Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dziwny problem ,skrzynia ,przegub, łożysko czy jakie licho?
Autor Wiadomość
SZEJK 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Dukato 2,8 JTD BAVARIA
Nazwa załogi: Grab Klan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Piwa: 202/260
Skąd: Dębica
Wysłany: 2019-01-14, 00:05   

pasza - piszesz "jak koła wycentrowałem na śrubach to nie biły....." to felgi nie wchodzą ściśle na piasty.?????

Może coś zle zrozumiałem!!!!
_________________
Pozdrawiam SZEJK

Ten co zna swoją wartość, nigdy nie będzie niszczył innych, by budować siebie.
Dr. Mateusz Grzesiak

Moje poprzednie i aktualna karawana:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2019-01-14, 00:26   

Pasza napisał prawidłowo. Piasta nie centruje koła niestety, tylko śruby.
Trzeba je dokręcać stopniowo jeszcze jak wiszą i zgodnie ze sztuką.
Dotyczy D1, J5, itp.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2019-01-14, 00:47   

pasza napisał/a:

Biorca/Mecenas pisał tu że kiedyś testował i jeździł w Ducato I bez osłon i smaru tysiące kilometrów :)




Jakoś nie przypominam sobie takich testów a tym bardziej pisania o nich :shock: :shock: :shock:


Być może ktoś inny a jeśli ja pisałem o jeździe , to kilka lat na jednym oleju w silniku fiatem CC 900 i tylko to mi świta :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SZEJK 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Dukato 2,8 JTD BAVARIA
Nazwa załogi: Grab Klan
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2016
Piwa: 202/260
Skąd: Dębica
Wysłany: 2019-01-14, 22:18   

Zadałem pytanie trochę zaczepnie, jak zrobiłem pierwsze kilometry to miałem duże bicie na kołach pomyślałem że ten luz felgi względem piasty to jakaś wada która jest u mnie . W prosty sposób dorobiłem pierścienie redukcyjne i bóle ustąpiły.

Tak sobie myślę co zażył makaroniarz jak projektował zawieszenie w starych trojaczkach. :-/
_________________
Pozdrawiam SZEJK

Ten co zna swoją wartość, nigdy nie będzie niszczył innych, by budować siebie.
Dr. Mateusz Grzesiak

Moje poprzednie i aktualna karawana:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 224/1172
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-14, 22:41   

zobacz tu
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/marka/fiat/35
_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2019-01-15, 00:23   

MECENAS napisał/a:
pasza napisał/a:

Biorca/Mecenas pisał tu że kiedyś testował i jeździł w Ducato I bez osłon i smaru tysiące kilometrów :)


Jakoś nie przypominam sobie takich testów a tym bardziej pisania o nich :shock: :shock: :shock:

Być może ktoś inny a jeśli ja pisałem o jeździe , to kilka lat na jednym oleju w silniku fiatem CC 900 i tylko to mi świta :spoko


Proste pytanie miałeś lawetę na ducato I czy II (użytkowałeś) ,jeśli tak to to byłeś ty i udajesz Greka ,jeśli nie to faktycznie się pomyliłem i przepraszam.

A to czy ty jeździłeś kiedyś lawetą na ducato I ,II pewnie inni pamiętają lepiej odemnie ,wpisy znikają itd ale ...
Ostatnio zmieniony przez pasza 2019-01-15, 00:43, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2019-01-15, 00:31   

SZEJK napisał/a:
pasza - piszesz "jak koła wycentrowałem na śrubach to nie biły....." to felgi nie wchodzą ściśle na piasty.?????
Może coś zle zrozumiałem!!!!

Nic źle nie zrozumiałem było tu o tym dość dużo, pisał Socale i inni.

I potwierdzam w prosty sposób można bicie zniwelować , śruby nie centrują koła !!! wcześniej bicie było już przy 80km/h po szybkiej regulacji przy 120 km/h zerowe.

Wystarczy popatrzeć na lewarku jak koło się obsuwa (*widać jak krzywo) , pierwszy raz robiłem to szczelinomierzem z wykałaczki następnym na oko i było też ok .

Edit:
Chciałem kilka śrub dokupić i zapomnij u gumiarzy były ale inne ba nawet takich w katalogach nie meli, wysłali mnie do Iveco/fiat ale jeszcze tam nie dotarłem.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2019-01-18, 13:48   

Sprawdziłem ponownie olej w skrzyni i jest go tam dalej dużo dużo ponad stan wlałem 2l a pojemność układu 1,6l

Czy jest sens odkręcania tego dekla od 5 biegu i zaglądnięcia tam bo nie jest tak prosto jak myślałem , na tym deklu jest mocowanie silnika skrzyni.

Znalazłem taki przypadek jak mój :
https://camperteam.pl/forum/viewtopic.php?p=665536&sid=a24823f17c851a16a6639a79d9c1d7b8#665536
mcfly napisał/a:
Nie wiem czy się śmiać czy płakać, zrobiłem 4tyś kilometrów na urlopie i 20 km od domu padła mi skrzynia. tylko odwrotnie jak w temacie piątka mi tylko została. Jakoś się doturlałem - na pierwszych 4 biegach jakby kto wrzucił do skrzyni wiadro gwoździ.

Wyjaśnienie:
https://camperteam.pl/forum/viewtopic.php?p=666459&sid=5c5d680f43fc0e076befac3b8586faf5#666459
mcfly napisał/a:
No i sprawdziłem olej w skrzyni. Bagnet suchutki. Byłem u chłopa przed urlopem żeby zlikwidować wyciek. Okazało się że to był uszczelniacz na półosi. Tak mi uszczelnił wyciek że skrzynia się posypała. Zastanawiam się teraz jak go zmusić żeby partycypował w kosztach.

--
Do skrzyni tylko takie łożysko znalazłem i jest dostępne w Italii
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/7784/604010700/

Tu ktoś pisze o takich łożyskach wszystkich i te by się dostało:
https://camperteam.pl/forum/viewtopic.php?p=570198&sid=3f152082498268e566b2c9cdf223fd98#570198
Tomaszowiak napisał/a:
Nie licząc robocizny bo robiłem sam , to łożyska nie są drogie. Idzie 6 łożysk podam numery to sobie samemu zamówisz; Lm 503310 , NP294963, LM 503310,SKF445924,L45410 i jeszcze jedno którego nie pamiętam numeru.

Kurcze jestem w kropce nie wiem co mam robić? , miałem sprzęgło wymieniać ale to teraz nie ma sensu.

ps.
byłem ostatnio w Vrsar na kempingu ~80km wracałem trochę inaczej ~95km czyli zrobiłem jakieś ~175km często po górach w tym 40km autostrada i było ok.
Tylko się sprzęgło na początku ślizgało jak jechałem tam :) , jak wracałem to już się wcale nie ślizgało.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2019-01-18, 14:30   

I jeszcze pytanko o skrzynię

Byłem na szrocie pracownik mi mówi że ciężko ale mi taką skrzynię mi znajdą tu w Trieste , mówił że w Ducato I po 90 roku są inne więc musi szukać skrzyni do 90 roku bo jakaś tam pierdoła jest inna do licznika czy jakoś tak.?

Ja natomiast oglądając fotki skrzyń do tego silnika 8144.67 czy to z 88r czy z 94r nie widzę różnicy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2019-01-18, 22:21   

pasza - jest różnica w skrzyni (chyba coś w środku i na zewnątrz też) też miałem ten problem przy naprawie, coś tam się różni (skrzynia u mnie była z 88r. 2.5T z nowszych nie pasowało) - powodzenia w poszukiwaniach.
Jakby Ci ktoś naprawił starą (zregenerował) - to to zrób będziesz wiedział co masz - ja tak zrobiłem. A używka może być gorsza niż to co masz.
Pilnuj poziomu oleju w skrzyni, niech ci naleją max -te skrzynie musza mieć max oleju, jak jest mało to leci "piątka"
:spoko
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2019-01-18, 23:21   

dziwaczek napisał/a:
pasza - jest różnica w skrzyni (chyba coś w środku i na zewnątrz też) też miałem ten problem przy naprawie, coś tam się różni (skrzynia u mnie była z 88r. 2.5T z nowszych nie pasowało) - powodzenia w poszukiwaniach.
Jakby Ci ktoś naprawił starą (zregenerował) - to to zrób będziesz wiedział co masz - ja tak zrobiłem. A używka może być gorsza niż to co masz.
Pilnuj poziomu oleju w skrzyni, niech ci naleją max -te skrzynie musza mieć max oleju, jak jest mało to leci "piątka"
:spoko


Regeneracja tu mi się nie opłaca być może jest coś takiego i mają części ale pewnie znajdę jak już nie będę potrzebował.
Skrzynie mogłem mieć za 30-50Eu stoi tam Ducato z 290tys przebiegu ale muszę sam wyciągać i żadnej gwarancji w jakim jest stanie, oni dają sprawdzoną za 250-300Eu z aut o mniejszym przebiegu/sprawdzone i z niby gwarancją ale ile to warte w istocie nikt nie wie.

Ból jest taki że gdybym miał gdzie wybebeszyć swą skrzynię i sprawdzić to zupełnie inna bajka a sprzęgło to tylko dodatek który bym zmienił przy okazji.
Oleju jest ful a nawet ponad (było) ,jak wymieniałem było równo z kreską teraz ponad.

Jedyne logiczne wnioski to:
-Olej zły za rzadki syntetyczny zalałem GL5 tu polecany do tej skrzyni która wymaga GL4 ale w to wątpię (jest o tym wpis)
-Za dużo oleju mam

Najbardziej ciekawa teoria i najbardziej prawdopodobna/logiczna , to taka że jadąc autostradą pod wiatr sprzęgło się cały czas lekko ślizgało a tarcie jak wiadomo generuje olbrzymie ilości ciepła ,ciepło natomiast potężnie nagrzewa wałek skrzyni zmienia lepkość oleju itd.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mcfly 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Dethleffs Ducato 2002
Nazwa załogi: papa mobile
Dołączył: 17 Lis 2016
Piwa: 3/2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-01-19, 09:47   

Widzę że przytoczyłeś mój wątek więc się wtrące. Rzeczywiście miałem podobne zdarzenie. Padły łorzyska z tym że wtedy pisałem, po stwierdzeniu organoleptycznym bez rozkręcznia skrzyni, że wypryskało z niej olej przez zawór bagnetu. Jak się okazało po rozmontowaniu przez fachowca olej był. Moja rada , nie jeździj na tej skrzyni więcej. Łożyska są dosyć standardowe i można je dobrać i wymienić, u mnie jak się okazało największym problemem był jakiś sworzeń którego nie dokupisz. A zużywa się właśnie przez takie jeżdzenie na zdezelowanych łożyskach. Tak przynajmniej powiedział fachowiec. Suma sumarum gościu wygrzebał gdzieś na swoim złomowisku taki sworzeń i naprawa zamknęła się w 600 pln. Ale trochę się wcześniej napociłem bo jak oglądałem ceny używek do ducato 1 to znalazłem jedynie po 7 tyś na niemiecki ebayu. Jak ci oferują używkę za 50 euro to weź dwie , jedną dla mnie. Mówię serio.
_________________
pozdrawiam mfly
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2019-01-20, 09:12   

Cytat:
Jutro będę dzwonił po szrotach a jest ich trochę w promieniu ~50km, kiedyś była tu granica Jugosławii i to był dobry interes., napiszę po ile skrzynie i czy są.


Na szrotach w Trieście pustki same karetki sprawne z 2.8JTD, muszę się zmobilizować i podzwonić dalej.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
weteran

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lis 2017
Piwa: 21/2
Skąd: Trieste
Wysłany: 2019-02-27, 13:07   

Adria jest na warsztacie do zmiany sprzęgła i obadaniu co z skrzynią ewentualnie wymiana łożysk w skrzyni.

Dziś byłem u mechanika bo dzwonił abym przyszedł i mówi że łożyska faktycznie do wymiany.
Wcześniej cwaniaczkował co to nie on, on wszystko znajdzie wystarczy zadzwoni i kupi 3x taniej niż ja, że łożyska to żaden problem są tanie.

Mówi że łożysko jedno 300Eu i jest w szoku i to niema sensu pokazuje mi skrzynie używaną za 1500EU!!! w Neapolu z 12mies gwarancją, ja mu że mam nr. łożysk i że kupie wszystkie tanio ale znowu coś ględził.

Wnerwiłem się i wciągu 15min załatwiłem 2 skrzynie jedna 50Eu do samodzielnego demontażu bez gwarancji , druga w Duino 100tys km z rozbitka z gwarancją rozruchową za 250Eu i ją kupiłem. ( od 2,5 turbo )

Gość w Duino wie wszystko na temat tych silników, skrzyń mówił abym koniecznie wymienił profilaktycznie panewki korbowodowe bo to nic nie kosztuje siadają na 3 i 4 cylindrze , szkoda że nie trafiłem tam wcześniej.
Starą skrzynię niech mi złoży jak była a ja kupię sobie łożyska i wymienię, skrzyń jest coraz mniej a ich ceny rosną.

Adria będzie w perfekt stanie aż żal ją sprzedawać, ale dwóch trzymać nie będę , a może ktoś z Polski chce kupić i wakacje wiosenne nad możem zrobić ? dziś jest gorąco w koszulce można śmigać :) w aucie białym musiałem okno otwierać.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***