Peugeot J5 ucieka na prawo |
Autor |
Wiadomość |
Artur.Dell
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 22/12 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2019-03-18, 18:55 Peugeot J5 ucieka na prawo
|
|
|
Witam,
Mam kłopot z moim Peugeotem. Otóż podczas jazdy ściąga go na prawo. Byłem na stacji diagnostycznej i nie wykryto żadnych usterek przedniego zawieszenia. Hamulce są sprawne i się nie grzeją. Jak odpuściłem lewą poduszkę, a prawą zostawiłem pod ciśnieniem 4 atm. to nieco poprawiło sprawę, ale jeszcze lekko ucieka w prawo. Ale to chyba nie jest rozwiązanie. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
MisioKRAK
weteran

Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
zbiegusek
zaawansowany
Twój sprzęt: Lublin 3324
Nazwa załogi: zbYchEwka
Dołączył: 06 Lis 2016 Piwa: 10/7 Skąd: Bełchatów i okolice
|
Wysłany: 2019-03-18, 21:03
|
|
|
ciąga przy przyspieszaniu? Hamowaniu? Podczas jednostajnej jazdy? Jest różnica jeżeli nagle zdejmiesz nogę z gazu? (Zwłaszcza na niższych biegach?)
Pisząc o poduszce masz na myśli poduszki w tylnym zawieszeniu? Przyjrzyj się resorom tylnej osi i przede wszystkim - czy równo stoi na płaskim? |
|
|
|
 |
Nemo72
trochę już popisał

Twój sprzęt: Hymer 544
Nazwa załogi: Mariusz Magda
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Sie 2013 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2019-03-18, 21:20
|
|
|
Ja bym sprawdził opony kiedyś też tak miałem wszystko sprawdzone a auto ściągało.... Winna była opona po wymianie auto jechało jak należy. |
_________________ Mariusz Magda |
|
|
|
 |
Horte
zaawansowany

Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2017 Piwa: 14/9 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2019-03-19, 05:43
|
|
|
Również proponuje sprawdzić zbieżność! |
|
|
|
 |
pawel-m
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: laika ecovip
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2008 Piwa: 5/1 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2019-03-19, 07:45
|
|
|
myśle że opony na śmietnik miałem podobny problem bieżznik jak nowy a sciągało .możesz zmienić lewą na prawą i jak bedzie ściągać w drugą str. to niestety wymiana oponek |
_________________ pawel |
|
|
|
 |
dziwaczek
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2019-03-19, 07:48
|
|
|
Zbieżność - tak jak koledzy pisali (moze być z tym problem, szczególnie jak pojazd ma ponad 3m - mój ma 3.2m i był problem gdzie znaleźć warsztat aby się zmieścił) Też mi lekko ściągał w prawo ale po ustawieniu zbieżności i wymianie opon - na nowe (ciśnienie
ustaw w oponach) jest już dobrze.
Jest jeszcze kwestia sprawdzenia geometrii (koła tylne - może coś jest przestawione)
Na stacji diagnostycznej powinni Ci powiedzieć że coś jest nie tak ze zbieżnością - pojedz na inną i zapytaj. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
 |
|
|
|
 |
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR

Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2019-03-19, 08:16
|
|
|
Obstawiam opony , zamienić lewe na prawe i się okaże , to nawet może być tylna opona z wadą . |
|
|
|
 |
Artur.Dell
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato Autostar
Nazwa załogi: Lubimy podróżować
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 22/12 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2019-03-19, 19:49
|
|
|
Zacznę od zbieżności i sprawdzenia ciśnienia w kołach. Jak to nie pomoże to będę kombinował ze zmianą kół. Opony ma nowe, zmienione w ubiegłym roku na wiosnę. Więc myślę że to nie ich wina. |
_________________ Artur |
|
|
|
 |
Kuba L.
stary wyga

Twój sprzęt: Dethleffs Nomad 490BLF/Audi Q5 40TDI 204PS
Nazwa załogi: 2kubusie
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2009 Piwa: 19/47 Skąd: WPI
|
Wysłany: 2019-03-19, 20:17
|
|
|
Mam ten sam objaw od samego początku (od 8 lat) pisałem już o tym tutaj chyba ze 2-3 lata temu.. Zawieszenie utrzymuję w stanie bdb, zbieżność igła, opony bdb, wyważane/zamieniane, co roku przegląd diagnostyczny na 100% i co ? I ku.. cały czas to samo, ściągą podczas przyspieszania, wciskam gaz - ciągnie w prawo, odpuszczam gaz - jedzie prosto.. Ma ktoś jakiś pomysł? Chętnie wysłucham jakiejś nowej teorii, tylko nie tych powyżej
Bez urazy
P.S. Kiedyś padł pomysł żeby zastosować gumy wahaczy takimi specjalnymi twardymi gumami z poliuretanu, trzeba by było metodą prób dopasowywać, tylko kto ma na to czas i takie możliwości.. |
|
|
|
 |
Misio
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Toskana 1,9 TD
Nazwa załogi: MisioKot
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Maj 2010 Piwa: 799/1217 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-03-19, 20:44
|
|
|
Sprawdź łożyska, cylinderek też może nie wracać |
_________________ Pozdrawiamy - Danusia-Kotek i Henio-Misio
Śpieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą...ks.Jan Twardowski
 |
|
|
|
 |
zbiegusek
zaawansowany
Twój sprzęt: Lublin 3324
Nazwa załogi: zbYchEwka
Dołączył: 06 Lis 2016 Piwa: 10/7 Skąd: Bełchatów i okolice
|
Wysłany: 2019-03-20, 21:22
|
|
|
Kuba L. napisał/a: | .. Zawieszenie utrzymuję w stanie bdb, zbieżność igła, opony bdb, wyważane/zamieniane, co roku przegląd diagnostyczny na 100% i co ? I ku.. cały czas to samo, ściągą podczas przyspieszania, wciskam gaz - ciągnie w prawo, odpuszczam gaz - jedzie prosto.. Ma ktoś jakiś pomysł? Chętnie wysłucham jakiejś nowej teorii, tylko nie tych powyżej :haha:
P.S. Kiedyś padł pomysł żeby zastosować gumy wahaczy takimi specjalnymi twardymi gumami z poliuretanu, trzeba by było metodą prób dopasowywać, tylko kto ma na to czas i takie możliwości.. :spoko |
Tzw. polibusze. Zamiast zwykłych tzw. silentbloków. :)
A tak serio, to szukaj miejsca, w którym jest luz objawiający się skręcaniem jednego koła przy zmianie obciążenia. Może być tak, że wszystkie elementy łożyskowe, elementy metalowo-gumowe są OK a wina leży w złym stanie blacharki - poddaje się podłużnica, do której mocowany jest wahacz. Dodajesz gazu, koło ciągnie do przodu, wahacz się wygina a drążek kierowniczy nie i zmienia się zbieżność koła prawego na rozbieżne bardziej. No i ściąga... :) |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2019-03-20, 22:25
|
|
|
Kuba L. napisał/a: | Mam ten sam objaw od samego początku (od 8 lat) pisałem już o tym tutaj chyba ze 2-3 lata temu.. Zawieszenie utrzymuję w stanie bdb, zbieżność igła, opony bdb, wyważane/zamieniane, co roku przegląd diagnostyczny na 100% i co ? I ku.. cały czas to samo, ściągą podczas przyspieszania, wciskam gaz - ciągnie w prawo, odpuszczam gaz - jedzie prosto.. Ma ktoś jakiś pomysł? Chętnie wysłucham jakiejś nowej teorii, tylko nie tych powyżej
Bez urazy
P.S. Kiedyś padł pomysł żeby zastosować gumy wahaczy takimi specjalnymi twardymi gumami z poliuretanu, trzeba by było metodą prób dopasowywać, tylko kto ma na to czas i takie możliwości.. |
Objaw typowy dla luzu na drążku reakcyjnym. Może być jeszcze wywalona poduszka amora. Sprawdź jeszcze przednią belkę, tą pod chlodnicą. Jak nie będzie trzymała sztywność, to i reakcyjny nie będzie działał prawidłowo. |
|
|
|
 |
Kuba L.
stary wyga

Twój sprzęt: Dethleffs Nomad 490BLF/Audi Q5 40TDI 204PS
Nazwa załogi: 2kubusie
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2009 Piwa: 19/47 Skąd: WPI
|
Wysłany: 2019-03-20, 22:36
|
|
|
Ale ja mam blacharkę w bdb stanie, nie mam nigdzie żadnej korozji za chwilę wstawiam go na wiosenny przegląd to każę całą zawiechę zwalić i ew. po kolei wymieniać na nowe jak będzie coś nie halo.. zrobię jeszcze raz zbieżność, w tym roku jak już gdzieś wcześniej pisałem lecą też nowe kapcie i zobaczymy czy to coś pomoże.. ale nie łudzę się za bardzo |
|
|
|
 |
Kuba L.
stary wyga

Twój sprzęt: Dethleffs Nomad 490BLF/Audi Q5 40TDI 204PS
Nazwa załogi: 2kubusie
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2009 Piwa: 19/47 Skąd: WPI
|
Wysłany: 2019-03-20, 22:40
|
|
|
[quote="Gewehr"]Objaw typowy dla luzu na drążku reakcy
O, dzięki za info tego chyba nie przerabiałem lub nic o tym nie wiem.. dam znać czy coś się zmieniło na plus po przeglądzie |
|
|
|
 |
|