Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
"Siadający" akumulator.
Autor Wiadomość
mirekg9 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Ducato z zabudową Hymera 2,8 idtd z 2001
Dołączył: 12 Maj 2018
Piwa: 1/7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-11-18, 16:08   "Siadający" akumulator.

Siemka.
Czy akumulator rozruchowy "oddaje" napięcie akumulatorowi pokładowemu (od solara) i na odwrót?
Tydzień temu, założyłem nowy akumulator rozruchowy 100Ah a dziś siedzi.
Kontrolki na regulatorze wszystkie mrugają (foto1) , czy jest mi ktoś wstanie podpowiedzieć do czego jest pierwszy przełącznik po lewo (foto 2)?
Wiem, że pierwszy od prawej rozłącza zasilanie na oświetlenie wnętrza/budy 12V.
W jakich pozycjach powinny być przełączniki, jeśli kamper "zimuje" w garażu.

IMG_20181102_150139.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 248 KB

IMG_20181102_145649.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 293,04 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MILUŚ 
Kombatant
KMW;CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA


Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Gru 2007
Piwa: 82/72
Skąd: Gliwice - przelotem
Wysłany: 2018-11-18, 16:33   Re: "Siadający" akumulator.

mirekg9 napisał/a:
............
W jakich pozycjach powinny być przełączniki, jeśli kamper "zimuje" w garażu.


Ten po prawej jeśli chcesz mieć wszystko wyłaczone na "pokładzie " w dolnej :mrgreen:
_________________
Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego

Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: Dziwni
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 32/14
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2018-11-18, 17:13   

akumulator pokładowy i akumulator zabudowy nie są z sobą "połączone", każdy pracuje samodzielnie tj. oddaje prąd. Za to silnik gdy pracuje ładuje oba akumulatory, podobnie jak podepniesz kamperka pod 230V. Solar z zasady doładowuje akumulator pokładowy.
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2018-11-18, 18:37   

U mnie radio pożerało energię :gwm
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
andi at 
weteran

Twój sprzęt: chausson welcome ws 2009
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 20 Lis 2008
Piwa: 48/7
Skąd: wieden
Wysłany: 2018-11-18, 19:15   

Górne zdjęcie to masz dobrze podłączony solar .Zrób zdjęcie na wprost :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2018-11-18, 19:19   

Pomiar miernikiem rozwiąże dylemat
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wezuwiusz3
początkujący forumowicz

Dołączył: 04 Kwi 2015
Piwa: 1/2
Wysłany: 2018-11-18, 22:41   Re: "Siadający" akumulator.

mirekg9 napisał/a:
Siemka.
Czy akumulator rozruchowy "oddaje" napięcie akumulatorowi pokładowemu (od solara) i na odwrót?
Tydzień temu, założyłem nowy akumulator rozruchowy 100Ah a dziś siedzi.
Kontrolki na regulatorze wszystkie mrugają (foto1) , czy jest mi ktoś wstanie podpowiedzieć do czego jest pierwszy przełącznik po lewo (foto 2)?
Wiem, że pierwszy od prawej rozłącza zasilanie na oświetlenie wnętrza/budy 12V.
W jakich pozycjach powinny być przełączniki, jeśli kamper "zimuje" w garażu.


Może taki zakupiłeś jak mnie chcieli upchnąć,,świeżaczka " z 4 lutego 2018 roku z napięciem 12,4(kupowałęm 3 Listopada 2018).
Czort wie ile już tak leżał niedoładowywany.
Wiadomo że aku częściowo rozładowane się zasiarcza jak leży nie ładowany.Akumulator ma mieć min.12,6 ,poniżej trzeba doładować jak najszybciej,zwłaszcza jak to jest aku żelowy ,lub AGM który nie lubi być niedoładowany dłużej niż 1-2 dni max..
Akumulator traci od 5-20% pojemności w przeciągu 1 miesiąca.Jeżeli masz nowy aku to podjedż gdzieś gdzie zmierzą ci parametry tego akumulatora,tylko musisz go naładować.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mirekg9 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Ducato z zabudową Hymera 2,8 idtd z 2001
Dołączył: 12 Maj 2018
Piwa: 1/7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-11-19, 02:35   

silny napisał/a:
U mnie radio pożerało energię :gwm


Radio wyjęte, aby to już wykluczyć.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mirekg9 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Ducato z zabudową Hymera 2,8 idtd z 2001
Dołączył: 12 Maj 2018
Piwa: 1/7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-11-19, 02:39   

andi at napisał/a:
Górne zdjęcie to masz dobrze podłączony solar .Zrób zdjęcie na wprost :spoko


Podłączony jest dobrze, to zły kąt fotki. Solar podłączony w dwa pierwsze od lewej, a środkowe to aku. Wolne są dwa pierwsze od prawej.
Ostatnio zmieniony przez mirekg9 2018-11-19, 02:42, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mirekg9 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Ducato z zabudową Hymera 2,8 idtd z 2001
Dołączył: 12 Maj 2018
Piwa: 1/7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-11-19, 02:40   

silny napisał/a:
Pomiar miernikiem rozwiąże dylemat


Możesz rozwinąć myśl? Mogę Ci powiedzieć ile ma na mierniku.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2018-11-19, 06:56   

Nie o to chodzi, przekładasz kable na pomiar Amper, małe mierniki mają do 10 , i odkręcasz klemę akumulatora dając przepływ energii przez kabelki miernika..
WAŻNE, nie może działać solar czyli ciemno i nie podłączone 230V !!!!!!! Nic nie może ładować.i nic nie jest powłączane.
Wtedy na mierniki odczytasz pobór !! energii z Aku , w stanie spoczynku, i możesz szukać, rozpinać bezpieczniki , obwody aż pobór mocy zniknie sty znajdziesz winnego :zastrzelic
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Flag
stary wyga


Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lis 2016
Piwa: 29/8
Wysłany: 2018-11-19, 08:08   Re: "Siadający" akumulator.

wezuwiusz3 napisał/a:
mirekg9 napisał/a:
Siemka.
Czy akumulator rozruchowy "oddaje" napięcie akumulatorowi pokładowemu (od solara) i na odwrót?
Tydzień temu, założyłem nowy akumulator rozruchowy 100Ah a dziś siedzi.
Kontrolki na regulatorze wszystkie mrugają (foto1) , czy jest mi ktoś wstanie podpowiedzieć do czego jest pierwszy przełącznik po lewo (foto 2)?
Wiem, że pierwszy od prawej rozłącza zasilanie na oświetlenie wnętrza/budy 12V.
W jakich pozycjach powinny być przełączniki, jeśli kamper "zimuje" w garażu.


Może taki zakupiłeś jak mnie chcieli upchnąć,,świeżaczka " z 4 lutego 2018 roku z napięciem 12,4(kupowałęm 3 Listopada 2018).
Czort wie ile już tak leżał niedoładowywany.
Wiadomo że aku częściowo rozładowane się zasiarcza jak leży nie ładowany.Akumulator ma mieć min.12,6 ,poniżej trzeba doładować jak najszybciej,zwłaszcza jak to jest aku żelowy ,lub AGM który nie lubi być niedoładowany dłużej niż 1-2 dni max..
Akumulator traci od 5-20% pojemności w przeciągu 1 miesiąca.Jeżeli masz nowy aku to podjedż gdzieś gdzie zmierzą ci parametry tego akumulatora,tylko musisz go naładować.


rzadko na tym forum większe głupoty można przeczytać :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mirekg9 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Ducato z zabudową Hymera 2,8 idtd z 2001
Dołączył: 12 Maj 2018
Piwa: 1/7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-11-19, 08:22   

silny napisał/a:
Nie o to chodzi, przekładasz kable na pomiar Amper, małe mierniki mają do 10 , i odkręcasz klemę akumulatora dając przepływ energii przez kabelki miernika..
WAŻNE, nie może działać solar czyli ciemno i nie podłączone 230V !!!!!!! Nic nie może ładować.i nic nie jest powłączane.
Wtedy na mierniki odczytasz pobór !! energii z Aku , w stanie spoczynku, i możesz szukać, rozpinać bezpieczniki , obwody aż pobór mocy zniknie sty znajdziesz winnego :zastrzelic


Teraz po nocce podjechałem do kamperka.
Nowy akumulator rozruchowy miał 7,01V. Kontrolki z regulatora solara już nie mrugały-była ciemnica. Po podłączeniu 230V do gniazda kampera, akumulator rozruchowy pokazywał 12,7 natomiast kontrolka z soolara- regulatora wskazywała że aku jest pełny.
Oświetlenie wnętrza działało, lecz nie mogłem otworzyć stopnia z przełącznika. Pykało, ale nie działało.
Zobaczę ok. 14-ej, jak się mają sprawy, gdy podładuje się aku.
Doczytałem tu na forum, że po podłączeniu 230V do kampa, to najpierw ładuje się aku rozruchowy a potem pokładowy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kimtop 
Kombatant

Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Piwa: 74/32
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2018-11-19, 10:00   

Podjedź do pierwszego lepszego elektryka żeby zmierzył upływ prądu.Oczywiście najpierw trzeba odłączyć solar
https://www.youtube.com/watch?v=obsE2VnV7rs
_________________
Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu

Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
dziwaczek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: Dziwni
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 32/14
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2018-11-19, 12:24   

kimtop napisał/a:
Podjedź do pierwszego lepszego elektryka żeby zmierzył upływ prądu.Oczywiście najpierw trzeba odłączyć solar
https://www.youtube.com/watch?v=obsE2VnV7rs


Koledze rozładowuje się akumulator SILNIKOWY!!!!! I od niego jest jakiś odbiornik (alarm, ładowarka itp.?) Solar to się podłącza do akumulatora zabudowy i tak pewno masz.
Przy ładowaniu na 230V bywa różnie zależy od energo-bloku.
Niewiem jak jest u Ciebie ale u mnie akumulator silnikowy jest w komorze silnika po prawej w ducato II 1995r - gdzieś o to pytałeś? Pod fotelem raczej jest akumulator zabudowy.
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***