Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
1,9td PSA brak mocy
Autor Wiadomość
radzik 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Burstner A535
Dołączył: 10 Kwi 2012
Piwa: 2/1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-03-29, 22:24   1,9td PSA brak mocy

Pozwalam sobie założyć nowy wątek, bo w poprzednim rozwinęła się dyskusja na temat SWAPU na 2.8.
Jak już wcześniej pisałem, mojemu silnikowi 1.9td PSA ewidentnie brakuje mocy. Wiem, że buda z alkową i tym silnikiem nie będzie demonem prędkości, ale powinien przynajmniej dać radę utrzymać w płaskim terenie stałą prędkość na poziomie 90 km/h, na piątym biegu, a mój tego nie robi, właściwie to na piątce praktycznie nie jedzie.
Za radą Gewehra pomierzyłem dzisiaj ciśnienie turbo i wygląda to mniej więcej tak:
- 3 bieg, 80 km/h, 4000 rpm - cisnienie na poziomie 0,45 bar,
- najwyższe ciśnienie jakie udało mi się osiągnąć to 0,55 bar przy 4500 rpm,
- przy jeździe ze stałą prędkością na różnych biegach (od 2 do 5) przy 2500 rpm, ciśnienie ok 0 - 0,1 bar,
- ciśnienie zaczyna rosnąć powyżej 3000 rpm.

Zrobiłem jeszcze próbę jazdy z odpiętą rurą pomiędzy ic, a kolektorem, praktycznie brak różnicy w jeździe.
Silnik odpala bardzo ładnie, pracuje równo, na wyższych obrotach trochę dymi na czarno. Spalanie 15l/100km - chyba dużo bo prędkości rzędu 80 km/h.

Gdzie szukać przyczyny, nieszczelny egr? zapchany katalizator?

Pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 28 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 153/102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-29, 22:35   

Brak doładowania :-/ Na starcie zaślep EGR. W tym silniku można to zrobić bez problemu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: masterIII w budowie
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 100/16
Skąd: UE
Wysłany: 2019-03-29, 22:41   

radzik napisał/a:
na wyższych obrotach trochę dymi na czarno
radzik napisał/a:
przy jeździe ze stałą prędkością na różnych biegach (od 2 do 5) przy 2500 rpm, ciśnienie ok 0 - 0,1 bar,
Za mało powietrza .
Sprawdzałeś filtr powietrza ,
jeżeli ok to turbanika do roboty.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
radzik 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Burstner A535
Dołączył: 10 Kwi 2012
Piwa: 2/1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-03-29, 22:42   

Z moich wstępnych oględzin problemem może być dostanie się do egru bo jest schowany z tyłu za kolektorem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 28 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 153/102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-29, 22:50   

O to bez problemu, to mi chodziło że tam nic nie kontroluje działania EGR.
Dostęp jest niestety do bani :-/
Odłącz podciśnienia i sprawdź czy rura EGR robi się ciepła po dodaniu gazu. Jeśli zimna, to zawór powinien trzymać.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
radzik 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Burstner A535
Dołączył: 10 Kwi 2012
Piwa: 2/1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-03-29, 22:57   

Pomiary ciśnienia robiłem z odpiętym sterowaniem egr, ale nie przyszło mi do głowy żeby pomacać rurkę :) , sprawdzę.
Czy przytkany katalizator też mógłby dać takie objawy?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 28 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 153/102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-29, 22:59   

Może. Wystarczy odkręcić od turbo i się przejechać. Pamiętaj że bez obciążenia(na postoju), nie uzyskasz ciśnienia. Tylko próba drogowa.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
radzik 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Burstner A535
Dołączył: 10 Kwi 2012
Piwa: 2/1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-03-30, 08:11   

amples napisał/a:
Za mało powietrza .
Sprawdzałeś filtr powietrza ,
jeżeli ok to turbanika do roboty.


filtr zmieniony. przy przebiegu 150 tkm turbina raczej powinna być ok. dlatego szukam gdzie indziej.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
drzevo 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2016
Piwa: 10/21
Skąd: Maciek WWL
Wysłany: 2019-03-30, 09:59   

radzik napisał/a:
filtr zmieniony. przy przebiegu 150 tkm turbina raczej powinna być ok. dlatego szukam gdzie indziej.

Chyba że przebieg jest większy :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: masterIII w budowie
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 100/16
Skąd: UE
Wysłany: 2019-03-30, 10:11   

radzik napisał/a:
turbina raczej powinna być ok

Same wirniki mogą być ok.
Ale jest jeszcze -
gruszka która na za zadanie zmniejszyć ilość spalin na wirnik , po przekroczeniu pewnego ciśnienia doładowania ,
Nie rzadko klapka albo kierownice (zależy co tam masz) ulega zasyfieniu - zatarciu pozostając w pozycji półotwartej ,
wtedy cześć spalin omija wirnik co skutkuje tym że turbawka zaczyna coś pompować dużo później niż powinna ,
a powinna zacząć dawać już od 2k obr/min
Oczywiście dolot do turbiny jak również układ wydechowy powinien być drożny . :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MarekAn 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Ducato-Dethleffs
Nazwa załogi: Ania i Marek
Dołączył: 04 Sty 2009
Postawił 4 piw(a)
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 2019-03-30, 12:39   

Miałem podobne objawy tzn. brak mocy, dymienie na wysokich obrotach, na 5 biegu auto muliło. Po przejechaniu 100 - 150 km zyskiwał nieco mocy. Turbina sprawdzona w warsztacie - działanie prawidłowe. Wymieniłem na nowe filtr powietrza, przepływka, zawór egr i wiele innych. Inny co prawda silnik bo 2,0 jtd. Przyczyną okazał się zapchany katalizator.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
radzik 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Burstner A535
Dołączył: 10 Kwi 2012
Piwa: 2/1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-04-01, 20:43   

Problem chyba rozwiązany. Postanowiłem zacząć od tego co najłatwiej było sprawdzić - czyli odpięcie katalizatora. Przy jeździe z odkręconym układem wydechowym za turbiną, ciśnienie doładowania w przedziale 0,8 - 1 bar, kamper wyraźnie odżył i nawet przyspiesza na piątce :)
Dzięki wszystkim za pomoc.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
radzik 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Burstner A535
Dołączył: 10 Kwi 2012
Piwa: 2/1
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-04-11, 20:59   

W końcu znalazłem chwilę czasu, żeby zamontować nową rurę kolektorową bez katalizatora. Silnik odżył i teraz da się nim normalnie jeździć. Praktycznie już przyzwyczaiłem się do tej zamuły, tak że teraz czuje się jak bym zrobił swap na co najmiej 2.8 :P
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kubbek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato I 1986
Dołączył: 27 Lip 2017
Postawił 8 piw(a)
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2019-07-02, 19:14   

Sorki za offtop ale czy może ktoś mi powiedzieć co to za kabelek zaznaczony strzałką?

IMG_20190702_191151.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 1,28 MB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 28 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 153/102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-07-02, 19:21   

Czujnik ciśnienia oleju.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***