Przesunięty przez: Świstak 2020-06-17, 07:23 |
Zużycie gazu Truma Combi 4 / wyjazd zimowy na narty? |
Autor |
Wiadomość |
mischka
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Lut 2016 Piwa: 113/120 Skąd: Bawaria
|
Wysłany: 2018-12-13, 08:39
|
|
|
Zgadzam się z wami, takich urządzeń nie powinno się zostawiać bez opieki. Temu z Juli jakoś wierzę, fajne solidne wykonanie. Robiłem testy pod domem. Wyłączy się samo gdy osiąga pewną temperaturę. Co do parametrów napiszę wszystko wieczorem, dzisiaj późno będę w domu. |
_________________ W życiu piękne są tylko chwile... |
|
|
|
|
fabian
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Benimar S342
Dołączył: 13 Paź 2016 Skąd: Górny Śląsk
|
Wysłany: 2018-12-13, 08:53
|
|
|
wirefree napisał/a: | Ty jestes pewien ze ten CI 84XT to wersja zimowa? Ma podwojna podloge i butle gazowe wode szara i biala wewnatrz z ogrzewanym schowkiem?
W moim zimowym butla propanu zuzywana jest w ciagu 3 dób jak grzeje dzien i noc (21 stopni), jak w dzien ustawiam na 1 trume (godziny 7-18) to na 4 doby. W zeszlym roku w niezimowym kamperze schodzilo podobnie i z tego co pytalem innych to zuzycie jest identyczne czyli 3 doby i koniec w zimie. Tak ze na 6 dni mozesz liczyc 2 butle jak to czysty propan i masz bude zimowa bo jak propan-butan i nieogrzewany schowek to roznie moze byc. Co do wymiany w austrii nie wiem, w niemczech nie wymienisz polskiej butli ani nie nabijesz. Butla propanu kosztuje 14-28 EUR w zaleznosci gdzie , dzisiaj w TOOM placilem 14.5EUR za butle 11kg. |
Biorę go z wypożyczalni, gość wypożycza jako zimowy z izolacją do -35st. Raczej nie ma podwójnej podłogi tylko pogrubianą. Co do izolacji i ocieplania wnęki na butle to raczej tez nie.
No właśnie - co wówczas z reduktorem / zamarznie ? Zbiornik na wodę czystą w środku wiec nie ma problemu, na wodę brudną non stop otwarty i zlew od razu do przenośnego zbiorniczka, wiaderka.
Kurcze, to nasza pierwsza eskapada typowo zimowa (bo inne z farelkami w okolicy 0st to już przerabialiśmy) i nie chciałbym aby skończyła się klapą...
W każdym razie biore tak jak podpowiadacie 3 pełne butle propanu.
Acha , jak kamper ma mono lub duo control CS to można grzać trumą w czasie jazdy? Przy konkretnym mrozie nagrzewnica z silnika chyba nie da rady z całą przestrzenią w środku. |
|
|
|
|
Andrzej 73
Kombatant lawendowy
Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 257/70 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-12-13, 10:21
|
|
|
Nam osiem kilo propanu zżera na około 1,5 dnia , ale my jesteśmy ciepłolubni , a i kamper mały nie jest.
fabian napisał/a: | jak kamper ma mono lub duo control CS to można grzać trumą w czasie jazdy? |
My dogrzewamy zabudowę w czasie jazdy praktycznie zawsze , bo jak wspomniałem lubimy ciepło.
Zatrzymacie się na godzinkę w sklepie czy gdzieś w knajpie , to przychodzisz do cieplutkiego kamperka i jest milutko.
Przy butlach z czystym propanem przeważnie zawór nie zamarza.
Nie zamykaj zaworu szarej wody i będzie dobrze. Jak masz spust szarej z łatwym dostępem to możesz zawiesić worek na śmieci , po zamarznięciu wyrzucisz całą bryłę.
|
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
|
gryz3k
Kombatant
Twój sprzęt: Hymer Eriba B514 Sl
Nazwa załogi: gryz3k
Pomógł: 7 razy Dołączył: 06 Wrz 2010 Piwa: 558/295 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2018-12-13, 11:09
|
|
|
Jako osoba ze sporym doświadczeniem w kamperowaniu zimą kolejny raz odradzam dogrzewanie kampera innymi źródłami niż ogrzewanie własne kampera. W środku będzie ciepło ale rurki w ścianach mogą pomarznąć a wtedy klapa. |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 213/479 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2018-12-13, 16:14
|
|
|
kimtop napisał/a: |
Bałbym się zostawić kamperka z włączonym ogrzewaniem typu "farelka" |
Może by tak listwy grzewcze https://www.fruugo.pl/lis...llo&language=pl |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 213/479 Skąd: Biłgoraj
|
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2018-12-13, 16:41
|
|
|
Ta listwa to jest grzewcza, czy tylko a la peszel?
Czyli kanał dla normalnego kabla.? |
|
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 213/479 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2018-12-13, 16:49
|
|
|
Cytat: |
Ta listwa to jest grzewcza, czy tylko a la peszel? |
Temat był już na forum poruszany tytlko nie mogę znależć gdzie. |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2018-12-13, 16:58
|
|
|
Co to przemyciłeś |
|
|
|
|
|
mischka
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Lut 2016 Piwa: 113/120 Skąd: Bawaria
|
Wysłany: 2018-12-13, 19:18
|
|
|
Edward napisał/a: | Ja mam pytanie do Miszki, powiedz czy tym Twoim "cudem"mozna spokojnie dogrzac kamperka? i ile to ma watow. |
Dogrzewacz ma 1200Wat, mojego kamperka spokojnie dogrzewam (mam małego)
Urządzenie wygląda niegroźnie, zupelnie nie spodziewałem się takiej skuteczności.
Wykonanie bardzo dobre, wyłącznik czasowy, czujnik przegrzania, możliwość umocowania na stałe, jednym zdaniem jestem zadowolony |
_________________ W życiu piękne są tylko chwile... |
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2018-12-13, 22:33
|
|
|
mischka napisał/a: | Edward napisał/a: | Ja mam pytanie do Miszki, powiedz czy tym Twoim "cudem"mozna spokojnie dogrzac kamperka? i ile to ma watow. |
Dogrzewacz ma 1200Wat, mojego kamperka spokojnie dogrzewam (mam małego)
Urządzenie wygląda niegroźnie, zupelnie nie spodziewałem się takiej skuteczności.
Wykonanie bardzo dobre, wyłącznik czasowy, czujnik przegrzania, możliwość umocowania na stałe, jednym zdaniem jestem zadowolony |
Czyli prawie takie samo urządzenie które ja pokazałem , w twym jest tylko inny wentylator/kształt a i tak wszystko z Chin idzie.
Jedno urządzenie od importera z Chin z swym logiem kosztuje 100eu inne identyczne 18Eu tak to wygląda.
Pytanie najważniejsze czy ktoś się zna widział jak faktycznie wygląda taki termostat w tych elektronicznych , czy jest możliwość jego uszkodzenia w ten sposób że nie będzie reagował na ustaloną temperaturę wyłączenia?
Myślę że takie starsze bez elektroniki na przełącznikach fizycznych z bi-metalu będą pewniejsze, choć wiedzy na ten temat nie mam i będę musiał poczytać .
Taki olejak z termostatem z bimetalu zanurzonym w w tymże oleju jest chyba najbezpieczniejszy, znikoma możliwość że coś się tam dostanie i zakłóci pracę termostatu ? |
|
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2021-02-11, 19:32
|
|
|
Odświeżam temat bo tytuł pasuje do pytania.
Tak rozmyślam co jest lepsze gdy przez klika godzin przebywamy poza kamperem.
Wyłączyć ogrzewanie i niech se marznie, a po powrocie włączyć, czy wychodząc nastawić np 13stC i niech sobie pyrczy?
Jestem w lesie i jest zimno, wczoraj skończył mi się gaz 7dni/8nocy spaliło 29 litrów.
Czy wyłączając ogrzewanie na czas nieobecności, zaoszczędziłbym gazu na kolejną dobę?
Nie o oszczędzanie złotówek chodzi lecz o uwięzienie kampera, gdyż najbliższe skrzyżowanie jest mocno pod górkę z zatrzymania a na nawierzchni śniegowa lodownia. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 441/325 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2021-02-11, 19:37
|
|
|
Dobre pytanie: który wariant jest bardziej logiczny ? |
|
|
|
|
jarsta0001
zaawansowany
Twój sprzęt: Rapido i86
Nazwa załogi: buchalterzy
Dołączył: 31 Lip 2019 Piwa: 10/27 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 2021-02-11, 19:50
|
|
|
Wojtek, mniej gazu zużyjesz jak będziesz podtrzymywał na małej temperaturze. Zostawiam na 10-13st. Jak się wyłączy przy ujemnej to aby później dogrzać to i gazu dużo i ciągle ma się poczucie że zimno w aucie. |
|
|
|
|
yamah
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-S plus
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Sty 2019 Piwa: 258/105 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2021-02-11, 19:52
|
|
|
Socale napisał/a: |
lecz o uwięzienie kampera, gdyż najbliższe skrzyżowanie jest mocno pod górkę z zatrzymania a na nawierzchni śniegowa lodownia. |
Ale to dodatkowy plus bo ciepło się robi podczas prób ruszenia ewentualnie napalić ognisko w lesie (znów ciepło) .. wziąć potem popiół i podsypać pod koła .. same plusy masz |
_________________ Ten kto żyje widzi dużo..ten kto podróżuje widzi więcej
-------------------------------------------------------------------------------
był Ducato 2,5 Burstner na próbę.. Pilote Explorateur715...zostało Carthago Chic-S plus
|
|
|
|
|
|