Wymiana oleju silnikowego |
Autor |
Wiadomość |
Andrzej R.
trochę już popisał
Twój sprzęt: Ducato 2,3 jtd Dethleffs A5421
Nazwa załogi: Wanda i Andrzej
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Wrz 2015 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Pisz
|
Wysłany: 2019-01-13, 20:36
|
|
|
DK-Tadeusz napisał/a: |
Nie wiem ile procent wody olej może zawierać.
|
Olej nie miesza się z woda.
Mieszana wody z olejem to emulsja, ale tylko oleje emulgujace wymieszaja się z woda tworząc chłodziwo np do obróbki skrawaniem |
|
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-01-13, 20:45
|
|
|
DK-Tadeusz napisał/a: | Olej gotuje się przy 100 C. | Temperatura wrzenia oleju silnikowego zależy od jego rodzaju.
Najsłabsze są te mineralne, dla których zabójcze okazują się temperatury powyżej 120⁰C.
Oleje w pełni syntetyczne są w stanie wytrzymać nawet 150⁰ C. |
|
|
|
|
DK-Tadeusz
doświadczony pisarz On the road again
Twój sprzęt: Hi-Ace 94 + Dethleffs
Nazwa załogi: On the road again..
Dołączył: 17 Gru 2017 Piwa: 9/16 Skąd: Dania
|
Wysłany: 2019-01-13, 20:51
|
|
|
Wiem że mam racje w jakimś stopniu, bo z fachowcami miałem kontakt profesjonalny.
A mleko w Danii to emulsja ?
Mleko jest tu poddawane działaniu "Homogenization" gdzie mleko to jest "mleko" + tluszcz ale nie widoczny dla oka i nie zbierajacy sie w krople. Podobnie z olejem silnikowym. |
_________________ On The Road Again |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-01-13, 20:57
|
|
|
DK-Tadeusz napisał/a: | fachowcami miałem kontakt profesjonalny | 1. Nie zrozumiałeś ich ,
2. to nie byli fachowcy
3. sprzedawali ci kit a ty go łyknąłeś . |
|
|
|
|
007jędruś
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato campervan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sty 2018 Piwa: 8/19 Skąd: BIA
|
Wysłany: 2019-01-13, 20:57
|
|
|
DK-Tadeusz napisał/a: | No to do patelni panowie ! Dlaczego pryska przy smażeniu ?
To nie olej pryska, ale woda zawarta w nim. Olej gotuje się przy 100 C.
W silniku daje to gotowanie oleju i przy tym większe ciśnienie, a to jest kierowane do manifoldu.
Nie wiem ile procent wody olej może zawierać.
Wiec;
1. Ilość oleju jest fałszywa, bo to jest olej + woda.
2. Gotowanie oleju przez wodę powoduje silne pryskanie.
Podobnie jest głupotą zostawianie zbiornika ON prawie pustego w zimie. Powietrze w nim ciągle zasysa wilgotne powietrze, co daje kondensacje wody. |
Na gotowaniu oleju się nie znam
To jakiś przykład z czapy wzięty
Powietrze w prawie pustym zbiorniku niczego nie zasysa. Po prostu zawarta w nim para wodna w niskich temperaturach skrapla się na ściankach zbiornika. Jako że woda jest cięższa od ON to spływa sobie na dno tegoż zbiornika. |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-01-13, 21:00
|
|
|
007 napisał/a: | spływa sobie na dno tegoż zbiornika | Jeżeli zbiornik metalowy w miedzy czasie powoduje jego korozje . |
|
|
|
|
DK-Tadeusz
doświadczony pisarz On the road again
Twój sprzęt: Hi-Ace 94 + Dethleffs
Nazwa załogi: On the road again..
Dołączył: 17 Gru 2017 Piwa: 9/16 Skąd: Dania
|
Wysłany: 2019-01-13, 21:12
|
|
|
A woda tak sobie zamarza w systemie paliwa. |
_________________ On The Road Again |
|
|
|
|
007jędruś
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato campervan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sty 2018 Piwa: 8/19 Skąd: BIA
|
Wysłany: 2019-01-13, 21:16
|
|
|
Jeśli jest w zbiorniku i smok ją zaśsie razem z paliwem to zamarznie i to żadne czary |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-01-13, 21:22
|
|
|
DK-Tadeusz napisał/a: | sobie zamarza w systemie paliwa | Częściej w słabej jakości ON wytraci się parafina zamulając filtr na większym mrozie . |
|
|
|
|
DK-Tadeusz
doświadczony pisarz On the road again
Twój sprzęt: Hi-Ace 94 + Dethleffs
Nazwa załogi: On the road again..
Dołączył: 17 Gru 2017 Piwa: 9/16 Skąd: Dania
|
Wysłany: 2019-01-13, 22:28
|
|
|
E tam panie i panowie. Silnik i zbiornik paliwa to jak płuca, zasysa kiedy zimno, kondensuje, a wydycha jak ciepło. I tak dalej..... Ja to miałem w drugiej klasie szkoły podstawowej .
No i gdyby ten silnik (bo o tym mowa) miał przeciek ON to by pracował szybciej i szybciej aż do armagedon.
Kiedys klient pojechal do FR. A mowilem kontroluj wode i olej. Ale on ; ....... ...... ......... ......!..... ? !!!!!!!! Kto madremu zabroni.?
Strzeżonego Pan Bóg strzeże.
Na lawecie.... |
_________________ On The Road Again |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-01-13, 22:51
|
|
|
Może przestań "degustować" , bo zaczynasz pleść trzy po trzy |
|
|
|
|
|
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2019-01-14, 05:11
|
|
|
Jeszcze tak od strony czysto technicznej to nic tam się nie napełnia w zbiorniku świeżym powietrzem bo skomplikowane układy odsysania par nad tym czuwają tworząc minimalne podciśnienia w zbiorniku paliwa, nic się nie kondensuje bo w większości przypadków zbiorniki są plastykowe czyli odporniejsze na zmianę temperatury |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
007jędruś
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato campervan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sty 2018 Piwa: 8/19 Skąd: BIA
|
Wysłany: 2019-01-14, 08:34
|
|
|
Co to za system odsysania par?? Bo nie słyszałem, w jakim aucie
A na plastikowym zbiorniku też para wodna się osadza. Tu nie ma znaczenia rodzaj materiału z jakiego jest zbudowany zbiornik. Znaczenie ma różnica temperatur. |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2019-01-14, 09:06
|
|
|
007 napisał/a: | Co to za system odsysania par?? Bo nie słyszałem, w jakim aucie | Chyba każdy obecny benzyniak to ma (benzyna jest silnie parująca)
w skrócie: jest to rurka-wężyk idący od zbiornika do kolektora ssącego . |
|
|
|
|
Horte
zaawansowany
Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2017 Piwa: 13/8 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2019-01-14, 09:07
|
|
|
Autor wątku tylko zapytał o wymianę oleju silnikowego. Proponuje zakończyć na tym temat! |
|
|
|
|
|