Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana oleju silnikowego
Autor Wiadomość
Andrzej R. 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Citroen C25 Dethleffs A532
Nazwa załogi: Wanda i Andrzej
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Wrz 2015
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Pisz
Wysłany: 2019-01-13, 20:36   

DK-Tadeusz napisał/a:


Nie wiem ile procent wody olej może zawierać.

Olej nie miesza się z woda.
Mieszana wody z olejem to emulsja, ale tylko oleje emulgujace wymieszaja się z woda tworząc chłodziwo np do obróbki skrawaniem
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 126/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-01-13, 20:45   

DK-Tadeusz napisał/a:
Olej gotuje się przy 100 C.
Temperatura wrzenia oleju silnikowego zależy od jego rodzaju.
Najsłabsze są te mineralne, dla których zabójcze okazują się temperatury powyżej 120⁰C.
Oleje w pełni syntetyczne są w stanie wytrzymać nawet 150⁰ C.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
DK-Tadeusz 
doświadczony pisarz
On the road again

Twój sprzęt: Hi-Ace 94 + Dethleffs
Nazwa załogi: On the road again..
Dołączył: 17 Gru 2017
Piwa: 6/11
Skąd: Dania
Wysłany: 2019-01-13, 20:51   

Wiem że mam racje w jakimś stopniu, bo z fachowcami miałem kontakt profesjonalny.

A mleko w Danii to emulsja ?

Mleko jest tu poddawane działaniu "Homogenization" gdzie mleko to jest "mleko" + tluszcz ale nie widoczny dla oka i nie zbierajacy sie w krople. Podobnie z olejem silnikowym.
_________________
On The Road Again
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 126/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-01-13, 20:57   

DK-Tadeusz napisał/a:
fachowcami miałem kontakt profesjonalny
1. Nie zrozumiałeś ich ,
2. to nie byli fachowcy
3. sprzedawali ci kit a ty go łyknąłeś :wyszczerzony: :spoko .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
007 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato custom-made
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2018
Piwa: 5/1
Skąd: BIA
Wysłany: 2019-01-13, 20:57   

DK-Tadeusz napisał/a:
No to do patelni panowie ! Dlaczego pryska przy smażeniu ?
To nie olej pryska, ale woda zawarta w nim. Olej gotuje się przy 100 C.

W silniku daje to gotowanie oleju i przy tym większe ciśnienie, a to jest kierowane do manifoldu.

Nie wiem ile procent wody olej może zawierać.
Wiec;
1. Ilość oleju jest fałszywa, bo to jest olej + woda.
2. Gotowanie oleju przez wodę powoduje silne pryskanie.

Podobnie jest głupotą zostawianie zbiornika ON prawie pustego w zimie. Powietrze w nim ciągle zasysa wilgotne powietrze, co daje kondensacje wody.


Na gotowaniu oleju się nie znam :haha:
To jakiś przykład z czapy wzięty :chytry
Powietrze w prawie pustym zbiorniku niczego nie zasysa. Po prostu zawarta w nim para wodna w niskich temperaturach skrapla się na ściankach zbiornika. Jako że woda jest cięższa od ON to spływa sobie na dno tegoż zbiornika.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 126/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-01-13, 21:00   

007 napisał/a:
spływa sobie na dno tegoż zbiornika
Jeżeli zbiornik metalowy w miedzy czasie powoduje jego korozje . :diabelski_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
DK-Tadeusz 
doświadczony pisarz
On the road again

Twój sprzęt: Hi-Ace 94 + Dethleffs
Nazwa załogi: On the road again..
Dołączył: 17 Gru 2017
Piwa: 6/11
Skąd: Dania
Wysłany: 2019-01-13, 21:12   

A woda tak sobie zamarza w systemie paliwa. :bigok
_________________
On The Road Again
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
007 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato custom-made
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2018
Piwa: 5/1
Skąd: BIA
Wysłany: 2019-01-13, 21:16   

Jeśli jest w zbiorniku i smok ją zaśsie razem z paliwem to zamarznie i to żadne czary :diabelski_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 126/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-01-13, 21:22   

DK-Tadeusz napisał/a:
sobie zamarza w systemie paliwa
Częściej w słabej jakości ON wytraci się parafina zamulając filtr na większym mrozie . :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
DK-Tadeusz 
doświadczony pisarz
On the road again

Twój sprzęt: Hi-Ace 94 + Dethleffs
Nazwa załogi: On the road again..
Dołączył: 17 Gru 2017
Piwa: 6/11
Skąd: Dania
Wysłany: 2019-01-13, 22:28   

E tam panie i panowie. Silnik i zbiornik paliwa to jak płuca, zasysa kiedy zimno, kondensuje, a wydycha jak ciepło. I tak dalej..... Ja to miałem w drugiej klasie szkoły podstawowej . ;)

No i gdyby ten silnik (bo o tym mowa) miał przeciek ON to by pracował szybciej i szybciej aż do armagedon. :bigok

Kiedys klient pojechal do FR. A mowilem kontroluj wode i olej. Ale on ; :spoko ....... ...... :box ......... ......!..... ? !!!!!!!! :roza: Kto madremu zabroni.?
Strzeżonego Pan Bóg strzeże.

Na lawecie.... :wyszczerzony:
_________________
On The Road Again
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 126/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-01-13, 22:51   

Może przestań "degustować" , bo zaczynasz pleść trzy po trzy :haha: :spoko
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2019-01-14, 05:11   

Jeszcze tak od strony czysto technicznej to nic tam się nie napełnia w zbiorniku świeżym powietrzem bo skomplikowane układy odsysania par nad tym czuwają tworząc minimalne podciśnienia w zbiorniku paliwa, nic się nie kondensuje bo w większości przypadków zbiorniki są plastykowe czyli odporniejsze na zmianę temperatury
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
007 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato custom-made
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2018
Piwa: 5/1
Skąd: BIA
Wysłany: 2019-01-14, 08:34   

Co to za system odsysania par?? Bo nie słyszałem, w jakim aucie :roll:
A na plastikowym zbiorniku też para wodna się osadza. Tu nie ma znaczenia rodzaj materiału z jakiego jest zbudowany zbiornik. Znaczenie ma różnica temperatur.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 126/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-01-14, 09:06   

007 napisał/a:
Co to za system odsysania par?? Bo nie słyszałem, w jakim aucie
Chyba każdy obecny benzyniak to ma (benzyna jest silnie parująca)
w skrócie: jest to rurka-wężyk idący od zbiornika do kolektora ssącego .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Horte 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2017
Piwa: 11/7
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2019-01-14, 09:07   

Autor wątku tylko zapytał o wymianę oleju silnikowego. Proponuje zakończyć na tym temat!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***