|
|
Budowa kampera z VW Craftera |
Autor |
Wiadomość |
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2022-12-14, 23:01
|
|
|
U mnie na pokładzie kilka czarnych "technicznych" ręczników, zbierają wodę z szyb nie tylko,
sprzęt w garażu, a ciuchy gdzie się da
Mop bez wiadra z czymś do wyciskania to raczej zbędny balast. A przy tej powierzchni to kilka nadmiarowych technicznych ręczników robi robotę |
|
|
|
|
|
Robertunio
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 7/6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2022-12-15, 15:21
|
|
|
Tak, ręczniki koniecznie (jeden na pewno na podszybie).
Od środka na szyby kabiny Alufox (czy coś na szyby kabiny od zewnątrz ?).
Mopa zamierzałem raczej zatrudnić do paneli na dachu...:)
Znalazłem jeszcze w markecie wycieraczkę/ociekacz plastikowy do butów - będzie test . |
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2022-12-15, 20:03
|
|
|
Robertunio napisał/a: | Od środka na szyby kabiny Alufox (czy coś na szyby kabiny od zewnątrz ?). |
Jeśli dasz matę od zewnątrz to od środka woda nie będzie się wykraplać. Lub będzie w niewielkim stopniu.
Robertunio napisał/a: | Mopa zamierzałem raczej zatrudnić do paneli na dachu...:) |
Jeśli planujesz wakacje w Polsce to nie liczył bym na słońce. Od kilku dni wisi szmata na niebie i gram słońca nie dochodzi do tego słońce nisko i krótko. Obecnie panel PV to 5-10% tego co uzyskasz w lato i to pod warunkiem że słońce świeci i nie stoisz w cieniu
Liczył bym na sprawne ładowanie z alternatora. |
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2022-12-17, 10:31
|
|
|
reaven22 napisał/a: | Robertunio napisał/a: | Od środka na szyby kabiny Alufox (czy coś na szyby kabiny od zewnątrz ?). |
Jeśli dasz matę od zewnątrz to od środka woda nie będzie się wykraplać. Lub będzie w niewielkim stopniu. . |
Tylko zimą zewnętrzne osłony bywają zmrożone, zaśnieżone, zlodowaciałe i co z nimi wówczas...
Dobre osłony, dość szczelnie przylegające od środka i drobny przepływ powietrza w szoferce - nie jest złym rozwiązaniem...
Mop do solarów - chyba lepsza szczotka + drabinka...ale jak reaven22 pisze - w zimie bym na nie niewiele liczył... |
_________________ Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
|
|
|
|
|
adaml61
weteran
Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 142/106 Skąd: LUBUSKIE- FSD
|
Wysłany: 2022-12-18, 07:32
|
|
|
Używam zewnętrznej w blaszaku i tak jak mówi Reaven wody prawie niema , mam taką bez srebrnej foli i w zimie jakoś wielkiego problemu ze złożeniem nie mam . |
|
|
|
|
Robertunio
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 7/6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2022-12-19, 21:13
|
|
|
Panowie, dziękuję za podpowiedzi. Wycieczka dopiero na Sylwestra, lecz przygotowanie konieczne. Tym bardziej, że to pierwszy zimowy wyjazd. Alufox na wewn. szybach kabiny jest, zewn. - w trakcie docinania. Ostatni, mroźny weekend był dobrym czasem na testy pracy Webasta, pracowało na parkingu bez przerwy od piątku do pon. z pomiarami temp. i napięcia co kilka godzin. Gdyby był Ktoś zainteresowany - dajcie znać, zamieszczę w wątku. |
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 213/479 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2022-12-20, 07:27
|
|
|
Robertunio napisał/a: | Gdyby był Ktoś zainteresowany - dajcie znać, zamieszczę w wątku. |
|
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
Robertunio
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 7/6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2022-12-20, 15:59 Webasto - test zużycia paliwa i prądu.
|
|
|
Webasto testy
1.noc
Auto rozgrzane silnikiem do stabilnych 25,5st., obciążenie - tylko ogrzewanie
webasto, zadana temp. wewn. 21 st. (czujnik na oparciu fotela kierowcy na
wysokości 0,6m), szyby kabiny wyłożone od środka Alufox.
Godz. / Temp. zewn. / temp. wewn. / napięcie.
16:00/-6,5st./25,5st./13,5V
22:10/-7,0st/17,0st/13,3V
2:20/-8,0st/15,5st/13,2V
6:00/-10,0st/13,8st/13,2V
8:30/-10,0st/13,0st/13,1V
Zużycie paliwa w całym cyklu 4,5l. (W tym trasa 1,8km i praca drugiego
webasto przez 20min.), czyli: 16,5godz-4,5l, 1godz - 0,27l
2 noc
Auto rozgrzane silnikiem do stabilnych 25,5st., obciążenie - tylko ogrzewanie
webasto, zadana temp. wewn. 21 st. (czujnik na oparciu fotela kierowcy na
wysokości 0,6m), szyby kabiny wyłożone od środka Alufox.
Godz. / Temp. zewn. / temp. wewn. / napięcie.
16:40/-6,5st./25,5st./13,5V
22:20/-6,0st/17,2st/13,3V
2:30/-5,0st/16,8st/13,3V
6:30/-4,5st/16,9st/13,2V
9:10/-3,5st/16,7st/13,2V
Zużycie paliwa w całym cyklu 3,95 l. (W tym trasa 1,9km i praca drugiego
webasto przez 7min.) 16,5godz-4l, 1godz - 0,24l
Uwagi, pytania ?
Chętnie porównam testy innych Forumowiczów. |
|
|
|
|
Mavv
weteran
Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Lut 2014 Piwa: 68/48 Skąd: Ballina, Irlandia
|
Wysłany: 2022-12-21, 17:45
|
|
|
Cytat: | Pojawiło się kilka pytań z tym związanych, mianowicie:
1. Jak radzić sobie z wodą zbierającą się na szybach kabiny po ciągłym ogrzewaniu kampera ? |
Mam gumę-odkurzacz do szyb Karchera - jeden z najniezbędniejszych przedmiotów w kamperze. Wilgoć z szyb zbieram, wilgoć po kąpieli w łazience również, łącznie w suszeniem brodzika, jak już woda spłynie. |
_________________ Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
|
|
|
|
|
Robertunio
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 7/6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2023-01-10, 22:47 Tydzień w górach na dziko - styczeń.
|
|
|
Ostatni tydzień spędzony w górach - kilka danych:
- parkowanie na dziko,
- temp. zewn.: od -2 do 10 st. C.
- zadana temp. wewn.: 20 st. (cały czas utrzymywana),
- sporadyczne dzienne przejazdy: 10 - 20 km.,
- ładowanie aku pokładowych: dwa panele (2x340W) plus alternator,
- obciążenie ciągle: ogrzewanie (Webasto, pompka, wentylator nagrzewnicy), lodówka (przetwornica), oświetlenie, przetwornica II,
W ciągu dnia (jeden dzień słoneczny) max. uzysk z paneli to 4A (Kluszkowce pod stokiem, dobra ekspozycja słońca). Panele z wiadomych względów nie wymagały odśnieżania:)). Natomiast najbardziej wiarygodnymi czasookresami na test akumulatorów były noce (czyli godz.: 16 - 8).
Aby utrzymać zadane wyżej parametry konieczne było doładowywanie ich alternatorem co 6-8 godz.(auto za każdym razem uruchomione było na 30min). Po takim naładowaniu aku, ich napięcie spadało z 13,3V do 12,8/12,9V. Najniższe zanotowane to 12,7V (dwie kreski naładowania aku na regulatorze). Nie posiadam miernika/wskaźnika stanu/prądu naładowania aku, więc jedynie ich napięcie jest dla mnie wyznacznikiem.
— jak niskie napięcie na aku LiFePo4 jest dla nich bezpieczne ? —
Zadane na wstępie parametry gwarantowały przebywanie wewn. auta w T shirtach i shortach oraz komfortowe chodzenie po ciepłej podłodze. Ręczniki na podszybiu kabiny (dzięki Reaven22) załatwiły temat skraplania (codzienne poranne wycieranie). Para/woda skrapla się na każdym metalowym el. auta (niewiele ich już u mnie pozostało do zaizolowana) - z tym każdy z Was powinien się liczyć. To co widać - można wytrzeć, to czego nie widać - pozostaje w aucie. Dlatego tak ogromną rolę odgrywa dokładna izolacja oraz…..wietrzenie wnętrza.
Sprawdził się również „ociekacz do butów” w którym pozostawialiśmy mokre i często upiaszczone obuwie. |
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2023-01-11, 11:31
|
|
|
Maciej S. napisał/a: | A powtórzę już moją opcję: lepiej zostawić coś zimnego na widoku, np przednią szybę, aby miała się gdzie skraplać wilgoć. . |
Przednia szyba przyjmie dużo wody i dużo wpompuje w filce wygłuszające przednią grodź. i dopiero to jest groźne. Jak zacznie gnic to ani się do tego dostać ani szybko wysuszyć
Wilgoć z powietrza usuwa się wentylacją a nie wykraplaniem na przedniej szybie |
|
|
|
|
Robertunio
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 7/6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2023-01-11, 14:31 Skraplanie
|
|
|
reaven22 napisał/a: |
Przednia szyba przyjmie dużo wody i dużo wpompuje w filce wygłuszające przednią grodź. i dopiero to jest groźne. Jak zacznie gnic to ani się do tego dostać ani szybko wysuszyć
|
Czy pomysł skraplania na szybie jest całkowicie zły, czy tylko przednia szyba jest złym wyborem (np. boczna szyba drzwiowa odprowadza wodę do ich wnętrza, tam przelatuje ona przez naszą izolację/po naszej izolacji i ląduje w dolnych otworach odpływowych drzwi wydostając się po zewn. części progu na zewn. auta) ? |
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2023-01-16, 08:54
|
|
|
Maciej S. napisał/a: | Boicie się tej rosy na szybie jak diabeł święconej wody, ale szkodliwość jej jest zerowa. |
Z tym to ja się nie zgodzę...
A ilość wody zależy od różnic temperatur, wilgotności powietrza na zewnątrz i ilości osób w środku...oraz od sprawności wentylacji... |
_________________ Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
|
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
Robertunio
zaawansowany
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lip 2016 Piwa: 7/6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2023-01-20, 00:39 Aku LiFePo4
|
|
|
Chciałbym zadać dwa pytania z zakresu elektryka i elektronika,
do doświadczonych Forumowiczów, mianowicie:
1. Sytuacja.
Dwa aku LiFePo4 12V, 138Ah (każdy posiadający BMS-a o zalecanym prądzie pracy do 50A) łączymy równolegle otrzymując sumarycznie jeden 276Ah 12V aku. Czy w takim przypadku zalecany prąd ładowania i rozładowania wzrasta również dwukrotnie ?
Jeśli chodzi o prąd ładowania:
- ze solarów, to ograniczy go zawsze Tracer (40A),
- z alternatora (tu mamy z kolei Cyrix-a 230A) i już niejednokrotnie widziałem na mierniku cęgowym początkowe 70-80A przed wejściem na Cyrix-a.
Jeśli chodzi o prąd rozładowania:
- dla obwodów podpiętych pod Tracera - on ograniczy go do 40A,
- dla obwodu (przetwornica 2000/4000) podpiętego do aku bezpośrednio (z pominięciem Tracera) już tak nie będzie.
Czy powyższe wnioski są słuszne ?
2. Jaki jest poziom napięcia spoczynkowego, dla max. naładowanego aku LiFePo4, oraz jaka jest jego minimalna wartość, przy której BMS powinien odłączyć obwody odbiorcze ? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|