Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
lodóweczka odmawia współpracy na 12V (230V i gaz idealnie)
Autor Wiadomość
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2019-05-07, 23:07   

Ja sądzę, że wartość na D+ nie jest w szczególe istotna czy 12,8 czy 14,4V. Raczej zero/jedynkowo. Jest napięcie albo go nie ma - tak ten układ działa. Przekaźnik nie rozróżnia zakresu napięć znamionowych. Jest dedykowany dla 12V i w tych okolicach, czyli od 10 do 15V (powyżej może grzać się cewka) musi działać jeśli jest sprawny.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2019-05-08, 08:15   

tak masz rację.
Tam tylko jest jakiś system rozpoznawania napięcia i w przypadku za niskiego odcina wszystko i trzeba resetować, licho wie jak to jest ustawione.
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2019-05-08, 08:49   

Podałem napięcie na PIN1 Co się dzieje:
1. Przy niepracującym pojeździe odpala się przekaźnik ... pod deską rozdzielczą i odpala mi zegary tak jak w pozycji zapłonu
2. Przy pracującym silniku pozorny brak reakcji, a lodówka nie odpala (czekałem 5-10 sekund i dioda nadal czerwona).

Powoli już tracę kolejne koncepcje.
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2019-05-08, 08:59   

to dobry test oznaczający że D+ jest podane na energoblok w inny sposób niż przez PIN 1 i nie trzeba się tym martwić...niestety wygląda to na problem z przekaźnikiem RE4 lub RE1 lub ich wysterowaniem. Ja też nie ma już więcej pomysłów
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2019-05-08, 09:14   

jedyne obejście bez naprawy energobloku to moim zdaniem:
- zmostkować PIN 3 z 4 na JP4; Mówiłeś że na 4 jest napięcie.
- zdjąć konektor z J4 i tu na odpięty kabelek podać D+ - to co podałeś na PIN 1.

Ze schematu lodówki i zdjęcia wynika że jest przekaźnik grzałki więc nie ma jakiegoś ryzyka moim zdaniem.

Możesz jeszcze dla testu tylko zdjąć konektor z J4 i tu podać D+ ( to co podałeś na PIN 1, na kabelek nie złącze ) i jak zgaśnie ci czerwona kontrolka przy odpalonym silniku to by oznaczało, że AES nie widzi tego sterowania i to jest jedyny powód. Grzałka nie będzie grzała.
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piszol 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato
Dołączył: 25 Sty 2019
Piwa: 1/1
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2019-05-08, 10:17   

Miałem podobny problem przed wyjazdem na majówkę, a nie było zbyt wiele czasu to zmostkowałem na kostce na lodówce. Tam też jest cały czas plus po włączeniu zasilania pokładowego.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2019-05-08, 10:43   

Piszol - nie wiem co z czym zmostkowałeś, ale mam nadzieję że nie podpiąłeś grzałki pod zasilanie panela lodówki gdzie jest cały czas napięcie. Grzałka to 10-20A i musi mieć porządny obwód.

Rav - jak nie chcesz grzebać w tyle energobloku to podaj + bezpośrednio z aku zabudowy na kostkę ze zdjęcia tam gdzie jest wpięta grzałka ( daj na kablu bezpiecznik 20 A na wszelki wypadek ), kabelek tak 2,5mm2 a na odpięty kabelek z J4 podać D+ - to co podałeś na PIN 1. Powinno działać z obejściem energobloku
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
McGali 
stary wyga


Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lip 2009
Piwa: 17/9
Skąd: EZG
Wysłany: 2019-05-08, 12:03   

Rav napisał/a:


Powoli już tracę kolejne koncepcje.


Podjedź do jakiegoś elektyka samochodowego - temat zamknie w kilkanaście minut.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2019-05-08, 12:08   

obawiam się że nie.... elektryk samochodowy nie ruszy energobloku ....:)
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piszol 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato
Dołączył: 25 Sty 2019
Piwa: 1/1
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2019-05-08, 13:33   

Suliki napisał/a:
Piszol - nie wiem co z czym zmostkowałeś, ale mam nadzieję że nie podpiąłeś grzałki pod zasilanie panela lodówki gdzie jest cały czas napięcie. Grzałka to 10-20A i musi mieć porządny obwód.


Prąd na kostce mam po włączeniu zasilania pokładowego, a lodówkę dodatkowo włączam włącznikiem z panelu lodówki.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2019-05-08, 14:10   

ja pytałem co z czym zmostkowałeś, padł ci obwód dostarczający prąd do grzałki czy do panelu sterowania. Innymi słowy jaki kabel zasila grzałkę z akumulatora - ten co był od grzałki czy teraz ten od panelu lodówki. Jak zasila grzałkę ten od panelu lodówki to nie jest dobrze. Cokolwiek masz to jak lodówka chodzi na 12V to kabel zasilania grzałki ( od akumulatora do grzałki ) musi być minimum 2,5mm
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Piszol 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Ducato
Dołączył: 25 Sty 2019
Piwa: 1/1
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2019-05-08, 15:01   

Padł odwód od elektrobloku, a kabel z którym zmostkowałem będzie miał 2,5 spokojnie. Ale od czego jest to nie mam pojecia.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2019-05-08, 15:03   

no to śpij spokojnie :)
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2019-05-08, 15:27   

Propozycje Suliki (choć bardzo je cenię) chyba średnio wykonalne w stanie faktycznym - zdjęcia elektrobloku w załączeniu. Nie mam jak podać napięcia na przewód od J4, bo nie mam go przyłączonego.

Podanie napięcia bezpośrednio pod lodówkę nie rozwiąże mi problemu. Co najwyżej dowiem się, że lodówka sama z siebie działa.

Elektroblok zdjęcie.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 331,1 KB

_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suliki 
stary wyga


Twój sprzęt: Globe Traveller Explorer
Nazwa załogi: Suliktravel
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Lip 2016
Otrzymał 12 piw(a)
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2019-05-08, 15:42   

trochę ciasno... to chyba włoska robota :) . Jak ci się jeszcze chce to:

- jak nie masz nic na J4 to oznacza, że D+ jest jakoś inaczej doprowadzone do lodówki. Zobacz czy na przyłączu na tylnej ścianie lodówki tam gdzie przychodzi zasilane do panelu sterowania jest podpięte D+ jak jest to dobrze by było sprawdzić czy po odpaleniu silnika jest na nim 12V. Jak jest to wysterowanie zasilania 12V masz sprawne.
- doprowadzenie bezpośrednio kabla z akumulatora na zacisk grzałki + z założonym bezpiecznikiem 20A może być rozwiązaniem docelowym. Pominiesz uszkodzony energoblok w tym zakresie. Zrób test kawałek kabla z aku na + w przyłączu lodówce ( tam gdzie grzałka ) i jak zadziała to możesz pomyśleć czy da się go poprowadzić porządnie.

jak ci się nie chce to ... wypinaj energoblok i do naprawy :spoko
_________________
P&E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***