|
|
2.5TD co sprawdzać przy kupnie |
Autor |
Wiadomość |
Horte
zaawansowany
Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2017 Piwa: 13/8 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2019-02-03, 06:43
|
|
|
Mam transita, co prawda z silnikiem 2,4 tddt i przy jeździe do 110km/h zazwyczaj mieszczę się w 11l pod warunkiem, ze nie jadę pod wiatr. Kampere wazy 3500 ( a nawet więcej) i ma bliźniaki.
Jak z kolegą który ma dokładne takiego samego transita tyle, że półintegrę śmigamy po autostradach, to zazwyczaj wychodzi, ze mój „Robur” pali 0,5 litra więcej. Silniki mamy dokładnie takie same i oba kampery są na bliźniakach. |
|
|
|
|
MirekKliny
zaawansowany https://www.facebook.com/mg.campers
Twój sprzęt: To co wolne :)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Wrz 2013 Piwa: 20/5 Skąd: Kliny / k.Lublina
|
Wysłany: 2019-02-03, 13:16
|
|
|
to jeszcze co do wagi, 6,5m dlugosci, okolu 60litrow wody, zbiornik paliwa na fuul ja wsrodku (71kg:) garnki etc, solar na dachu i waga pokazała 2980kg.
Jak jechałem ok 90km/h nad morze udalo mi sie zmiescic w 10l, ale to jest tak jak pisza koledzy pod wiatr lub z wiatrem, za tirem etc.
Każde 10km/h wiecej robi roznice. |
_________________ Pozdrawiam
Mirek |
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2019-02-03, 14:43
|
|
|
Horte napisał/a: | Mam transita, co prawda z silnikiem 2,4 tddt i przy jeździe do 110km/h zazwyczaj mieszczę się w 11l pod warunkiem, ze nie jadę pod wiatr. Kampere wazy 3500 ( a nawet więcej) i ma bliźniaki.
. |
Przy 110km/h z alkową i tym ciężarem to jest wynik rewelacyjny. |
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2019-02-03, 15:22
|
|
|
Byłem oglądałem , pojeździłem, zaklepałem.
Porównanie nie jest obiektywne bo ja dawno nie jeździłem swym kamperem tylko osobowym w dodatku nastawiłem się że to turbo to ma wgniatać w fotel, to inne inne silniki Ford OHV Fiat OHC, ford całkiem inaczej reaguje pedał gazu bo jest elektroniczny.
Fiat wydaje się że wchodzi dużo szybciej na obroty i po mieście 1,2,3 wydaje się być dynamiczniejszy mimo mniejszej mocy (ale może tylko złudzenie bo operowałem gazem jak w fiacie no i to nie był mój kamper)
Skrzynia chodzi jak w osobowym leciutko, hamulce szybciej łapią, ogólnie jazda b.dobrze wsiadłem i za chwilę po centrum jeździłem później na obwodnicę 120km/h i wyprzedzam osobówki, jest naprawdę cicho a pojazd prowadzi się pewnie, wspomaganie nie przeszkadza.
Jazda naprawdę fajnie po 10 min czułem jak bym jeździł nim od dawna.
Ale ale pozycja za kierownicą jest jakaś dziwna, głową sięgam podsufitki, żona mówi że z siedzenia zabudowy przy stoliku w fiacie widziała drogę a w fordzie nie widać bo aklowa niżej i przeszkadza, fiat chyba mniejszy promień zawracania.
-
Wziąłem bo w środku jak nowy *łazienka małej poprawki, poszycie nie z blachy alu ale płaskie włókna szklanego!!! czy jak to zwał, wbudowane dodatkowe ogrzewanie webasto wodne grzeje silnik środek i różne tam dodatki schodki el., piekarnik gaz., wbudowany, zamrażalnik z 4x większy jak u mnie itd. itd.
Tylko o niego zadbać bo wszystko oryginalne nie ruszane oryginalnie przykurzone, zabrudzone.
EDIT.
Pasek rozrządu ma 60tys ale za to 12 lat!!!!, pokazuje mi rachunek za wymianę olei flitów i pasków innych a ja pytam dlaczego rozrządu nie zrobił , a on że mechanik oglądał jest dobry nie popękany(mikropęknięcia), pasek w nim ten najszerszy 28mm i nie Norwegia ale chyba 8lat to maks.
Wentylator na całkiem zimnym silniku stawiał duży opór a gorącym jak wróciłem kręcił się z 3-4x lżej a chyba powinno być odwrotnie.
Opalił całkiem zimny z aku które ledwo żyje (ładowane całą noc a kontrolka na centralce kolor żółty, to było słychać jak ledwo kręci) na hali gdzie stoi było z 2 stopnie |
Ostatnio zmieniony przez pasza 2019-02-03, 15:47, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pawel-m
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: laika ecovip
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2008 Piwa: 5/1 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2019-02-03, 15:44
|
|
|
prawda że to fajny wóz ? powodzonka. zobaczysz że na bliżniaczku to i stabilnosć lepsza i naped na tył to bardzo wiele zalet |
_________________ pawel |
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2019-02-21, 18:20
|
|
|
pawel-m napisał/a: | prawda że to fajny wóz ? powodzonka. zobaczysz że na bliżniaczku to i stabilnosć lepsza i naped na tył to bardzo wiele zalet |
Fajny ale odbieram dopiero teraz w sobotę więc jeszcze nie testowałem.
Poszycie z laminatu!!!, meble super, cena bardzo fajna słowem nic mu nie brakuje z dodatków webasto wodne silnik/wnętrze
Trochę kosmetyki, pomalowanie zżółkniętych plastików na zewnątrz, zdrapanie paskudnego sylikonowania i będzie jak ta lala na lata
niżej fotka poglądowa Doral 108 coś ala Laika
FB1465430.JPG OGINAŁ |
|
Plik ściągnięto 1608 raz(y) 51,56 KB |
FB1465430--222.JPG Trochę kosmetyki |
|
Plik ściągnięto 1608 raz(y) 70,11 KB |
pp--33.jpg ten starszy z blachy alu |
|
Plik ściągnięto 11 raz(y) 1,58 MB |
|
|
|
|
|
|
MirekKliny
zaawansowany https://www.facebook.com/mg.campers
Twój sprzęt: To co wolne :)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Wrz 2013 Piwa: 20/5 Skąd: Kliny / k.Lublina
|
Wysłany: 2019-02-22, 17:32
|
|
|
Na tych fotkach nieźle się prezentuje, gratulacje. |
_________________ Pozdrawiam
Mirek |
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2019-02-23, 20:37
|
|
|
MirekKliny napisał/a: | Na tych fotkach nieźle się prezentuje, gratulacje. |
Dzięki z 2 godz temu właśnie nim wróciłem po odebraniu.
Kamper jest bardzo porządny taki jakiś pancerny, wygląda jak by miał z góra 10lat (tylko ta morda forda) a ten na fotkach to nie mój ale identyczny tylko plastiki na zewnątrz mój ma jeszcze bardziej zżółknięte.
Ma autentyczne 120tys a od ostatniej wymiany oleju (rok temu) zrobił 40 kilometrów!! cały czas w garażu, na początku jechał jakoś kiepsko ,ciężko na obroty wchodził, podjechałem do Obi wlałem mu na 1/2 baku 2 środki jeden do czyszczenia wtrysków i ogólny czyszczenie/smarowanie i jak dojeżdżałem do Triestu to to był zupełnie inny silnik.
Idzie jak diabeł, pod górę gdzie Adria zwalniała mi do 80 ten 120Km/h i dalej się rozpędza na wolnych zaczął chodzić wiele ciszej ale zrobiłem dopiero z 120km i dalej to musi czyścić układ paliwowy.
Myślałem to prawie 20letni gracik ale to naprawdę nie gracik dopiero teraz mu się porządnie przyglądnąłem wszystko oryginał dywaniki z oryg logo kampera jakby wczoraj kupione.
Sprzedający mega porządny gość zostawił mi 2 butle pełne ,kable, węże , oscuranti wewnętrzne i zewnętrzne (jak to po polsku link ) dywanik taki wielki przed kampera itd. itd. itd.
Na autostradzie niby jest pewnie i nim nie buja to jednak ja nie jestem przyzwyczajony do niego i wspomagania , układ kier. z wspomaganiem nie jest tak precyzyjny jak w Ducato bez wspomagania tam na kierownicy wszystko czuć a z wspomaganiem taki gumowy jest.
Dobra co tam będę ględził jestem bardziej zadowolony niż się spodziewałem przynajmniej z stanu technicznego całego kampera a do reszty zobaczymy czy się przyzwyczaję.
ps.
Nie mogę się do skrzyni przyzwyczaić jest bardzo długa 100km/h i tylko 2650-2700 obrotów w Ducato było z 4tys ? i tak na wszystkich biegach różnica bardzo duża.
Prędkość odczuwalna też inna jadę np. 100km/h a wydaje się mi że to z 75-80, w porównaniu do mej Adrii.
W środku film nie mój ale identycznie -> https://www.youtube.com/watch?v=Vy6Ebg8TnQU
Ma wbudowany piekarnik gazowy ale właściciel mówił że on nie do pieczenia jest , więc do czego? |
|
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
MirekKliny
zaawansowany https://www.facebook.com/mg.campers
Twój sprzęt: To co wolne :)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Wrz 2013 Piwa: 20/5 Skąd: Kliny / k.Lublina
|
Wysłany: 2019-02-24, 12:49
|
|
|
po obejrzeniu filmy w języku włoskim jeszcze bardziej mi się podoba nie ma to jak "burdello matrymoniale"
bedzie pan zadowolony |
_________________ Pozdrawiam
Mirek |
|
|
|
|
Bazyli
Kombatant +125 punktów do życia po odpaleniu kampera
Twój sprzęt: T.E.C. Rotec 680G automat 196 KM
Nazwa załogi: Bartek/Magda/Kasia/Filip
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Mar 2011 Piwa: 195/183 Skąd: Lublin->BOTANIK
|
Wysłany: 2019-02-24, 13:09
|
|
|
pasza, super, wygląda na zadbaną sztukę - oby Ci dobrze służył |
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2019-02-24, 21:01
|
|
|
Dzięki...
Dziś nie odpalił i schodki el. przestały działać
Aku tak słaby że ledwo co pokręcił 2 obroty i stoi, mierzyłem mu napięcie i miał 12,6v po kręceniu 12,3v.
aku 70Ah i niby napięcie ma ale słaby jak by miał z 15Ah, po godzinie znów spróbowałem i odpalił!!!
Diesel bez świec żarowych praktycznie nie kręcił a zapalił szok a było dziś zimno z 7stopni.
Silnik musi mieć b.dobre sprężanie, po nagrzaniu wyciągnąłem korek wlewu oleju i zero przedmuchów znaczy minimalne takie miałem w nowym Scenicu 1,5DCI.
Aku wiedziałem że do wymiany a może to coś z rozrusznikiem?
Z schodkami nie wiem co jest jutro zobaczę, może jakieś zabezpieczenie może bezpiecznik nie mam pojęcia nigdy el. schodków nie miałem. |
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2019-02-24, 21:51
|
|
|
Jutro tak aku sprawdzę https://www.youtube.com/watch?v=yTq52EF7ABE
Mierzyłem dziś napięcie ładowania i aku silnika ładuje 14,35V , dziwne bo aku zabudowy ładuje 14,65V.
W Adrii zupełnie inaczej silnika 14,77v a zabudowy 13,2v.
Tam jest zmienione miejsce akumulatora oryg. dwa były pod maską, teraz aku zabudowy jest na dole w mniejszej szafie AGM 100Ah , może tu coś jest namieszane? |
|
|
|
|
Grzesiek-lbn
początkujący forumowicz
Dołączył: 25 Paź 2018 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-02-24, 23:04
|
|
|
Od jesieni też mam transita 2.5 z pompą Lucas Epic. Świecy płomieniowej też nie mam i zaraz poniżej zera nie chce palić przy nowym aku. Jak jest na plusie to od strzała. Ładowanie obydwu akumulatorów jest mniej więcej na tym samym poziomie napięcia, powyżej 14V. Miejsce zabudowy akumulatora raczej nie ma nic dorzeczy.
+ |
|
|
|
|
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2019-02-25, 08:26
|
|
|
Grzesiek-lbn napisał/a: | Od jesieni też mam transita 2.5 z pompą Lucas Epic. Świecy płomieniowej też nie mam i zaraz poniżej zera nie chce palić przy nowym aku. Jak jest na plusie to od strzała. Ładowanie obydwu akumulatorów jest mniej więcej na tym samym poziomie napięcia, powyżej 14V. Miejsce zabudowy akumulatora raczej nie ma nic dorzeczy. |
Ja nie wiem nawet czy mam świecę płomieniową ale ona i tak działa z tego co czytałem dopiero od -5.
Dziś zobaczę, zrobię fotki bo są tam dziwne rzeczy przy silniku.
Adria stoi w warsztacie na wymianie sprzęgła więc nie mam jak sprawdzić czy to wina aku, mi rozrusznik praktycznie nie kręci, gdyby kręcił szybko tak jak w Adrii to i przy -20 bez świec by zapali.
Jestem w stanie pokręcić rozrusznikiem tylko kilka sekund i koniec dalej nie kręci a przy dobrym aku to i z minutę powinien kręcić?
Jeśli masz Epic to turbodiesel.
ps.
Jest taka możliwość że aku trzyma pięknie napięcie 12.6v ale jest zużyty i zamiast 70Ah jest tam już tylko z 15Ah ? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|