Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiany kontrukcyjne podwozia ciezarowki vs przepisy prawne
Autor Wiadomość
tooFATtoDRIVE 
początkujący forumowicz

Dołączył: 26 Lut 2017
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-04-06, 19:25   Zmiany kontrukcyjne podwozia ciezarowki vs przepisy prawne

Witam,

Pytanie nie do konca zwiazane z kamperami ale moze ktos bedzie w stanie cos podpowiedziec lub odeslac do konkretnych paragrafow w polskim prawie.

Wyobrazmy sobie taka sytuacje:
* ciezarowka z 4 osiami
* kabina tzw dzienna czyli krotka

Proponowane zmiany:
* usuniecie drugiej z dwoch przednich osi (nie napedzanej) - chodzi tu glownie o to zeby nie bawic sie w przedluzanie ramy w ciezarowce z 3 osiami
* zamiana kabiny dziennej na podwojna kabine (potocznie nazywana Doka), co rowniez wiaze sie z przesunieciem do tylu wspornika/zatrzasku na ktorym siedzi tyl kabiny

Co na to przepisy? Nie mam jak zapytac na stacji diagnostycznej poniewaz mieszkam poza Polska.
Czy ktos sie orientuje jak ten temat wyglada?

Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-04-06, 19:36   

tooFATtoDRIVE napisał/a:
Nie mam jak zapytac na stacji diagnostycznej poniewaz mieszkam poza Polska
Jaki masz problem ? , od czego net. i np. forum diagnostów :ok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tooFATtoDRIVE 
początkujący forumowicz

Dołączył: 26 Lut 2017
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-04-06, 19:52   

amples napisał/a:
tooFATtoDRIVE napisał/a:
Nie mam jak zapytac na stacji diagnostycznej poniewaz mieszkam poza Polska
Jaki masz problem ? , od czego net. i np. forum diagnostów :ok

To mi sie podoba. Jasna sugestia co zrobic - zaraz zaloze profil na forum diagnostow i zaczne zadawac pytania.

Dzieki :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2019-04-06, 20:47   

tooFATtoDRIVE napisał/a:
zaraz zaloze profil na forum diagnostow

Chyba trafniej byłoby na forum Rzeczoznawców techniki motoryzacyjnej. Myślę, że tak duża ingerencja w konstrukcję pojazdu nie przejdzie bez ekspertyzy rzeczoznawcy.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tooFATtoDRIVE 
początkujący forumowicz

Dołączył: 26 Lut 2017
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-04-06, 21:05   

janusz napisał/a:
tooFATtoDRIVE napisał/a:
zaraz zaloze profil na forum diagnostow

Chyba trafniej byłoby na forum Rzeczoznawców techniki motoryzacyjnej. Myślę, że tak duża ingerencja w konstrukcję pojazdu nie przejdzie bez ekspertyzy rzeczoznawcy.

Dziekuje za sugestie. Tez zaloze profil i zamieszcze pytanie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2019-04-06, 21:48   

tooFATtoDRIVE napisał/a:
Tez zaloze profil i zamieszcze pytanie.

Myślę, że pewniej będzie umówić się z jakimś rzeczoznawcą i porozmawiać. Na forum zawsze są dwie przeciwstawne opinie. Jedni napiszą, że można drudzy, że nie można i której grupie dyskutujących uwierzyć? Moim zdaniem, jeżeli jesteś zdecydowany na przebudowę to idź do rzeczoznawcy, umów się, że on napisze Ci później opinię, uzgodnij co i jak masz zrobić żeby jemu odpowiadało. Z opinią w ręku znacznie łatwiej będzie znaleźć SKP w której zalegalizują Ci to i łatwiej będzie urzędnikowi w starostwie/urzędzie komunikacji przełknąć papiery.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ahmed 
Kombatant
Burak


Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Piwa: 207/306
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-04-06, 22:37   

tooFATtoDRIVE napisał/a:
Proponowane zmiany:
* usuniecie drugiej z dwoch przednich osi (nie napedzanej)


To zmienia naciski na pozostałe osie , powinna za tym iść zmiana DMC , czego w naszym kraju raczej nie przeskoczysz :bajer

janusz napisał/a:
Z opinią w ręku znacznie łatwiej będzie znaleźć SKP w której zalegalizują Ci to


Wątpię , już od dawna nie pracuję na okręgowej ale te papiery od rzeczoznawcy zawsze działały na mnie jak płachta na byka :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Pawcio 
Kombatant


Twój sprzęt: Pojazd obozowy Wacek McLouis I
Nazwa załogi: PabemanaTeam
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Piwa: 141/471
Skąd: z Nienacka
Wysłany: 2019-04-08, 14:29   

tooFATtoDRIVE napisał/a:
Proponowane zmiany:
* usuniecie drugiej z dwoch przednich osi (nie napedzanej) - chodzi tu glownie o to zeby nie bawic sie w przedluzanie ramy w ciezarowce z 3 osiami
* zamiana kabiny dziennej na podwojna kabine (potocznie nazywana Doka), co rowniez wiaze sie z przesunieciem do tylu wspornika/zatrzasku na ktorym siedzi tyl kabiny


Powiem Ci krótko i treściwie. Nie idź tą drogą ;) Jeśli masz dużo wolnego czasu, chęci i pieniędzy wykorzystaj to w inny sposób. Poszukaj sobie odpowiedniego do swoich wymagań gotowego trzyosiowego podwozia i je zabuduj. Jeśli już posiadasz taką czteroośkę to sprzedaj i kup to, co potrzebujesz.

W kwestii przepisów nie wypowiem się.. ale w kwestiach technicznych - w większości przypadków krótka kabina to pojazdy wykorzystywane w dystrybucji na krótkich odcinkach. Posiadają one skrzynie biegów i mosty dostosowane do ruchu miejskiego - krótkie przełożenia uniemożliwiają komfortowe i w miarę ekonomiczne pokonywanie dłuższych tras.

A może przybliżysz więcej co zamierzasz wyprodukować? Ciekaw jestem.. i nie przejmuj się jak koledzy zaczną się tutaj w temacie :box2 to taka tradycja :-P
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Matheus 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Renault Carrier
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sty 2013
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-04-08, 15:25   

Zmiana kabiny może by jeszcze przyszła ale uważam że, demontaż osi to już żaden diagnosta nie podbije.
_________________

Renault Carrier - autobus kamper

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tooFATtoDRIVE 
początkujący forumowicz

Dołączył: 26 Lut 2017
Skąd: Polska
Wysłany: 2019-04-10, 23:57   

Pawcio napisał/a:

A może przybliżysz więcej co zamierzasz wyprodukować? Ciekaw jestem.. i nie przejmuj się jak koledzy zaczną się tutaj w temacie :box2 to taka tradycja :-P

Za jakis czas przyblize ten temat.

To ze mnie koledzy zmasakruja za niestandardowe pomysly mowiac ze sie nie da, ze mnie chyba pogielo - to jest przeciez taka nasza tradycja wiec napewno bedzie mialo miejsce :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
moskit
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Mar 2014
Piwa: 117/43
Skąd: Ożarów Maz.
Wysłany: 2019-04-11, 07:46   

Pójście tą drogą to spore wyzwanie prawne tak jak pisze Achmed likwidacja jednej osi może zakończyć się pełną homologację , jak trafisz na "dokładnego" rzeczoznawcę lub diagnostę , szkoda twoich pieniędzy i czasu. Wartość przerobienia i stworzenia nowych dokumentów zdecydowanie przewyższy kasę jaką trzeba wydać na zamianę bazy.
_________________
Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2019-04-11, 22:01   

Ahmed napisał/a:
DMC , czego w naszym kraju raczej nie przeskoczysz

Da się . Ja tak miałem. Mam MAN o symbolu 26,364. i w dmc wpisali mi DMC 24 tony. A Firma MAN dała mi oświadczenie ,że wyprodukowano go z DMC 26ton i się udało. :spoko Ale łatwo nie było.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Ahmed 
Kombatant
Burak


Twój sprzęt: Bezdomny
Nazwa załogi: Buraki
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Piwa: 207/306
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-04-11, 22:05   

Jeśli komuś w 126p wpiszą DMC 3500 kg. to oczywiście korekta na prawidłowe wartości jest możliwa a wręcz pożądana :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2019-04-11, 22:14   

Podobno w Kutnie to pierwszy raz , bo auto z trzema osiami z tymi znakami czyli 26,xxx nigdy nie miała w dowodzie więcej niż osiem ton na oś . I myśleli ,że tak będzie. U mnie to auto wozi gabarytowe towary np. Maszyny budowlane , czy rolnicze i przy długości pokładu 9 metrów , jest to auto specjialne i dodatkowe 2 tony robi różnicę. Miało ok 18 ton ładowności . Teraz ma ok 20 ton.Na solówce. :spoko :spoko
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 99/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2019-04-11, 22:19   Można

Tu papier.

IMG_20190411_221613.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 245,01 KB

_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***