Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ważenie kampera

Czy byłeś kiedykolwiek ważony jadąc kamperem?
Nigdy
72%
 72%  [ 137 ]
W Austrii
14%
 14%  [ 27 ]
W Niemczech
2%
 2%  [ 4 ]
We Francji
0%
 0%  [ 1 ]
Na Słowacji
3%
 3%  [ 6 ]
W Czechach
1%
 1%  [ 2 ]
W Szwajcarii
0%
 0%  [ 1 ]
W Polsce
3%
 3%  [ 7 ]
Na Węgrzech
2%
 2%  [ 4 ]
Głosowań: 172
Wszystkich Głosów: 189

Autor Wiadomość
oli
zaawansowany

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2010
Piwa: 24/1
Wysłany: 2019-05-09, 22:08   

Bronku chyba masz racje kasa tylko sie liczy Ja próbuje udowodnić że 200 kg przeładowania nie ma nic wspólnego z bezpieczenstwem bo taki sam kamper tyle ze w dowodzie dmc ma wieksze jest okey .Dla mnie to jest dziwne że tak można naginac prawo i to chyba tylko w kamperach .Raz dmc 3500 ,a jak chcesz dmc 3850 .oco tu chodzi ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
oli
zaawansowany

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2010
Piwa: 24/1
Wysłany: 2019-05-09, 22:14   

Comsio napisał/a:
Oli tak wyrywkowo.
Zamawiasz auto, nap do 3,5 t rama standartowa,hamowania tak że. ( Chyba że na specjalne zamówienie. )
Większy tonarz , rama wzmacniana więcej poprzeczek,resor mocniejszy, wszystko co jest związane z eksploatacją. :spoko


Kasa kasą pilnują bezpieczeństwa to jest priorytet.

Tam aut powiązanych drutami , i cieknoncych jak durszlak nie zobaczysz.


Tak powinno byc ale w kamperach tak nie jest raz 3500 kg ,albo jak chcesz taki sam 3850 kg .ta sama rama ,te same hamulce itp
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 479/1001
Skąd: Ooo
Wysłany: 2019-05-09, 22:22   

Cytat:
.Dla mnie to jest dziwne że tak można naginac prawo i to chyba tylko w kamperach .Raz dmc 3500 ,a jak chcesz dmc 3850 .oco tu chodzi ?


Właśnie, że nie naginmy, bo tak stanowi Prawo. I nie tylko w kamperach :spoko
Przy zakupie jest wybór. Czy można zmienić potem DMC , w pewnych przypadkach tak.

Papiery homologacyjne danej marki/modelu na to zezwalają z określonymi warunkami. Zabudowa to kwestia wtórna. Wsadzają na bazę o, określonych parametrach raz w papierach, dwa np z innym widelcem

Wszystko wygląda tak samo ale często nie jest.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
oli
zaawansowany

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2010
Piwa: 24/1
Wysłany: 2019-05-09, 22:26   

w polsce to co wiem dmc jest nieruszalne ,ale może sie mylę
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yamah 
stary wyga


Twój sprzęt: Pilote Explorateur 715 FC
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sty 2019
Piwa: 24/10
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2019-05-10, 23:05   

oli napisał/a:
w polsce to co wiem dmc jest nieruszalne ,ale może sie mylę

Nie mylisz się..przerabiałem to z kilkoma samochodami i zmianami zabudów-przeznaczenia.DMC musi pozostać jakie wyszło z fabryki.
_________________
był Ducato I 2,5 Burstner na próbę.. jest Pilote Explorateur715 na zawsze
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 67/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-05-11, 19:18   

Może być zmieniane o ile homologacja pozwala ja tak miałem
_________________
KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran

Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 82/1
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2019-05-11, 22:10   

yamah napisał/a:
oli napisał/a:
w polsce to co wiem dmc jest nieruszalne ,ale może sie mylę

Nie mylisz się..przerabiałem to z kilkoma samochodami i zmianami zabudów-przeznaczenia.DMC musi pozostać jakie wyszło z fabryki.


nie
_________________
Norbert J. Zbróg

piękny świat mojej żony:
https://jasawa.flog.pl/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
weteran


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 77/102
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-05-12, 15:59   

BERT


Brawo!!!!
Ale się rozpisaleś chłopie .... :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
HENRYCZEK 
weteran

Twój sprzęt: Carthago
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 17 Lis 2011
Piwa: 77/125
Skąd: Południe
Wysłany: 2019-05-12, 17:57   

Zerknąłem na opłaty za autostrady w Austrii dla pojazdów powyżej 3,5T.
Zastanawia mnie, czym podyktowana jest wyższa opłata i dlaczego taki podział, za jazdę w porze nocnej w godz. 22-05
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
OMEGA 
weteran

Twój sprzęt: LMC -- FORD
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Piwa: 39/46
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2019-05-12, 18:00   

w nocy masz spać a nie jechać i zakłócać innym spokojny sen. :spoko
co prawda różnica jest niewielka.
_________________
Marian

za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
piosaw 
początkujący forumowicz

Dołączył: 28 Paź 2015
Wysłany: 2019-05-13, 16:01   

HENRYCZEK napisał/a:
Zerknąłem na opłaty za autostrady w Austrii dla pojazdów powyżej 3,5T.
Zastanawia mnie, czym podyktowana jest wyższa opłata i dlaczego taki podział, za jazdę w porze nocnej w godz. 22-05


Przy czym w Austrii kamperów nie obowiązują znaki z "ciężarówką", tak że można spokojnie jechać bocznymi, bardzo dobrymi drogami. Tak samo jest w Czechach, Włoszech, Chorwacji. Słowacji i Węgier nie analizowałem, ponieważ tam opłaty za ciężkiego kapera są pomijalne. We Włoszech w sumie różnica też nie jest duża. Najgorsze są tu Austria i Czechy. No i nasz ukochany kraj, oczywiście. Niemcy mają do ciężkich kamperów takie same podejście jak Polacy, ale chociaż autostrady są darmowe. Innych państw nie analizowałem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
koko 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Sty 2007
Piwa: 67/31
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-05-15, 17:41   

U mnie było dmc 4250. Producent zgadza się na zmianę na 3500kg
_________________
KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ZEUS 
Kombatant


Twój sprzęt: Weinsberg CC600 MG 120 kW 2019
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Paź 2014
Piwa: 50/47
Skąd: Olimp ?
Wysłany: 2019-05-15, 18:12   

koko napisał/a:
Producent zgadza się na zmianę na 3500kg

i mieścisz się w 3500 kg?
_________________
--------------------------------------------------
Uśmiech to magia-powstaje z niczego a cuda zdziała
---
moje kampery:
- campervan Peugeot Boxer - 2011 r.
- Chausson Flash 02 - 2011 r.
- CI Elliot 84 XT - 2017 r.
- Weinsberg 600MG - 2019 r.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yamah 
stary wyga


Twój sprzęt: Pilote Explorateur 715 FC
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sty 2019
Piwa: 24/10
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2019-05-15, 18:26   

koko napisał/a:
U mnie było dmc 4250. Producent zgadza się na zmianę na 3500kg

Oczywiście że zmniejszyć zawsze można DMC bez problemu,każdy rzeczoznawca może to podpisać...jedynie o podniesieniu nie ma mowy. :( Też chciałbym z 3,1 do 3,5. 8-)
_________________
był Ducato I 2,5 Burstner na próbę.. jest Pilote Explorateur715 na zawsze
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
OMEGA 
weteran

Twój sprzęt: LMC -- FORD
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Piwa: 39/46
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2019-05-15, 18:40   

Cytat:
U mnie było dmc 4250. Producent zgadza się na zmianę na 3500kg



ale wtedy na pokład zabierasz dwie szczupłe osoby aktówkę i karty płatnicze o reszcie można zapomnieć.
_________________
Marian

za stary by pracować , za młody by umierać , za to akurat do podróży bliskich i dalekich.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=10387
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***