Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Budowa kampera z VW Craftera
Autor Wiadomość
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2022-12-14, 23:01   

U mnie na pokładzie kilka czarnych "technicznych" ręczników, zbierają wodę z szyb nie tylko,
sprzęt w garażu, a ciuchy gdzie się da :)

Mop bez wiadra z czymś do wyciskania to raczej zbędny balast. A przy tej powierzchni to kilka nadmiarowych technicznych ręczników robi robotę :)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Robertunio 
zaawansowany

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lip 2016
Piwa: 7/6
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-12-15, 15:21   

Tak, ręczniki koniecznie (jeden na pewno na podszybie).
Od środka na szyby kabiny Alufox (czy coś na szyby kabiny od zewnątrz ?).
Mopa zamierzałem raczej zatrudnić do paneli na dachu...:)
Znalazłem jeszcze w markecie wycieraczkę/ociekacz plastikowy do butów - będzie test :) .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2022-12-15, 20:03   

Robertunio napisał/a:
Od środka na szyby kabiny Alufox (czy coś na szyby kabiny od zewnątrz ?).


Jeśli dasz matę od zewnątrz to od środka woda nie będzie się wykraplać. Lub będzie w niewielkim stopniu.


Robertunio napisał/a:
Mopa zamierzałem raczej zatrudnić do paneli na dachu...:)

Jeśli planujesz wakacje w Polsce to nie liczył bym na słońce. Od kilku dni wisi szmata na niebie i gram słońca nie dochodzi ;) do tego słońce nisko i krótko. Obecnie panel PV to 5-10% tego co uzyskasz w lato i to pod warunkiem że słońce świeci i nie stoisz w cieniu :)
Liczył bym na sprawne ładowanie z alternatora.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 25/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2022-12-17, 10:31   

reaven22 napisał/a:
Robertunio napisał/a:
Od środka na szyby kabiny Alufox (czy coś na szyby kabiny od zewnątrz ?).


Jeśli dasz matę od zewnątrz to od środka woda nie będzie się wykraplać. Lub będzie w niewielkim stopniu. .


Tylko zimą zewnętrzne osłony bywają zmrożone, zaśnieżone, zlodowaciałe i co z nimi wówczas...
Dobre osłony, dość szczelnie przylegające od środka i drobny przepływ powietrza w szoferce - nie jest złym rozwiązaniem...

Mop do solarów - chyba lepsza szczotka + drabinka...ale jak reaven22 pisze - w zimie bym na nie niewiele liczył...
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
adaml61 
weteran


Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sty 2017
Piwa: 142/106
Skąd: LUBUSKIE- FSD
Wysłany: 2022-12-18, 07:32   

Używam zewnętrznej w blaszaku i tak jak mówi Reaven wody prawie niema , mam taką bez srebrnej foli i w zimie jakoś wielkiego problemu ze złożeniem nie mam .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Robertunio 
zaawansowany

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lip 2016
Piwa: 7/6
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-12-19, 21:13   

Panowie, dziękuję za podpowiedzi. Wycieczka dopiero na Sylwestra, lecz przygotowanie konieczne. Tym bardziej, że to pierwszy zimowy wyjazd. Alufox na wewn. szybach kabiny jest, zewn. - w trakcie docinania. Ostatni, mroźny weekend był dobrym czasem na testy pracy Webasta, pracowało na parkingu bez przerwy od piątku do pon. z pomiarami temp. i napięcia co kilka godzin. Gdyby był Ktoś zainteresowany - dajcie znać, zamieszczę w wątku.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 213/479
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2022-12-20, 07:27   

Robertunio napisał/a:
Gdyby był Ktoś zainteresowany - dajcie znać, zamieszczę w wątku.

:proszeB
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Robertunio 
zaawansowany

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lip 2016
Piwa: 7/6
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-12-20, 15:59   Webasto - test zużycia paliwa i prądu.

Webasto testy

1.noc

Auto rozgrzane silnikiem do stabilnych 25,5st., obciążenie - tylko ogrzewanie
webasto, zadana temp. wewn. 21 st. (czujnik na oparciu fotela kierowcy na
wysokości 0,6m), szyby kabiny wyłożone od środka Alufox.
Godz. / Temp. zewn. / temp. wewn. / napięcie.
16:00/-6,5st./25,5st./13,5V
22:10/-7,0st/17,0st/13,3V
2:20/-8,0st/15,5st/13,2V
6:00/-10,0st/13,8st/13,2V
8:30/-10,0st/13,0st/13,1V

Zużycie paliwa w całym cyklu 4,5l. (W tym trasa 1,8km i praca drugiego
webasto przez 20min.), czyli: 16,5godz-4,5l, 1godz - 0,27l

2 noc

Auto rozgrzane silnikiem do stabilnych 25,5st., obciążenie - tylko ogrzewanie
webasto, zadana temp. wewn. 21 st. (czujnik na oparciu fotela kierowcy na
wysokości 0,6m), szyby kabiny wyłożone od środka Alufox.
Godz. / Temp. zewn. / temp. wewn. / napięcie.
16:40/-6,5st./25,5st./13,5V
22:20/-6,0st/17,2st/13,3V
2:30/-5,0st/16,8st/13,3V
6:30/-4,5st/16,9st/13,2V
9:10/-3,5st/16,7st/13,2V

Zużycie paliwa w całym cyklu 3,95 l. (W tym trasa 1,9km i praca drugiego
webasto przez 7min.) 16,5godz-4l, 1godz - 0,24l

Uwagi, pytania ?
Chętnie porównam testy innych Forumowiczów.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mavv 
weteran


Twój sprzęt: Mercedes Sprinter
Nazwa załogi: MadMobile II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Lut 2014
Piwa: 68/48
Skąd: Ballina, Irlandia
Wysłany: 2022-12-21, 17:45   

Cytat:
Pojawiło się kilka pytań z tym związanych, mianowicie:
1. Jak radzić sobie z wodą zbierającą się na szybach kabiny po ciągłym ogrzewaniu kampera ?


Mam gumę-odkurzacz do szyb Karchera - jeden z najniezbędniejszych przedmiotów w kamperze. Wilgoć z szyb zbieram, wilgoć po kąpieli w łazience również, łącznie w suszeniem brodzika, jak już woda spłynie.
_________________
Kamperek 1
Kamperek 2
Moje minipodróże po Irlandii
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Robertunio 
zaawansowany

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lip 2016
Piwa: 7/6
Skąd: Łódź
Wysłany: 2023-01-10, 22:47   Tydzień w górach na dziko - styczeń.

Ostatni tydzień spędzony w górach - kilka danych:

- parkowanie na dziko,
- temp. zewn.: od -2 do 10 st. C.
- zadana temp. wewn.: 20 st. (cały czas utrzymywana),
- sporadyczne dzienne przejazdy: 10 - 20 km.,
- ładowanie aku pokładowych: dwa panele (2x340W) plus alternator,
- obciążenie ciągle: ogrzewanie (Webasto, pompka, wentylator nagrzewnicy), lodówka (przetwornica), oświetlenie, przetwornica II,

W ciągu dnia (jeden dzień słoneczny) max. uzysk z paneli to 4A (Kluszkowce pod stokiem, dobra ekspozycja słońca). Panele z wiadomych względów nie wymagały odśnieżania:)). Natomiast najbardziej wiarygodnymi czasookresami na test akumulatorów były noce (czyli godz.: 16 - 8).
Aby utrzymać zadane wyżej parametry konieczne było doładowywanie ich alternatorem co 6-8 godz.(auto za każdym razem uruchomione było na 30min). Po takim naładowaniu aku, ich napięcie spadało z 13,3V do 12,8/12,9V. Najniższe zanotowane to 12,7V (dwie kreski naładowania aku na regulatorze). Nie posiadam miernika/wskaźnika stanu/prądu naładowania aku, więc jedynie ich napięcie jest dla mnie wyznacznikiem.

— jak niskie napięcie na aku LiFePo4 jest dla nich bezpieczne ? —

Zadane na wstępie parametry gwarantowały przebywanie wewn. auta w T shirtach i shortach oraz komfortowe chodzenie po ciepłej podłodze. Ręczniki na podszybiu kabiny (dzięki Reaven22) załatwiły temat skraplania (codzienne poranne wycieranie). Para/woda skrapla się na każdym metalowym el. auta (niewiele ich już u mnie pozostało do zaizolowana) - z tym każdy z Was powinien się liczyć. To co widać - można wytrzeć, to czego nie widać - pozostaje w aucie. Dlatego tak ogromną rolę odgrywa dokładna izolacja oraz…..wietrzenie wnętrza.
Sprawdził się również „ociekacz do butów” w którym pozostawialiśmy mokre i często upiaszczone obuwie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2023-01-11, 11:31   

Maciej S. napisał/a:
A powtórzę już moją opcję: lepiej zostawić coś zimnego na widoku, np przednią szybę, aby miała się gdzie skraplać wilgoć. .


Przednia szyba przyjmie dużo wody i dużo wpompuje w filce wygłuszające przednią grodź. i dopiero to jest groźne. Jak zacznie gnic to ani się do tego dostać ani szybko wysuszyć

Wilgoć z powietrza usuwa się wentylacją a nie wykraplaniem na przedniej szybie :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Robertunio 
zaawansowany

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lip 2016
Piwa: 7/6
Skąd: Łódź
Wysłany: 2023-01-11, 14:31   Skraplanie

reaven22 napisał/a:

Przednia szyba przyjmie dużo wody i dużo wpompuje w filce wygłuszające przednią grodź. i dopiero to jest groźne. Jak zacznie gnic to ani się do tego dostać ani szybko wysuszyć


Czy pomysł skraplania na szybie jest całkowicie zły, czy tylko przednia szyba jest złym wyborem (np. boczna szyba drzwiowa odprowadza wodę do ich wnętrza, tam przelatuje ona przez naszą izolację/po naszej izolacji i ląduje w dolnych otworach odpływowych drzwi wydostając się po zewn. części progu na zewn. auta) ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 25/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-01-16, 08:54   

Maciej S. napisał/a:
Boicie się tej rosy na szybie jak diabeł święconej wody, ale szkodliwość jej jest zerowa.

Z tym to ja się nie zgodzę...
A ilość wody zależy od różnic temperatur, wilgotności powietrza na zewnątrz i ilości osób w środku...oraz od sprawności wentylacji...
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 25/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2023-01-16, 13:54   

Praktyka?
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Robertunio 
zaawansowany

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lip 2016
Piwa: 7/6
Skąd: Łódź
Wysłany: 2023-01-20, 00:39   Aku LiFePo4

Chciałbym zadać dwa pytania z zakresu elektryka i elektronika,
do doświadczonych Forumowiczów, mianowicie:

1. Sytuacja.
Dwa aku LiFePo4 12V, 138Ah (każdy posiadający BMS-a o zalecanym prądzie pracy do 50A) łączymy równolegle otrzymując sumarycznie jeden 276Ah 12V aku. Czy w takim przypadku zalecany prąd ładowania i rozładowania wzrasta również dwukrotnie ?
Jeśli chodzi o prąd ładowania:
- ze solarów, to ograniczy go zawsze Tracer (40A),
- z alternatora (tu mamy z kolei Cyrix-a 230A) i już niejednokrotnie widziałem na mierniku cęgowym początkowe 70-80A przed wejściem na Cyrix-a.
Jeśli chodzi o prąd rozładowania:
- dla obwodów podpiętych pod Tracera - on ograniczy go do 40A,
- dla obwodu (przetwornica 2000/4000) podpiętego do aku bezpośrednio (z pominięciem Tracera) już tak nie będzie.
Czy powyższe wnioski są słuszne ?

2. Jaki jest poziom napięcia spoczynkowego, dla max. naładowanego aku LiFePo4, oraz jaka jest jego minimalna wartość, przy której BMS powinien odłączyć obwody odbiorcze ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***