|
Ciśnienie sprężania w silniku |
| Autor |
Wiadomość |
MIREK1956
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: 94 Autostar 2.5 td/ Weinsberg 700 DG 2019 r
Nazwa załogi: MIRKI
Dołączył: 17 Maj 2017 Piwa: 3/31 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2019-02-20, 22:27 autostar c25 2.5 td
|
|
|
Gratulacje.
U mnie pojawił się problem:
Witajcie. Mam następujący problem: mechanik zmierzył ciśnienie w garach i wyniki były następujące- 1 gar 25 MPa, pozostałe w granicach 20-21 MPa. Stwierdził , ż silnik nadaje się do remontu. Czy rzeczywiście te wyniki są takie złe. Z moich obserwacji :
- silnik zapala na pyknięcie,
- małą chwilę kopci na niebiesko i lekko faluje, po upływie kilkudziesięciu sekund falowanie mija i chodzi równomiernie, także po przygazowaniu falowanie zanika.
- podczas jazdy chodzi równo i nie kopci. Nie żre oleju po przejechaniu ok.5000 km ubyło pół miarki. Jest też lekki wyciek chyba z pod uszczelniacza, ale generalnie oleju ubywa mało.
- mam dylemat czy warto w moje auto inwestować i czy należy obawiać się konieczności remontu silnika bo może być to mało opłacalne. Czy rzeczywiście zachodzi taka konieczność. Proszę o poradę stawiam browary.
Pozdr. Mirek |
_________________ MIREK.Z |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/636 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2019-02-20, 22:57
|
|
|
Uj, wstrzeliłeś się w temat Daro i jego zmaganiach. Liczę że Janusz pomoże w porządkach, zaraz zgłoszę tylko skończę pisać.
Tu są ludzie którzy potrafią rzeczowo coś podpowiedzieć. Np. Kolega Gewehr.
Ja taki silnik miałem w Autostarze, miałem przygody o panicznym objawie ale bagatelnej wadzie.
Moim zdaniem, remont nie jest jeszcze konieczny. Jeszcze daleko do remontu głównego.
Ciśnienie sprężania, bardziej istotna jest jego równomierność niż wartość zmierzona.
21 atm to nadal dobry wynik, ciśnienie co roku niższe będzie skutkowało trudniejszym odpalaniem i dmuchaniem kompresją przez korek.
Jak nie kopci olejem z wydechu, odpala zimą (zimą ), to jeździć bez obaw aż do niepokojących zachowań które z pewnością zauważysz, od zauważenia zrobisz jeszcze 20-50 tys km . To jest stara technologia, bardzo żywotna, nadmiernie mocne materiały, jak one nie skruszeją to ten silnik zawsze do domu dojedzie/dowiezie. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
| |
|
|
|
 |
adaml61
weteran

Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 175/134 Skąd: LUBUSKIE- FSD
|
Wysłany: 2019-02-21, 08:04
|
|
|
| MIREK1956 napisał/a: | | Witajcie. Mam następujący problem: mechanik zmierzył ciśnienie w garach i wyniki były następujące- 1 gar 25 MPa, pozostałe w granicach 20-21 MPa. Stwierdził , ż silnik nadaje się do remontu. Czy rzeczywiście te wyniki są takie złe. Z moich obserwacji : | Rozbieżności więcej niż 2MPa , głowica do naprawy , jak nie chcesz robić dołu to się pospiesz , bo za kilka tysięcy będzie też wał do naprawy . |
|
|
|
 |
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2019-02-22, 09:06 Re: autostar c25 2.5 td
|
|
|
| MIREK1956 napisał/a: | Gratulacje.
Stwierdził , że silnik nadaje się do remontu. |
Może jak to by był nowy bus który pracuje robiąc 120tys km rocznie
Ale to kamper ile ty rocznie km robisz ? on pewnie i umrze i niby szybko za 80-100tys km ale te 100tys km przy 8tys rocznie to z 12lat
Prędzej kamper się rozpadnie jak ten "silnik do remontu" się skończy.
Jak pali przy -10 to będzie jeszcze chodził latami, daj mu do oleju mos2 na odmę filtr wyłapujący olej ,dekadę będziesz nim jeździł jeszcze.
Czytałem o peugeocie który miał miał sprężanie niżże i ciężko palił a jeszcze 100tys zrobił i został sprzedany jako sprawny. |
|
|
|
 |
Johny_Walker
Kombatant

Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2019-02-22, 10:22
|
|
|
| Może być nawet 0,1MPa, jeśli samochód trzyma normy jakości spalin i spala tyle co fabryka obiecała lub mniej. Tylko że to niemożliwe. Jeśli jednak tak jest to znaczy że np. pierścienie lub zawory same się uszczelniają po nagrzaniu itp. W co nie wierzę. Być może wystarczy regulacja wyprzedzenia zapłonu lub luzu zaworowego? |
| |
|
|
|
 |
adaml61
weteran

Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 175/134 Skąd: LUBUSKIE- FSD
|
Wysłany: 2019-02-22, 21:12
|
|
|
| To że nie je oleju to dowód że dół silnika jest zdrowy , to wyłącznie wina głowicy (zaworów ) |
|
|
|
 |
adaml61
weteran

Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Sty 2017 Piwa: 175/134 Skąd: LUBUSKIE- FSD
|
Wysłany: 2019-02-22, 21:21
|
|
|
| MIREK1956 napisał/a: | | małą chwilę kopci na niebiesko i lekko faluje, po upływie kilkudziesięciu sekund falowanie mija i chodzi równomiernie, także po przygazowaniu falowanie zanika. | ten objaw to początek lania wtrysków |
|
|
|
 |
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2019-02-22, 21:27
|
|
|
| adaml61 napisał/a: | | MIREK1956 napisał/a: | | małą chwilę kopci na niebiesko i lekko faluje, po upływie kilkudziesięciu sekund falowanie mija i chodzi równomiernie, także po przygazowaniu falowanie zanika. | ten objaw to początek lania wtrysków |
E tam...
Odmą idzie olej i po zgaszeniu po czasie trochę spływa do silnika, przy odpaleniu kopci chwilę bo ten olej przepala też to mam i większość tak ma w starszych Fiatach to norma. |
|
|
|
 |
Socale
Kombatant

Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/636 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2019-02-22, 21:50
|
|
|
To akurat Peugeot z sinikiem 663 (lub jakoś tak) on zanim się rozleci to będzie wrzeszczał o remont tak, że jeździć już się nie da, mimo że dalej będzie jeździł.
Johny dobrze sugeruje by doprecyzować istotne ustawienia i luzy zaworów.
Dodam jeszcze że mój też był klekot, obeszło się bez grubych spraw, tylko precyzja w każdym aspekcie i a koniec sam nie wierzyłem że mój silniczek taki rześki jest.
260kkm miał i jak młody Bóg. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
 |
| |
|
|
|
 |
MisioKRAK
weteran

Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 27/15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2019-02-23, 09:58
|
|
|
Może i ja się przekonam na ile taki silnik PSA się sprawuje...ale piszą że dają radę...
Jak masz dobrego mechanika - sprawdź wtryski, zrób głowicę...ale jak nie jesteś w 100% pewny to całkiem możliwe iż nieotwieranie silnika to bardzo dobra droga... |
_________________ Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
 |
|
|
|
 |
krzysioz
weteran

Twój sprzęt: Zefirek
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Kwi 2009 Piwa: 78/76 Skąd: Płóczki Dolne
|
Wysłany: 2019-02-23, 13:01
|
|
|
| W pierwszym poscie cos nie halo z jednostkami . Nie ma takiego silnika ,zeby na poziomie 20 Mpa sprezal. Nawet maksymalne cisnienie spalania w takim silniku jest raczej nizsze ale pokroic sie nie dam. |
_________________ przewodnik górski- sudecki |
|
|
|
 |
007jędruś
zaawansowany

Twój sprzęt: Hymer
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sty 2018 Piwa: 8/24 Skąd: BIA
|
Wysłany: 2019-02-23, 15:28
|
|
|
| O ile pamiętam nominalnie powinien mieć sprezanie na poziomie 30 barow, może 32. |
|
|
|
 |
MisioKRAK
weteran

Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 27/15 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
bercik
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: DcatoII Pilote
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2013 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2019-02-23, 21:22
|
|
|
W moim ducato 2.8 td z 2000r i przebiegiem 280 tyś ciśnienie sprężania wynosiło średnio 27 , 28 barów, nominalne to 30 barów |
|
|
|
 |
MIREK1956
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: 94 Autostar 2.5 td/ Weinsberg 700 DG 2019 r
Nazwa załogi: MIRKI
Dołączył: 17 Maj 2017 Piwa: 3/31 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2019-03-04, 16:06 sprężanie silnika
|
|
|
Po przyłożeniu dłoni do wlewu oleju na kilka cm czuje podmuch czystego powietrza- nie brudzi ręki olejem. CZy to norma w tych silnikach czy "dupa"
Pozdr. Mirek |
_________________ MIREK.Z |
|
|
|
 |
|
|