 |
|
Jak odkręcić taki kran i wymienić uszczelkę? |
Autor |
Wiadomość |
Tamtam
zaawansowany
Twój sprzęt: Rimor Brig Super 628
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Lut 2015 Piwa: 20/5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2022-04-23, 12:48 Jak odkręcić taki kran i wymienić uszczelkę?
|
|
|
Dzień dobry
Mam problem. Cieknie woda spod kranu, z części obrotowej kranu do której jest podłączona wylewka, zaznaczyłem na zdjęciu
Jak rozkręcę kran to pewnie tam jest jakaś uszczelka która trzeba wymienić.
Pytanie jak rozkręcić ten kran bez całkowitego demontażu i wyjęcia z blatu.
Czy w ogóle ten kran jest naprawialny?
Z góry dziękuje za pomoc.
kran1.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 6 raz(y) 207,81 KB |
kran2.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 6 raz(y) 313,48 KB |
kran3.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 1 raz(y) 1,92 MB |
|
|
|
|
 |
MER-lin
stary wyga

Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Paź 2009 Piwa: 44/9 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2022-04-23, 16:31
|
|
|
Masz rację, tam jest uszczelka. Aby się do niej dostać musisz musisz zdjąć kran z blatu. Od góry już nic nie zdziałasz. Nie wiem tylko, czy jest sens reanimować stary kran. Ze zdjęć wynika, że swoje lata już ma. Walczyłem kiedyś z takim samym kranem. Wymiana uszczelek nie za bardzo mu pomogła i skończyło się na zakupie nowego. Krany z obrotową wylewką, tak jak ten na zdjęciach, są wyraźnie droższe od tych ze stałą. Zastanów się czy nie wystarczy kran ze stała wylewką. |
_________________ Hakuna matata
 |
|
|
|
 |
Monter
stary wyga www.dem.yt

Twój sprzęt: Ducato II '96 Hymer Swing C544 alkowa
Pomógł: 5 razy Dołączył: 21 Paź 2020 Piwa: 31/26 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2022-04-23, 18:05
|
|
|
Niestety tego typu wylewki mają dość losową długowieczność - chodzi o to, czy powierzchnia po jakiej pracuje uszczelnienie jest pochromowana i gładka - przy taśmowej produkcji różnie z tym jest. Mi w domowej zrobiło się to samo, bo o-ring się wytarł (dość szybko, jeszcze na gwarancji). Baterię demontowałem sam i po zdjęciu wylewki wszystko było jasne. Wymienili mi baterię na nową, zdjąłem wylewkę przed zamontowaniem baterii i było o wiele lepiej z powłoką, dzięki czemu ta bateria działa już kilka dobrych lat i nic nie cieknie.
Zrobione jest to tak: korpus w miejscu gdzie obraca się wylewka jest zwężony, są dwa o-ringi góra i dół, na to wchodzi wylewka od dołu. Trzeba całkowicie zdemontować baterię żeby się tam dostać. Od dołu będzie jedna lub dwie śruby mocujące (trzeba dać nura do szafki).
Jak napisał przedmówca, nawet jeżeli wystarczyłoby wymienić wytarte o-ringi i usunąć kamień z wody, na części i chemię wydasz jakąś kwotę i nadal będzie to stara bateria. Wygląda standardowo, więc tanio można kupić nową "domową" i jeszcze mieć gwarancję. |
_________________ Nasza strona podróżniczo-kamperowa: https://dem.yt
Możesz też postawić nam wirtualną kawę :-)
 |
|
|
|
|
 |
orkaaa
weteran

Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Piwa: 65/2 Skąd: kielce
|
Wysłany: 2022-04-23, 18:21
|
|
|
Jeśli gdzieś cieknie to są tylko dwa takie miejsca albo na głowicy i wówczas jeśli to typowa głowica warto wymienić koszt głowicy z tych tańszych i niskich około 5-1o zł. I drugie miejsce gdzie może cieknąć to od dołu tam gdzie mamy zasilanie wodą. Ale jeżeli strzałka niebieska pokazuje miejsce wycieku to jest to głowica. Aby ją wymienić wystarczy odkręcić górna część baterii i wymienić głowice. Jeśli nie jest zabita kamieniem to da radę . Zapewne w baterii jest jakaś plastikowa zaślepka zwykle pokazuje woda zimna i ciepła. Trzeba ja wyjąć. Pod zaślepka obracając baterią szukamy wkrętu dociskającego głowicę. Odkręcamy go i próbujemy do góry zdjąć górna część baterii. Jak zdejmiemy, wówczas kluczem odkręcamy pierścień mocujący głowicę i wymieniamy głowicę. Trzeba sprawdzić jaka wysokość i średnica. Wymieniałem już dwa razy bo bateria ciekła . Cóż tania chińska robota. Jakby problem to zamiast kombinować lepiej kupić nową baterie w castoramie albo w innym sklepie . |
|
|
|
 |
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 90/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2022-04-23, 18:45
|
|
|
Ja bym kupił nową baterię - bo to koszt zapewne parędziesiąt złotych. A tę starą dać do domowego muzeum karawaningu - widać, że się wysłużyła, więc zasługuje na godną emeryturę |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2022-04-23, 19:54
|
|
|
Naprawiać, uszczelniać czy wymieniać, cokolwiek to i tak trzeba ten kran zdjąć z blatu.
Korpus kranu jest od spodu przykręcony długą śrubą, prawdopodobnie mosiężną, rozmiar klucza 10 lub 11mm ale różnie bywa. Czasami są to 2 śruby w bardzo starych bateriach.
Śruba jest wkręcona poprzez "podkowę" metalową pomiędzy wężykami, palcami powinieneś ją wyczuć.
Druga wersja to duża nakrętka, najczęściej plastikowa którą bez problemu wyczujesz palcami. Odkręcanie wg strzałek.
Wyglądają te mocowania mw tak:
nakrętka.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 1444 raz(y) 34,82 KB |
mocowanie.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 4 raz(y) 67,68 KB |
|
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
|
|
|
|
 |
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 90/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2022-04-24, 21:33
|
|
|
W praktyce wymiana baterii z "podkówką" to wysoce upierdliwa sprawa, wymaga stoickiej cierpliwości i giętkich paluszków. Uprzedzam tak na wszelki wypadek, żeby się komu nie wydawało, że hop-siup. Ale z tymi rysuneczkami jak wykręcać śrubki to już przesadziłeś. Ja co prawda jeszcze w życiu nie spotkałem kobity, która by wiedziała w którą stronę się śrubki wkręca, a w którą wykręca Ale kolega Tamtam ta takową mi nie wygląda . |
|
|
|
 |
daro35
weteran
Twój sprzęt: Iveco daily 35S14
Nazwa załogi: Deszczyki
Pomógł: 5 razy Dołączył: 13 Lis 2017 Piwa: 77/254 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 2022-04-24, 22:47
|
|
|
Socale,aż żeś pojechał z tymi rysunkami,aż przyglądałem się czy prawdziwe,tak czy siak,wywal ten kran kup nowy za parę groszy i spokój,tak jak koledzy piszą,nic ciekawego ta wymiana ale wyjścia nie masz. |
|
|
|
 |
darek 61
Kombatant

Twój sprzęt: Jumper Odyssee 78
Nazwa załogi: Violetta Darek
Pomógł: 4 razy Dołączył: 08 Mar 2009 Piwa: 146/103 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2022-04-25, 21:16
|
|
|
Przyczyną tych wycieków często jest zapchane sitko znajdujące się na końcu wylewki.Ma to napowietrzać wodę,o ile się nie mylę.Usunięcie tych siteczek z powoduje obniżenie ciśnienia w wylewce i przestaje wyciekać.Proponuje spróbować. |
_________________
 |
|
|
|
 |
LukF
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 538/425 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2022-04-26, 15:27
|
|
|
darek 61 napisał/a: | Przyczyną tych wycieków często jest zapchane sitko znajdujące się na końcu wylewki.Ma to napowietrzać wodę,o ile się nie mylę.Usunięcie tych siteczek z powoduje obniżenie ciśnienia w wylewce i przestaje wyciekać.Proponuje spróbować. |
To siteczko nazywa się PERLATOR |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|