Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Urwane koło w Ducato
Autor Wiadomość
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2019-04-01, 21:10   

Te łożyska skręcasz i sprawdzasz przesuw podkładki. Stara szkoła i nie każdy potrafi :mrgreen:
Mi tam nie przeszkadza jak się na łapy gapią. Może dziwny jestem :haha:
Gorzej jak chcą pomagać :mrgreen:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
adaml61 
weteran


Twój sprzęt: Peugot boxer blaszak
Nazwa załogi: Adam i Stasia
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sty 2017
Piwa: 142/106
Skąd: LUBUSKIE- FSD
Wysłany: 2019-04-01, 21:17   

Gewehr napisał/a:
Stara szkoła i nie każdy potrafi
Stara szkoła ,do lekkiego oporu i 1/3 cofnąć ,ale teraz są narzędzia .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MER-lin 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Paź 2009
Piwa: 44/9
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-01, 22:03   

Pytanie jest, czy przy poruszaniu kołem na boki powinien być wyczuwalny delikatny luz, czy nie. Druga sprawa, czy z czasem felgi przestaną się grzać, a jak nie to czy można na tym jeździć. Znalezienie mechanika, który rzeczywiście zna się na robocie jest wbrew pozorom bardzo trudne. A jeżdżenie od jednego fachowca do drugiego w nadziei, że naprawa będzie wreszcie wykonana poprawnie może zrujnować finanse i zdrowie.
_________________
Hakuna matata
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
JagWald 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: KNAUS Traveller 595
Dołączył: 12 Wrz 2008
Postawił 35 piw(a)
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-04-01, 22:06   

Na 1000 procent przyczyną odpadnięcia koła było niedokręcenie tzw. dystansu
do bębna koła .Mechanik dobrze dokręcił kolo , ale flansza dystansowa nie była dokręcona .
Przy dokręcaniu dystansu musi pomagać druga osoba naciskając pedał hamulca ,
gdyż dystans połączony z bębnem nie ma oporu potrzebnego do jego dokręcenia .
Flansza dystansowa powinna być dokręcona takim samym momentem jakim dokręcamy koło .
W przeciwnym przypadku koło odpadnie razem z dystansem i bębnem .
Koło dokręcamy "do oporu" do podkładki dystansowej po opuszczeniu pojazdu z lewarka i
tu nie ma problemu .Po dokręceniu koła powinno się po przejechaniu ok. 50 km sprawdzić
stan mocowania koła(jeszcze raz dokręcić). Podkładka dystansowa niestety jest już niedostępna i powinna być dokręcona z wyjątkową starannością bo to ten dystans jest pośrednikiem między kołem a piastą .
Pozdrawiam
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 219/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2019-04-01, 22:19   

Lepiej jak jest delikatny luz, niż za mocno skręcone.
Koła po jeździe będą zawsze ciepłe, lecz nie gorące.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MER-lin 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Paź 2009
Piwa: 44/9
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-01, 22:22   

Czyli jedna sprawa została już wyjaśniona. Ryzyko związane z dystansami zniwelowałem już do zera pozbywając się dystansów.
_________________
Hakuna matata
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
JagWald 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: KNAUS Traveller 595
Dołączył: 12 Wrz 2008
Postawił 35 piw(a)
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-04-01, 22:30   

Ktoś te dystansy wymyślił , aby lepiej prowadził się ten pojazd
biorąc pod uwagę jego gabaryty i wagę .
Można by wyrwać sobie wszystkie zęby , żeby czasem nie bolały ,ale
chyba nie tędy droga .
:szeroki_usmiech
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MER-lin 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Paź 2009
Piwa: 44/9
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-02, 18:40   

Podniosłem sobie dzisiaj tył z jednej, potem z drugiej strony. Przy poruszaniu kołem na boki wyczuwalnego luzu nie było. Jednak koła obracają się lekko, bez oporu. Łożyska również pracują cicho i nie wydają z siebie żadnych szumów czy chrobotów. Może będzie już dobrze.
_________________
Hakuna matata
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2019-04-02, 18:55   

JagWald napisał/a:

Koło dokręcamy "do oporu" do podkładki dystansowej po opuszczeniu pojazdu z lewarka i
tu nie ma problemu .Po dokręceniu koła powinno się po przejechaniu ok. 50 km sprawdzić
stan mocowania koła(jeszcze raz dokręcić). .
Pozdrawiam


Felg ( kół ) nie wolno dokręcać do oporu. Dla każdego typu auta i często felgi ( stalowa/aluminiowa ) producent podaje moment dokręcania . Tak +/- to od 90 ( Cinquecento ) do 180Mm ( Ducato ) czy 200Nm ( Tranzyt ). Efektem dokręcania do oporu są właśnie urwane śruby które mają ograniczoną wytrzymałość na zerwanie albo uszkodzone gniazda w felgach.
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2019-04-02, 19:00   

Gewehr napisał/a:

Mi tam nie przeszkadza jak się na łapy gapią. Może dziwny jestem :haha:
Jak się umie to wzrok kibica do niczego się nie przyczepi. Gorzej jak mechaniorowi zaczynają się pocić ręce a obserwator zauważy, że właśnie coś zostało ewidentnie spieprzone w jego wypieszczonym pojeździe. Wtedy lepiej kibica przegonić.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
relabi
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Mirage
Nazwa załogi: Hela
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Otrzymał 1 piw(a)
Wysłany: 2019-04-02, 21:30   

Opony mogą być ciepłe nie felgi, powróć do oryginałów czyli dystansów- nowe śruby na klej w dystansach, a kola dokręcić na klucz dynamomertryczny i po 500 km sprawdzić ale na pewno będzie ok. Popatrz na ciśnienie w oponach, ja bym jeszcze sprawdził czy linka hamulca ręcznego po zimie chodzi prawidłowo, nie koniecznie stojąc przy mechaniku bo wiem że fachowiec jest nerwowy i wrażliwy na uwagi. Powodzenia
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MER-lin 
stary wyga


Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Paź 2009
Piwa: 44/9
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-04-02, 21:55   

A w jaki sposób powrót do dystansów może spowodować schłodzenie się felgi. Chyba tylko o tyle, że ciepło z grzejącej się piasty będzie w pierwszej kolejności nagrzewało dystans, a dużo później felgę. W takiej sytuacji nie rozwiąże to problemu, a jedynie spowoduje jego ukrycie. Rozstaw kół na osi AL-KO mam i tak szerszy niż przednich kół. Kamper jest więc stabilny. Dystanse miały po 60 mm i ważyły po ok. 5-6 kg. Fakt, poszerzały jeszcze rozstaw tylnych kół i to była ich jedyna zaleta. Wadą jest to, że taka wirująca masa ma bardzo dużą siłę odśrodkową. Jestem również przekonany, że koledzy, którzy twierdzili, że dystanse nie były montowane przez producenta mieli rację. Przeglądałem katalog Reimo i dystanse występują tam jako sprzęt akcesoryjny. Teraz jest również o tyle dobrze, że mogę sprawdzić całość mocowania koła. Wcześniejsze wydarzenie spowodowane było m. in. tym, że byłem w stanie skontrolować mocowanie koła, ale nie dystansu pod kołem. Dlatego koło odfrunęło z dystansem.
_________________
Hakuna matata
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2019-04-03, 08:51   

jak koła obracają się bezproblemowo tz, że nie masz problemu z ocierającym szczękami i ciepło powstaje tylko w łożysku. O ile po przejechaniu kilku km bez nadmiernego hamowania felga jest ciepła to łożyska są za mocno dokręcone i polecą w expresowym tempie. Było kilka fajnych rad jak powinny być dokręcone ( do lekkiego oporu i 1/3 obrotu odkręcenia ). Lepiej jak jest lekki luz niż jest dokręcone za mocno. Trudno za mocne dokręcenie 'wyczuć' obracając kołem bo dźwignia za duża w stosunku do wielkości łożyska.
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***