Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kamper jaki?
Autor Wiadomość
Kleo 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: będzie kamper
Dołączył: 26 Lut 2024
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2024-02-26, 12:29   Kamper jaki?

Witam,
od prawie 30 lat podróżujemy z przyczepami. Obecnie też jest jeszcze przyczepa. Zaczynamy jednak nieśmiało myśleć o przesiadce na kampera (głównie z powodu praktyczności przemieszczania). Emerytura żony "za rogiem" czasu będzie więcej to i wyjazdów mam nadzieję. Od jakiegoś czasu czytałem forum jako gość. Mam już mały mętlik więc będę wdzięczny za konstruktywne opinie/pomoc.
Budżet 350k (kamper) + liczę się oczywiście z kosztem doposażenia (markiza/solar ew. klima stacjonarna)może być trochę większy ale budżet z gumy nie jest więc do 400k raczej nie dojdzie.
Ciśnienia zakupowego nie mam więc plan optymistyczne to ten rok ale mogę też czekać do przyszłego roku.
Założenia:
- standard chyba dzisiaj: markiza/ łazienka z prysznicem wydzielonym(czyli bez stania w wodzie przy korzystaniu np. z umywalki), solar, ew. klima postojowa
- spanie/jazda 2 osoby jednak musi być to kamper z opcją wygody dla 4 spanie/jazda
- odpadają kampervany
- do 3,5T

Moje przemyślenia/ proszę o opinie:
1. półintegra - wydaje mi się do jazdy całkiem spoko - co mnie trochę zniechęca to te opuszczane łóżka (w sumie to nie sam patent łóżka) które praktycznie wyklucza przy rozłożeniu korzystanie z części "dziennej" - w tym budżecie są oferty nowych budżetowych marek lub używek z wyższej półki.
2. alkowa - odpowiada mi środek (w sensie łóżka stałego nad szoferką) które nie "zabiera miejsca" w części dziennej . Niestety wydaje mi się że nowego w tym budżecie ze świeca szukać ale już w miarę świeże 2-3 latki są w ofertach (minus mam wrażenie że w większości to oferty po wypożyczalniach). To co mnie trochę odstrasza to wysokość i opory (spalanie chyba będzie w tej opcji największe)
3. integra- nowa (oczywiście nie w tych pieniądzach). W tym budżecie to raczej coś z roczników 2014-2020 chyba max. Zewnętrznie nam się podobają ale to nie jest czynnik decydujący. Wnętrze już tak - wydają się najbardziej przestronne i łóżka praktycznie nie ograniczają w trakcie korzystania z części dziennej. Czytałem o "bezpieczeństwie" "problematycznych czyt. kosztownych szybach" itd. Opinie o nieprzyjemnych dzwiękach itp. również.
Z żadną z tych zabudów nie mam doświadczenia i porównania poza oglądaniem (głównie na targach ).
Pytanie, które mnie nurtuje niezalężnie od w/w wyboru zabudowy to fakt, że raczej przywiązuję się do rzeczy więc nie chce kupować czegoś na 2 lata tylko zakładam dłuższe użytkowanie 5 a jak będzie super to i 10. Wiek tez taki, że raczej nie będę już miał potrzeby zmiany na coś innego.
I tu zasadnicze pytanie czy "obawiać" się aut np. integra z 2017 r. itp (zakładam, że jest oczywiście to "uczciwy" sprawdzony sprzęt) ale mający już 7 lat i więcej VS np. nowy budżetowy sprzęt lub w miarę nowy 2 -3 latek z trochę wyższej półki (półintegra/alkowa) w mojej perspektywie czasowej użytkowania.

Łukasz
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
alinixhi 
początkujący forumowicz

Dołączył: 31 Lip 2017
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: częstochowa
Wysłany: 2024-02-26, 13:38   

ło panie z takim budżetem to można szaleć i przebierać w używkach jak moja piękna w odzieży używanej....tak na powaznie najważniejsza cierpliwośc bo w końcu i tak sie coś fajnego trafi....najpierw półintegra potem integra na koncu alkowa...taki mały ranking w/g mnie chociaż sam mam 26 letnią integre i nie narzekam a szyby w integrze...temat rzeka... moja też ma pęknięcie ale 14 tysi na szybe to nie dam....no tyle to nie... jak mawia klasyk.. ZAMASKOWAŁEM i jeżdze.....na co zwrócić uwage...proste najpierw mechanika potem blacharka na końcu wnetrze..ma być w kolorze ciepłego drewna...buk jasna wisnia albo jasna czereśnia bo to sie nigdy nie znudzi...jak widze te nowe kampery z kolorem wnętrza biało szarym to jak bym był w łazience z IKEI....ma mieć solary duży garaż bagaznik z tyłu na rowery wskazane poduszki tylnej osi a w papierach i w realu do 3.5 tony....obowiązkowa do wglądu książka serwisowa z przeglądami i naprawami....troche pomędrkowałem i powodzonka w poszukiwaniach...pozdro
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mazur 
weteran
Robert Mazur


Twój sprzęt: CI Mizar Garage , Ducato 2.8JTD
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Kwi 2012
Piwa: 84/106
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-02-26, 13:45   

Łukasz,
Odpowiem na część Twoich pytań. Szukaj kampera z łóżkiem w poprzek lub lepiej z łóżkami po obu stronach z tyłu samochodu, nad bardzo przydatnym "garażem" . Taki układ nie zakłóca normalnego funkcjonowania nawet jak ktoś śpi. Nie trzeba też specjalnie robić porządku po przebudzeniu. Osobny prysznic to podstawa, również jak zmienialiśmy kampera , to był priorytet. Garaż i osobny prysznic. Nasza alkowa to nie ten rocznik i nie ten budżet, ale z układu jestem zadowolony...chociaż lepsze byłyby łóżka po obu stronach. Teraz bym celował w taki układ jak ma Darek , a Twój budżet jest raczej większy. .

Alkowa w praktyce jest tylko przedłużeniem szafy :-P więc jak nie musisz, to nie musisz ;) Jak miały jechać dzieci to zawsze można było opróżnić alkowę lub można opuścić łóżko w innym modelu. W moim przypadku dzieci przestały jeździć chwilkę temu jak miały 17-18 lat, każde ma swoją połówkę i wolą osobno....my również :lol:
Kiedyś tutaj przeczytałem , że każdy kamper jest dwuosobowy. Potwierdzam ;) Taka sugestia :-P
_________________
Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego kroku.
'Lao Tzu'
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
marcincin 
zaawansowany


Twój sprzęt: Benimar Tessoro 442 NK - 2019
Nazwa załogi: MIK
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 03 Sty 2013
Piwa: 45/34
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2024-02-26, 14:28   

Z tego co przeczytałem, to planujecie podróżować we dwójkę, okazjonalnie w większym składzie - ja osobiście alkowę bym odpuścił - kiedyś miałem alkowę, a teraz jeżdżę półintegrą w takim samym składzie (2+2 - też już okazjonalnie) i na brak miejsca w półintegrze nie narzekamy nawet w pełnym składzie - opuszczane łóżko nie blokuje nam wyjścia.

W tym budżecie można pokusić się o poszukanie nowego kampera z małą akcyzą (ford) z mocnym silnikiem i automatem. Są zwolennicy i przeciwnicy tej marki - ja należę to tych pierwszych - pięć lat temu kupiłem nowego kampera na fordzie (170KM, automat) i przez te 5 lat zdania nie zmieniłem - to był bardzo dobry wybór.

Układ zabudowy jest najważniejszy, ale to już Ty musisz określić swoje wymagania- jaki układ łóżka, jaki garaż, salon, łazienka itp.

Pięć lat temu dokładnie określiłem swoje wymagania i kupiłem nowego kampera takiego jak chciałem i do dzisiaj cieszę się z tej decyzji.

Tutaj opisałem mój wybór - może coś Ci z tego opisu pomoże


https://www.camperteam.pl...pic.php?t=32404
_________________
Marcincin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kleo 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: będzie kamper
Dołączył: 26 Lut 2024
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2024-02-26, 16:59   

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Marcin czytałem twój post (bardzo pomocny).
Wychodzi na to że alkowa w moim przypadku -najmniej polecana.
Co do sypialni głównej to mamy sprecyzowane nasze zapotrzebowanie - łóżko poprzeczne lub dwa przy ścianach (z tym dostawianym środkiem) - nie wiem jak takie łóżko się fachowo nazywa - garaż też oczywiście zapomniałem o tym napisać. Widziałem też takie pseudo łózka piętrowe - nad sypialnianym opuszczane drugi z sufitu (taki wariant też odpada)
Ten skład no właśnie głównie 2 lecz trudne częstotliwością do określenia 2 + 2 również. Moje dylematy z łóżkiem opuszczanym wynikają nie z samego wejścia lecz z wyłączenia "części dziennej" tej "stolikowej".
Pytanie półintegra budżetowa czy w miarę świeża używka - bardziej renomowanego producenta?
I co z tymi "leciwymi" integrami w tym budżecie?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kleo 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: będzie kamper
Dołączył: 26 Lut 2024
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2024-02-26, 17:12   

marcincin napisał/a:

W tym budżecie można pokusić się o poszukanie nowego kampera z małą akcyzą (ford) z mocnym silnikiem i automatem. Są zwolennicy i przeciwnicy tej marki - ja należę to tych pierwszych - pięć lat temu kupiłem nowego kampera na fordzie (170KM, automat) i przez te 5 lat zdania nie zmieniłem - to był bardzo dobry wybór.

A co jest/może być z tym motorem nie tak? w stosunku do bliźniaków Fiata/P/C?

A i jeszcze chciałem zapytać o wersję zimową - to oznacza podwójną podłogę/ogrzewanie zbiorników/garażu. Czy to oznacza że ściany/okna też zawsze są inaczej izolowane/wykonane?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 444/328
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2024-02-26, 17:26   

Kleo napisał/a:

Pytanie półintegra budżetowa czy w miarę świeża używka - bardziej renomowanego producenta?
I co z tymi "leciwymi" integrami w tym budżecie?




Markowa używka zawsze będzie biła na głowę nowego bieda-budżetowego kampera. Takie jest moje zdanie. Problemem będzie znaleźć auto fajne i tanie. Tego raczej w naturze się nie spotyka :bajer

Alkowa dla 2. osób? A po co?

Skup się najpierw na bazie bo piszesz o głupotkach: solar, markiza, klima. Na tym się nie jeździ. Baza to podstawa: jakiej marki ma być auto czyli podwozie?
Ja w przeciwieństwie do marcicin nie jestem zwolennikiem Forda. Na moim ostatnim wyjeździe w trzy kampery to 150KM Ducato na każdym podjeździe, nawet na autostradzie, zostawiały w tyle znacznie lżejszego Tranzita 2.0 170KM z automatem. Do tego znane problemy, można je ignorować ale ja nie potrafię :haha:

Wersją zimowa: jedziesz na narty?
Ja byłem na nartach kamperem w wersji letniej więc da się. Jeśli to dla Ciebie ważne to szukaj pojazdu z taką opcją. Ściany i okna nie różnią się niczym. Tylko zbiorniki, czasem podłoga ale to ostatnie zależy od marki zabudowy lub układu wnętrza. Tylko droższe kampery mają podwójną podłogę i to dopiero stanowi istotną różnicę w termice.

Powodzenia. :spoko
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kleo 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: będzie kamper
Dołączył: 26 Lut 2024
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2024-02-26, 17:37   

LukF napisał/a:


Skup się najpierw na bazie bo piszesz o głupotkach: solar, markiza, klima. Na tym się nie jeździ. Baza to podstawa: jakiej marki ma być auto czyli podwozie?

Pisałem o tym jako o dodatkach, ewentualnie klimatyzacja. Natomiast dla mnie przyczepa/kamper bez markizy i już teraz solarów to raczej nie ma racji bytu - przynajmniej dla mnie więc uwzględniam to w ewentualnych kosztach "na start"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 444/328
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2024-02-26, 18:47   

Kleo napisał/a:
LukF napisał/a:


Skup się najpierw na bazie bo piszesz o głupotkach: solar, markiza, klima. Na tym się nie jeździ. Baza to podstawa: jakiej marki ma być auto czyli podwozie?

Pisałem o tym jako o dodatkach, ewentualnie klimatyzacja. Natomiast dla mnie przyczepa/kamper bez markizy i już teraz solarów to raczej nie ma racji bytu - przynajmniej dla mnie więc uwzględniam to w ewentualnych kosztach "na start"


Sam nazwałeś to "dodatkami". Jeśli kamper nie będzie tych dodatków miał to tym lepiej, dokupisz sobie i zainstalujesz takie jakie chcesz a nie takie które ktoś wybrał :bigok Przy cenie kampera to są "grosze". :mrgreen:
Podtrzymuję: skup się na bazie a potem na układzie wnętrza.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mischka 
Kombatant


Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 27 Lut 2016
Piwa: 114/122
Skąd: Bawaria
Wysłany: 2024-02-26, 20:06   

Kleo napisał/a:
przyczepa/kamper bez markizy i już teraz solarów to raczej nie ma racji bytu

Z tym różnie bywa, akurat markizy używam sporadycznie i mógłbym się bez nie obyć.
_________________
W życiu piękne są tylko chwile...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orkaaa 
weteran


Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Cze 2017
Otrzymał 47 piw(a)
Skąd: kielce
Wysłany: 2024-02-26, 20:26   

Ja jak kupowałem swojego odwiedziłem kilku przedstawicieli różnych firm. Potem byłem na targach w Nadarzynie / były to największe targi kamperowe/ Wówczas w jednym miejscu mogłem zobaczyć kilka rozwiązań / integra , pół , alkowa / oraz różne rodzaje zabudowy wnętrza. Interesowała mnie ilość miejsca przy stoliku / duży salon/ ponieważ jeżdżę cały rok / więc ilość miejsca była bardzo ważna późną jesienią czy zimą /.

Łóżka - masz przy dwóch osobach trzy rodzaje rozwiązań. Jedno duże wzdłuż / niższy garaż / dwa oddzielne / duży garaż / poprzeczne / duży garaż /. Kupiłem dwa oddzielne. Garaż ważny jeśli narty, kajak, mniejsze rowery itd.

Mam pół integrę na Fordzie i tak jak Marcin jestem zadowolony. W sumie jego Benimar i mój Chausson i Challenger to ten sam kamper te same rozwiązania techniczne bo robiony w ramach tej samej grupy. Różnice w kolorystyce wykończenia.
Kupowałem Forda bo był tańszy o / akcyzę /

Reszta tak jak pisał LukF czyli dodatki może poza markizą i bagażnikiem rowerowym / jeśli jeździsz / nie warte zachodu. Sam zdecydujesz czy solary i jakie oraz całe wyposażenie elektryczne.

Jak zobaczysz w naturze konkretne rozwiązania, posiedzisz i położysz się na łóżku to zobaczysz jakie rozwiązanie jest dla Ciebie. Potem porównaj marki o podobnych rozwiązaniach / jakie wykończenia, materiały , rozwiązania techniczne / Zdecyduj czy czesz ogrzewanie gaz czy diesel. Są zwolennicy i przeciwnicy.

W końcu sam samochód. Jedni wolą Fiata inni Forda a inni Renault czy Mercedesa.
Kasa jeżeli masz budżet 400 tys to albo nowe zabudowy na Fordzie albo Fiat ze względu na akcyzę wyjdzie więcej. Zabudowa to też kasa zależna czy Cię stać na premium, średnią , średnią budżetową czy budżetową.

Co do zakupu kampera używanego z wyższej półki . Ceny teraz są zwariowane. Chyba że jakiś Niemiec emeryt ….. :ok

O kolorach: jeden woli okleiny przypominające drewno / z drewnem nie mają nic wspólnego / inny aby się świeciło, inni styl skandynawski . Jedni wolą jasne wnętrze inni ciemne. Trzeba zobaczyć jak wnętrze prezentuje się w pochmurny dzień , w słońcu, przy sztucznym oświetleniu i wybrać. To Ty będziesz spędzał tam miesiące i tobie na się kojarzyć z miejscem wypoczynkowym do którego chcesz wracać.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2024-02-26, 20:36   

może ja wypowiem się tak:

1. alkowa jest fajna, ma dużo miejsca, wadą jest brak możliwości wykorzystania szoferki, no i zużycie paliwa.
wraz ze zwiększaniem prędkości idzie bardzo w górę. dobra dla osób, które pokonują trasę krótszymi etapami, jeżdżą z mniejszą prędkością.

2. integra ze względu na regularny kształt dość dogodna do aranżacji wnętrza, ale przód w dalszym ciągu to duży opór powietrza, można jeździć szybciej, będzie drożej, ale nie tak jak w przypadku alkowy.

3. półintegra jest dla ludzi, którzy chcą szybko dojechać do celu odpuszczając zwiedzanie po drodze. kabina samochodu dostawczego, dość aerodynamiczna i niska zabudowa pozwala na szybszą jazdę nie okupioną znacznymi kosztami.

oczywiście każdym typem można uprawiać dowolną turystykę, półintegrą jeździć bocznymi drogami, czy alkową śmigać autostradami, ale odbije będzie to miało swoje konsekwencje.

miałem alkowę, teraz mam półintegrę z dwoma osobnymi łóżkami z tyłu i jednym dużym opuszczanym nad stolikiem.
gdy chce się posiedzieć, to osoby chcące spać idą do części tylnej (u mnie to osobne zamykane pomieszczenie), a później gdy wszyscy kładziemy się, ci z tyłu mogą iść na opuszczane łóżko jeżeli jest ich docelowym.
także, żaden kłopot.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
rakro1 
weteran

Twój sprzęt: Dethleffs Trend I 7057
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 22 Sty 2012
Piwa: 197/157
Skąd: Dębica
Wysłany: 2024-02-26, 21:37   

Gdy byłem młodszy najważniejszy był silnik - czyli nie produkowany już 3.0 trojaczków. Te nowsze są bez sensu. Dawniej jeździłem szybko i często zmieniałem miejsce postoju a czas spędzałem obok auta. teraz nie zależy mi na ukrywaniu bycia kamperem i mam przyjemność z wolniejszej jazdy. Mam też na to więcej czasu. Z kolei na dłuższych wyjazdach bywa do kitu pogoda i okazuje się, że jak największa powierzchnia auta ma znaczenie. Czyli alkowa chyba. Brzydka i może nie do szybkiej jazdy ale stała, potężna przestrzeń nad głową kierowcy. Jak nie do spania to na bagaże.
Ogromny garaż na wszystko. U mnie na skuter głównie bo bez skutera nie miałyby moje wyjazdy sensu.
W integrze opuszczane łóżko z przodu wymaga położenia przednich foteli. Łatwe i szybkie ale jednak kłopot, zwłaszcza, gdy coś tam jest jeszcze rozłożone.
Wymieniałem szybę w serwisie w zeszłym roku - troszkę ponad 4 tyś. pln. Nie trzeba się bać. Jeśli już to w starszych autach może być już niedostępna w sprzedaży.
Półintegra czy alkowa jest bezpieczniejsza przy stłuczce bo jest firmowa szoferka. W integrze szanse na przeżycie maleją.
Mam integrę bo piękna jest i nie chciałbym innego rozwiązania ale z tych samych powodąów jak na wstępie - więcej czasu na wyjazdy i wolniejsza jazda - nie bardzo rozumiem dlaczego nie przyczepa ???
Powolutku dojedzie się. Auto można odpiąć i mieć na zwiedzanie. I tańsza to może być wersja.
I zdecydowanie używane z zagranicy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 444/328
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2024-02-26, 22:09   

rakro1,
Rafał,
Ale przyczepy nie odepniesz w mieście czy na dziko bo Ci ją gwizdną. Pilnować będziesz? :haha: Z przyczepą to bardziej kemping a kamper to wolność. No i zimą przyczepa tak jakoś dziwnie :roll:
Zresztą my tu kampery polecamy :bajer
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Komplecik 
Kombatant

Twój sprzęt: Eliocik
Nazwa załogi: Kompleciki :)
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Cze 2011
Piwa: 186/411
Skąd: Kraków
Wysłany: 2024-02-26, 22:19   

mischka napisał/a:
Kleo napisał/a:
przyczepa/kamper bez markizy i już teraz solarów to raczej nie ma racji bytu

Z tym różnie bywa, akurat markizy używam sporadycznie i mógłbym się bez nie obyć.

Ja też sporadycznie, a jak rozłożyłem to odleciała :szeroki_usmiech ,
Klimy dachowej bym ja osobiście też nie zakładał, na dziko trzeba mieć elektrownie do jej używania,
Ford jest dobry pod warunkiem że jest w ciągłym ruchu i wtryski nie mają czasu zerdzewieć,
Za 4stówki Mercedesa można kupić z budżetową zabudową,
Hymera z euro 6 se kup, porządane zabudowy, mówią że przemyślanie zaprojektowane.
Jak wozisz dużo gratów to garaż, do dwóch krzesełek i stolika garaż nie potrzebny, z czasem jest zapotrzebowanie na spokuj a nie obsługę gadżetów zabranych na pokład
Jedni wolą wielkie pałace inni zwinne kamperki
Co byś nie wymyślił to i tak będzie jakiś kompromis a pieniądze nic nie zmienia zawsze będzie jakieś ale, drogim szkoda w krzaczory, mały ciasny, alkowa pali itd itp itd :haha:
:spoko
_________________
komplet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***