Zmiany kontrukcyjne podwozia ciezarowki vs przepisy prawne |
Autor |
Wiadomość |
tooFATtoDRIVE
początkujący forumowicz
Dołączył: 26 Lut 2017 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2019-04-06, 19:25 Zmiany kontrukcyjne podwozia ciezarowki vs przepisy prawne
|
|
|
Witam,
Pytanie nie do konca zwiazane z kamperami ale moze ktos bedzie w stanie cos podpowiedziec lub odeslac do konkretnych paragrafow w polskim prawie.
Wyobrazmy sobie taka sytuacje:
* ciezarowka z 4 osiami
* kabina tzw dzienna czyli krotka
Proponowane zmiany:
* usuniecie drugiej z dwoch przednich osi (nie napedzanej) - chodzi tu glownie o to zeby nie bawic sie w przedluzanie ramy w ciezarowce z 3 osiami
* zamiana kabiny dziennej na podwojna kabine (potocznie nazywana Doka), co rowniez wiaze sie z przesunieciem do tylu wspornika/zatrzasku na ktorym siedzi tyl kabiny
Co na to przepisy? Nie mam jak zapytac na stacji diagnostycznej poniewaz mieszkam poza Polska.
Czy ktos sie orientuje jak ten temat wyglada?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-04-06, 19:36
|
|
|
tooFATtoDRIVE napisał/a: | Nie mam jak zapytac na stacji diagnostycznej poniewaz mieszkam poza Polska | Jaki masz problem ? , od czego net. i np. forum diagnostów |
|
|
|
|
tooFATtoDRIVE
początkujący forumowicz
Dołączył: 26 Lut 2017 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2019-04-06, 19:52
|
|
|
amples napisał/a: | tooFATtoDRIVE napisał/a: | Nie mam jak zapytac na stacji diagnostycznej poniewaz mieszkam poza Polska | Jaki masz problem ? , od czego net. i np. forum diagnostów |
To mi sie podoba. Jasna sugestia co zrobic - zaraz zaloze profil na forum diagnostow i zaczne zadawac pytania.
Dzieki |
|
|
|
|
janusz
Kombatant Szeryf
Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 411/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2019-04-06, 20:47
|
|
|
tooFATtoDRIVE napisał/a: | zaraz zaloze profil na forum diagnostow |
Chyba trafniej byłoby na forum Rzeczoznawców techniki motoryzacyjnej. Myślę, że tak duża ingerencja w konstrukcję pojazdu nie przejdzie bez ekspertyzy rzeczoznawcy. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
|
tooFATtoDRIVE
początkujący forumowicz
Dołączył: 26 Lut 2017 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2019-04-06, 21:05
|
|
|
janusz napisał/a: | tooFATtoDRIVE napisał/a: | zaraz zaloze profil na forum diagnostow |
Chyba trafniej byłoby na forum Rzeczoznawców techniki motoryzacyjnej. Myślę, że tak duża ingerencja w konstrukcję pojazdu nie przejdzie bez ekspertyzy rzeczoznawcy. |
Dziekuje za sugestie. Tez zaloze profil i zamieszcze pytanie. |
|
|
|
|
janusz
Kombatant Szeryf
Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Sty 2007 Piwa: 411/147 Skąd: Pajęczno, łódzkie
|
Wysłany: 2019-04-06, 21:48
|
|
|
tooFATtoDRIVE napisał/a: | Tez zaloze profil i zamieszcze pytanie. |
Myślę, że pewniej będzie umówić się z jakimś rzeczoznawcą i porozmawiać. Na forum zawsze są dwie przeciwstawne opinie. Jedni napiszą, że można drudzy, że nie można i której grupie dyskutujących uwierzyć? Moim zdaniem, jeżeli jesteś zdecydowany na przebudowę to idź do rzeczoznawcy, umów się, że on napisze Ci później opinię, uzgodnij co i jak masz zrobić żeby jemu odpowiadało. Z opinią w ręku znacznie łatwiej będzie znaleźć SKP w której zalegalizują Ci to i łatwiej będzie urzędnikowi w starostwie/urzędzie komunikacji przełknąć papiery. |
_________________ Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy! |
|
|
|
|
Ahmed
Kombatant Burak
Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Piwa: 207/306 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2019-04-06, 22:37
|
|
|
tooFATtoDRIVE napisał/a: | Proponowane zmiany:
* usuniecie drugiej z dwoch przednich osi (nie napedzanej) |
To zmienia naciski na pozostałe osie , powinna za tym iść zmiana DMC , czego w naszym kraju raczej nie przeskoczysz
janusz napisał/a: | Z opinią w ręku znacznie łatwiej będzie znaleźć SKP w której zalegalizują Ci to |
Wątpię , już od dawna nie pracuję na okręgowej ale te papiery od rzeczoznawcy zawsze działały na mnie jak płachta na byka |
|
|
|
|
Pawcio
Kombatant
Twój sprzęt: Pojazd obozowy Wacek McLouis I
Nazwa załogi: PabemanaTeam
Pomógł: 12 razy Dołączył: 29 Wrz 2008 Piwa: 141/471 Skąd: z Nienacka
|
Wysłany: 2019-04-08, 14:29
|
|
|
tooFATtoDRIVE napisał/a: | Proponowane zmiany:
* usuniecie drugiej z dwoch przednich osi (nie napedzanej) - chodzi tu glownie o to zeby nie bawic sie w przedluzanie ramy w ciezarowce z 3 osiami
* zamiana kabiny dziennej na podwojna kabine (potocznie nazywana Doka), co rowniez wiaze sie z przesunieciem do tylu wspornika/zatrzasku na ktorym siedzi tyl kabiny |
Powiem Ci krótko i treściwie. Nie idź tą drogą Jeśli masz dużo wolnego czasu, chęci i pieniędzy wykorzystaj to w inny sposób. Poszukaj sobie odpowiedniego do swoich wymagań gotowego trzyosiowego podwozia i je zabuduj. Jeśli już posiadasz taką czteroośkę to sprzedaj i kup to, co potrzebujesz.
W kwestii przepisów nie wypowiem się.. ale w kwestiach technicznych - w większości przypadków krótka kabina to pojazdy wykorzystywane w dystrybucji na krótkich odcinkach. Posiadają one skrzynie biegów i mosty dostosowane do ruchu miejskiego - krótkie przełożenia uniemożliwiają komfortowe i w miarę ekonomiczne pokonywanie dłuższych tras.
A może przybliżysz więcej co zamierzasz wyprodukować? Ciekaw jestem.. i nie przejmuj się jak koledzy zaczną się tutaj w temacie to taka tradycja |
|
|
|
|
Matheus
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sty 2013 Otrzymał 18 piw(a) Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2019-04-08, 15:25
|
|
|
Zmiana kabiny może by jeszcze przyszła ale uważam że, demontaż osi to już żaden diagnosta nie podbije. |
_________________
Renault Carrier - autobus kamper
|
|
|
|
|
tooFATtoDRIVE
początkujący forumowicz
Dołączył: 26 Lut 2017 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2019-04-10, 23:57
|
|
|
Pawcio napisał/a: |
A może przybliżysz więcej co zamierzasz wyprodukować? Ciekaw jestem.. i nie przejmuj się jak koledzy zaczną się tutaj w temacie to taka tradycja |
Za jakis czas przyblize ten temat.
To ze mnie koledzy zmasakruja za niestandardowe pomysly mowiac ze sie nie da, ze mnie chyba pogielo - to jest przeciez taka nasza tradycja wiec napewno bedzie mialo miejsce |
|
|
|
|
moskit
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Mar 2014 Piwa: 117/43 Skąd: Ożarów Maz.
|
Wysłany: 2019-04-11, 07:46
|
|
|
Pójście tą drogą to spore wyzwanie prawne tak jak pisze Achmed likwidacja jednej osi może zakończyć się pełną homologację , jak trafisz na "dokładnego" rzeczoznawcę lub diagnostę , szkoda twoich pieniędzy i czasu. Wartość przerobienia i stworzenia nowych dokumentów zdecydowanie przewyższy kasę jaką trzeba wydać na zamianę bazy. |
_________________ Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh |
|
|
|
|
MAWI
Kombatant
Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 99/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2019-04-11, 22:01
|
|
|
Ahmed napisał/a: | DMC , czego w naszym kraju raczej nie przeskoczysz
|
Da się . Ja tak miałem. Mam MAN o symbolu 26,364. i w dmc wpisali mi DMC 24 tony. A Firma MAN dała mi oświadczenie ,że wyprodukowano go z DMC 26ton i się udało. Ale łatwo nie było. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
|
|
Ahmed
Kombatant Burak
Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Lut 2009 Piwa: 207/306 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2019-04-11, 22:05
|
|
|
Jeśli komuś w 126p wpiszą DMC 3500 kg. to oczywiście korekta na prawidłowe wartości jest możliwa a wręcz pożądana |
|
|
|
|
MAWI
Kombatant
Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 99/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2019-04-11, 22:14
|
|
|
Podobno w Kutnie to pierwszy raz , bo auto z trzema osiami z tymi znakami czyli 26,xxx nigdy nie miała w dowodzie więcej niż osiem ton na oś . I myśleli ,że tak będzie. U mnie to auto wozi gabarytowe towary np. Maszyny budowlane , czy rolnicze i przy długości pokładu 9 metrów , jest to auto specjialne i dodatkowe 2 tony robi różnicę. Miało ok 18 ton ładowności . Teraz ma ok 20 ton.Na solówce. |
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
|
MAWI
Kombatant
Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy Dołączył: 19 Sty 2010 Piwa: 99/17 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 2019-04-11, 22:19 Można
|
|
|
Tu papier.
IMG_20190411_221613.jpg
|
|
Plik ściągnięto 9 raz(y) 245,01 KB |
|
_________________ Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK |
|
|
|
|
|