|
|
Dziwny problem ,skrzynia ,przegub, łożysko czy jakie licho? |
Autor |
Wiadomość |
SZEJK
weteran
Twój sprzęt: Fiat Dukato 2,8 JTD BAVARIA
Nazwa załogi: Grab Klan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Piwa: 202/260 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2019-01-14, 00:05
|
|
|
pasza - piszesz "jak koła wycentrowałem na śrubach to nie biły....." to felgi nie wchodzą ściśle na piasty.?????
Może coś zle zrozumiałem!!!! |
_________________ Pozdrawiam SZEJK
Ten co zna swoją wartość, nigdy nie będzie niszczył innych, by budować siebie.
Dr. Mateusz Grzesiak
Moje poprzednie i aktualna karawana:
|
|
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2019-01-14, 00:26
|
|
|
Pasza napisał prawidłowo. Piasta nie centruje koła niestety, tylko śruby.
Trzeba je dokręcać stopniowo jeszcze jak wiszą i zgodnie ze sztuką.
Dotyczy D1, J5, itp. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
|
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2019-01-14, 00:47
|
|
|
pasza napisał/a: |
Biorca/Mecenas pisał tu że kiedyś testował i jeździł w Ducato I bez osłon i smaru tysiące kilometrów
|
Jakoś nie przypominam sobie takich testów a tym bardziej pisania o nich
Być może ktoś inny a jeśli ja pisałem o jeździe , to kilka lat na jednym oleju w silniku fiatem CC 900 i tylko to mi świta |
|
|
|
|
SZEJK
weteran
Twój sprzęt: Fiat Dukato 2,8 JTD BAVARIA
Nazwa załogi: Grab Klan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Piwa: 202/260 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 2019-01-14, 22:18
|
|
|
Zadałem pytanie trochę zaczepnie, jak zrobiłem pierwsze kilometry to miałem duże bicie na kołach pomyślałem że ten luz felgi względem piasty to jakaś wada która jest u mnie . W prosty sposób dorobiłem pierścienie redukcyjne i bóle ustąpiły.
Tak sobie myślę co zażył makaroniarz jak projektował zawieszenie w starych trojaczkach. |
_________________ Pozdrawiam SZEJK
Ten co zna swoją wartość, nigdy nie będzie niszczył innych, by budować siebie.
Dr. Mateusz Grzesiak
Moje poprzednie i aktualna karawana:
|
|
|
|
|
|
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga
Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 224/1172 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2019-01-15, 00:23
|
|
|
MECENAS napisał/a: | pasza napisał/a: |
Biorca/Mecenas pisał tu że kiedyś testował i jeździł w Ducato I bez osłon i smaru tysiące kilometrów
|
Jakoś nie przypominam sobie takich testów a tym bardziej pisania o nich
Być może ktoś inny a jeśli ja pisałem o jeździe , to kilka lat na jednym oleju w silniku fiatem CC 900 i tylko to mi świta |
Proste pytanie miałeś lawetę na ducato I czy II (użytkowałeś) ,jeśli tak to to byłeś ty i udajesz Greka ,jeśli nie to faktycznie się pomyliłem i przepraszam.
A to czy ty jeździłeś kiedyś lawetą na ducato I ,II pewnie inni pamiętają lepiej odemnie ,wpisy znikają itd ale ... |
Ostatnio zmieniony przez pasza 2019-01-15, 00:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2019-01-15, 00:31
|
|
|
SZEJK napisał/a: | pasza - piszesz "jak koła wycentrowałem na śrubach to nie biły....." to felgi nie wchodzą ściśle na piasty.?????
Może coś zle zrozumiałem!!!! |
Nic źle nie zrozumiałem było tu o tym dość dużo, pisał Socale i inni.
I potwierdzam w prosty sposób można bicie zniwelować , śruby nie centrują koła !!! wcześniej bicie było już przy 80km/h po szybkiej regulacji przy 120 km/h zerowe.
Wystarczy popatrzeć na lewarku jak koło się obsuwa (*widać jak krzywo) , pierwszy raz robiłem to szczelinomierzem z wykałaczki następnym na oko i było też ok .
Edit:
Chciałem kilka śrub dokupić i zapomnij u gumiarzy były ale inne ba nawet takich w katalogach nie meli, wysłali mnie do Iveco/fiat ale jeszcze tam nie dotarłem. |
|
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2019-01-18, 13:48
|
|
|
Sprawdziłem ponownie olej w skrzyni i jest go tam dalej dużo dużo ponad stan wlałem 2l a pojemność układu 1,6l
Czy jest sens odkręcania tego dekla od 5 biegu i zaglądnięcia tam bo nie jest tak prosto jak myślałem , na tym deklu jest mocowanie silnika skrzyni.
Znalazłem taki przypadek jak mój :
https://camperteam.pl/forum/viewtopic.php?p=665536&sid=a24823f17c851a16a6639a79d9c1d7b8#665536
mcfly napisał/a: | Nie wiem czy się śmiać czy płakać, zrobiłem 4tyś kilometrów na urlopie i 20 km od domu padła mi skrzynia. tylko odwrotnie jak w temacie piątka mi tylko została. Jakoś się doturlałem - na pierwszych 4 biegach jakby kto wrzucił do skrzyni wiadro gwoździ. |
Wyjaśnienie:
https://camperteam.pl/forum/viewtopic.php?p=666459&sid=5c5d680f43fc0e076befac3b8586faf5#666459
mcfly napisał/a: | No i sprawdziłem olej w skrzyni. Bagnet suchutki. Byłem u chłopa przed urlopem żeby zlikwidować wyciek. Okazało się że to był uszczelniacz na półosi. Tak mi uszczelnił wyciek że skrzynia się posypała. Zastanawiam się teraz jak go zmusić żeby partycypował w kosztach. |
--
Do skrzyni tylko takie łożysko znalazłem i jest dostępne w Italii
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/7784/604010700/
Tu ktoś pisze o takich łożyskach wszystkich i te by się dostało:
https://camperteam.pl/forum/viewtopic.php?p=570198&sid=3f152082498268e566b2c9cdf223fd98#570198
Tomaszowiak napisał/a: | Nie licząc robocizny bo robiłem sam , to łożyska nie są drogie. Idzie 6 łożysk podam numery to sobie samemu zamówisz; Lm 503310 , NP294963, LM 503310,SKF445924,L45410 i jeszcze jedno którego nie pamiętam numeru. |
Kurcze jestem w kropce nie wiem co mam robić? , miałem sprzęgło wymieniać ale to teraz nie ma sensu.
ps.
byłem ostatnio w Vrsar na kempingu ~80km wracałem trochę inaczej ~95km czyli zrobiłem jakieś ~175km często po górach w tym 40km autostrada i było ok.
Tylko się sprzęgło na początku ślizgało jak jechałem tam , jak wracałem to już się wcale nie ślizgało. |
|
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2019-01-18, 14:30
|
|
|
I jeszcze pytanko o skrzynię
Byłem na szrocie pracownik mi mówi że ciężko ale mi taką skrzynię mi znajdą tu w Trieste , mówił że w Ducato I po 90 roku są inne więc musi szukać skrzyni do 90 roku bo jakaś tam pierdoła jest inna do licznika czy jakoś tak.?
Ja natomiast oglądając fotki skrzyń do tego silnika 8144.67 czy to z 88r czy z 94r nie widzę różnicy. |
|
|
|
|
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2019-01-18, 22:21
|
|
|
pasza - jest różnica w skrzyni (chyba coś w środku i na zewnątrz też) też miałem ten problem przy naprawie, coś tam się różni (skrzynia u mnie była z 88r. 2.5T z nowszych nie pasowało) - powodzenia w poszukiwaniach.
Jakby Ci ktoś naprawił starą (zregenerował) - to to zrób będziesz wiedział co masz - ja tak zrobiłem. A używka może być gorsza niż to co masz.
Pilnuj poziomu oleju w skrzyni, niech ci naleją max -te skrzynie musza mieć max oleju, jak jest mało to leci "piątka"
|
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
|
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2019-01-18, 23:21
|
|
|
dziwaczek napisał/a: | pasza - jest różnica w skrzyni (chyba coś w środku i na zewnątrz też) też miałem ten problem przy naprawie, coś tam się różni (skrzynia u mnie była z 88r. 2.5T z nowszych nie pasowało) - powodzenia w poszukiwaniach.
Jakby Ci ktoś naprawił starą (zregenerował) - to to zrób będziesz wiedział co masz - ja tak zrobiłem. A używka może być gorsza niż to co masz.
Pilnuj poziomu oleju w skrzyni, niech ci naleją max -te skrzynie musza mieć max oleju, jak jest mało to leci "piątka"
|
Regeneracja tu mi się nie opłaca być może jest coś takiego i mają części ale pewnie znajdę jak już nie będę potrzebował.
Skrzynie mogłem mieć za 30-50Eu stoi tam Ducato z 290tys przebiegu ale muszę sam wyciągać i żadnej gwarancji w jakim jest stanie, oni dają sprawdzoną za 250-300Eu z aut o mniejszym przebiegu/sprawdzone i z niby gwarancją ale ile to warte w istocie nikt nie wie.
Ból jest taki że gdybym miał gdzie wybebeszyć swą skrzynię i sprawdzić to zupełnie inna bajka a sprzęgło to tylko dodatek który bym zmienił przy okazji.
Oleju jest ful a nawet ponad (było) ,jak wymieniałem było równo z kreską teraz ponad.
Jedyne logiczne wnioski to:
-Olej zły za rzadki syntetyczny zalałem GL5 tu polecany do tej skrzyni która wymaga GL4 ale w to wątpię (jest o tym wpis)
-Za dużo oleju mam
Najbardziej ciekawa teoria i najbardziej prawdopodobna/logiczna , to taka że jadąc autostradą pod wiatr sprzęgło się cały czas lekko ślizgało a tarcie jak wiadomo generuje olbrzymie ilości ciepła ,ciepło natomiast potężnie nagrzewa wałek skrzyni zmienia lepkość oleju itd. |
|
|
|
|
|
mcfly
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Dethleffs Ducato 2002
Nazwa załogi: papa mobile
Dołączył: 17 Lis 2016 Piwa: 3/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-01-19, 09:47
|
|
|
Widzę że przytoczyłeś mój wątek więc się wtrące. Rzeczywiście miałem podobne zdarzenie. Padły łorzyska z tym że wtedy pisałem, po stwierdzeniu organoleptycznym bez rozkręcznia skrzyni, że wypryskało z niej olej przez zawór bagnetu. Jak się okazało po rozmontowaniu przez fachowca olej był. Moja rada , nie jeździj na tej skrzyni więcej. Łożyska są dosyć standardowe i można je dobrać i wymienić, u mnie jak się okazało największym problemem był jakiś sworzeń którego nie dokupisz. A zużywa się właśnie przez takie jeżdzenie na zdezelowanych łożyskach. Tak przynajmniej powiedział fachowiec. Suma sumarum gościu wygrzebał gdzieś na swoim złomowisku taki sworzeń i naprawa zamknęła się w 600 pln. Ale trochę się wcześniej napociłem bo jak oglądałem ceny używek do ducato 1 to znalazłem jedynie po 7 tyś na niemiecki ebayu. Jak ci oferują używkę za 50 euro to weź dwie , jedną dla mnie. Mówię serio. |
_________________ pozdrawiam mfly |
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2019-01-20, 09:12
|
|
|
Cytat: | Jutro będę dzwonił po szrotach a jest ich trochę w promieniu ~50km, kiedyś była tu granica Jugosławii i to był dobry interes., napiszę po ile skrzynie i czy są. |
Na szrotach w Trieście pustki same karetki sprawne z 2.8JTD, muszę się zmobilizować i podzwonić dalej. |
|
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2019-02-27, 13:07
|
|
|
Adria jest na warsztacie do zmiany sprzęgła i obadaniu co z skrzynią ewentualnie wymiana łożysk w skrzyni.
Dziś byłem u mechanika bo dzwonił abym przyszedł i mówi że łożyska faktycznie do wymiany.
Wcześniej cwaniaczkował co to nie on, on wszystko znajdzie wystarczy zadzwoni i kupi 3x taniej niż ja, że łożyska to żaden problem są tanie.
Mówi że łożysko jedno 300Eu i jest w szoku i to niema sensu pokazuje mi skrzynie używaną za 1500EU!!! w Neapolu z 12mies gwarancją, ja mu że mam nr. łożysk i że kupie wszystkie tanio ale znowu coś ględził.
Wnerwiłem się i wciągu 15min załatwiłem 2 skrzynie jedna 50Eu do samodzielnego demontażu bez gwarancji , druga w Duino 100tys km z rozbitka z gwarancją rozruchową za 250Eu i ją kupiłem. ( od 2,5 turbo )
Gość w Duino wie wszystko na temat tych silników, skrzyń mówił abym koniecznie wymienił profilaktycznie panewki korbowodowe bo to nic nie kosztuje siadają na 3 i 4 cylindrze , szkoda że nie trafiłem tam wcześniej.
Starą skrzynię niech mi złoży jak była a ja kupię sobie łożyska i wymienię, skrzyń jest coraz mniej a ich ceny rosną.
Adria będzie w perfekt stanie aż żal ją sprzedawać, ale dwóch trzymać nie będę , a może ktoś z Polski chce kupić i wakacje wiosenne nad możem zrobić ? dziś jest gorąco w koszulce można śmigać w aucie białym musiałem okno otwierać. |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|