wymiana oleju fiat 2.3 l |
Autor |
Wiadomość |
jarsta0001
zaawansowany

Twój sprzęt: Rapido i86
Nazwa załogi: buchalterzy
Dołączył: 31 Lip 2019 Piwa: 12/27 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 2020-09-02, 22:42 wymiana oleju fiat 2.3 l
|
|
|
Chciałem się umówić na wymianę oleju ale serwisant powiedział że dopiero po przejechaniu 48.000km. Nie miałem nigdy fiata Ducato więc myślałem że jak w osobówkach... Dawniej miałem Nysę Towos ale tam co 10.000 km. Na wszelki wypadek sprawdziłem w książce serwisowej i poczytałem w necie i rzeczywiście co 48.000 km. Chciałem się Was poradzić czy jest sens wymieniać wcześniej? Wymieniacie szybciej niż 48k km? To w końcu niewielkie koszty. |
|
|
|
 |
007jędruś
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato campervan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sty 2018 Piwa: 8/20 Skąd: BIA
|
Wysłany: 2020-09-02, 22:53
|
|
|
Ja w swoim wymieniam co 15 000 bo chcę nim trochę dłużej pojeździć. Mam 37000 przebiegu i 3 wymianę za sobą. |
|
|
|
|
 |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2020-09-02, 23:21
|
|
|
007 napisał/a: | Ja w swoim wymieniam co 15 000 bo chcę nim trochę dłużej pojeździć. Mam 37000 przebiegu i 3 wymianę za sobą. |
Amerykanie wymieniają w swoich dużych silnikach co 6000 a nawet co 4000
co 15000 to max i tego sie trzymajmy |
|
|
|
 |
007jędruś
zaawansowany

Twój sprzęt: Fiat Ducato campervan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Sty 2018 Piwa: 8/20 Skąd: BIA
|
Wysłany: 2020-09-02, 23:26
|
|
|
Dawniej zalecano wymianę oleju w dieslu co 7500 km
Dawniej to były inne czasy samochody miały jeździć jak najdłużej a nie do końca gwarancji |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2020-09-03, 00:07
|
|
|
po starym oleju to nawet frytki śmierdzą |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2020-09-03, 06:39
|
|
|
jarsta0001 napisał/a: | Chciałem się Was poradzić czy jest sens wymieniać wcześniej? |
Wszystko zależy od czasu w jakim Ducato przejedzie te 48 tysi. Jeśli w ciągu roku spokojnie można trzymać się zaleceń producenta. Jeżeli są małe przebiegi a kamper raczej w kurrierce nie lata to co dwa lata niezależnie od przebiegu /starzenie się oleju poddanego eksploatacji w silniku/ |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
Cyryl
Kombatant

Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 313/16 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-09-03, 06:42
|
|
|
DAWNIEJ - mówimy o silnikach, które po 150 000km wymagały remontu kapitalnego.
Jelcz, który przejechał ponad 130 000km z pełnym ładunkiem już pod górkę w Książu nie podjechał, taki był spadek kompresji.
producent tego auta przewidywał zużycie oleju silnikowego 1l na 100l paliwa w nowym silniku, jadąc do Warszawy z Wrocławia Jelczem (powiedzmy 50 000km) bez 10l oleju silnikowego, nie było co wyjeżdżać z bazy, tak było dawniej.
współcześnie olej silnikowy wymienia się co 30-40 tyś km lub więcej, a w pojazdach ciężarowych w transporcie dalekobieżnym (olej polecany przez producenta) Mercedes zaleca wymieniać co 180 000km.
mając na względzie przebiegi roczne kamperów, moim zdaniem wymiana raz na rok niezależnie od przebiegu (nie osiągniemy raczej więcej niż 30 000km w skrajnych przypadkach), dla silników młodszych (po 2010) będzie wystarczająca.
dlatego ja bym obstawał raz na rok. |
_________________
 |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2020-09-03, 06:54
|
|
|
Cyryl napisał/a: | dlatego ja bym obstawał raz na rok. |
tu nie ma miejsca na zakłady bukmacherskie świat moto idzie do przodu i czasy Jelcza Nysy i Malucha dawno minęły. Oleje są coraz lepsze i terminy wymian uległy wydłużeniu . |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
jarsta0001
zaawansowany

Twój sprzęt: Rapido i86
Nazwa załogi: buchalterzy
Dołączył: 31 Lip 2019 Piwa: 12/27 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 2020-09-03, 07:16
|
|
|
dziękuję za sugestię. wymienię teraz. |
|
|
|
 |
jarsta0001
zaawansowany

Twój sprzęt: Rapido i86
Nazwa załogi: buchalterzy
Dołączył: 31 Lip 2019 Piwa: 12/27 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 2020-09-03, 07:18
|
|
|
dzięki za sugestie. Wymieniam w takim razie teraz. |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2020-09-03, 10:16 Re: wymiana oleju fiat 2.3 l
|
|
|
jarsta0001 napisał/a: | Chciałem się umówić na wymianę oleju ale serwisant powiedział że dopiero po przejechaniu 48.000km. Nie miałem nigdy fiata Ducato więc myślałem że jak w osobówkach... Dawniej miałem Nysę Towos ale tam co 10.000 km. Na wszelki wypadek sprawdziłem w książce serwisowej i poczytałem w necie i rzeczywiście co 48.000 km. Chciałem się Was poradzić czy jest sens wymieniać wcześniej? Wymieniacie szybciej niż 48k km? To w końcu niewielkie koszty. |
48 tysięcy to interwał Fiata. Ten interwał pozwala wytrzymać gwarancję, a później są problemy. Przez Long Life pada w tym silniku łańcuch rozrządu i popychacze. Zresztą łańcuch jest w nim skopany konstrukcyjnie i trzeba z nim delikatnie. Ja zalecam zmiany co maksymalnie 15 tysięcy i duży filtr oleju.
Jak chcesz zobaczyć jak wygląda silnik po long life, to wpisz sobie na Youtube: Czy stosować long life? |
|
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2020-09-03, 10:20
|
|
|
Gewehr napisał/a: | Ten interwał pozwala wytrzymać gwarancję, a później są problemy. rzez Long Life pada w tym silniku łańcuch rozrządu i popychacze. Zresztą łańcuch jest w nim skopany konstrukcyjnie i trzeba z nim delikatnie. |
O jakiej mocy silnik 2.3 l ma łąńcuch ? |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
Gewehr
weteran

Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 223/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2020-09-03, 10:21
|
|
|
SlawekEwa napisał/a: | Gewehr napisał/a: | Ten interwał pozwala wytrzymać gwarancję, a później są problemy. rzez Long Life pada w tym silniku łańcuch rozrządu i popychacze. Zresztą łańcuch jest w nim skopany konstrukcyjnie i trzeba z nim delikatnie. |
O jakiej mocy silnik 2.3 l ma łąńcuch ? |
Każde 2,3 FPT |
|
|
|
 |
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler

Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 28 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 240/601 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2020-09-03, 10:26
|
|
|
Gewehr napisał/a: | Każde 2,3 FPT |
ale to chyba tylko Iveco ma |
_________________ Życie jest dane wszystkim, ale starość tylko wybranym.
 |
|
|
|
 |
LukF
Kombatant

Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 483/396 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2020-09-03, 10:38
|
|
|
FiatPowerTrain to normalny silnik Fiata/ Iveco
2.3 z każdą mocą ma pasek. Sam wymieniałem. Miałem już 4 różne Ducato z tym silnikiem i w każdym jest pasek. Więc kolega Gewehr coś pomylił |
Ostatnio zmieniony przez LukF 2020-09-03, 10:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|