Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Świstak
2019-06-13, 18:53
elektroblok cbe
Autor Wiadomość
lis 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Peugeot J5 euramobil/Ford Rimor
Dołączył: 04 Sie 2014
Skąd: sulejówek
Wysłany: 2019-04-23, 16:04   elektroblok cbe

Witam.
kupiłem niedawno Rimor-Ford z 1998 roku. W poprzednim kamperze miałem zupełnie inne rozwiązanie elektrobloku. Może ktoś mi podpowie czy przełącznik 230v może być w pozycji włączonej niezależnie od podpięcia zasilania z sieci - czy trzeba go za każdym razem wyłączyć. Mam również drugie pytanie- Jaki solar można podłączyć do tego urządzenia(z regulatorem czy bez?)? Mam instrukcję do niego niestety jedyna informacja jaką w niej znalazłem to to że jest tam wejście w tylnej części na solar- nic więcej
dzieki
adam

20190422_153012.jpg
cbe
Plik ściągnięto 6 raz(y) 391,57 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2019-04-23, 16:51   

Cześc, w załączeniu masz krótką instrukcję. Power 230V zawsze ON, wg mnie tu nie ma regulatora ani podłączenia paneli.

A910-6__EN.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 159 raz(y) 70,93 KB

_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2019-04-23, 17:13   

tak naprawdę to jest to ładowarka akumulatorów z zabezpieczonymi bezpiecznikami kilkoma wyjściami na wewnętrzne urządzenia kampera, wyjście 3 z gniazda 16 jest opisane jako zasilanie regulatora solarów ( ciekawe ) podłączone bezpośrednio do akumulatora kabinowego...
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
artur_diag 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato 1 Dethleffs
Nazwa załogi: DreamTeam
Dołączył: 22 Kwi 2019
Postawił 1 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-04-23, 21:49   

Możesz podłączyć solar ale z regulatorem, nie polecam regulatorów PWM. jeśli chodzi o wielkość baterii ja założyłem 270 w i regulator 20 A. przy maksymalnej mocy daje ok 8 A co przy akumulatorze 85 Ah jest w górnej granicy bezpieczeństwa.
Akumulator powinien być ładowany prądem o maksymalnej wartości 1/10 pojemności, dla przykładu pojemność 60 Ah prąd max 6 A.
Co do solarów masz do wyboru dwa rozwiązania sposobu montażu, klejone lub na ramie, polecam Ci klejone dlatego że odpada koszt budowy stelaża. Możesz spotkać się z opiniami aby pozostawić szczelinę powietrzną pomiędzy solarem a dachem aby powietrze chłodziło panel, (dotyczy to paneli w ramie). Moim zdaniem wydajność takiego rozwiązania będzie niewielka dlatego ze powietrze też się rozgrzeje pod panelem i będzie miało podobną temperaturę. A sam ruch powietrza w bezwietrzny dzień będzie słaby. Pozdrawiam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lis 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Peugeot J5 euramobil/Ford Rimor
Dołączył: 04 Sie 2014
Skąd: sulejówek
Wysłany: 2019-04-24, 07:08   

dziękuję wszystkim za pomoc
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***