Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Budżetowy SOG do Thetford C2 C3 C4 , i innych.
Autor Wiadomość
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2019-03-06, 21:28   

reaven22 napisał/a:
Jak macie jakieś ciekawe rozwiązania tego gównianego problemu to dajcie jakieś zdjęcia, inspiracji nigdy za wiele.

To jest temat powracający na forum, ten Twój jest fajny bo napisałeś przewodnik jak zrobić i relacje z konstruowania. Super.
Gdzieś na forum był pomysł żeby do zasysania wykorzystać podciśnienie z kolektora ssącego silnika. :)
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2019-03-06, 21:47   

janusz napisał/a:
reaven22 napisał/a:
Jak macie jakieś ciekawe rozwiązania tego gównianego problemu to dajcie jakieś zdjęcia, inspiracji nigdy za wiele.

To jest temat powracający na forum, ten Twój jest fajny bo napisałeś przewodnik jak zrobić i relacje z konstruowania. Super.
Gdzieś na forum był pomysł żeby do zasysania wykorzystać podciśnienie z kolektora ssącego silnika. :)

Swego czasu specjalizowałem się w tym temacie.

https://www.camperteam.pl...er=asc&start=60




Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 213/479
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2019-03-06, 22:16   

janusz napisał/a:
żeby do zasysania wykorzystać podciśnienie z kolektora ssącego silnika.

z diesla raczej odpada, a takie mamy w większości :bajer
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2019-03-06, 23:08   

SlawekEwa napisał/a:
z diesla raczej odpada,

Czemu?
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Donat 
weteran


Twój sprzęt: Peugeot J5 i Citroen Jumper
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Mar 2010
Piwa: 71/57
Skąd: Radom
Wysłany: 2019-03-07, 07:35   

Z diesla dałoby radę ale z turbo diesla mogla by być niemiła niespodzianka po otworzeniu otworu wrzutowego ;-)
_________________
Donat - Radom
Mój poprzedni sprzęt:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 213/479
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2019-03-07, 07:43   

janusz napisał/a:
Czemu?

Jakoś nikt nie ma serwa połączonego z kolektorem ssącym w dieslu :shock:
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
weteran


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 243/87
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2019-03-07, 08:01   

Zaraz za filtrem powietrza zawsze gdy silnik pracuje jest wystarczające dla kasety podciśnienie, wykorzystane zresztą do pomiaru zużycia wkładu filtra. Ale na kampingu trudno dyskretnie odpalać silnik gdy korzysta się z kibla. Już sobie wyobrażam jak by to było nocą. Pobudka dla wszystkich.
:spoko
_________________

  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 100/5
Skąd: Gowarzewo k/Poznania
Wysłany: 2019-03-07, 08:08   

janusz napisał/a:
... to przez niego "capi" a nie z otworu "nadawczego" w muszli..


Już to kiedyś dość obrazowo tłumaczyłem. Najbardziej capi to ciepłe co spada do kasety i najważniejszym zadaniem SOG'a jest wytworzenie podciśnienia w przestrzeni między d..ą a lustrem cieczy w kasecie i wyprowadzenie smrodu z tej przestrzeni na zewnątrz. AMEN.
_________________
WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2019-03-07, 08:20   

Ja bym zrobił wzorem luksusowych kamperów lub niektórych domów , odkurzacz centralny z odejściem sogowym .
Chemia plus wyziewy ludzkie skutecznie zabiją roztocza w pojemniku odkurzacza .
Aby oszczędzić energie proponuje skorelować wypróżnianie z odkurzaniem .
Idąc dalej zakazać wypróżniania poniżej pewnego napięcia np. poniżej 12,2 volta tylko siku :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
weteran


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 243/87
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2019-03-07, 08:31   

Taak, pracują nad polem siłowym. To może by je też jakoś wykorzystać. ;)
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
janusz 
Kombatant
Szeryf


Twój sprzęt: Motochata Rimor
Nazwa załogi: TiTi
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Sty 2007
Piwa: 411/147
Skąd: Pajęczno, łódzkie
Wysłany: 2019-03-07, 11:01   

krzlac napisał/a:
najważniejszym zadaniem SOG'a jest wytworzenie podciśnienia w przestrzeni między d..ą a lustrem cieczy w kasecie i wyprowadzenie smrodu z tej przestrzeni na zewnątrz.

Ale rozwiązanie "bezprzewodowe" nie koliduje. Wiatrak/kolektor ssący silnika wytwarza podciśnienie w obudowie kasety - podstawie kibelka. Prawa fizyki a szczególnie ciśnienie atmosferyczne spowoduje, że różnica ciśnień będzie wyrównywana przez otwarty odpowietrznik kasety z wnętrza jej.
W moim samochodzie najczęściej doświadczam "capienia" przy jeździe z otwartym oknem. Przy otwartym oknie w kabinie powstaje podciśnienie. Na postoju w dzień i przy zamkniętych oknach podczas jazdy nie ma problemu bo w łazience mam wentylator z ogniwem słonecznym który dosyć skutecznie wyssywa powietrze z łazienki nad dach.
_________________
Nie dyskutuj z głupcem – ludzie mogą nie zauważyć różnicy!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2019-03-07, 21:15   

Donat napisał/a:
Z diesla dałoby radę ale z turbo diesla mogla by być niemiła niespodzianka po otworzeniu otworu wrzutowego ;-)

No teraz to odurniałem o czym mowa.
O wzbogacaniu spalania?
:diabelski_usmiech
Sama różnica ciśnień do pokonania to zbyt mało.
Ciepło unosi szybowce w chmurach. Trzeba pokonać siłę ciepła które brnie do góry wbrew podciśnieniom tworzonym przez mikro wiatraczki.
Jak sraczka to szybko ostygnie, gorzej jak...
Myślę że siła starego Zelmera będzie wystarczająca :idea
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
weteran


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 243/87
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2019-03-08, 09:40   

janusz napisał/a:

W moim samochodzie najczęściej doświadczam "capienia" przy jeździe z otwartym oknem. Przy otwartym oknie w kabinie powstaje podciśnienie. Na postoju w dzień i przy zamkniętych oknach podczas jazdy nie ma problemu bo w łazience mam wentylator z ogniwem słonecznym który dosyć skutecznie wyssywa powietrze z łazienki nad dach.


No właśnie w czasie jazdy podobnie miewam. A gdyby wykorzystać "pęd" samochodu do wysysania z kasety zapachów. Fabrycznie przewidziany montaż pudełka z filtrem i jego otworami do dołu nie sprzyja wysysaniu, to dobre na postoju. Gdyby te filtry montować otworami do tyłu to pewnie by wysysało. Lub dorobić malutki spojlerek - kierownicę przepływającego powietrza tak by pod nią było podciśnienie.
Pewnie zaraz dorobię i sprawdzę ;)

:spoko
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
reaven22 
weteran

Pomógł: 25 razy
Dołączył: 19 Mar 2018
Piwa: 117/14
Skąd: WGM
Wysłany: 2019-03-08, 13:41   

Skwarek napisał/a:
No właśnie w czasie jazdy podobnie miewam.


Jak nic trzeba zamontować SOG-a :) Przy montażu oryginalny odpowietrznik kasety trzeba zaślepić. Odpowietrzanie idzie przez przewód soga na zewnątrz. Raczej nie ma szans na zassanie zawartości spowrotem do auta.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skwarek 
weteran


Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Mar 2011
Piwa: 243/87
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 2019-03-08, 13:48   

Odpowietrznik zaraz też zaślepię. Ale tymczasem podłubałem trochę i dorobiłem takie coś, co będzie sobie wyciągało zapachy ze zbiornika w czasie jazdy (tak myślę ;) ). W poniedziałek jadę trochę na południe na dwa tygodnie to przetestuję.

:spoko


EDIT
Odpowietrznik miałem jednak zaślepiony od dawna.
Wróciłem, przejechałem na południu 4tys. kilometrów, było dość ciepło więc w kasecie bywało wesoło. Teraz otwierając okno w czasie jazdy już nie ma żadnych zapaszków. Ten maleńki spojlerek zdał egzamin. Polecam ;)

sog3.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 272,63 KB

sog4.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 212,72 KB

sog5.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 387,66 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez Skwarek 2019-04-02, 17:29, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***