Budowa kampera z VW Craftera |
Autor |
Wiadomość |
Robertunio
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 7/6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-09-25, 08:42 Regulator ładowania MPPT Tracer 4210AN 40A
|
|
|
Decumanus,
Masz rację, zrobiłem już drobny edit mojego poprzedniego posta. |
|
|
|
|
Robertunio
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 7/6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-09-25, 08:46 Cyrix Li-ct 230A
|
|
|
Mavv,
Rzeczywiście, tylko rurkowe szklane znalazłem o tym amperażu.
Będę chyba podawał tu napięcie po stacyjce, muszę tylko znaleźć pod fotelem kierowcy bezpiecznik z obwodem, w którym takie napięcie się pojawia. |
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-09-27, 08:10 Re: Rewizja brodzika
|
|
|
Robertunio napisał/a: | Reaven22,
Raczej myślałem o rewizji pod podłogą z zewnątrz / pod autem.
Brodzik (wypełniony pianką od spodu - dla usztywnienia) będzie stał na warstwach: wykładzina/sklejka/alufox/styrodur/blacha podłogi. Syfon przechodzi przez wszystkie warstwy i prawie dotyka blachy podłogi. Stąd pomysł aby jego serwis przeprowadzać od zewnątrz.
Czy masz możliwość demontażu u Siebie syfonu brodzika bez rozbierania brodzika ? |
Mam takie pytanie - a jak wygląda sprawa wody w syfonie na czas zimowy? |
_________________ Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
|
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 212/477 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2020-09-27, 11:23
|
|
|
MisioKRAK napisał/a: | a jak wygląda sprawa wody w syfonie na czas zimowy? |
zalewasz" zimowym" płynem do spryskiwaczy i czekasz do wiosny |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
Robertunio
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 7/6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-10-05, 17:21 Cyrix Li-ct 230A
|
|
|
Podłączenie czerwonego przewodu sterującego Cyrixa po stacyjce.
Pod fotelem kierowcy znajdują się 2 listwy z bezpiecznikami.
Pierwsza listwa (od góry) składa się z dwóch „wkładów”, które można wypiąć.
1. z czerwonymi przewodami - stałe napięcie z aku rozruchowego,
2. z ciemnymi przewodami - napięcie pojawia się po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
Zdjęcia w załącznikach i pytanie:
W jaki sposób wypiąć te przewody z „wkładu” ???
Pierwsza blokada w firmie czerwonej wsuwki już usunięta, wyciąganie przewodów na siłę - nie daje rady. Niewygląda to na zwykle wsuwki męska/damska...
5220B29B-5954-4550-9101-7E57C8BBACDA.jpeg
|
|
Plik ściągnięto 1496 raz(y) 130,97 KB |
08AFBF0D-511C-4D82-919C-60A50AAB8C2B.jpeg
|
|
Plik ściągnięto 1496 raz(y) 96,81 KB |
5A69604D-55C6-49C2-A2D0-0782846BC71F.jpeg
|
|
Plik ściągnięto 1496 raz(y) 100,65 KB |
|
|
|
|
|
Robertunio
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 7/6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-10-10, 18:57 WC - otwór w ścianie
|
|
|
Aktualnie kilka frontów prac, jeśli jeden jest wstrzymany - inny jest w trakcie realizacji.
Na „tapecie” montaż klapy do WC. Otwór w ścianie wykonany, zabezpieczony i........tu pojawia się problem. Ściana nie jest prosta, więc pojawiają się na obwodzie otworu części, w których ramka klapy nie dolega i powstaje szczelina. W jaki sposób sobie z tym radzicie, jakich produktów używacie, jakie są Wasze opinie na ich temat ? (swoją drogą ciekawe, jak rozwiązują ten temat producenci kamperów).
Reaven22, u Siebie stosowałeś do tego celu spienione PCV. Możesz opisać „proces” jego obróbki i jaka jest Twoja opinia po okresie użytkowania ?
C22B24E8-AB3B-4146-9DD5-1E35A97E5C27.jpeg
|
|
Plik ściągnięto 1397 raz(y) 70,17 KB |
F5AD0497-94FC-47D5-B699-580AB97C110B.jpeg
|
|
Plik ściągnięto 1397 raz(y) 71,13 KB |
3C486641-C5F1-4CAC-BA5C-34BBF39E4668.jpeg
|
|
Plik ściągnięto 1397 raz(y) 81,89 KB |
DCD33D25-69AB-4B51-8B49-1295AC66915D.jpeg
|
|
Plik ściągnięto 1397 raz(y) 102,62 KB |
4AFAAAFB-F23E-4172-9335-A9535EAE02E5.jpeg
|
|
Plik ściągnięto 1397 raz(y) 86,44 KB |
|
|
|
|
|
Tomek84
zaawansowany
Twój sprzęt: brak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sie 2020 Piwa: 5/5 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 2020-10-10, 20:02
|
|
|
Robertunio napisał/a: | (swoją drogą ciekawe, jak rozwiązują ten temat producenci kamperów). |
kamperów - normalnie - mają ściany proste, poza tym to seryjna produkcja
kampervanów - podobnie - seryjna produkcja, mają pewnie jakieś adaptery, albo drzwi rewizyjne pod zamówienie
dobrze widzę, że Ty tą klapkę masz w drzwiach przesuwnych? |
|
|
|
|
Robertunio
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 7/6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-10-10, 20:16 WC - otwór w ścianie
|
|
|
Tomek84,
To nie są drzwi przesuwne, ale to chyba jest do zrobienia |
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2020-10-10, 21:43
|
|
|
Obróbka ręczna, materiał poddaje się bez problemu.
Szlifowałem papierem ściernym na oscylacyjnej i na czołgu z wolnymi obrotami.
Działa nadal, śladów zużycia nie widać. |
|
|
|
|
Robertunio
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 7/6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-10-10, 22:42 WC - otwór w ścianie
|
|
|
Reaven22,
1. Czy jest szczelne ?
2. Czy nie chłonie wilgoci ?
3. Czym kleileś ?
4. Czy konieczne jest lakierowanie tego PCV (jeśli będzie już w kolorze jaki potrzebuję ?)
To chyba już wszystkie pytania |
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2020-10-11, 10:19
|
|
|
Sika 710
Wilgoci nie chłonie
Trzeba polakierowane |
|
|
|
|
Robertunio
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 7/6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-11-09, 22:54 Panele i regulator
|
|
|
Na FB w grupie Toscavan (Toscanera) pojawił się bardzo ciekawy wątek dotyczący ilości mocy paneli PV, którą można podłączyć do regulatora. Idąc do sedna, jaką wg. Was max. moc paneli PV można podłączyć do regulatora np. Tracer 4210AN dla instalacji 12V ?
Dla ułatwienia - w załącznikach wycinki z instrukcji jaką otrzymaliśmy od dostawcy regulatora.
803994AA-1A26-4A5C-9E2C-CB4E3BDD16FA.jpeg
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 214,64 KB |
CA96E52D-A9F0-4035-82FE-2383AF2A90F2.jpeg
|
|
Plik ściągnięto 29 raz(y) 358,04 KB |
|
|
|
|
|
Powerrum
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Blaszak Sprinter
Dołączył: 07 Lut 2019 Piwa: 3/2 Skąd: Warszawa / Złotoryja
|
Wysłany: 2020-11-11, 08:32
|
|
|
Robertunio, czuje się trochę wywołany do tablicy, bo to ja poruszyłem temat na grupie FB Toscanera. Głównie właśnie z powodu znalezionych informacji w instrukcji tuż po zakupie, co mi nie pasowało z tym co tu większość pisze. Z dyskusji na FB wyszło że Toscaner używał Tracera 4210An z podłączonymi 800W i hulało bez problemu.
Dziwne że w tej instrukcji co wrzuciłeś zdjęcia są inne wartości niż w instrukcjach ze strony Epever.
Instrukcja AN
Dobrze by jednak wiedzieć czy więcej osób tak podłączało
Ja ma w planach swoją instalacje rozbudowywać o kolejny panel ~315W co dałoby teoretycznie 630W a Tracera mam 30A model BN, ale to dopiero w przyszłym roku. |
|
|
|
|
|
Robertunio
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 7/6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-11-15, 23:06 Panele i regulator
|
|
|
Powerrum,
Różnica w instrukcjach na pierwszy „rzut oka” jest w oznaczeniu (u mnie A, u Ciebie AN).
Z instrukcji wynika, że dla:
A - max. moc zainstalowanych PV może być 3 X większa od znamionowej mocy ładowania regulatora,
AN - jw. lecz 1,5 X większa.
Czyli są trzy typy Tracera (A, AN, BN) ???
Jeśli tak - to jak odróżnić wersję A od AN ?
Wyjaśnienie tych wątpliwości pomogłoby zapewne Wielu w budowie. |
|
|
|
|
Powerrum
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Blaszak Sprinter
Dołączył: 07 Lut 2019 Piwa: 3/2 Skąd: Warszawa / Złotoryja
|
Wysłany: 2020-11-16, 21:44
|
|
|
Robertunio, na nazwy modeli nie spojrzałem, we wszystkich tabelkach są w tej samej kolejności więc się na tym nie skupiłem, a u góry pisałeś o modelu AN
Ciekawe bo wedle strony EPEVER nie ma modeli z końcówką A.
Gdzie kupowałeś tego Tracera? Jaki to dokładnie? Może wrzuć zdjęcie?
Może dystrybutor by rozjaśnił temat, w końcu tłumaczył instrukcje.
Seria BN wedle instrukcji też ma - max. moc zainstalowanych PV 3 X większa od znamionowej mocy ładowania regulatora.
Dlatego obawiam się czy tłumaczenie przypadkiem nie jest skopane. |
|
|
|
|
|