|
|
Dziwny problem ,skrzynia ,przegub, łożysko czy jakie licho? |
Autor |
Wiadomość |
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2019-01-03, 19:38 Dziwny problem ,skrzynia ,przegub, łożysko czy jakie licho?
|
|
|
Ducato I 1989 2.5D 8144.67
Po długiej jeździe dość ostrej autostradą na biegu -5 z ~250 kilometrów kiedy zwolniłem pod górkę i wbiłem bieg 4 zaczęło coś hałasować, przestraszyłem się ale że byłem już na zjeździe z autostrady to powoli z niej zjechałem.
Stwierdziłem że czy to bieg 1,2,3,4 hałas mocny METALICZNY JAKBY SIĘ COŚ ZACIERAŁO dobiegał z lewej strony gdzie skrzynia biegów, natomiast bo wbiciu biegu -5 cisza całkowita, nie miałem za bardzo gdzie stanąć więc jak najszybciej wbiłem 5 bieg i tak dojechałem(czasem na pół-sprzęgle) do granicy , tam stanąłem i oglądałem co jest grane.
Olej w skrzyni jak był sporo ponad stan tak został, z przegubów przy kołach wyleciał olej bo była osłona pęknięta (ale to już jakiś czas temu) w nocy przy świetle latarki zauważyłem że są drobne opiłki metalowe na gumie przegubu.
Przed awarią zauważyłem że jadąc na biegu -4 80km/h jest ok , kiedy na biegu 5 od 80km/h zaczyna drgać i hałasować drążek biegów ,tak jakby od skrzyni na biegu -5 jakieś bicie szło.
Wcześniej tego tak nie było czuć bo od 80km/h biły dodatkowo koła, jak koła wycentrowałem na śrubach to i przy 120km/h nie biły ale za to bardziej czuć było bicie z skrzyni na drążku zmiany biegów kiedy był wbity 5 bieg.
Przy oględzinach minęło z 20 minut odpaliłem kampera daje 1 ,2, 3 ? cisza się naprawiło czy też wystygło?, dojechałem spokojnie do domu ~15km.
Za tydzień pojechałem nim z 30km i dalej ok jak gdyby nigdy nic mu nie dolegało?
-
Ma ktoś jakiś pomysł co mu jest? ja wymiękam a tu mechaniory nie za bardzo kumate więc mam kłopot. |
|
|
|
|
|
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2019-01-03, 19:47
|
|
|
Cytat: | z przegubów przy kołach wyleciał olej bo była osłona |
Tam jest smar , grafitowy zazwyczaj
Bicie mimośrodowe mogłeś od tego mieć ale dźwięku raczej nie |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2019-01-03, 19:58
|
|
|
silny napisał/a: | Cytat: | z przegubów przy kołach wyleciał olej bo była osłona |
Tam jest smar , grafitowy zazwyczaj
Bicie mimośrodowe mogłeś od tego mieć ale dźwięku raczej nie |
Biorca/Mecenas pisał tu że kiedyś testował i jeździł w Ducato I bez osłon i smaru tysiące kilometrów
Przeguby by mi grzechotały przy ruszaniu na skręconych kołach więc myślę że są jeszcze do uratowania zresztą od dawna mam kupione nowe osłony z smarem ale czekałem z ich wymianą przy okazji wymiany sprzęgła.
Najdziwniejsze to to jak mocno hałasowało na 1,2,3,4 biegu a na biegu 5 cisza?
Może sprzedać jak jest bo nawet sprzęgło się przestało ślizgać? |
|
|
|
|
wlodo
weteran
Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2019-01-03, 20:08
|
|
|
wlodo napisał/a: | Klocek się czasami nie skończył i szoruje po tarczy ? Jak zmieniłeś bieg to tarcza go lekko trąci i...cisza |
Nie klocki są ok (ale sprawdzę dokładnie bo to jest naprawdę dziwne), powtarzałem kilkukrotnie sekwencje zatrzymania 1,2,3 bieg = hałas , następnie bieg 5 i cisza, jadąc na luzie też nic nie hałasowało.
Byłem pewny że to już padła całkowicie skrzynia / brak w niej oleju taki był dźwięk ale działa i olej jest. |
|
|
|
|
|
Bim
Kombatant Jacek
Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 10 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Piwa: 123/89 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 2019-01-03, 21:08
|
|
|
pasza napisał/a: | Biorca/Mecenas pisał tu że kiedyś testował i jeździł w Ducato I bez osłon i smaru tysiące kilometrów
|
Po co zakładać temat testuj jak pisał Mecenas
Stawiam na niedokręconą nakrętkę koła piasty i kończące się łożysko na kole, albo walnięty przegub , sprawdź łożysko na podporze półosi jak to od strony pasażera |
_________________
|
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2019-01-04, 08:53
|
|
|
Bim napisał/a: | pasza napisał/a: | Biorca/Mecenas pisał tu że kiedyś testował i jeździł w Ducato I bez osłon i smaru tysiące kilometrów
|
Po co zakładać temat testuj jak pisał Mecenas
Stawiam na niedokręconą nakrętkę koła piasty i kończące się łożysko na kole, albo walnięty przegub , sprawdź łożysko na podporze półosi jak to od strony pasażera |
Jednak z tym przegubem się coś dzieje bo widać opiłki więc ten test to zły pomysł był
Dokładnie o tym pomyślałem ale nie pasuje mi to z tym że na biegu 5 nie hałasowało.
--
Zadam pytanie inaczej:
Czy możliwym jest takie zachowanie że na biegach 1,2,3,4 coś tarło zacierało się a na biegu 5 i luzie było ok?
Ja to sprawdzałem ale sam już nie wiem bo byłem bardzo zdenerwowany.
Cytat: | sprawdź łożysko na podporze półosi jak to od strony pasażera | [/quote]
Można to szybko sprawdzić bez rozkręcania? |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2019-01-04, 12:08
|
|
|
Jedynie co mi w pustej glowie siedzi to to, ze na 5 biegu
moment obrotowy przenoszony na kolo jest najnizszy. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2019-01-04, 17:18
|
|
|
Prawdopodobnie rozkręca się wałek w skrzyni. Jak V jbieg est spięty, to wtedy nie dotyka do dekla i jest cisza. Jazda grozi zablokowaniem SB na wstecznym. Zdjął bym dekiel i sprawdził. |
|
|
|
|
adaml61
weteran
Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 142/106 Skąd: LUBUSKIE- FSD
|
Wysłany: 2019-01-04, 19:26
|
|
|
Padły łożyska na wałku pośrednim , 5 jest bezpośrednia i drugi wałek kręci się bez obciążenia i jest cicho ,po dłuższej jeżdzie olej gorący , mniejsza lepkość . Kiedyś tak miałem w tylno pędzie , olałem bo skrzynia leżała , wymiana to 3 godziny , przelatała na miejscu pół rok , aż dostała lawetę na hak , olej się zagrzał i się rozsypała . Rozebrałem z ciekawości łożyska były niebieski , a olej był . |
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2019-01-04, 20:19
|
|
|
Gewehr napisał/a: | Prawdopodobnie rozkręca się wałek w skrzyni. Jak V jbieg est spięty, to wtedy nie dotyka do dekla i jest cisza. Jazda grozi zablokowaniem SB na wstecznym. Zdjął bym dekiel i sprawdził. |
Dzięki
Ten dekiel od 5 biegu ? widziałem gdzieś na filmie że jest dość dobry dostęp do tego. |
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2019-01-04, 20:29
|
|
|
adaml61 napisał/a: | Padły łożyska na wałku pośrednim , 5 jest bezpośrednia i drugi wałek kręci się bez obciążenia i jest cicho ,po dłuższej jeżdzie olej gorący , mniejsza lepkość . Kiedyś tak miałem w tylno pędzie , olałem bo skrzynia leżała , wymiana to 3 godziny , przelatała na miejscu pół rok , aż dostała lawetę na hak , olej się zagrzał i się rozsypała . Rozebrałem z ciekawości łożyska były niebieski , a olej był . |
No to mnie zmartwiłeś ale tak to właśnie wyglądało grzałem autostradą 100 pod wiatr z 250km ciągle i taki efekt wystąpił.
Zobaczę pod tym deklem jak pisze "Gewehr"
Skrzynie sprawdzone widziałem po 300Eu montaż nie będzie mnie kosztował nic bo i tak sprzęgło do wymiany mam i skrzynie trzeba zrzucić.
Albo kampera sprzedam jak jest i tyle puki wszystko działa perfekt |
|
|
|
|
adaml61
weteran
Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 142/106 Skąd: LUBUSKIE- FSD
|
Wysłany: 2019-01-04, 21:18
|
|
|
Jak działa to tylko nowe łożyska i tak będziesz miał wyjętą , tom skrzynie rozbiera się łatwo .Koszty mniejsze , |
|
|
|
|
Andrzej R.
trochę już popisał
Twój sprzęt: Ducato 2,3 jtd Dethleffs A5421
Nazwa załogi: Wanda i Andrzej
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Wrz 2015 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Pisz
|
Wysłany: 2019-01-05, 07:04
|
|
|
[quote="pasza"] adaml61 napisał/a: |
Albo kampera sprzedam jak jest i tyle puki wszystko działa perfekt |
Rewelacyjny pomysł
Bez pozdrowień. |
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2019-01-05, 08:31
|
|
|
adaml61 napisał/a: | Jak działa to tylko nowe łożyska i tak będziesz miał wyjętą , tom skrzynie rozbiera się łatwo .Koszty mniejsze , |
Z pewnością tylko że nie wiadomo czy to te łożyska i czy je można dokupić.
Jest ryzyko że łożysk nie dostanę a mechanior nie będzie się chciał w to bawić bo mu blokuję podnośnik, sam natomiast nie mam warunków do zrzucania skrzyni choć ostatnio widziałem jak na placu wymieniali sprzęgło dostawczaku Ducato II 1.9td i to było bardzo niebezpieczne kobyłki z lidla im się bujały oni po piwku pod autem.
Muszę się rozglądnąć za mechanikiem może w Chorwacji? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|