 |
|
|
Zakup pierwszego kampera |
| Autor |
Wiadomość |
darek0269
początkujący forumowicz
Dołączył: 04 Lis 2018 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: 2018-11-04, 15:22 Zakup pierwszego kampera
|
|
|
Witam,
Stoję przed trudnym zadaniem zakupu pierwszego kampera.
Pytań i wątpliwości bez liku. Ale po kolei:
- kamperem nie jeździłem ale odpowiedź na podstawowe pytanie brzmi: tak, wiem, że to dla mnie
- możliwości finansowe do 50k, może być trochę więcej ale chętnie mniej
- nie musi być duży: 2-3 osoby
- całoroczny czyli zdolny do podróżowania i mieszkania w zimie - urlopu w ciągu roku mam sporo, ale w różnych porach roku; podróżowanie poza sezonem wakacyjnym ma wiele zalet
- chcę łazienki, toalety - najlepiej z kasetą wyjmowaną z zewnątrz, ogrzewania - najlepiej z rozprowadzeniem; aneksu kuchennego, mile widziany panel solarny; konieczny bagażnik na rower; klimatyzacja nie jest priorytetem; tv w domu praktycznie nie oglądam - tym bardziej nie będę tego robił w podróży
- czujki gazu, co itp jak najbardziej, w przypadku braku jak to jest z montażem własnych
- prawa jazdy nie posiadam jesynie na autobusy więc nie ma ograniczeń wagowych - oczywiście auto do 3.5 tony zdecydowanie rekomendowane
- specjalnych wymagań co do aranżacji wnętrza nie mam
- kamperem planuję, przynajmniej na początku głównie po Polsce, ale ocvzywiście apetyt rośnie w miarę jedzienia
- nie musi być specjalnie szybki, nie o tio w tym chodzi, a ja prawa jazdy na torze wyścigowym nie robiłem
- jednostka napędowa w miarę bezawaryjna i "długowieczna".
Oczywiście porad na co zwrócić uwage przy zakupie w internecie bez liku.. ale czasem empcje wychodzą na plan pierwszy, ofert jest dość sporo. Jak wybrac tę najbardziej odpowiednią?
I dość mocno nurtujące mnie pytanie: ofert na poziomie do kilkunastu do 25-30 tysięcy dość sporo. Niektóre wyglądają całkiem atrakcyjnie. Tylko jak to jest z autami wyprodukowanymi w latach 90tych? często w początkach dekady? To już wiek zaawansowany, przebieg zazwyczaj zaskakująco niskie (wiem, wiem jak to z tym bywa) bo, było nie było, jest to auto do podróżowania a nie przysłowiowego dojeżdżania do kościoła. Czego sie należy obawiać przy zakupie pełnoletniego auta? Jak długo jeszcze, przynajmniej teoretycznie, może posłużyć?
Całkiem sporo tego "naprodukowałem" być może trochę chaotycznie. Jeśli ktoś zechce pomóc - chętnie doprecyzuję niejasne kwestie. Czasem mogę zwlekać z odpowiedzią dłuższy czas. Aktualnie nie mam urlopu i dostęp do internetu losowy niestety. Najbliższy urlop w pierwszej połowie grudnia i, nie ukrywam, że chciałnym dokonać wtedy zakupu jeśli trafi się coś interesującego. Urlop kończę pod koniec stycznia.
Lokalizacja samochodu dowolna, jestem dość mobilny. Wręcz nie musi to być Polska.
Było by bardzo miło jeśli po namierzeniu dobrej oferty ktoś z forumowiczów mieszkających w okolicy pomógł przy ocenie
Sporo pytań mam też co do samego podróżowania kamperem. Myślę, że większość odpowiedzi znajdę na tym forum, a jeśli nie, to będę pytał w dziale bardziej do tego odpowiednim.
Pozdrawiam,
Darek |
|
|
|
 |
piotr.sto
zaawansowany

Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2011 Piwa: 5/27 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-11-04, 15:42
|
|
|
| darek0269 napisał/a: | | - specjalnych wymagań co do aranżacji wnętrza nie mam |
Ale to jedna z ważniejszych kwestii... Musisz zdecydować, czy chcesz wchodzić do łóżka po drabinie (alkowa), czy wolisz mieć duże z tyłu, a może dwa pojedyncze, albo piętrowe... Przecież tam będziesz mieszkał... |
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2018-11-04, 15:54
|
|
|
Przy budżecie 50 kpln "ocierasz" się o Ducato IIFL (i roczniki 2002-2004), wystarczy dorzucić 10-20 tys. zł. Tam każdy silnik w zasadzie będzie dobry: od 2.0 JTD, przez 2.3 JTD po 2.8 JTD (słabsze jednostki możesz zremapować i wyciągasz spokojnie 110-115 KM nawet z 2.0). Auto będzie miało koło 15 lat, ale te roczniki i motory są trwałe (2.0 nawet turbo ma bez zmiennej geometrii). O ile egzemplarz nie był katowany i z kręconym przelotem to na luzie posłuży z 10 kolejnych lat bez rujnowania kieszeni.
Opcjonalnie (jeśli nie chcesz zwiększać budżetu) szukaj czegoś starszego 1998-2002 na Ducato II, ale tam jedyny silnik jaki mogę polecić to 2.8 idtd (122KM).
Jeśli zakup ma być docelowy i na lata to powtarzam jednak - celuj w Ducato IIFL (młodszy, mniej zmęczony z lepszymi motorami).
Teraz zostaje tylko znaleźć zabudowę, ale to już kwestia mocno indywidualna (dla mnie np. podstawą jest alkowa + stolik z podwójną ławką przy której może usiąść 4 osoby, inni priorytetowo traktują duże łóżko z tyłu + garaż). |
_________________ Byle do przodu |
| |
|
|
|
 |
darek0269
początkujący forumowicz
Dołączył: 04 Lis 2018 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: 2018-11-04, 16:01
|
|
|
| piotr.sto napisał/a: | | darek0269 napisał/a: | | - specjalnych wymagań co do aranżacji wnętrza nie mam |
Ale to jedna z ważniejszych kwestii... Musisz zdecydować, czy chcesz wchodzić do łóżka po drabinie (alkowa), czy wolisz mieć duże z tyłu, a może dwa pojedyncze, albo piętrowe... Przecież tam będziesz mieszkał... |
Oczywiście, że tak
Jaka byzabudowa nie byłą to (zapewne) jakieś łóżko większe lub dwa mniejsze się znajdzie - i to w zupełności wystarczy. Alkowy bys nie musi, choć nie przeszkadza. Dziękuję za odpowiedź |
|
|
|
 |
darek0269
początkujący forumowicz
Dołączył: 04 Lis 2018 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: 2018-11-04, 16:03
|
|
|
| Rav napisał/a: | Przy budżecie 50 kpln "ocierasz" się o Ducato IIFL (i roczniki 2002-2004), wystarczy dorzucić 10-20 tys. zł. Tam każdy silnik w zasadzie będzie dobry: od 2.0 JTD, przez 2.3 JTD po 2.8 JTD (słabsze jednostki możesz zremapować i wyciągasz spokojnie 110-115 KM nawet z 2.0). Auto będzie miało koło 15 lat, ale te roczniki i motory są trwałe (2.0 nawet turbo ma bez zmiennej geometrii). O ile egzemplarz nie był katowany i z kręconym przelotem to na luzie posłuży z 10 kolejnych lat bez rujnowania kieszeni.
Opcjonalnie (jeśli nie chcesz zwiększać budżetu) szukaj czegoś starszego 1998-2002 na Ducato II, ale tam jedyny silnik jaki mogę polecić to 2.8 idtd (122KM).
Jeśli zakup ma być docelowy i na lata to powtarzam jednak - celuj w Ducato IIFL (młodszy, mniej zmęczony z lepszymi motorami).
Teraz zostaje tylko znaleźć zabudowę, ale to już kwestia mocno indywidualna (dla mnie np. podstawą jest alkowa + stolik z podwójną ławką przy której może usiąść 4 osoby, inni priorytetowo traktują duże łóżko z tyłu + garaż). |
I to już sa jakieś konkrety (pojawiły się bardzo szybko), które powoli naprowadzają mnie na droge do celu. Dziękuję |
|
|
|
 |
wirefree
stary wyga
Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lis 2016 Otrzymał 11 piw(a) Skąd: internet
|
Wysłany: 2018-11-04, 17:24
|
|
|
| za 50 tysiecy nie kupisz nic z IIFL oprocz blaszanki przerobionej. Ciezko bedzie znalezc cos zadbanego w dobrym stanie za te pieniazki bo to raptem 12 tysiecy EUR. Ale zycze powodzenia okazje sie zdarzaja. |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2018-11-04, 17:42
|
|
|
Ja bym szukał jednak bardziej z priorytetem zabudowa a nie silnik drodzy koledzy
W kamperku przede wszystkim się mieszka ma być wygodnie i miło. Przesiadłem się z ducato I 2.5T 75KM 1988r. - na ducato II 95 2.5TD 116KM - 1995r z mniejszego a większego kamperka jest ciszej, wygodniej, szybciej jest osobny prysznic i wersja zimowa tego chciałem.
Nie tylko 2.8TD i 2.5TD jest spoko daje radę a jest ich dużo na rynku.
1. Zabudowa - aby była sucha, wszystko działało i CI pasowała
2. Ducato II roczniki od początku tj. 1994 silnik 2.5TD optymalnie 2.8TDI
Powodzenia w szukaniu (realnie 94-98 z dobrą zabudową i silnikiem 2.5TD dmc do 3.5T) |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
| |
|
|
|
 |
J.Leboski
zaawansowany

Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Kwi 2017 Piwa: 32/27 Skąd: Drome
|
Wysłany: 2018-11-04, 17:58
|
|
|
| wirefree napisał/a: | | za 50 tysiecy nie kupisz nic z IIFL oprocz blaszanki przerobionej. Ciezko bedzie znalezc cos zadbanego w dobrym stanie za te pieniazki bo to raptem 12 tysiecy EUR. Ale zycze powodzenia okazje sie zdarzaja. |
Można popatrzeć, co można za (ustawiłem zakres 9-11 tys. €) kupić w tej chwili np: w Francji...do tego jakieś zapewne opłaty...bedzie jakieś odniesienie, o okazje tutaj ciezko, jezeli coś taniej znika w ciągu jednego-dwóch dni...
https://www.leboncoin.fr/...rice=9000-11000 |
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2018-11-04, 18:09
|
|
|
| wirefree napisał/a: | | za 50 tysiecy nie kupisz nic z IIFL oprocz blaszanki przerobionej. Ciezko bedzie znalezc cos zadbanego w dobrym stanie za te pieniazki bo to raptem 12 tysiecy EUR. Ale zycze powodzenia okazje sie zdarzaja. |
Toż wyraźnie napisałem, że wystarczy dorzucić 10-20 tys. zł i można czegoś poszukać. Za 65 tys. zł widziałem Chaussona z 2004r. w Ostrołęce (pewnikiem już poszedł), teraz go nie znalazłem, ale trafiłem inne Ducato z tego rocznika za niecałe 70 dych. Weź też pod uwagę, że z ceny zawsze można coś urwać.
Tu nie chodzi tylko o kabinę, ale też jakość jazdy - IIFL jeździ się jednak sporo wygodniej (wg mojej subiektywnej oceny), a silniki JTD nie są męczące w trasie. Oczywiście jak ktoś będzie szukał wyłącznie Burstnera, Hobby, Hymera, czy Knausa to z pewnością szanse znikome (zwłaszcza jeśli chodzi o wersje zimowe).
Tutaj przegląd rynku z kraju (na chwilę obecną):
link
nie mówcie, że się nie da.
Swoją drogą, dobra blaszanka zrobiona samodzielnie od podstaw mogłaby być całkiem przyzwoita za tę kaskę. |
_________________ Byle do przodu |
| |
|
|
|
 |
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-TOURER
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 144/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2018-11-04, 18:24
|
|
|
Tutaj masz kampera naszego forumowego kolegi
https://www.otomoto.pl/of...html#ad02f554e6 |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
 |
jacek69
początkujący forumowicz

Nazwa załogi: Jachnyce
Dołączył: 10 Kwi 2018 Piwa: 1/4 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2018-11-04, 18:44
|
|
|
Kurde fajny , szkoda że to ogłoszenie nie przetrwa do marca Właśnie wtedy planuje jakiś zakup w podobnej cenie . |
| |
|
|
|
 |
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2018-11-04, 19:02
|
|
|
jacek69
jeśli odłożysz poszukiwania do marca i dopiero wtedy się przymierzysz to szansa na znalezienie czegoś na sezon 2019 będzie już stosunkowo mała (znaleźć auto w 1-2 miesiące graniczy z cudem - wszakże przypasować musi: zabudowa, stan i cena). Do tego "odszczurzenie" po poprzednim właścicielu, przeglądy, doposażenia itp. |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
 |
jacek69
początkujący forumowicz

Nazwa załogi: Jachnyce
Dołączył: 10 Kwi 2018 Piwa: 1/4 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2018-11-04, 19:06
|
|
|
Wiem , wszystko się zgadza , ale na razie brak funduszy , znaczy sie coś tam jest , ale lepiej dołożyć . |
|
|
|
 |
drzevo
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2016 Piwa: 9/21 Skąd: Maciek WWL
|
Wysłany: 2018-11-05, 09:29
|
|
|
Nieduży kamper w takim budżecie, całoroczny...
Z moich poszukiwań w takich pieniądzach, wychodzi Eura Mobil.
W ostatnim czasie było kilka aut na sprzedaż. Może mało finezyjne, ale solidne, z podwójną podłogą (w niej zbiornik wody czystej, szarej i przestrzeń na jakieś krzesełka i stolik - bezcenne!).
Dla przykładu (nie znam tego egzemplarza):
https://www.otomoto.pl/of...=olx#xtor=SEC-8
Ja użytkuję takiego Dethleffsa. Nie jest to kamper całoroczny, ale są tu tacy, którzy przeżyli w nim poniżej -20 stopni. Jeżeli faktycznie chcesz jeździć w zimie, polecałbym coś, w stylu powyższego Eura Mobil
https://www.olx.pl/oferta...html#2ec2ebb86e
P.S.
Unikaj silnika 1.9TD - było o tym kilka burzliwych wątków. Da się tym przejechać cały świat, ale nie lubi gór i upału. Potrafi się grzać, jest słaby przy ruszaniu. Jeżeli masz już taki budżet, celuj od 2.5 TDI / 2.8 i.d.T.D. albo JTD.
Powodzenia. |
| |
|
|
|
 |
andi at
Kombatant
Twój sprzęt: szukam H1L2
Pomógł: 15 razy Dołączył: 20 Lis 2008 Piwa: 80/38 Skąd: wieden
|
Wysłany: 2018-11-05, 10:16
|
|
|
| Na zewnątrz ściana jak jest z blachy to unikaj jak ognia ,tylko plastik .KOROZJA ALU |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|