazwa załogi: Grupa RR
Dołączył: 22 Sty 2018
Postawił 3 piw(a)
Skąd: Jazgarzew
Wysłany: 2019-05-25, 13:27   

Byłem dziś na oględzinach H9. Niestety bardzo słaba kratownica zmusza mnie do szukania dalej. Sporo wycieków i elementów do wymiany. Fakt, sprzęt prosty w budowie i serwisie. Jazda próbna odbyta, prowadzi się całkiem nieźle.
Jeśli wszystkie będą w takim stanie to albo trzeba wliczyć w koszt obspawanie ramy i podłogi albo przeprojektować kosztorys i szukać coś nowszego mimo wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Matheus 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-05-25, 14:49   

Ja mam z roku 1992 ale auto na ramie, która jest w stanie idealnym i kratownica też w stanie idealnym także znajdziesz coś napewno.
H9 nawet najmłodsze są niestety często bardzo pognite i temu sprzedawane bo koszt odbudowy jest za duży.
_________________

Renault Carrier - autobus kamper

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kwiatkowski 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Chrysler G Voyager
Nazwa załogi: Grupa RR
Dołączył: 22 Sty 2018
Postawił 3 piw(a)
Skąd: Jazgarzew
Wysłany: 2019-05-25, 15:43   

Mam upatrzone kolejne dwie H9 do porównania plus małe rozeznanie w MB Vario max długi. Na spokojnie, coś się znajdzie ;)
Rama to pewniejsza i stabilniejsza konstrukcja dla 20 latka, ale wszystko pokaże życie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 139/44
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2019-05-25, 16:07   

Kwiatkowski napisał/a:
Jak myślicie, co z kempingami, czy większość z nich będzie w stanie mnie przyjąć? (długość 9,3 metra)


Śmiem twierdzić,że większość z nich nie będzie cię w stanie przyjąć.
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2019-05-26, 10:07   

Kwiatkowski napisał/a:
Mam upatrzone kolejne dwie H9 do porównania plus małe rozeznanie w MB Vario max długi. Na spokojnie, coś się znajdzie ;)
Rama to pewniejsza i stabilniejsza konstrukcja dla 20 latka, ale wszystko pokaże życie.


Nie wyważaj otwartych już dawno drzwi , napisz do Świstaka /Milka 1/ , myślę że to studnia wiedzy i odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania w tej kwestii . :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
młodyadi 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: poszukuje
Dołączył: 11 Sty 2013
Wysłany: 2019-05-26, 17:43   

https://youtu.be/QAndymo2Y68 już jeden się buduje.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***