Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana silnika i skrzyni laika ecovip 100 z 2.5 na 2.8
Autor Wiadomość
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2019-03-11, 18:42   

Nie wiem dlaczego, ale cały czas myślałem że Ty chcesz to zrobić w ducato :gwm
Sam silnik zmienisz bez problemu od nowszego IVECO. Ze skrzynią będzie już problem. Po bodajże 2002 roku zostały wprowadzone linki mechanizmu zmiany biegów, a wcześniej był stosowany lewarek. Twoje auto to C, czy S?
Jeśli S, to ja bym zmienił silnik na 2.8 i zamontował most od nowszego.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wizjoner 
zaawansowany
Wizja jest podstawowym zadaniem do realizacji celu


Twój sprzęt: Phoenix (2015)
Dołączył: 12 Paź 2015
Piwa: 8/6
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2019-03-11, 20:20   

gdzies chwilowo posiałem dowód rej ale mam karte pojazdu i w marce jest tylko iveco 40 oryginalne dmc 4200 1996r.
vin ZCFC3580002155499
_________________
Gdzie jedziesz ? Wszędzie ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ludzik
trochę już popisał

Dołączył: 11 Lut 2016
Wysłany: 2019-03-18, 07:57   

Faktycznie, że skrzynią bardzo możliwe, że trzeba będzie trochę bardziej się rozejrzeć.
Myślę, że u jakiegoś hurtownika, z posiadającego części akurat do tego modelu, nie powinnno być większego problemu z dostępnością, nawet takich niszowych elementów jak skrzynia biegów - tylko na początku trzeba określić jaka to ma być konkretnie, bo wybór z tego zakresu jest dosyć duży. Zwłaszcza gdy przegląda się oferty np tutaj: https://motoszef.pl/
Ostatnio zmieniony przez ludzik 2019-03-27, 11:56, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wizjoner 
zaawansowany
Wizja jest podstawowym zadaniem do realizacji celu


Twój sprzęt: Phoenix (2015)
Dołączył: 12 Paź 2015
Piwa: 8/6
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2019-03-24, 15:18   

jednak na razie dam sobie spokój, silnik jest głośny ale pewny, brak czasu również mi to uniemożliwia, może w przyszłości do tematu powrócę jednak wydaje mi się, że skoro miałbym zmienić most i silnik a do tego skrzynie to już by opłacalne mogło by być zakupienia np anglika jako dawce części
_________________
Gdzie jedziesz ? Wszędzie ...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wizjoner 
zaawansowany
Wizja jest podstawowym zadaniem do realizacji celu


Twój sprzęt: Phoenix (2015)
Dołączył: 12 Paź 2015
Piwa: 8/6
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2019-05-21, 14:51   

znalazłem dawce jest na bliźniaku silnik common rail skrzynia 6 https://www.olx.pl/oferta...html#f89d11dd3d chciałem już kupić nowszego lepszego ale tak naprawde to ciężko coś dobrego większego dostać do 100 tyś a po zatym ten jest już dostosowany do naszych potrzeb, no i mamy trojkę małych dzieci , które rozwalają kampera od środka wiec nie ma sensu kupować i się wnerwiać
_________________
Gdzie jedziesz ? Wszędzie ...
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
GrzechuDz 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Iveco Daily 2, Bürstner
Nazwa załogi: Brukowcy
Dołączył: 09 Cze 2019
Skąd: Bruck
Wysłany: 2019-09-04, 08:03   

Hallo! Zakończyłeś modyfikacje swojego auta? My jeździmy 6 lat Iveco Daily 2 rok 1991 2.5. Jest prosty i bezawaryjny ale głowa boli po długiej drodze. Też myślałem o wymianie silnika ale decyzja padła na remont kapitalny tego co jest.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
piotrul
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Ducato-Adria(była) Iveco 4x4 w budowie
Dołączył: 23 Mar 2013
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Fidlin/Gdańsk
Wysłany: 2019-09-04, 10:36   

Kapitalny remont czego, silnika? Przecież to lata bez remontu 1mln kilometrów.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
GrzechuDz 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Iveco Daily 2, Bürstner
Nazwa załogi: Brukowcy
Dołączył: 09 Cze 2019
Skąd: Bruck
Wysłany: 2019-09-04, 12:59   

Spalał ponad litr oleju na 1000 km przy przebiegu 280 tys. Km. Remont wykonany w ostatniej chwili ponieważ wiele rurek metalowych było przerdzewialych. Kilka kolejnych wyjazdów i skończyło by się na lawecie. Teraz znika ok 300 ml oleju na 10 tys. Km. Zaraz po remoncie pojawiły się małe wycieki oleju z silnika także niebawem będziemy szukać przyczyny. Słyszałem z innego źródła że silniki 2.5 kapały zawsze dopiero poprawili to w 2.8.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***