lodóweczka odmawia współpracy na 12V (230V i gaz idealnie) |
Autor |
Wiadomość |
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2019-05-07, 23:07
|
|
|
Ja sądzę, że wartość na D+ nie jest w szczególe istotna czy 12,8 czy 14,4V. Raczej zero/jedynkowo. Jest napięcie albo go nie ma - tak ten układ działa. Przekaźnik nie rozróżnia zakresu napięć znamionowych. Jest dedykowany dla 12V i w tych okolicach, czyli od 10 do 15V (powyżej może grzać się cewka) musi działać jeśli jest sprawny. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
Suliki
stary wyga
Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2019-05-08, 08:15
|
|
|
tak masz rację.
Tam tylko jest jakiś system rozpoznawania napięcia i w przypadku za niskiego odcina wszystko i trzeba resetować, licho wie jak to jest ustawione. |
_________________ P&E |
|
|
|
|
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2019-05-08, 08:49
|
|
|
Podałem napięcie na PIN1 Co się dzieje:
1. Przy niepracującym pojeździe odpala się przekaźnik ... pod deską rozdzielczą i odpala mi zegary tak jak w pozycji zapłonu
2. Przy pracującym silniku pozorny brak reakcji, a lodówka nie odpala (czekałem 5-10 sekund i dioda nadal czerwona).
Powoli już tracę kolejne koncepcje. |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
|
Suliki
stary wyga
Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2019-05-08, 08:59
|
|
|
to dobry test oznaczający że D+ jest podane na energoblok w inny sposób niż przez PIN 1 i nie trzeba się tym martwić...niestety wygląda to na problem z przekaźnikiem RE4 lub RE1 lub ich wysterowaniem. Ja też nie ma już więcej pomysłów |
_________________ P&E |
|
|
|
|
Suliki
stary wyga
Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2019-05-08, 09:14
|
|
|
jedyne obejście bez naprawy energobloku to moim zdaniem:
- zmostkować PIN 3 z 4 na JP4; Mówiłeś że na 4 jest napięcie.
- zdjąć konektor z J4 i tu na odpięty kabelek podać D+ - to co podałeś na PIN 1.
Ze schematu lodówki i zdjęcia wynika że jest przekaźnik grzałki więc nie ma jakiegoś ryzyka moim zdaniem.
Możesz jeszcze dla testu tylko zdjąć konektor z J4 i tu podać D+ ( to co podałeś na PIN 1, na kabelek nie złącze ) i jak zgaśnie ci czerwona kontrolka przy odpalonym silniku to by oznaczało, że AES nie widzi tego sterowania i to jest jedyny powód. Grzałka nie będzie grzała. |
_________________ P&E |
|
|
|
|
Piszol
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato
Dołączył: 25 Sty 2019 Piwa: 1/1 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2019-05-08, 10:17
|
|
|
Miałem podobny problem przed wyjazdem na majówkę, a nie było zbyt wiele czasu to zmostkowałem na kostce na lodówce. Tam też jest cały czas plus po włączeniu zasilania pokładowego. |
|
|
|
|
Suliki
stary wyga
Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2019-05-08, 10:43
|
|
|
Piszol - nie wiem co z czym zmostkowałeś, ale mam nadzieję że nie podpiąłeś grzałki pod zasilanie panela lodówki gdzie jest cały czas napięcie. Grzałka to 10-20A i musi mieć porządny obwód.
Rav - jak nie chcesz grzebać w tyle energobloku to podaj + bezpośrednio z aku zabudowy na kostkę ze zdjęcia tam gdzie jest wpięta grzałka ( daj na kablu bezpiecznik 20 A na wszelki wypadek ), kabelek tak 2,5mm2 a na odpięty kabelek z J4 podać D+ - to co podałeś na PIN 1. Powinno działać z obejściem energobloku |
_________________ P&E |
|
|
|
|
McGali
stary wyga
Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2009 Piwa: 17/9 Skąd: EZG
|
Wysłany: 2019-05-08, 12:03
|
|
|
Rav napisał/a: |
Powoli już tracę kolejne koncepcje. |
Podjedź do jakiegoś elektyka samochodowego - temat zamknie w kilkanaście minut. |
|
|
|
|
Suliki
stary wyga
Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2019-05-08, 12:08
|
|
|
obawiam się że nie.... elektryk samochodowy nie ruszy energobloku ....:) |
_________________ P&E |
|
|
|
|
Piszol
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato
Dołączył: 25 Sty 2019 Piwa: 1/1 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2019-05-08, 13:33
|
|
|
Suliki napisał/a: | Piszol - nie wiem co z czym zmostkowałeś, ale mam nadzieję że nie podpiąłeś grzałki pod zasilanie panela lodówki gdzie jest cały czas napięcie. Grzałka to 10-20A i musi mieć porządny obwód. |
Prąd na kostce mam po włączeniu zasilania pokładowego, a lodówkę dodatkowo włączam włącznikiem z panelu lodówki. |
|
|
|
|
Suliki
stary wyga
Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2019-05-08, 14:10
|
|
|
ja pytałem co z czym zmostkowałeś, padł ci obwód dostarczający prąd do grzałki czy do panelu sterowania. Innymi słowy jaki kabel zasila grzałkę z akumulatora - ten co był od grzałki czy teraz ten od panelu lodówki. Jak zasila grzałkę ten od panelu lodówki to nie jest dobrze. Cokolwiek masz to jak lodówka chodzi na 12V to kabel zasilania grzałki ( od akumulatora do grzałki ) musi być minimum 2,5mm |
_________________ P&E |
|
|
|
|
Piszol
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato
Dołączył: 25 Sty 2019 Piwa: 1/1 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2019-05-08, 15:01
|
|
|
Padł odwód od elektrobloku, a kabel z którym zmostkowałem będzie miał 2,5 spokojnie. Ale od czego jest to nie mam pojecia. |
|
|
|
|
Suliki
stary wyga
Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2019-05-08, 15:03
|
|
|
no to śpij spokojnie |
_________________ P&E |
|
|
|
|
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2019-05-08, 15:27
|
|
|
Propozycje Suliki (choć bardzo je cenię) chyba średnio wykonalne w stanie faktycznym - zdjęcia elektrobloku w załączeniu. Nie mam jak podać napięcia na przewód od J4, bo nie mam go przyłączonego.
Podanie napięcia bezpośrednio pod lodówkę nie rozwiąże mi problemu. Co najwyżej dowiem się, że lodówka sama z siebie działa.
Elektroblok zdjęcie.jpg
|
|
Plik ściągnięto 4 raz(y) 331,1 KB |
|
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
|
Suliki
stary wyga
Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy Dołączył: 25 Lip 2016 Otrzymał 12 piw(a) Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2019-05-08, 15:42
|
|
|
trochę ciasno... to chyba włoska robota . Jak ci się jeszcze chce to:
- jak nie masz nic na J4 to oznacza, że D+ jest jakoś inaczej doprowadzone do lodówki. Zobacz czy na przyłączu na tylnej ścianie lodówki tam gdzie przychodzi zasilane do panelu sterowania jest podpięte D+ jak jest to dobrze by było sprawdzić czy po odpaleniu silnika jest na nim 12V. Jak jest to wysterowanie zasilania 12V masz sprawne.
- doprowadzenie bezpośrednio kabla z akumulatora na zacisk grzałki + z założonym bezpiecznikiem 20A może być rozwiązaniem docelowym. Pominiesz uszkodzony energoblok w tym zakresie. Zrób test kawałek kabla z aku na + w przyłączu lodówce ( tam gdzie grzałka ) i jak zadziała to możesz pomyśleć czy da się go poprowadzić porządnie.
jak ci się nie chce to ... wypinaj energoblok i do naprawy |
_________________ P&E |
|
|
|
|
|