Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Świstak
2019-06-13, 19:02
Mobilvetta Kimu 101 DMC
Autor Wiadomość
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 76/80
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2019-01-29, 10:40   Mobilvetta Kimu 101 DMC

Może ktoś się orientuje, czy Mobilvetta Kimu 101 z lat 2005-2007 występuje w wadze powyżej 3500kg? Na aukcjach wszystkie są do 3500kg.
Pusta, praktycznie bez paliwa wody i kierowcy waży ok.3100kg.
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mischka 
Kombatant


Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Lut 2016
Piwa: 113/120
Skąd: Bawaria
Wysłany: 2019-01-29, 11:40   

https://www.practicalmoto...lvetta-kimu-101

o tym modelu myślałeś?

Screenshot_2019-01-29 Mobilvetta Kimù 101.png
Plik ściągnięto 2 raz(y) 51,87 KB

_________________
W życiu piękne są tylko chwile...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 76/80
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2019-01-29, 13:16   

Tak.
Dziękuję. Taka waga by mnie satysfakcjonowała.
https://www.otomoto.pl/of...-ID6B7gXz.html?
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2019-01-29, 14:12   

Myślę, że nawet na pustaka waży więcej niż 3100.
Co do tego konkretnego egzemplarza - stoi co najmniej od wakacji. Nie oglądałem go, więc nie wiem, czy coś nie tak, ale na pewno cena była ok. 105 tys. zł. Teraz spadła do 90 tys. zł.
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 76/80
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2019-01-29, 14:20   

Rav napisał/a:
Myślę, że nawet na pustaka waży więcej niż 3100.
Co do tego konkretnego egzemplarza - stoi co najmniej od wakacji.

Prosiłem o zważenie i otrzymałem po kilku dniach taką właśnie odpowiedź. Prawie na pusto ważyli. Po dołożeniu paliwa, wody, kierowcy, wyjdzie ok. 3300 i tyle podają na forach zagranicznych. Po załadunku do podróży wychodzi 3800-3900. Tak podają użytkownicy. Z tym, że nie spotkałem w tych opisach, że DMC jest większa od 3500. Wszędzie było podane 3500.
Pewnie waga odstrasza kupców, bo firma Wadowscy ma dobrą opinię i chyba złego kampera by nie wystawiali.
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2019-01-29, 15:16   

Janusszr napisał/a:

Pewnie waga odstrasza kupców, bo firma Wadowscy ma dobrą opinię i chyba złego kampera by nie wystawiali.


Jeśli szukasz w tych rozmiarach to z wagą musisz się pogodzić. Nie ma opcji, aby do jazdy, z ludźmi i bagażami, zalany wodą zmieścił się w 3.500kg. Moim zdaniem szybciej potencjalnych kupców odstrasza przebieg, aniżeli masa.

Co do egzemplarza: jeszcze raz powtórzę, nie widziałem, nie znam, nie oceniam. Jedyne co mogę stwierdzić to zejście z ceny i stosunkowo długą sprzedaż.
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 441/325
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-01-29, 15:59   

Zgadzam się z RAV.
Ten gabaryt będzie tak ważył. Wiem bo jeszcze mam i wcześniej też miałem 7,5m kampera. W dokumentach waży pusty 3060kg. Jak załadowałem się na miesiąc to ważylem z załogą 3990kg. Czyli standard, tak jest. Zaakceptowałem i nie przeskoczę tego. :bigok
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Powsinoga 
początkujący forumowicz

Dołączył: 16 Lis 2018
Skąd: Chechło
Wysłany: 2019-01-29, 17:56   

Osobiscie miałem Ducato 244 czyli model 02-06 zarejestrowany na dmc 3850 a byl to zwykły blaszak z trzema miejscami siedzacymi i calkiem pusta paka , widzialem wiele kamperow na ducato 250 czyli od 2006 w zupelnie normalnej długosci zarejestrowanych na dmc 4250. W całej skandynawii bardzo czesto podnosza dmc przy nowych autach
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 76/80
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2019-01-29, 20:30   

Załóżmy, że w papierach homologacyjnych tego auta jest DMC=3850kg.
W DR DMC = 3500kg.
Czy podczas przerejestrowywania można to wyprostować, zgodnie z homologacją?
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Powsinoga 
początkujący forumowicz

Dołączył: 16 Lis 2018
Skąd: Chechło
Wysłany: 2019-01-29, 20:49   

Co prawda zmieniałem z 3850 na 3500 ale z doświadczenia wiem ze rzeczoznawca przy wydawaniu opinii opierał sie na danych z tabliczki znamionowej........ ja miałem szczescie bo dmc było tylko w papierach wyzsze a tabliczka została fabryczna i WK zmienił dmc na nizsze
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lewicki 
początkujący forumowicz


Dołączył: 11 Lis 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 2019-01-29, 21:10   

Odnośnie wagi,to producenci kamperów sprzedają je z możliwością rejestracji do 3500kg lub
3850kg .Można to sprawdzić w specyfikacji sprzedawcy.Można o taką homologację wystąpic do producenta i albo zwiekszyć wagę albo zmiejszyć.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 76/80
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2019-01-30, 08:52   

Kupując swoje ostatnie auto dostałem również dokumenty dotyczące homologacji. Mając taki papier w ręku muszę wystąpić do producenta auta, jeżeli są rozbieżności między DR, a świadectwem homologacyjnym?
W moim przypadku wszystko się zgadza ze świadectwem, ale wiadomo, że często papiery są preparowane pod kupującego. Kolega tak właśnie kupił przyczepę kempingową. DMC przyczepy została tak dobrana, aby zestaw nie przekroczył 3500kg.
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2019-01-30, 12:04   

Janusszr napisał/a:
Mając taki papier w ręku muszę wystąpić do producenta auta, jeżeli są rozbieżności między DR, a świadectwem homologacyjnym?

Musi być rozbieżność. Niestety Polska jest bardziej... W homologacji i w całej UE jest podawana masa pojazdu gotowego do jazdy czyli z określoną ilością paliwa, wody, gazu i z kierowcą o masie 75kg. Natomiast w polskim DR jest pozycja D - masa własna. Nikt do końca nie potrafi mi zdefiniować co ona zawiera w przypadku kampera. Praktyka jest taka w Polsce że do rejestracji jako masę własną podaje się masę pojazdu gotowego do jazdy z homologacji pomniejszoną o kierowcę 75kg.
Według tego masa własna G w polskim DR jest z paliwem, gazem i wodą. Bez sensu? Tak , ale inaczej się nie da, ponieważ wydziały komunikacji przy rejestracji nowego kampera wysyłają zapytanie do ITS.

Mobilvetta KIMU ma zabudowę typu monoscocca czyli jest cała odlana z włókna szklanego. Taka technologia jest ciężka i droga.
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Janusszr 
Kombatant

Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2016
Piwa: 76/80
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2019-01-30, 14:12   

kaimar napisał/a:

Mobilvetta KIMU ma zabudowę typu monoscocca czyli jest cała odlana z włókna szklanego. Taka technologia jest ciężka i droga.


I dobra, czy taka sobie?
_________________
Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek :)
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kaimar 
weteran
kaimar


Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Piwa: 89/3
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Wysłany: 2019-01-30, 14:23   

Janusszr napisał/a:
I dobra, czy taka sobie?



Wieczna, nigdy nie zgnije.
https://youtu.be/US-wSFnt-9c
_________________
www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***