Budowa kampera z VW Craftera |
Autor |
Wiadomość |
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
Robertunio
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 7/6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2021-06-12, 17:52 Panele i markiza
|
|
|
W końcu udało się „zamknąć” dach zewnętrzny.
Dołożony drugi panel oraz markiza. Panele podłączone równolegle.
Na długości dachu auta L2 (Sprinter/Crafter) bez problemu powinny się zmieścić 3 panele o szer. ok. 1m - przy założeniu, źe nie będą miały żadnych dachowych „przeszkód”.
51234F26-B70A-49A4-941E-9B1F30BFB138.jpeg
|
|
Plik ściągnięto 14 raz(y) 298,28 KB |
D9CF30DE-2837-4F6C-B671-F55CEC78980D.jpeg
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 239,64 KB |
|
|
|
|
|
Robertunio
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 7/6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2021-06-13, 20:27 Kuchenka gazowa, kartusz
|
|
|
Kilka zmian w blacie kuchennym wymusiło demontaż kuchenki gazowej.
Po ponownym jej montażu (nieużywana 10 miesięcy) i podłączeniu kartusza,
kuchenka...nie działa (gaz nie dochodzi do palników).
Próba przeprowadzona ze starym (ale nie pustym) oraz nowym kartuszem - efekt taki sam.
Ponowna próba przeprowadzona na kuchence turystycznej - efekt ten sam.
Czy Ktoś z Was wie, co moźe być tego powodem ?
Edit:
Wymiana uszczelek w reduktorach przywróciła poprawne działanie obydwu
kuchenek.
F728E5EA-EE24-4DA3-B234-4AFA3DB909C1.jpeg
|
|
Plik ściągnięto 6 raz(y) 372,92 KB |
E5661A70-46D6-43ED-BD28-0AAB257B54D6.jpeg
|
|
Plik ściągnięto 2 raz(y) 436,91 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez Robertunio 2021-06-19, 22:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kubas72
doświadczony pisarz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lut 2021 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-06-14, 21:26 Re: Panele i markiza
|
|
|
Robertunio napisał/a: | W końcu udało się „zamknąć” dach zewnętrzny.
Dołożony drugi panel oraz markiza. Panele podłączone równolegle.
Na długości dachu auta L2 (Sprinter/Crafter) bez problemu powinny się zmieścić 3 panele o szer. ok. 1m - przy założeniu, źe nie będą miały żadnych dachowych „przeszkód”. |
Czy możesz coś więcej napisać, jaką markizę zamontowałeś i czy to jest jakiś system montażu, czy Twój pomysł? Bardzo dobrze to wygląda. |
|
|
|
|
Robertunio
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 7/6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2021-06-14, 22:24 Panele markiza
|
|
|
Kubas72
Panele, profile i akcesoria brałem z firmy Corab przez firmę easy-power.pl (kontakt do Osoby mogę przekazać zainteresowanym). Markiza F45S długość 3m, rozstaw 2,5m.
Montaż markizy (ścienna/boczna) na łącznikach mojego pomysłu. Cały system zamontowany do oryginalnych relingów auta. Gdybyś potrzebował jakieś szczegóły - pisz.
Uwaga: montować zawsze elementami nierdzewnymi 😉 |
|
|
|
|
Robertunio
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 7/6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2021-07-04, 21:29 Hpl x 2
|
|
|
Podczas pokrywania sufitu HPL-em pojawił się maly dylemat.
Cienki HPL klejony klejem kontaktowym (Bison) do sklejki (4mm), przekręconej wkrętami do drewnianej konstrukcji został dobrze dociśnięty podpórkami i........w kilku miejscach odznaczyły się na nim łebki wkrętów. Efekt prac oceniam na 7/10, więc teraz czas na poprawki
Tu pytanie do Was:
Czy kleił ktoś z Was Hpl na Hpl i mógłby podzielić się doświadczeniem ? |
|
|
|
|
Robertunio
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 7/6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2021-09-19, 11:47 Grecja solary i brak ładowania z paneli
|
|
|
Tak sobie stoimy, na plaży, Halkidiki - centralna odnoga.
Jest miło. Właściwie było miło, do czasu gdy okazało się, że panele (2x330W) przestały ładować.
Aku (13,1V) - stan: 3 na 5 kresek, pełne słońce, Tracer 40A pokazuje niezmiennie napięcie ładowania 13V, prąd ładowania - 0A (brak na nim strzałki z panela do aku).
Napięcie na rozdzielni i miernik potwierdza to samo.
Teraz najdziwniejsze:
Jeśli solary odłączę na rozdzielni (brak połączenia: bezpiecznik - Tracer) to napięcie dochodzące do bezpiecznika ze solarów jest powyżej 30V, jeśli natomiast go załączę - pomiar spada do 13V.
Wymiana bezpiecznika - taki sam efekt.
Ma Ktoś z Was pomysł co jest tego przyczyną ? |
|
|
|
|
robba
weteran
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Paź 2015 Piwa: 90/172 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2021-09-19, 12:00 Re: Grecja solary i brak ładowania z paneli
|
|
|
Robertunio napisał/a: | Tak sobie stoimy, na plaży, Halkidiki - centralna odnoga.
Jest miło. Właściwie było miło, do czasu gdy okazało się, że panele (2x330W) przestały ładować.
Aku (13,1V) - stan: 3 na 5 kresek, pełne słońce, Tracer 40A pokazuje niezmiennie napięcie ładowania 13V, prąd ładowania - 0A (brak na nim strzałki z panela do aku).
Napięcie na rozdzielni i miernik potwierdza to samo.
Teraz najdziwniejsze:
Jeśli solary odłączę na rozdzielni (brak połączenia: bezpiecznik - Tracer) to napięcie dochodzące do bezpiecznika ze solarów jest powyżej 30V, jeśli natomiast go załączę - pomiar spada do 13V.
Wymiana bezpiecznika - taki sam efekt.
Ma Ktoś z Was pomysł co jest tego przyczyną ? |
jak masz miernik to sprawdz prąd zwarcia na solarze. Jeśli jest okolo 10A na kazdym
to solar w porządku, ale niestety będzie to oznaczać, że najprawdopodobniej tracer zdechł...
Solary masz w szereg czy równolegle? Jeśli szereg to jeśli jeden nie daje prądu to go odłącz
a przewody do zabudowy połącz ze sobą.
Jeśli masz równolegle to raczej i tak regulator - małe prawdopodobienstwo ze oba panele
zdechły razem... chyba że nie zauważyłeś jak się pogorszyło jakiś cas temu.
Jeśli dojdziesz do wniosku że panele są ok to mozesz awaryjnie
podłączyć je równolegle i do aku przez jakąś żarówkę mocniejszą puścić.
Dobrze by było gdyby były diody w obwodzie żeby przy braku słońca nie rozładowywało.
na razie sprawdz prad zwarcia na obu panelach oddzielnie.
PS. teraz przeczytałem że połaczyłeś równolegle. to zapewne diody też masz na panele.
to dobrze, bo awaryjne doładowanie da się zrobić...
już nie chcę mi się szukać - jaki masz aku? |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
|
|
Robertunio
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 7/6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2021-09-19, 12:40
|
|
|
2xLiFePo4 136Ah |
|
|
|
|
robba
weteran
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Paź 2015 Piwa: 90/172 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2021-09-19, 13:42
|
|
|
Robertunio napisał/a: | 2xLiFePo4 136Ah |
ładowane bezpośrednio z regulatora Tracer?
Jeśli tak to nie ryzykowałbym podłączenia bezpośredniego, chyba
że masz jakiś zasilacz step-down w przydasiach?
a mierzyłeś już zwarcie? |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
|
Robertunio
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 7/6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2021-09-19, 14:22
|
|
|
Robba,
Ładowanie przez Tracera, między nim a panelami S-ka na „+”.
W dyspozycji tylko miernik uniwersalny, więc pomiar prądu zwarcia trudny.
Napięcie obwodu (równoległe połączenie 2 paneli) otwartego to 34V w tej chwili.
Wygląda to tak, jakby podłączenie regulatora pod panele wszystko piep…szyło.
Zasilacz step- down…..wakacje….Grecja |
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2021-09-19, 15:31
|
|
|
Trzeba sprawdzić prąd zawarcia. Miernik ustawiasz na 10A, przewody przepinasz na pomiar prądu i mierzysz.
Podaj wynik.
Przyczyny mogą być w zasadzie 2, uszkodzone panele, uszkodzone okablowanie.
Okablowanie da się naprawić, paneli nie. Dlatego trzeba zdiagnozować czy to jedno czy drugie. |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
Robertunio
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 7/6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2021-09-20, 06:45
|
|
|
Dzisiejszy poranek i taka sytuacja:
Aku (13,0V, chodziła tylko lodówka, trochę światła i pompa wody) - stan: 3 na 5 kresek, godz. 8:40 słońce pod ostrym kątem, Tracer ładował ok. pół godz. - napięcie 34V, prąd ok. 2A. Teraz ponownie pokazuje niezmiennie napięcie ładowania 13V, prąd ładowania - 0A
(Jeszcze przed pomiarami prądów zwarcia obydwu paneli - trzeba się widać za to zabrać). |
|
|
|
|
Robertunio
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 7/6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2021-09-20, 08:12
|
|
|
Pomiary na każdym panelu osobno:
1. 36-37V, ok. 3A
2. 36-37V również ok. 3A
(2 mierzona razem z przewodem przedłużającym obwód na dachu). |
|
|
|
|
robba
weteran
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Paź 2015 Piwa: 90/172 Skąd: Nicelea
|
Wysłany: 2021-09-20, 13:30
|
|
|
Robertunio napisał/a: | Pomiary na każdym panelu osobno:
1. 36-37V, ok. 3A
2. 36-37V również ok. 3A
(2 mierzona razem z przewodem przedłużającym obwód na dachu). |
jeśli mierzyłeś w pełnym słońcu to nawet pomijając położenie na płasko to trochę słabo.
Powinno być dużo bliżej 10A.
Może diody separacyjne miałeś za słabe i jeszcze na słońcu to nie wytrzymały
trudów temperaturowo prądowych. A ten pierwsy mierzony z diodą czy bez (bezpośrednio)?
Jak przy zwarciu pomierzyłeś 3 A to przy sensownym napięciu które będzie ładować to
dużo mniej będzie....
a nie masz gdzieś łączenia które mogło zawieść? |
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość*** |
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
|