Prośba o identyfikacje typu silnika TYPE 290G922MOD |
Autor |
Wiadomość |
jacik
stary wyga
Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013 Piwa: 13/12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2014-03-26, 21:36 Prośba o identyfikacje typu silnika TYPE 290G922MOD
|
|
|
W dowodzie francuskim jest wpisane type 290G922MOD czyli to typ 290 czy może jakiś 290L lub podobny ?
Jacek |
|
|
|
|
StasioiJola
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Piwa: 81/283 Skąd: Gąbin
|
Wysłany: 2014-03-26, 23:02
|
|
|
To jest raczej typ nadwozia a nie silnika!! |
_________________
|
|
|
|
|
jacik
stary wyga
Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013 Piwa: 13/12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2014-03-26, 23:19
|
|
|
OK zmylił mnie numer 290
Jak można poznać typ silnika?
Jacik |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2014-03-26, 23:32
|
|
|
Nie podałeś nawet pojemności i czy z dodmuchem czy bez.
Zdecyduj jaki masz rok produkcji bo rozbieżności będą.
Jeśli 92 to coś jak u mnie, jeśli 96 to już zupełnie inny. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
jacik
stary wyga
Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013 Piwa: 13/12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2014-03-27, 11:16
|
|
|
Auto 92 zabudowa 96
Silnik 2,5 Turbo +intercooler 120 KM
2 osie z tyłu
Jacik |
|
|
|
|
StasioiJola
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Piwa: 81/283 Skąd: Gąbin
|
Wysłany: 2014-03-27, 11:24
|
|
|
Pewnie masz jakąś rzeżbę z silnikiem. W modelu 290 do 94r. najmocniejszy silnik 2,5TD miał mocy tylko 95KM. Z intercolerem występował silnik 2,5 TDi w nadwoziu 230 od 94r . Był to silnik o mocy 116KM i oznaczeniu 8140.47.Może ktoś robił jakąś przekładkę???? |
_________________
|
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2014-03-27, 21:01
|
|
|
jacik napisał/a: |
Auto 92
Silnik 2,5 Turbo
... |
Rozpoznasz po pokrywie zaworów.
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=17867
Czy to taki silnik? |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
jacik
stary wyga
Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013 Piwa: 13/12 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2014-03-28, 13:31
|
|
|
Z tego co pamiętam to własnie tak wygląda.
Z taką fajka z lewej strony , zaokrąglona pokrywa.
Może w weekend uda się cyknąć fotke silnika.
Biegi ma przy kierownicy ale to chyba o niczym nie świadczy
Jacik |
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2014-03-30, 18:31
|
|
|
No to masz 95KM
Intercooler nie zwiększa mocy silnika.
To są bardzo żywotne silniki, mają doskonałe opinie. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 213/480 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2014-03-30, 18:41
|
|
|
Socale napisał/a: | Intercooler nie zwiększa mocy silnika. |
To po co się go montuje? |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
maszakow
Kombatant JAFO? No way ...
Twój sprzęt: jak wygram w totka...
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Piwa: 78/63 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2014-03-30, 22:04
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | Socale napisał/a: | Intercooler nie zwiększa mocy silnika. |
To po co się go montuje? |
Chętnie też bym się dowiedział po jakiego diabła wożę z przodu dodatkową kilogramy za dość niebagatelne pieniążki. DO tej pory to było dla mnie kilka KM więcej. |
_________________ Pozdrawiam, maszakow
|
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2014-03-31, 00:50
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | Socale napisał/a: | Intercooler nie zwiększa mocy silnika. |
To po co się go montuje? |
Dla poprawienia procesu spalania. Schłodzone powietrze jest gęstsze więc i jednostkowy ładunek jest większy. Dołożenie intercoolera bez korekty dawki wtrysku paliwa nie ma najmniejszego sensu.
No fakt, jak fabrycznie jest wsio "poukładane" to coś tam przez to można zyskać, ale nie podniesie to mocy z 95 do 120KM tylko z obecności samej chłodnicy powietrza. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 25 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 213/480 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2014-03-31, 07:34
|
|
|
Socale napisał/a: | No fakt, jak fabrycznie jest wsio "poukładane" to coś tam przez to można zyskać, |
Faktycznie jak to tylko coś tam przez to, to ja to wywalam i w uzyskane miejsce montuję chłodnicę do klimy coby nie zasłaniać chłodnicy silnika |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2014-03-31, 10:35
|
|
|
Nie wiem jak jest w Twoim Fiacie, ja ostatnio wymieniałem chłodnicę cieczy (J5) i z racji sporego zapasu miejsca i minimalnej rzeźby, wstawiłem dużą, szeroką.
Z tego co pamiętam tuż przy filtrze paliwa obok chłodnicy miejsca było około 25cm przy oryginalnej chłodnicy - od klimy może się nie zmieścić, ale... też wolałbym klimę niż IC. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
WINNICZKI
Kombatant
Twój sprzęt: przyczepka n-126d
Nazwa załogi: Ania i Tomasz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Paź 2007 Piwa: 76/84 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2014-03-31, 20:54
|
|
|
Te "wolne "25cm jest wykorzystane przez chłodnicę intercoolera w samochodzie turbodoładowanym. Wolnossący nie potrzebuje dużej chłodnicy bo przy sprawnym układzie chłodzenia,problem jest go zagotować.No chyba ,że kierowca bez pojęcia i piłuje na jedynce z gazem w podłodze.Ale w takim przypadku żadna chłodnica nie pomoże. Raz zagotowałem mojego kampera ,ale to było w Grecji 14 kilometrowy podjazd o średnim nachyleniu,+ 60 w słońcu droga w skałach nagrzanych jak piec i potem zaczęły sie serpentyny na drugim biegu i...tego już mój staruszek nie zdzierżył i wskazówka pojechała na czerwone pole.Trzeba było stawać i gotować wode na kawe i czas wolny ,dobrze ,że zerwał sie lekki wietrzyk i mozna było podziwiać perspektywę gór schodzących do morza. |
_________________ Sympatyk. Nie musisz mieć w życiu wszystkiego. Wystarczy , że masz osobę , która jest dla Ciebie wszystkim.
|
|
|
|
|
|