Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Muzeum Drogownictwa w Szczucinie
Autor Wiadomość
bmalu 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Ducato MAXI 2,8 JTD
Nazwa załogi: Andrzej i Ela
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Piwa: 31/7
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-05-03, 10:15   Muzeum Drogownictwa w Szczucinie

Muzeum Drogownictwa w Szczucinie znajduje się przy drodze Kielce Tarnów - godne polecenia jeżeli kogoś interesuje choć trochę technika związana z budową dróg. Szkoda, że nie była otwarta ekspozycja wewnętrzna, ale na zewnętrznej były świetne eksponaty i przekroje dróg budowanych począwszy od ery starożytnej. Najstarsze walce drogowe parowe pamiętam z dzieciństwa gdy w wakacje jeździłem na wieś gdzie droga była odnawiana przy wykorzystaniu takich urządzeń. Na zdjęciach najciekawsze moim zdaniem eksponaty. Pierwszy walec drogowy parowy na świecie powstał w 1859 roku we Francji - wały miały taką samą średnicę.

P1050477 (Small).JPG
Walec drogowy parowy Henschel wyprodukowany w 1927 roku w Kassel Firma Henschel&sohn. Do napędu zastosowano silnik parowy zasilaną parą z kotła płomieniówkowego o ciśnieniu 12 atmosfer (bar)
Plik ściągnięto 11 raz(y) 107,01 KB

P1050277 (Small).JPG
Urządzenia do obsługi walca Henschel
Plik ściągnięto 3 raz(y) 100,54 KB

P1050278 (Small).JPG
Przekładnia kierownicza - trzeba było mieć krzepę aby takim walcem kierować.
Plik ściągnięto 5 raz(y) 94,91 KB

P1050285 (Small).JPG
Walec drogowy Cegielski wyprodukowany w 1925 roku w Firmie H. Cegielski Tow. Akc. Polska.
Plik ściągnięto 6 raz(y) 106,65 KB

P1050309 (Small).JPG
Walec parowy Marschal wyprodukowany w 1926 r w Gainsborough w firmie Marschal, Sons&Co w Anglii - waga 11 ton.
Plik ściągnięto 7 raz(y) 104,97 KB

P1050407 (Small).JPG
Walec drogowy parowy SKODA wyprodukowany w 1921 roku w Pilznie w Firmie Zakłady Skoda Spółka Akcyjna - Czechosłowacja.
Plik ściągnięto 5 raz(y) 104,2 KB

P1050409 (Small).JPG
Silnik parowy napędzający walec drogowy SKODA
Plik ściągnięto 6 raz(y) 91,03 KB

P1050420 (Small).JPG
Walec spalinowy Kemma Breslau wyprodukowany w latach 1920 - 1930 w Firmie J.Kemna Breslau.
Plik ściągnięto 3 raz(y) 120,66 KB

P1050421 (Small).JPG
Pompa wtryskowa silnika spalinowego walca Kemma Breslau.
Plik ściągnięto 2 raz(y) 90,26 KB

P1050320 (Small).JPG
Walec drogowy spalinowy wyprodukowany w latach 50 XX wieku w Kielcach w Firmie: Zakłady Naprawy Sprzętu Drogowego w Kielcach - waga 8 - 11 ton regulowana poprzez obciążenie kół piaskiem lub w wodą. Jest to pierwszy model walca o silniku wysokoprężnym, któ
Plik ściągnięto 12 raz(y) 91,68 KB

_________________
"Dobra rada nic nie kosztuje i jest tyle samo warta"
Ostatnio zmieniony przez bmalu 2019-05-03, 11:57, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bmalu 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Ducato MAXI 2,8 JTD
Nazwa załogi: Andrzej i Ela
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Piwa: 31/7
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-05-03, 10:37   Nowsze konstrukcje

Poniżej nowsze konstrukcje walców. Na terenie Muzeum znajduje się wiele dziesiątek innych maszyn i urządzeń.

P1050312 (Small).JPG
Walec drogowy spalinowy WDT-1 wyprodukowany w 1951 roku w Firmie Fabryka Maszyn Fadroma w Wrocławiu - waga 8 - 10 ton
Plik ściągnięto 20 raz(y) 94,61 KB

P1050361 (Small).JPG
Walec spalinowy SKODA wyprodukowany w 2 poł. XX wieku w Zakładach Skoda. Napędzany silnikiem wysokoprężnym trzycylindrowym, kierowany za pomocą mechanizmu kierowniczego ze wspomaganiem hydraulicznym.
Plik ściągnięto 4 raz(y) 114,24 KB

P1050368 (Small).JPG
Walec drogowy spalinowy Mikołów wyprodukowany w latach 50/60 XX wieku w Mikołowie, Polska w Firmie Zakłądy Budowy Maszyn.
Plik ściągnięto 6 raz(y) 98,96 KB

P1050382 (Small).JPG
Walec spalinowy SKODA. wyprodukowany w latach 1960/1970 w Zakładach Skoda, Czechosłowacja.
Plik ściągnięto 19 raz(y) 97,57 KB

P1050426 (Small).JPG
Walec drogowy spalinowy NIKOLINA typ R814 wyprodukowany w latach 70 XX wieku w Rumunii
Plik ściągnięto 16 raz(y) 108,82 KB

P1050444 (Small).JPG
Walec drogowy spalinowy trójkołowy WD 7-9 FADROMA. Wyprodukowany w 1950 r.we Wrocławiu w Fabryce Maszyn Fadroma.
Plik ściągnięto 6 raz(y) 109,24 KB

P1050454 (Small).JPG
Równiarka ciągniona BPW-60 w roku 1948 w Peine w Niemczech. Stosowana do wyrównywania i profilowania terenu, rowów, skarp, wyrównywania materiałów drogowych, a nawet odśnieżania.
Plik ściągnięto 7 raz(y) 129,46 KB

_________________
"Dobra rada nic nie kosztuje i jest tyle samo warta"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bmalu 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Ducato MAXI 2,8 JTD
Nazwa załogi: Andrzej i Ela
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Piwa: 31/7
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-05-03, 11:07   Inne urządzenia

Z ciekawszych i najstarszych urządzeń to kotły parowe znajdujące zastosowanie przy produkcji masy betonowej, służąc do naparzania betonu, kruszywa, podgrzewania zawartości w cysternach kolejowych.

P1050322 (Small).JPG
Zespół maszyn do wbijania pali np. pod konstrukcję mostową (kafar parowy, lokomobila),- Firma Ransomes, Sims&Jefferies. Zespół składał się z kafaru (urządzenia działającego na zasadzie spadania młota na końcówkę pala wbijanego w dno rzeki) oraz silni
Plik ściągnięto 7 raz(y) 109,97 KB

P1050326 (Small).JPG
Lokomobila, kocioł parowy z silnikiem, która nie jeździła a napędzała inne urządzenia - Firma Ransomes, Sims&Jefferies.
Plik ściągnięto 8 raz(y) 110,32 KB

P1050327 (Small).JPG
Opis od prawej. Wytwornica parowa - kocioł parowy EW-6A wyprodukowana w latach 60 XX wieku w Wytwórni Urządzeń Komunalnych w Lublinie.
Kocioł parowy wyprodukowany w 1916 roku w Anglii firma Hofherr-Shrantz-Clayton-Shuttleworth.
Urządzenie do malowania pa
Plik ściągnięto 6 raz(y) 112,67 KB

P1050389 (Small).JPG
Kocioł parowy Firmy Clayton and Shuttleworth wyprodukowany w 1908 roku w Lincoln, Anglia, Wiedeń, Austro-Węgry
Plik ściągnięto 4 raz(y) 104,83 KB

P1050393 (Small).JPG
Wyposażenie kotła parowego Firmy Clayton and Shuttleworth -manometr, wodowskaz, drzwiczki paleniskowe.
Plik ściągnięto 7 raz(y) 105,45 KB

P1050458 (Small).JPG
Jak się wytwarzało parę bez zwrotu kondensatu - wykorzystanie tak zwanej żywej pary to potrzebne były beczkowozy z pompami ręcznymi do uzupełniania wody w kotłach parowych.
Plik ściągnięto 4 raz(y) 128,12 KB

_________________
"Dobra rada nic nie kosztuje i jest tyle samo warta"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
orys 
stary wyga


Twój sprzęt: Baza już jest ;-)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Sty 2017
Piwa: 58/13
Skąd: Glasgow
Wysłany: 2019-05-03, 14:33   

Innymi słowy, zapraszasz nas do walca? :)
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bmalu 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Ducato MAXI 2,8 JTD
Nazwa załogi: Andrzej i Ela
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Piwa: 31/7
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-05-03, 16:00   

Niektóre są okołkowane (tzw. jeż lub kolczatka), więc można by się potykać :) .

P1050348 (Small).JPG
Walec ciągniony okołkowany do tandemu - łączony w tandem w celu zwiększenia wydajności zagęszczania gruntu. Walec wyprodukowany w latach 50 XX wieku. Walce okołkowane holowane były przez ciągniki gąsienicowe lub kołowe.
Plik ściągnięto 6 raz(y) 131,04 KB

_________________
"Dobra rada nic nie kosztuje i jest tyle samo warta"
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***