Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Peugeot J5 ucieka na prawo
Autor Wiadomość
Artur.Dell 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017
Piwa: 22/12
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2019-03-18, 18:55   Peugeot J5 ucieka na prawo

Witam,

Mam kłopot z moim Peugeotem. Otóż podczas jazdy ściąga go na prawo. Byłem na stacji diagnostycznej i nie wykryto żadnych usterek przedniego zawieszenia. Hamulce są sprawne i się nie grzeją. Jak odpuściłem lewą poduszkę, a prawą zostawiłem pod ciśnieniem 4 atm. to nieco poprawiło sprawę, ale jeszcze lekko ucieka w prawo. Ale to chyba nie jest rozwiązanie.
_________________
Artur
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
weteran


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 25/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-03-18, 20:59   

A sprawdzałeś zbieżność?
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
zbiegusek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Lublin 3324
Nazwa załogi: zbYchEwka
Dołączył: 06 Lis 2016
Piwa: 10/7
Skąd: Bełchatów i okolice
Wysłany: 2019-03-18, 21:03   

ciąga przy przyspieszaniu? Hamowaniu? Podczas jednostajnej jazdy? Jest różnica jeżeli nagle zdejmiesz nogę z gazu? (Zwłaszcza na niższych biegach?)
Pisząc o poduszce masz na myśli poduszki w tylnym zawieszeniu? Przyjrzyj się resorom tylnej osi i przede wszystkim - czy równo stoi na płaskim?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Nemo72 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Hymer 544
Nazwa załogi: Mariusz Magda
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sie 2013
Otrzymał 8 piw(a)
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2019-03-18, 21:20   

Ja bym sprawdził opony kiedyś też tak miałem wszystko sprawdzone a auto ściągało.... Winna była opona po wymianie auto jechało jak należy.
_________________
Mariusz Magda
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Horte 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lip 2017
Piwa: 14/9
Skąd: okolice Poznania
Wysłany: 2019-03-19, 05:43   

Również proponuje sprawdzić zbieżność!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pawel-m 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: laika ecovip
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2008
Piwa: 5/1
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-03-19, 07:45   

myśle że opony na śmietnik miałem podobny problem bieżznik jak nowy a sciągało .możesz zmienić lewą na prawą i jak bedzie ściągać w drugą str. to niestety wymiana oponek
_________________
pawel
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2019-03-19, 07:48   

Zbieżność - tak jak koledzy pisali (moze być z tym problem, szczególnie jak pojazd ma ponad 3m - mój ma 3.2m i był problem gdzie znaleźć warsztat aby się zmieścił) Też mi lekko ściągał w prawo ale po ustawieniu zbieżności i wymianie opon - na nowe (ciśnienie
ustaw w oponach) jest już dobrze.
Jest jeszcze kwestia sprawdzenia geometrii (koła tylne - może coś jest przestawione)

Na stacji diagnostycznej powinni Ci powiedzieć że coś jest nie tak ze zbieżnością - pojedz na inną i zapytaj.
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2019-03-19, 08:16   

Obstawiam opony , zamienić lewe na prawe i się okaże , to nawet może być tylna opona z wadą .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Artur.Dell 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017
Piwa: 22/12
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2019-03-19, 19:49   

Zacznę od zbieżności i sprawdzenia ciśnienia w kołach. Jak to nie pomoże to będę kombinował ze zmianą kół. Opony ma nowe, zmienione w ubiegłym roku na wiosnę. Więc myślę że to nie ich wina.
_________________
Artur
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kuba L. 
stary wyga


Twój sprzęt: Dethleffs Nomad 490BLF/Audi Q5 40TDI 204PS
Nazwa załogi: 2kubusie
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2009
Piwa: 19/47
Skąd: WPI
Wysłany: 2019-03-19, 20:17   

Mam ten sam objaw od samego początku (od 8 lat) pisałem już o tym tutaj chyba ze 2-3 lata temu.. Zawieszenie utrzymuję w stanie bdb, zbieżność igła, opony bdb, wyważane/zamieniane, co roku przegląd diagnostyczny na 100% i co ? I ku.. cały czas to samo, ściągą podczas przyspieszania, wciskam gaz - ciągnie w prawo, odpuszczam gaz - jedzie prosto.. Ma ktoś jakiś pomysł? Chętnie wysłucham jakiejś nowej teorii, tylko nie tych powyżej :haha:

Bez urazy :bajer

P.S. Kiedyś padł pomysł żeby zastosować gumy wahaczy takimi specjalnymi twardymi gumami z poliuretanu, trzeba by było metodą prób dopasowywać, tylko kto ma na to czas i takie możliwości.. :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Misio 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Toskana 1,9 TD
Nazwa załogi: MisioKot
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 15 Maj 2010
Piwa: 799/1217
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-19, 20:44   

Sprawdź łożyska, cylinderek też może nie wracać :spoko
_________________
Pozdrawiamy - Danusia-Kotek i Henio-Misio

Śpieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą...ks.Jan Twardowski
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
zbiegusek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Lublin 3324
Nazwa załogi: zbYchEwka
Dołączył: 06 Lis 2016
Piwa: 10/7
Skąd: Bełchatów i okolice
Wysłany: 2019-03-20, 21:22   

Kuba L. napisał/a:
.. Zawieszenie utrzymuję w stanie bdb, zbieżność igła, opony bdb, wyważane/zamieniane, co roku przegląd diagnostyczny na 100% i co ? I ku.. cały czas to samo, ściągą podczas przyspieszania, wciskam gaz - ciągnie w prawo, odpuszczam gaz - jedzie prosto.. Ma ktoś jakiś pomysł? Chętnie wysłucham jakiejś nowej teorii, tylko nie tych powyżej :haha:
P.S. Kiedyś padł pomysł żeby zastosować gumy wahaczy takimi specjalnymi twardymi gumami z poliuretanu, trzeba by było metodą prób dopasowywać, tylko kto ma na to czas i takie możliwości.. :spoko

Tzw. polibusze. Zamiast zwykłych tzw. silentbloków. :)
A tak serio, to szukaj miejsca, w którym jest luz objawiający się skręcaniem jednego koła przy zmianie obciążenia. Może być tak, że wszystkie elementy łożyskowe, elementy metalowo-gumowe są OK a wina leży w złym stanie blacharki - poddaje się podłużnica, do której mocowany jest wahacz. Dodajesz gazu, koło ciągnie do przodu, wahacz się wygina a drążek kierowniczy nie i zmienia się zbieżność koła prawego na rozbieżne bardziej. No i ściąga... :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 38 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 223/114
Skąd: AmWarsztat.pl
Wysłany: 2019-03-20, 22:25   

Kuba L. napisał/a:
Mam ten sam objaw od samego początku (od 8 lat) pisałem już o tym tutaj chyba ze 2-3 lata temu.. Zawieszenie utrzymuję w stanie bdb, zbieżność igła, opony bdb, wyważane/zamieniane, co roku przegląd diagnostyczny na 100% i co ? I ku.. cały czas to samo, ściągą podczas przyspieszania, wciskam gaz - ciągnie w prawo, odpuszczam gaz - jedzie prosto.. Ma ktoś jakiś pomysł? Chętnie wysłucham jakiejś nowej teorii, tylko nie tych powyżej :haha:

Bez urazy :bajer

P.S. Kiedyś padł pomysł żeby zastosować gumy wahaczy takimi specjalnymi twardymi gumami z poliuretanu, trzeba by było metodą prób dopasowywać, tylko kto ma na to czas i takie możliwości.. :spoko

Objaw typowy dla luzu na drążku reakcyjnym. Może być jeszcze wywalona poduszka amora. Sprawdź jeszcze przednią belkę, tą pod chlodnicą. Jak nie będzie trzymała sztywność, to i reakcyjny nie będzie działał prawidłowo.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kuba L. 
stary wyga


Twój sprzęt: Dethleffs Nomad 490BLF/Audi Q5 40TDI 204PS
Nazwa załogi: 2kubusie
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2009
Piwa: 19/47
Skąd: WPI
Wysłany: 2019-03-20, 22:36   

Ale ja mam blacharkę w bdb stanie, nie mam nigdzie żadnej korozji ;) za chwilę wstawiam go na wiosenny przegląd to każę całą zawiechę zwalić i ew. po kolei wymieniać na nowe jak będzie coś nie halo.. zrobię jeszcze raz zbieżność, w tym roku jak już gdzieś wcześniej pisałem lecą też nowe kapcie i zobaczymy czy to coś pomoże.. ale nie łudzę się za bardzo :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kuba L. 
stary wyga


Twój sprzęt: Dethleffs Nomad 490BLF/Audi Q5 40TDI 204PS
Nazwa załogi: 2kubusie
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2009
Piwa: 19/47
Skąd: WPI
Wysłany: 2019-03-20, 22:40   

[quote="Gewehr"]Objaw typowy dla luzu na drążku reakcy

O, dzięki za info tego chyba nie przerabiałem lub nic o tym nie wiem.. dam znać czy coś się zmieniło na plus po przeglądzie :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***