Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Świstak
2019-06-13, 18:07
"W" w automacie 2,8 Ducato
Autor Wiadomość
Bazyli 
Kombatant
+125 punktów do życia po odpaleniu kampera


Twój sprzęt: T.E.C. Rotec 680G automat 196 KM
Nazwa załogi: Bartek/Magda/Kasia/Filip
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Mar 2011
Piwa: 195/183
Skąd: Lublin->BOTANIK
Wysłany: 2018-12-20, 09:17   "W" w automacie 2,8 Ducato

Moi drodzy
Posiadam TEC Rotec 2,8 diesel w automacie w którym jest tryb zimowy - przycisk "W" a mamy zamiar jechać kampem na sylwestra.
Przetrzepałem internet i naczytałem się różnych opinii na ten temat: jedni piszą że można na nim jeździć na całej trasie w słabych warunkach pogodowych, inni że to szkodliwe dla układu a tryb tak naprawdę służy tylko do ruszania w trudnych warunkach z wyższego biegu.
Opinie dotyczyły lekkich osobówek a nie 3,5 tonowej :bajer krowy.
Może ktoś z kolegów ma skrzynię automatyczną z trybem "Winter", jeździł w zimie i nieco napisze o jego używaniu.

Gdzie jak nie tu się czegoś dowiem :bigok :spoko
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rafał76 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ford Rimor Katamarano 12p
Nazwa załogi: Górasie
Dołączył: 05 Maj 2015
Piwa: 3/1
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-12-20, 09:48   

Poczytaj na tej stronie prnd.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
westa76 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Vw T2 Westfalia, Fiat Ducato w budowie
Nazwa załogi: Miziaki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2011
Piwa: 5/14
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-12-20, 09:54   

co prawda nie w Ducato a w Saabie 900 miałem W i skutkowało to ruszaniem z drugiego przełożenia i łagodniejszą zmianą biegów przy niższej prędkości obrotowej silnika
Pozdrawiam
Mariusz
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bazyli 
Kombatant
+125 punktów do życia po odpaleniu kampera


Twój sprzęt: T.E.C. Rotec 680G automat 196 KM
Nazwa załogi: Bartek/Magda/Kasia/Filip
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Mar 2011
Piwa: 195/183
Skąd: Lublin->BOTANIK
Wysłany: 2018-12-20, 09:54   

Rafał76 napisał/a:
Poczytaj na tej stronie prnd.pl

http://prnd.pl/zimowy-try...z-asb,4,62.html
Dzięki ale wiele nie wnosi: dokładnie 4 zdania "artykułu" :?

Spytam tak: czy w takich warunkach jak na foto jedziemy cały czas z "W" czy nie ?
Zakładam że nie przekraczam 70km/h.

Co ze spalaniem z "W" ? Jaka równica ? Ktoś sprawdzał ?

Czy tryb można wł./wyłą. w czasie jazdy ?

Może ma ktoś instrukcję producenta busa z automatem z "W" ?

111.jpg
Plik ściągnięto 1374 raz(y) 13,77 KB

Ostatnio zmieniony przez Bazyli 2018-12-20, 10:40, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bazyli 
Kombatant
+125 punktów do życia po odpaleniu kampera


Twój sprzęt: T.E.C. Rotec 680G automat 196 KM
Nazwa załogi: Bartek/Magda/Kasia/Filip
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Mar 2011
Piwa: 195/183
Skąd: Lublin->BOTANIK
Wysłany: 2018-12-20, 10:33   

Obecnie wygląda to tak - kontakt z Fiat Professional na czacie -> konsultant podaje namiary do instrukcji online -> niestety instrukcje są od 2014 rok ale maja instrukcje do baz pod kampery - podję, może komuś się przyda
http://aftersales.fiat.co...&part_number=#1

Pani z centrali we Włoszech też nie potrafiła mi pomóc odsyłając mnie do ASO Fiat w Lublinie gdzie podczas rozmowy telefonicznej serwis wie mniej ode mnie ale prosili mnie o wysłanie maila z zapytaniem->jak tylko otrzymam odpowiedź dam znać. :spoko

Edit: Mail napisany - czekamy :roll:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2018-12-20, 15:08   

Istotą trybu Winter jest jak najbardziej płynna praca skrzyni i ograniczanie momentu przekazywanego na koła. Odbywa się to przez ruszanie z wyższego przełożenia i dłuższe/częstsze wykorzystywanie konwertera tam gdzie w trybie D miałby już zapięty lock-up.

Ja trybu zimowego używam wyłącznie wtedy, gdy są problemy z trakcją (rzadziej uruchamia się system kontroli trakcji). W użytkowaniu codziennym, czy na załączonym zdjęciu nie używałbym "W" bowiem nie widzę tu potrzeby ruszania z dwójki, czy jeżdżenia praktycznie bez lock-upa, czyli skrzynia częściej używa "sprzęgła" w postaci konwertera. Jazda bez zapiętego lock-upa zawsze podniesie spalanie (choć nie wiem czy nawet je zauważysz).
Jedź normalnie, tylko delikatnie używaj gazu.
_________________
Byle do przodu
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***