Przesunięty przez: Świstak 2020-06-17, 07:25 |
Opony wielozezonowe |
Autor |
Wiadomość |
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 446/330 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2020-03-03, 20:10 Re: Viking FourTech Van
|
|
|
max111 napisał/a: | wcześniej miałem Continental.
Nie zauważyłem pogorszenia jesli chodzi o sezon letni. |
Z całym szacunkiem: jak kamperowiec jadący 100km/h po autostradzie kolubryną ważącą 3.5T może zauważyć różnicę między poszczególnymi rodzajami opon????
Co innego na torze jadąc zwrotnym autem, mając czujniki itp. duperele badawcze można zmierzyć różnice i wyrazić to w jakiejś skali.
A my kamperem to sobie możemy.... |
|
|
|
|
|
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2020-03-03, 20:51 Re: Viking FourTech Van
|
|
|
LukF napisał/a: |
Z całym szacunkiem: jak kamperowiec jadący 100km/h po autostradzie kolubryną ważącą 3.5T może zauważyć różnicę między poszczególnymi rodzajami opon????
|
Jadąc spokojnie dobrą i w miarę suchą autostradą faktycznie nie ma różnic, no może w hałasie mogą być ale to w kamperze i tak nie do wychwycenia.
Ale miałem Continentale i każde kolejne były lepsze pod względem np. podjazdu na wilgotnej nawierzchni, czy słabo przyczepnej trawie a także jak chodzi o hamowanie na bardzo mokrym. |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
|
|
|
|
coolzizi
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Dethleffs
Nazwa załogi: SZEWCE
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Paź 2014 Piwa: 3/2 Skąd: Dobry Śląsk
|
Wysłany: 2020-03-03, 21:09
|
|
|
Jutro zmieniam na całoroczne Uniroyal. A tak przy okazji pytanie. Po ilu latach eksploatacji wymieniacie na nowe? Moje do wymiany po tylu latach że wstyd się przyznać😣 |
|
|
|
|
kimtop
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs Esprit RT na auto s pici na kapotou
Pomógł: 14 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Piwa: 139/44 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 2020-03-03, 21:16
|
|
|
Jeżdżę na całorocznych Matadorach i nigdy się nie kopałem w Boga'csu |
_________________ Pozdrawiam.
Polak gorszego sortu
Wódka z lodem szkodzi na nerki.Rum z lodem niszczy wątrobę.Whisky z lodem atakuje serce.Gin z lodem rozwala mózg.Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko. |
|
|
|
|
max111
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Adria Coral 660 sl
Dołączył: 21 Lis 2013 Piwa: 5/1 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2020-03-04, 06:25 Re: Viking FourTech Van
|
|
|
LukF napisał/a: | max111 napisał/a: | wcześniej miałem Continental.
Nie zauważyłem pogorszenia jesli chodzi o sezon letni. |
Z całym szacunkiem: jak kamperowiec jadący 100km/h po autostradzie kolubryną ważącą 3.5T może zauważyć różnicę między poszczególnymi rodzajami opon????
Co innego na torze jadąc zwrotnym autem, mając czujniki itp. duperele badawcze można zmierzyć różnice i wyrazić to w jakiejś skali.
A my kamperem to sobie możemy.... |
Z całym szacunkiem odpowiadam na zaczepkę - można zauważyć różnice:
- opona jest głośniejsza lub odwrotnie
- droga hamowania jest inna na suchej może mniej zauważalna , ale na mokrej to już może być znacząca różnica.
dla osób jeżdżących z miarką jeśli chodzi o spalania to również można zauważyć.
Moje określenie nie zauważyłem różnic jest odpowiedzią dla kolegi, który pyta własnie o te opony.
Ale jeśli chodzi o cenę to można przyznać ze jednak jest spora różnica
Wiec dla kolegów, którzy szukają opony jako wielosezonowej w przystępniejszej cenie polecam. |
_________________ Krzysztof
|
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 446/330 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2020-03-04, 08:41
|
|
|
Max111,
Nie było żadnej zaczepki. Nie zauważyłeś, że napisałem grzecznie ???
Napisałeś, że można zauważyć różnice:
- opona jest głośniejsza lub odwrotnie.
Oczywiście. Takie różnice występują przy wszystkich oponach: letnich, zimowych i wielosezonowych i zależą od tego co producent chciał osiągnąć
Dalej napisałeś:
- droga hamowania jest inna na suchej może mniej zauważalna , ale na mokrej to już może być znacząca różnica. Oczywiście. Patrz punkt wyżej.
Dalej:
-dla osób jeżdżących z miarką jeśli chodzi o spalania to również można zauważyć. Oczywiście. Wiesz gdzie można spojrzeć...
Więc to niczego nie dowodzi. Co nie znaczy, że bronię Tobie lub komuś innemu zakup takiej czy innej opony. I NIE JEST TO ZACZEPKA |
|
|
|
|
|
max111
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Adria Coral 660 sl
Dołączył: 21 Lis 2013 Piwa: 5/1 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2020-03-04, 10:25
|
|
|
LukF napisał/a: | Max111,
Nie było żadnej zaczepki. Nie zauważyłeś, że napisałem grzecznie ???
Napisałeś, że można zauważyć różnice:
- opona jest głośniejsza lub odwrotnie.
Oczywiście. Takie różnice występują przy wszystkich oponach: letnich, zimowych i wielosezonowych i zależą od tego co producent chciał osiągnąć
Dalej napisałeś:
- droga hamowania jest inna na suchej może mniej zauważalna , ale na mokrej to już może być znacząca różnica. Oczywiście. Patrz punkt wyżej.
Dalej:
-dla osób jeżdżących z miarką jeśli chodzi o spalania to również można zauważyć. Oczywiście. Wiesz gdzie można spojrzeć...
Więc to niczego nie dowodzi. Co nie znaczy, że bronię Tobie lub komuś innemu zakup takiej czy innej opony. I NIE JEST TO ZACZEPKA |
Nie pisałem "zaczepki" w formie "niegrzecznej zaczepki"...
Ale to można pominąć...
Kolega zapytał o opinie opony Viking FourTech Van
Wiec ponownie odpisuje - w stosunku do drogich letnich Continetal nie zauważyłem w lecie różnicy - a dodam jedynie ze są znacznie tańsze (i to nie Chińczyk) i wielosezonowe.
Z continental bylem zadowolony choć wyjazd z podmokłego terenu nie był łatwy.
Dla tych Viking FourTech Van nie sprawdziłem takiego zachowania. |
_________________ Krzysztof
|
|
|
|
|
pawko13
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: CI Horon 95XT
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lip 2012 Piwa: 2/2 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2020-03-04, 12:54
|
|
|
moskit napisał/a: | pawko13 napisał/a: | W poprzednim kamperze jeździłem na takich
https://www.oponeo.pl/mod...ASAAEgKwf_D_BwE
a ponieważ (subiektywnie) byłem z nich zadowolony to teraz kiedy nadeszła pora wymiany w obecnym(spękane ze starości Micheliny) kupuje takie same. Nie bez znaczenia jest stosunek ceny/jakości i przebiegi jakie rocznie robię. Nie jeżdżę zimą. |
a twój kamper ma DMC 2240 kg bo takiej nośności są te opony |
oj tam, jak tak dokładnie czytasz to sprawdź rozmiar opony. Felg 13" też nie mam.
Nie wiem czemu z linku wchodzi na taki rozmiar(13"). Poprawny to 215/75 R16C i Indeks nośności: 116/114 = max 1250 kg . więc spkojnie z ta wagą. |
|
|
|
|
radzik
trochę już popisał
Twój sprzęt: Adria Adriatik 670sk
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Kwi 2012 Piwa: 7/1 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-03-24, 23:18
|
|
|
Jesienią założyłem opony vredestein comtrac 2 wielosezonowe - mogę powiedzieć, że sprawdziły się podczas kilku zimowych wypadów w góry. Zobaczymy jak będzie latem. |
|
|
|
|
PiciuM
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato Hymer '98
Dołączył: 16 Wrz 2019 Postawił 1 piw(a) Skąd: kuj-pom
|
Wysłany: 2020-03-25, 21:13 Re: Viking FourTech Van
|
|
|
[quote="max111"
W zeszłym roku przed wakacjami - Grecja wymieniłem na takie opony, wcześniej miałem Continental.
Nie zauważyłem pogorszenia jesli chodzi o sezon letni. Zimą nie mialem okazji sprawdzic choc z taką mysla je kupilem.[/quote]
Dzieki bardzo za informacje. |
|
|
|
|
moskit
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Mar 2014 Piwa: 117/43 Skąd: Ożarów Maz.
|
Wysłany: 2020-05-06, 08:51
|
|
|
Prosto opisana różnica między wielosezonowymi a dedykowanymi lato , zima
https://www.auto-swiat.pl...przeciw/mp71np3 |
_________________ Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh |
|
|
|
|
coolzizi
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Dethleffs
Nazwa załogi: SZEWCE
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Paź 2014 Piwa: 3/2 Skąd: Dobry Śląsk
|
Wysłany: 2020-05-06, 10:22
|
|
|
Pierwszy poważny wyjazd na dziką majówkę na oponach wielosezonowych Uniroyal. Teren dość trudny, miejscami wysoki piach. Dały radę. |
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 446/330 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2020-05-06, 17:09
|
|
|
coolzizi napisał/a: | Pierwszy poważny wyjazd na dziką majówkę na oponach wielosezonowych Uniroyal. Teren dość trudny, miejscami wysoki piach. Dały radę. |
Gratulacje, pełny sukces. A już się wydawało, że nie da rady. A tu patrz, nie spadły z felgi... |
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-05-06, 17:43
|
|
|
Witam
Z różnych powodów w tamtym roku na majówkę pojechałem na szosowych letnich Continentalach...asfalt suchy i mokry...bardzo fajnie, ale wystarczyło trochę piasku, mokra trawa lub bardziej miękko to od razu były problemy...
W tym roku pojechałem na całorocznych Vredersteinach (też szerszych), asfalt nadal bez zarzutu...ale mokra trawa, czy nawet miękki piasek - naprawdę byłem zaskoczony, szczególnie jak widziałem jak auta osobowe się "kopały" i miały problemy w miejscu gdzie ja przejechałem i nawet zbytnio nie zauważyłem że tam jest tak miękko... |
_________________ Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
|
|
|
|
|
PiciuM
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato Hymer '98
Dołączył: 16 Wrz 2019 Postawił 1 piw(a) Skąd: kuj-pom
|
Wysłany: 2020-06-02, 12:31
|
|
|
Ostatecznie zamiast Vikingow kupilem wielosezonowe Barum Vanis AllSeason.
Cena podobna, a zaklad mi je polecal, twierdzac, ze z Vikingami nie maja za bardzo doswiadczenia, a Barumy sa juz sprawdzone.
Nie mialem jeszcze okazji wiecej pojezdzic, dam znac po sezonie |
|
|
|
|
|