Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
problem ze skrzynią biegów
Autor Wiadomość
Gewehr 
weteran


Pomógł: 28 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 152/103
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-22, 19:55   

Moim zdaniem to na zdjęciu, to przesuwka III/IV bieg, a nie I/II :bajer
Jaka to dokładnie skrzynia?
Amples, przesuwki 1/2 nie da się źle założyć. Nie będzie współpracować ze wstekiem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MirekKliny 
zaawansowany
https://www.facebook.com/mg.campers


Twój sprzęt: To co wolne :)
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2013
Piwa: 20/4
Skąd: Kliny / k.Lublina
Wysłany: 2019-05-22, 19:57   

Mi zniknęła dwójka 2 tygodnie temu w 2,8 z 2005r nagle przy zjeździe ze skrzyżowania nagle nie można było jej wrzucić.

Okazało sie ze coś tam poszło w skrzyni (jakaś sprężynka czy coś takiego) ale mechanik pokazał mi resztę części (kół zębatych) i ich ślady co oznaczało ze skrzynia już trochę wymęczona.

Po uzgodnieniu i pogawędce uzgodniliśmy montaż 6 z 2016r z ducato 2,3.
W poniedziałek odebrałem jestem zadowolony na chwile obecna 250km zrobione i w weekend na bałtów.
Skrzynia która założyłem ma 7tys. km potwierdzonego przebiegu.

Podsumowując może warto pomyśleć o kompleksowym ogarnięciu skrzyni.

Mnie robocizna kosztowała 1300zł + skrzynia

Za skrzynie 5 biegową bierze gość max 3000zł z gwarancją na rok bez limitu kilometrów.

Skontaktuj sie z GEWEHR on ci wytlumaczy co i jak.
_________________
Pozdrawiam
Mirek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MirekKliny 
zaawansowany
https://www.facebook.com/mg.campers


Twój sprzęt: To co wolne :)
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2013
Piwa: 20/4
Skąd: Kliny / k.Lublina
Wysłany: 2019-05-22, 19:59   

o wilku mowa kiedy pisalem
_________________
Pozdrawiam
Mirek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
d600 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Adria Coral 680 SP
Dołączył: 15 Mar 2017
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-05-23, 11:35   

Gewehr , dlaczego sadzisz ze to piasta przesuwki 3/4 ? Mechanik mowi ze padła 1/2 ta nowa która niedawno zamontował (widoczna na zdjęciu) Skrzynia jest z dukaciaka II 96r symbol 20KE22
Jest kilka głosów ze mechanik mógł ja uszkodzić ściągaczem , a ja myśle czy siłowa próba włączenia dwójki niedoprowadziła do tego , bo skrzynia podczas jazdy zablokowała się i nie można było wrzucić żadnego biegu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 28 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 152/103
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-23, 16:25   

Spojrzałem w Twój awatar i stąd nie pasowała mi przesuwka do auta :wyszczerzony:
Jeśli to 1,9 to może być jak najbardziej od I/II biegu.
Przesuwki nie uszkodził ściągaczem, bo jest montowana luźno.
Z tego co pamiętam, jest symetryczna, więc odwrotnie też się nie da. Może być tak, że trafiła się wadliwa. Kiedyś miałem takie koła III biegu z Fiata. Dwie sztuki wadliwie wykonane. Dopiero koła z innej partii, były ok.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
d600 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Adria Coral 680 SP
Dołączył: 15 Mar 2017
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-05-23, 22:31   

Gewehr , na walku przy kole zamachowym jest cos takiego jak tuleja pilotująca . Okazało sie ze ma nadmierny luz , na co wczesniej mechanik nie zwrócił uwagi . Czy może to mieć negatywny wpływ na prace skrzyni , mogło to "pomóc w wyłamaniu zębów ? i blokowaniem przy wrzucaniu biegów ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 28 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 152/103
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-23, 22:47   

Nie ma to wpływu. Przyspieszy jedynie degradację łożyska na wałku sprzęgła i samej tarczy. Przesuwka jest na innym wałku i nie ma bezpośredniego kontaktu z wałkiem sprzęgłowym.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
d600 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Adria Coral 680 SP
Dołączył: 15 Mar 2017
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-05-25, 13:17   

Gewehr , mechanik sie poddał . Wymienił tulejkę pilotującą i zgodnie z twoim przypuszczeniem nic to nie pomogło. Skrzynia po rozgrzaniu nie chodzi i wyrczy . jedynki nie mozna wlączyć bezpośrednio trzaba przełączać z dwa na jeden . Ogólnie porażka . Pojechałem zlikwidować zgrzytanie na dwojce a po naprawie i wymienie synchronizatora , poleciła piasta przesuwki zaczeły blokować się praktycznie wszystkie biegi . Cuda sie dzieją po nagrzaniu . Reasujac , zapłaciłem za czesci i za naprawe , a efekt końcowy jest taki że musze kupić nowa -starą skrzynie i zastanawiam się za co mechanik wziął pieniadze ?? Kiedy w koncu u nas bedzie normalnie i nauczymy się żyć jak dorośli ludzie ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***