Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Kipiący akumulator.
Autor Wiadomość
wezuwiusz3
początkujący forumowicz

Dołączył: 04 Kwi 2015
Piwa: 1/3
Wysłany: 2019-04-07, 19:46   Kipiący akumulator.

Dzisiaj tani regulator PWM dokończył mój zmęczony życiem aku od solara.
Po prostu przeładowało mi akumulator do 15,5 V.Nie wiem co spowodowało to że ładowanie nie zakończyło się na ustawionych parametrach 14,4V tylko ładowało dalej.czy była to wina samego regulatora ,czy akumulatora.Nie wnikam w to bo to już nie ważne,a aku już przy 14,4 zaczynał gazować wykazując już swój koniec
Chciałbym jednak zabezpieczyć sie na przyszłość i założyć jakieś urządzenie dodatkowe ,które będzie kontrolować mi ładowanie akumulatora i nie dopuści do powtórnego przeładowania.Czy mogli byście mi coś polecić.
Druga sprawa to jaki regulator byście mi polecili PWM o zbliżonych parametrach jak ten z linku który do tej pory (7 miesięcy)działał mi bez problemów.

https://allegro.pl/oferta/regulator-ladowania-pwm-12v-24v-30a-2xusb-7643754571
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
papamila 
Kombatant


Twój sprzęt: ROLLER TEAM
Nazwa załogi: papamila
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 16 Cze 2007
Piwa: 75/5
Skąd: Trójmiasto i okolica

Wysłany: 2019-04-07, 21:02   

wezuwiusz3 napisał/a:
Nie wnikam w to bo to już nie ważne

właśnie że ważne,
tyle się trąbi o rzeczywistych parametrach a nie o napisanych na tanich regulatorach
tanie to może być wino a i to nie zawsze
a swoją drogą to oklaski że poszukałeś faktycznej przyczyny :kwiatki:
a nie bezmyślnie skrytykowałeś swój akumulatror że coraz gorszy badziew robią
brawo Ty
:bukiet:
poszukaj np. Volt-a ale tak w granicach 140zł
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 300/434
Skąd: Gubin
Wysłany: 2019-04-07, 21:25   

Ja skrytykuję akumulator.
Typowy 12V ma 6 cel. Bardzo często opad z płyt na dno powoduje zwarcie celi, zawsze któraś pierwsza wchodzi w ten stan i powoduje wzrost napięcia natarcia na pozostałe 5 cel.
Cela przyjmuje przyjmuje i znosi określone napięcie, ale gdy jedna jest w zwarciu, robi za zwykły mostek, wówczas napięcie ładowania dzieli się na 5 cel i to je zabija. Występuje gazowanie w wyniku zbyt wysokiego napięcia, przekraczającego 2,4V na celę.
Sprawdzenie:
Odkręć korki jeśli są, zajrzyj w każdą celę, ta która podczas ładowania nie "gotuje się" jest uszkodzona.
Nie ratuj, to już śmierć aku. Od regulatora się odczep, no chyba że daje więcej jak 14,4V na klemy aku bo stabilizator padł i nie ogranicza napięcia.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
slawwoj 
Kombatant


Twój sprzęt: Laika x695 Ford
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sie 2012
Piwa: 126/262
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2019-04-07, 21:39   

Zakupiłem 105Ah głębokiego rozładowania za 380 zł i mam pewniaka.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wezuwiusz3
początkujący forumowicz

Dołączył: 04 Kwi 2015
Piwa: 1/3
Wysłany: 2019-04-07, 23:16   

Dziękuję za odpowiedzi.Przed momętem mierzyłem natężenie spoczynkowe na akumulatorze po 5 godzinach od odłączenia z pod panela .Wynosi równe 12,9 V,ale najprawdopodobniej jest tak jak pisze Socale,że jedna cela ma zwarcie.Na zaciskach po odłączeniu aku od panela ,jak zauważyłem że na wyświetlaczu regulatora jest 15,5 V i powtórnym podłączeniu po 10 min.było równiutkie 14,4 i nie rosło,ale akumulator słychać było że gazuje.Tak jak wyżej opisał Socale.
Akumulator stary wydarty z samochodu,niezawodna Westa Forse.(Zółta).Raz już przeszła nawet płukanie,zanim wylądowała na pokładzie,ale wtedy jeszcze dała rady uciagnąć pompkę do wody 40W.Teraz słychać pompkę że chodzi,ale nie daje już rady tłoczyć tej wody,tak że jeszcze tylko ledy pociągnie i sprawdzałem pompkę od pompowania materacy na 20W to też jeszcze uciągło.
Pewnie wyląduje w schowku jako awaryjne zasilanie do światła,gdyby się zdarzyła kiedyś jakaś niespodzianka,a zakupię 100Ah AGM .Cena wydaje mi się dość atrakcyjna jak za 100 Ah akumulator.
https://allegro.pl/oferta/akumulator-zelowy-bezobslugowy-agm-ups-12v-100ah-7025730220?reco_id=0f8c8170-5976-11e9-bc72-
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Brodacz77 
zaawansowany


Twój sprzęt: Challenger Mageo 163, 2.8JTD
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sie 2016
Piwa: 31/153
Skąd: Snochowice
Wysłany: 2019-04-08, 00:08   

wezuwiusz3 napisał/a:
Dziękuję za odpowiedzi.Przed momętem mierzyłem natężenie spoczynkowe na akumulatorze po 5 godzinach od odłączenia z pod panela .Wynosi równe 12,9 V,ale najprawdopodobniej jest tak jak pisze Socale,że jedna cela ma zwarcie.Na zaciskach po odłączeniu aku od panela ,jak zauważyłem że na wyświetlaczu regulatora jest 15,5 V i powtórnym podłączeniu po 10 min.było równiutkie 14,4 i nie rosło,ale akumulator słychać było że gazuje.Tak jak wyżej opisał Socale.
Akumulator stary wydarty z samochodu,niezawodna Westa Forse.(Zółta).Raz już przeszła nawet płukanie,zanim wylądowała na pokładzie,ale wtedy jeszcze dała rady uciagnąć pompkę do wody 40W.Teraz słychać pompkę że chodzi,ale nie daje już rady tłoczyć tej wody,tak że jeszcze tylko ledy pociągnie i sprawdzałem pompkę od pompowania materacy na 20W to też jeszcze uciągło.
Pewnie wyląduje w schowku jako awaryjne zasilanie do światła,gdyby się zdarzyła kiedyś jakaś niespodzianka,a zakupię 100Ah AGM .Cena wydaje mi się dość atrakcyjna jak za 100 Ah akumulator.
https://allegro.pl/oferta/akumulator-zelowy-bezobslugowy-agm-ups-12v-100ah-7025730220?reco_id=0f8c8170-5976-11e9-bc72-


Witaj Krzyśku. Nie mogę zrozumieć Twojej filozofii. Nie boisz się, że zjarasz swoją T3?
Masz uwalony regulator PWM - ładuje do 15,5V - (jaki by nie był zajechany aku nie ma prawa dawać takiego napięcia na aku) ugotuje każdy akumulator, jakiego mu nie podepniesz. No ale tani był - okolice 50zł. Nie włożyłbym sobie czegoś takiego. I to nie o kasę chodzi. Teraz po ugotowaniu poprzedniego akumulatora przez popsuty i huj....wy regulator wypatrzyłeś kolejną perełkę - AGM marki "no name". :gwm :gwm

Nie wiem, jak długo podziała Ci taki zestaw. No ale kosztowo wyjdzie 490+10 wysyłka. Bo regulator ładowania już masz.

To może zmień zamiary i zakup dobry regulator MPPT (np Tracer 20A - ok. 400zł) i aku kwasiak 100Ah (np. Topla wapniowa za około 440zł).

Chcesz wydać 500(+) :diabelski_usmiech i rydzykować, że dzięki PWMowi puścisz brykę z dymem? Wydaj 850 i śpij spokojnie.

Pozdrawiam
_________________
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl szczegóły
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 72/4
Skąd: Poznań

Wysłany: 2019-04-08, 10:49   Re: Kipiący akumulator.

wezuwiusz3 napisał/a:
...jaki regulator byście mi polecili ...


Ja polecam Buttner Elektronik MT 350 PP. Mam taki do sprzedania, używany dwa sezony .
Ten Cię nie zawiedzie. To wprawdzie MT, ale dobrej klasy produkt niemiecki. Będzie lepiej pracował jak nie jeden chiński MPPT.
_________________


WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wezuwiusz3
początkujący forumowicz

Dołączył: 04 Kwi 2015
Piwa: 1/3
Wysłany: 2019-04-10, 01:05   

Brodacz77, No i masz rację.Jednak uwalony jest regulator.Mimo że pokazuje 14,4 w rzeczywistości ładuje ile chce.Akumulator gotowało na wszystkich celach więc jest sprawny.
Zakupem regulatora nie kierowałem się ceną a jego parametrami.między innymi trybem impulsowego ładowania aku i wyborem typu akumulatora.Regulatory MPPT dla zestawu 12V i panela 180W są niepotrzebnym wydatkiem,bo na instalacji 12 V i tak są straty ,a różnica w prądzie jest nie odczuwalna .
W sumie do tej pory byłem zadowolony z tego regulatora.Działął należycie przez 7 miesięcy i nie było z nim najmniejszego problemu.Jedynie do czego by można się było przyczepić to do elektroniki wsadzonej do tego regulatora.Tanie chińskie zamienniki.Myślę żę jak go poprawię to jeszcze będzie długo służył.AGM akumulator sobie odpuściłem,bo wsadzę teraz dwa 74Ah.zwykłe ukraińskie kwasiaki.(takie same jak mam do rozruchu samochodu).
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 479/1002
Skąd: Ooo
Wysłany: 2019-04-10, 05:36   

Tak rano, to lubię poczytać coś, co mnie całkiem obudzi.
Ten tekst, taki jest. :szeroki_usmiech

Pytasz, dostajesz dobre odpowiedzi, ale..... I to dla mnie właśnie jest teraz, jak kawa i stawia na nogi :mrgreen:

I do tego błędne stawiasz tezy, ad Mppt i straty itd.. , w naszych warunkach geograficznych ma to znaczenie pl uwzględnieniu mocy, pojemności i zapotrzebowania.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jsaluga 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Mc Louis mc2
Nazwa załogi: WZDuzeiMale
Dołączył: 07 Wrz 2016
Piwa: 10/40
Skąd: Slask
Wysłany: 2019-04-10, 07:50   

W sumie do tej pory byłem zadowolony z tego regulatora.Działął należycie przez 7 miesięcy i nie było z nim najmniejszego problemu.Jedynie do czego by można się było przyczepić to do elektroniki wsadzonej do tego regulatora.Tanie chińskie zamienniki.Myślę żę jak go poprawię to jeszcze będzie długo służył.AGM akumulator sobie odpuściłem,bo wsadzę teraz dwa 74Ah.zwykłe ukraińskie kwasiaki.(takie same jak mam do rozruchu samochodu).[/quote]

Raczej było tak, że przez 7 miesięcy regulator psuł akumulator, aż go w końcu załatwił. Nie ma żadnej pewności, że działał poprawnie.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
krzlac 
Kombatant


Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Paź 2011
Piwa: 72/4
Skąd: Poznań

Wysłany: 2019-04-10, 08:48   

jsaluga napisał/a:
W sumie do tej pory byłem zadowolony z tego regulatora. Działął należycie przez 7 miesięcy...


Masz wymagania. Pogratulować. Toż to cały sezon!
_________________


WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wezuwiusz3
początkujący forumowicz

Dołączył: 04 Kwi 2015
Piwa: 1/3
Wysłany: 2019-04-12, 23:09   

Nie wiem dlaczego się czepiacie,bo regulator PWM daje teorytycznie 92% energi,a MPPT 98,ale to tylko teorytycznie ,bo w praktyce może się okazać odwrotnie.Prawdziwy regulator MPPT musiał by być sporych rozmiarów,a te z Allegro nawet niech i będą Tracera,są mocno obkrojone.i jedynie co mają wspólnego z regulatorami MPPT to tylko nazwę i nic poza tym.Zakładanie regulatora MPPT ma uzasadnienie jeżeli chcemy wyciągnąć z instalacje ostatnie waty ,ale przy instalacji 12V są takie straty że to nie ma najmniejszego sensu.Przy 24V instalacji można by się nad tym zastanowić ,pod warunkiem założenia prawdziwego MPPT ,a nie tych podróbek MPPT.
O regulatorach MPPT i ich budowie jest tyle w sieci że nawet nie chce mi się o tym polemizować.
Pozatym nikogo nie namawiam na zmianę zdania.Ja chcę PWM założyć regulator ,a MPPT mnie nie interesuje.Zresztą udało mi się wskrzesić mój regulator.Okazało się żę jeden triak był walnięty.Wymieniłem wszystkie trzy i śmiga .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 123/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-04-12, 23:28   

wezuwiusz3 napisał/a:
Zresztą udało mi się wskrzesić mój regulator.Okazało się żę jeden triak był walnięty.Wymieniłem wszystkie trzy i śmiga
Triaki w regulatorze 12 V = :?: (Triaki stosowane są w obwodach prądu przemiennego przewodzą prąd w obu kierunkach........)
a nie przypadkiem tranzystory MOSFET :wyszczerzony:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
wezuwiusz3
początkujący forumowicz

Dołączył: 04 Kwi 2015
Piwa: 1/3
Wysłany: 2019-04-12, 23:36   

amples napisał/a:
wezuwiusz3 napisał/a:
Zresztą udało mi się wskrzesić mój regulator.Okazało się żę jeden triak był walnięty.Wymieniłem wszystkie trzy i śmiga
Triaki w regulatorze 12 V = :?: (Triaki stosowane są w obwodach prądu przemiennego przewodzą prąd w obu kierunkach........)
a nie przypadkiem tranzystory MOSFET :wyszczerzony:


No masz rację mosfety.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Andrzej 73 
Kombatant
lawendowy


Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Piwa: 169/45
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-04-13, 07:38   

wezuwiusz3, Proszę zapodaj fotkę Twojego kamperka.
Muszę wiedzieć kiedy mam stanąć w bezpiecznej odległości od Ciebie.
Sorry za szczerość , ale z elektryką nie ma żartów i trzeba dbać o bezpieczeństwo nade wszystko.
:spoko
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***