VW LT 40 - 2.4TD 102KM - słaby i kopci |
Autor |
Wiadomość |
rasoir
trochę już popisał
Dołączył: 14 Sty 2015 Piwa: 1/30 Skąd: Kasina Wielka
|
Wysłany: 2019-05-10, 15:13 VW LT 40 - 2.4TD 102KM - słaby i kopci
|
|
|
Witajcie, wracam po 4 latach bo znowu zachciało mi się LT-ka. Tym razem to wersja LT40 w zabudowie autolawety. Silnik 2.4TD 75kW. Oryginalny przebieg 249 tyś. km. Waga pustego auta to 2765kg. Z tyłu oczywiście bliźniak. Skrzynia 5. Rocznik 1988.
Problem mam z nim taki, że niby 102KM, niby przełożenie siłowe (V-max = 75-85km/h), a auto ma problem wyjechać pod górę na 4 biegu na pusto. Pedał w podłogę, turbina wyje, z wydechu struga czarnego dymu, a auto jakoś muli i nie ma siły. Pali ładnie, zimny puści delikatnego dymka, ale potem mu przechodzi, silnik pracuje równo. Spalanie przy ładunku 1,5 tony czyli w sumie jakieś 4200kg w terenie górzystym wyniosło wczoraj 15L/100km.
Co o tym sądzicie? Ten typ tak ma? Miałem wcześniej Mercedesa T1 408D, silnik 2,3D bez turbo, moc 82KM, ale on nawet z ładunkiem 2500kg targał pod górę na 3 biegu bez żadnego problemu i jeszcze miał pod pedałem, mimo że sam ważył 2300kg. Liczyłem na to, że w LT z 6-cylindrowym silnikiem z turbo, góry nie będą dla mnie problemem.
Poniżej wlepka z książki serwisowej i dwa zdjęcia sprzętu:
|
|
|
|
|
yaro 65
zaawansowany
Twój sprzęt: Sprinter 212D
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Gru 2013 Piwa: 10/8 Skąd: Chełmek / Kraków
|
Wysłany: 2019-05-10, 17:09
|
|
|
Brakuje powietrza, turbina ma nie wyć . |
_________________ Życie zaczyna się po pięćdziesiątce,
czasami po dwóch .
pozdr. Jarek |
|
|
|
|
rasoir
trochę już popisał
Dołączył: 14 Sty 2015 Piwa: 1/30 Skąd: Kasina Wielka
|
Wysłany: 2019-05-10, 17:12
|
|
|
Czyli wg Ciebie do regeneracji? Czy można jakoś sprawdzić jej działanie? |
|
|
|
|
yaro 65
zaawansowany
Twój sprzęt: Sprinter 212D
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Gru 2013 Piwa: 10/8 Skąd: Chełmek / Kraków
|
Wysłany: 2019-05-10, 17:24
|
|
|
Zdejmij wąż zasilający , ten od filtra,
sprawdź sprężarkę ile daje ciśnienia, manometrem,
rozrządy i zapłony to pewnie masz poustawiane poprawnie ? |
_________________ Życie zaczyna się po pięćdziesiątce,
czasami po dwóch .
pozdr. Jarek |
|
|
|
|
rasoir
trochę już popisał
Dołączył: 14 Sty 2015 Piwa: 1/30 Skąd: Kasina Wielka
|
Wysłany: 2019-05-10, 17:57
|
|
|
Czy rozrząd i wtrysk jest poprawny tego nie wiem, mam auto od wczoraj. Sprawdzić można to jedynie jakimś przyrządem o ile się orientuję? |
|
|
|
|
DK-Tadeusz
doświadczony pisarz On the road again
Twój sprzęt: Hi-Ace 94 + Dethleffs
Nazwa załogi: On the road again..
Dołączył: 17 Gru 2017 Piwa: 9/16 Skąd: Dania
|
Wysłany: 2019-05-10, 18:38
|
|
|
Kiedyś widziałem lawetę co miała wmontowany silnik do ograniczenia powietrza, aby hamowała w na zjazdach.
Mozę coś takiego? |
_________________ On The Road Again |
|
|
|
|
rasoir
trochę już popisał
Dołączył: 14 Sty 2015 Piwa: 1/30 Skąd: Kasina Wielka
|
Wysłany: 2019-05-10, 19:07
|
|
|
Nie wiem gdzie miało by się to znajdować, i druga sprawa że gdyby coś takiego tam było to gdzieś musiało by być sterowanie tym. |
|
|
|
|
rasoir
trochę już popisał
Dołączył: 14 Sty 2015 Piwa: 1/30 Skąd: Kasina Wielka
|
Wysłany: 2019-05-10, 23:13
|
|
|
Właśnie wróciłem z przejażdżki LT40, tyle że z silnikiem 2,4D bez turbo (niby coś tam podkręcony na pompie) - wrażenia... Ten wolnossak zbiera się o wiele lepiej niż mój turbik. Wrzucając V bieg i pedał w podłogę, auto normalnie przyśpiesza, gdzie u mnie jest zgon.
Zauważyłem w moim, że turbina niemiłosiernie świszczy, nawet wywaliłem na chwilę filtr powietrza i jechałem z otwartą obudową, to tego świstu prawie nie da się znieść. Dodatkowo gdy dam mu w pedał i nagle zgaszę, to jeszcze przez kilkanaście sekund słychać syczenie w rurze dolotowej. Link do dźwięku poniżej:
syczenie - w 11 sekundzie silnik gaśnie
A tutaj nagranie dźwięku z kabiny, z wywaloną maską i filtrem powietrza, jak można usłyszeć od 1:12 słychać głośniej turbinę niż silnik:
dźwięk silnika podczas jazdy |
|
|
|
|
Horte
zaawansowany
Twój sprzęt: Ford Nobel Art
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Lip 2017 Piwa: 13/8 Skąd: okolice Poznania
|
Wysłany: 2019-05-11, 06:41
|
|
|
Świst turbiny może być przyczyną zapchanego układu wydechowego. Jeżeli jest zainstalowany katalizator i jest on zapchany wtedy turbina też świszczy.
Rozkręć wydech za katalizatorem i zobacz jak dmucha z rury. |
|
|
|
|
tolo61
Kombatant DUDI
Twój sprzęt: Blaszak Ducato Jeszcze blaszak...kiedy???
Nazwa załogi: DUDI
Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Maj 2009 Piwa: 102/26 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 2019-05-11, 08:29
|
|
|
Hej Cos z dolotem powietrza turbina nie pracuje nie podaje powieyrza tak jak trzeba Lapie falszywe uklad nieszczelny Mialem tak u siebie Po prostej w miare normalnie pod gorke.... pieszy mnie wyprzedzal U mnie byla nieszczelnosc weza do turbiny |
_________________ Przed nim było parę ale ten ..Był zaje...
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=20376
Teraz próbuję
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=31540
|
|
|
|
|
rasoir
trochę już popisał
Dołączył: 14 Sty 2015 Piwa: 1/30 Skąd: Kasina Wielka
|
Wysłany: 2019-05-11, 09:59
|
|
|
Katalizatora to ten dziadek nie ma, a wydech nie jest za bardzo skomplikowany, bo od turbiny idzie 1m rury, wprost to tłumika i potem atmosfera.
Z tym pieszym pod górę to idealne określenie mojej sytuacji i tak jak pisałem LT bez turbo jeździ lepiej od mojego... |
|
|
|
|
rasoir
trochę już popisał
Dołączył: 14 Sty 2015 Piwa: 1/30 Skąd: Kasina Wielka
|
Wysłany: 2019-05-11, 14:07
|
|
|
Koledzy czy to może być powód mojego problemu?
ZDJĘCIA
Jakby ktoś nie wiedział to zawór upustowy turbosprężarki. Chyba nie muszę zaznaczać o co pytam? |
|
|
|
|
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 180/132 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2019-05-11, 15:15
|
|
|
Piękne pęknięcie |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
|
|
|
|
|
rasoir
trochę już popisał
Dołączył: 14 Sty 2015 Piwa: 1/30 Skąd: Kasina Wielka
|
Wysłany: 2019-05-11, 16:34
|
|
|
Pęknięcie piękne ale czy to powód moich problemów? |
|
|
|
|
yaro 65
zaawansowany
Twój sprzęt: Sprinter 212D
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Gru 2013 Piwa: 10/8 Skąd: Chełmek / Kraków
|
Wysłany: 2019-05-11, 23:38
|
|
|
no to już wiesz co wyje
|
_________________ Życie zaczyna się po pięćdziesiątce,
czasami po dwóch .
pozdr. Jarek |
|
|
|
|
|
|