metamorfoza Dukaciaka |
Autor |
Wiadomość |
necvip
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato 2,3 campervan
Dołączył: 25 Lip 2018 Piwa: 9/2 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2019-01-01, 23:42
|
|
|
Auto parę ładnych dni stało u mechanika - wymieniłem rozrząd, rolki i pasek wieloklinowy, klocki hamulcowe, tarcze z tyłu, linki od ręcznego, układ wydechowy, rolki drzwi bocznych, jeden zawias tylny oraz zostały wspawane wzmocnienia do zawiasów drzwi z tyłu bo to tam słabo wyglądało...
Osłabłem też ja jak przyszło odebrać i rozliczyć się za samochód...
Nie dość że auto stało ponad tydzień dłużej niż się umawialiśmy bo części nie było...
Nie dość że zapłaciłem więcej niż się umawialiśmy bo części podrożały i roboty kupa...
Nie dość że zostawili butelki po piwie na półce nad kabiną
To jeszcze jak już teraz sam grzebałem przy aucie to okazało się że nie wymienili przegubu (mam pękniętą osłonę) gdyż.... wg mechanika te które są w sklepie to takie gówniane i zaraz znów by pękło i bym z reklamacją przyjechał... teoria mistrzostwo świata
Nie wymienili też poduszki pod skrzynią biegów (stuka jak się odpala lub gasi silnik) bo... Pan pojeździ i się zobaczy.... co się zobaczy ja nie wiem - może się samo naprawi??
Mrozy odpuściły wiec można robić przy aucie - karcher poszedł w ruch
[/list]
IMG_3194 (2).jpg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 484,01 KB |
IMG_3193 (2).jpg mrozy odpuściły to można środek karcherem potraktować |
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 485,03 KB |
|
|
|
|
|
necvip
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato 2,3 campervan
Dołączył: 25 Lip 2018 Piwa: 9/2 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2019-01-02, 00:05
|
|
|
Pogoniłem największe ogniska korozji na zewnątrz - polecam przyjrzeć się szczególnie pod szyną bocznych drzwi... resztę oraz poprawki lakiernicze zostawiam sobie na wiosnę.
Muszę się pochwalić - auto powoli zaczyna przypominać kampera:
Ściana grodziowa usunięta, zamontowałem siedzenia od sharana na oryginalnych podstawach od ducato oraz przerobiłem obrotnice aby kręciły się w każdą stronę
Wszystkim budowniczym życzę aby w tym Nowym Roku ukończyli szybko swoje projekty a Tym z forumowiczów którzy posiadają już własne domki na kółkach życzę niezapomnianych i pełnych wrażeń wyjazdów swoimi kamperkami
IMG_32081 (2).jpg
|
|
Plik ściągnięto 17 raz(y) 567 KB |
IMG_32131 (2).jpg
|
|
Plik ściągnięto 25 raz(y) 630,82 KB |
IMG_3215 (2).jpg
|
|
Plik ściągnięto 0 raz(y) 711,28 KB |
|
|
|
|
|
Maxior
początkujący forumowicz
Dołączył: 21 Sie 2017 Postawił 1 piw(a) Skąd: Żagań
|
Wysłany: 2019-01-02, 00:13
|
|
|
Bardzo ładnie
Życzę wytrwałości w budowie i prędkości zostało 3 m-ce do sezonu :D |
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2019-01-02, 10:34
|
|
|
Boll to szmelc, jak masz bez rdzy to podkład 2k epoksydowy. Jeśli jest nalot rdzy to oczyścić ile się da i położyć podkład 2k reaktywny. Ja z powodzeniem stosuje novol-a.
Na ten spray bolla to szkoda pracy bo po roku czy 2 wylezie rudy. |
|
|
|
|
necvip
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato 2,3 campervan
Dołączył: 25 Lip 2018 Piwa: 9/2 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2019-01-02, 18:17
|
|
|
reaven22 napisał/a: | Boll to szmelc, jak masz bez rdzy to podkład 2k epoksydowy. Jeśli jest nalot rdzy to oczyścić ile się da i położyć podkład 2k reaktywny. Ja z powodzeniem stosuje novol-a.
Na ten spray bolla to szkoda pracy bo po roku czy 2 wylezie rudy. |
Cholera kupiłem też podkład epoksydowy Boll i to chciałem zastosować na ten odrdzewiacz.
Dodatkowo kupiłem środek do konserwacji profili zamkniętych też firmy Boll... Myślisz że to też szmelc ?? |
|
|
|
|
|
KASZUB
weteran
Twój sprzęt: Samojebka ducato by KASZUB
Nazwa załogi: My
Pomógł: 6 razy Dołączył: 09 Sie 2014 Piwa: 60/63 Skąd: Celbowo koło Pucka
|
Wysłany: 2019-01-02, 18:43
|
|
|
necvip, nigdy nie zrobisz na całe życie chłopie. Każdy środę jest dobry. Usuń rdzę, wydmuchaj, przetrzyj rozpuszczalnikiem i maluj grubo. Nie narob zaciekow. |
_________________ Jak zbudowałem http://tiny.pl/g47tw
I jak próbuję budowac https://tiny.pl/gzg7j |
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2019-01-02, 19:40
|
|
|
necvip napisał/a: | Cholera kupiłem też podkład epoksydowy Boll i to chciałem zastosować na ten odrdzewiacz.
Dodatkowo kupiłem środek do konserwacji profili zamkniętych też firmy Boll... Myślisz że to też szmelc ?? |
Podkład epoksydowy pewnie będzie ok, ale nie stosuj tego wynalazku w sprayu
Oczyść ile się da i kładź epoksyd, ale weź pod uwagę, że budę masz w ocynku i staraj się tak czyścić żeby jak najmniej uszkodzić ocynk.
Wosk do profili zdażyło mi się użyć boola, ale według mnie dużo lepszy jest SikaGard 6250, a na drugim miejscu APP. Dopiero daleko w tyłu bool ale to tylko moja opinia.
Bool po 2-3 latach potrafi wyschnąć na tyle, że się łuszczy. Przy sika czy app nie zaobserwowałem tego.
KASZUB napisał/a: | i maluj grubo. Nie narob zaciekow. |
Grubo to wcale nie dobrze najlepiej wziąć kartę techniczną danego produktu. Jest w niej jak malować, ile warstw i w jakich odstępach.
Za gruba warstwa łatwo pęka i uszkadza się przy ugięciu blachy. |
|
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2019-01-02, 20:03
|
|
|
Ja swego malowałem a raczej pryskałem czymś takim https://www.youtube.com/watch?v=3TMuqS3zHx8
Śmierdzi to amoniakiem co ciekawe można rozrabiać z wodą , w trudno dostępne miejsca dawałem połowę wody następnie mieszałem i atomizerem pryskałem (nawet do środka profili), nie brudzi jak farba i wszędzie dociera, powinno się po tym czymś pomalować ale ja zostawiłem i obserwuję.
Po roku dalej metal czarny zero rdzy a resory miałem całe z rdzy, będę obserwował dalej.
(metal-rdza czarnieje w wyniku reakcji z tym środkiem) |
|
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2019-01-02, 21:08
|
|
|
necvip napisał/a: | oraz przerobiłem obrotnice aby kręciły się w każdą stronę
|
Odważnie dość na wewnętrznych szynach były oczka które zabezpieczają wpinkę pasa bezpieczeństwa. Musiałeś je wyciąć żeby się obracały dookoła. |
|
|
|
|
necvip
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato 2,3 campervan
Dołączył: 25 Lip 2018 Piwa: 9/2 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2019-01-02, 23:27
|
|
|
reaven22 napisał/a: | necvip napisał/a: | oraz przerobiłem obrotnice aby kręciły się w każdą stronę
|
Odważnie dość na wewnętrznych szynach były oczka które zabezpieczają wpinkę pasa bezpieczeństwa. Musiałeś je wyciąć żeby się obracały dookoła. |
W każdym z foteli wyciąłem po jednym bolcu oraz kawałek zagiętego płaskownika - wg mnie nie maja one żadnego znaczenia dla mocowania pasa bezpieczeństwa. Musiałem te fotele przerobić aby obracały się w każda stronę gdyż zamocowane mam je na oryginalnych podstawach od Ducato i obracanie ich w lewą stronę jest bardzo kłopotliwe.
Zreszta przyjrzę się im jeszcze dokładnie jak będę sobie tapicerował te fotele - planowałem też przełożyć oryginalne mocowanie zapięcie pasów od Ducato wraz z kablami aby wyeleminować problem palącej się teraz kontrolki od poduszek. |
|
|
|
|
tolo61
Kombatant DUDI
Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Piwa: 102/26 Skąd: Poznan
|
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 43/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2019-01-05, 15:15
|
|
|
Mam fotele z sharana te starsze i ten bolec z daszkiem ma zdecydowanie duże znaczenie dla przeniesienia siły powstajacej od pasa w momencie wypadku. Zdaje sobie sprawę że argument "bo tak przewidział konstruktor" trafi na jałowy grunt, ale chciałbym zauważyć, że jakiś idiota na forum kiedyś gdzieś napisał że konstrukcja pod tylna ławkę musi przenieść obciążenie 400kg. W warunkach technicznych jakim powinny odpowiadać pojazdy, w rozdziale i pasach stoi jak wół, że pojedyncze mocowanie pasa - czyli t gdzie zwijak, albo tam gdzie śruba od strony drzwi ma wytrzymać podczas testu siłę 1000dN
JEDNĄ TONĘ!!!!! Podwojny 2000dN.... Razem 4 tony....
Wiem że wszystkich się uratować nie da... 😜
Ale trochę zdrowego rozsądku się przyda...
R
PS. Raz przeczytałem tu że ciśnienie atmosferyczne to 1metr słupa wody... Zamknąłem laptopa i zacząłem pić.... |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
necvip
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato 2,3 campervan
Dołączył: 25 Lip 2018 Piwa: 9/2 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 2019-01-05, 20:27
|
|
|
decumanus napisał/a: | Mam fotele z sharana te starsze i ten bolec z daszkiem ma zdecydowanie duże znaczenie dla przeniesienia siły powstajacej od pasa w momencie wypadku |
Masz rację, własnie wróciłem z kilkudniowego wyjazdu i zaraz poleciałem z latarką pod fotel - grzybek ma zdecydowanie za zadanie trzymać go w trakcie wypadku.
Jakoś to przerobię gdyż dla mnie ten fotel musi obracać się w każdą stronę. |
|
|
|
|
Micha
trochę już popisał
Twój sprzęt: w przyszłości...
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Sie 2017 Piwa: 5/5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-01-05, 23:53
|
|
|
TUTAJ po niewielkim przewinięciu w dół widać przykładowe rozwiązanie problemu "wyciętego grzybka". |
|
|
|
|
decumanus
weteran
Twój sprzęt: Ducato 2007
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Kwi 2017 Piwa: 43/23 Skąd: Bielsko Biała :D
|
Wysłany: 2019-01-06, 00:48
|
|
|
oo... jak milo wiedzieć ze to takie proste :D
a nie można by przespawać grzybka i wyciąć szczelinę po drugiej stronie blachy?
R |
_________________ tak ja sie staram https://www.camperteam.pl...der=asc&start=0
opnia jest jak dupa - każdy ma swoją
"immposible" is not a fact - it is an opinion
|
|
|
|
|
|