Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Szukam opinii o silniku Renault Master 2.5 dCi, 07 r.
Autor Wiadomość
samotny wilk 
weteran
W podróży jesteśmy zawsze.


Nazwa załogi: Wędrowniczek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Wrz 2013
Piwa: 70/62
Skąd: Stolica
Wysłany: 2019-05-28, 22:07   Szukam opinii o silniku Renault Master 2.5 dCi, 07 r.

Szukam opinii o silniku Renault Master 2.5 dCi z 2007 r.
Poj. skokowa 2464 ccm. Moc 100 kM/74 kW.

Czy ten motorek da radę z alkową o długości ok. 6 m.?
Jaka jest jego awaryjność i trwałość?

Warto? Czy szukać kampera z mocniejszym motorkiem? :spoko
_________________
Andrzej
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-05-28, 22:57   

samotny wilk napisał/a:
Jaka jest jego awaryjność i trwałość?

Silniki 2.5 dci to jeden z lepszych w tamtym okresie ,
występował od 100 do 150 hp , słupek i głowica ta sama , zmieniała się tylko dawka powietrza i paliwa .
Mój 120 hp ma blisko 600 k i nie miał kapitalki (nie licząc robionych wtrysków przy 450k) , ale wszystko zależy od tego jak był traktowany .
samotny wilk napisał/a:
Czy ten motorek da radę z alkową

Zależy jaka skrzynie ma , wolna-szybką (były różne montowane)
Jeżeli nie jest zarznięty to bez problemu zmodzisz go o 30% mocy i momentu ,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
samotny wilk 
weteran
W podróży jesteśmy zawsze.


Nazwa załogi: Wędrowniczek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Wrz 2013
Piwa: 70/62
Skąd: Stolica
Wysłany: 2019-05-29, 13:39   

amples, dzięki wielkie za cenne opinie. Faktycznie motorków o pojemności 2.5 dCi jest wiele. O mocy od 100 do 145 kM. Nawet ten najsłabszy ma moment obrotowy grubo > 200 Nm, a dokładnie 260 Nm. Zatem, powinien dać sobie swobodnie radę z alkową o długości poniżej 6 m. Czytając opinie kierowców samochodów dostawczych też nie zauważyłem wielu negatywnych. Wprost przeciwnie - prawie wszyscy chwalą je. No i piszą, że części zamienne są tanie.
Sprzedający twierdzi, że autko ma tylko 105 000 km. :shock:

A jak to sprawdzić, jaką on ma skrzynię: wolną/szybką? Gdzie jest to jak byk napisane? :lol:

Jeszcze raz dzięki za poradę i popij to zimnym piwkiem, które wirtualnie podrzucam. :piwo:

:spoko

Renault Master-silniki.JPG
Plik ściągnięto 8 raz(y) 81,92 KB

_________________
Andrzej
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-05-29, 14:22   

samotny wilk napisał/a:
jak to sprawdzić, jaką on ma skrzynię: wolną/szybką? Gdzie jest to jak byk napisane
Od spodu na skrzyni jest zazwyczaj wybity symbol skrzyni , a jakie przełożenia to trzeba sobie sprawdzić po symbolu .
Ale prościej ci to sprawdzić jadąc np.
100km/h na najwyższym biegu patrzymy na obroty silnika
okolice 2k obr./m szybka
okolice 2,5kobr./m wolna
w dci 100 , raczej będzie wolna :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
samotny wilk 
weteran
W podróży jesteśmy zawsze.


Nazwa załogi: Wędrowniczek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Wrz 2013
Piwa: 70/62
Skąd: Stolica
Wysłany: 2019-05-29, 21:20   

amples, ok, to już coś.
Tylko, czy mi sprzedający pozwoli tak szybko pedałować? Mieszka na wsi, a tam autostrady brak. Powiem Mu: Panie, ja skrzynię biegów sprawdzić muszę. :szeroki_usmiech
:spoko
_________________
Andrzej
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-05-29, 21:35   

samotny wilk napisał/a:
ylko, czy mi sprzedający pozwoli tak szybko pedałować?
Procentowo zmniejszasz np :
75km/h
okolice
1875 obr./m wolna
1500 obr./m szybka
Te silniki przy 1.5k obr./m normalnie pracują przyspieszają a od 2k wciska w fotel (oczywiście na niższych biegach)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
LukF 
Kombatant


Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2017
Piwa: 441/325
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2019-05-29, 21:55   

Cytat:
pracują przyspieszają a od 2k wciska w fotel (oczywiście na niższych biegach)[/quote]

Normalnie F1 jakieś... :haha:

Żartuję tylko
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-05-29, 22:20   

LukF napisał/a:
Normalnie F1 jakieś..
F1 to to nie jest , ale nie jeden w osobówce ma gębę rozdziawioną . :wyszczerzony:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
samotny wilk 
weteran
W podróży jesteśmy zawsze.


Nazwa załogi: Wędrowniczek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Wrz 2013
Piwa: 70/62
Skąd: Stolica
Wysłany: 2019-06-02, 14:30   

amples, Kurde, mam jeszcze 2 wątpliwości.

Pierwsza: wszystkie silniki 2.5 mają pojemność 2464 ccm. Natomiast w DR sprzedającego jest jak byk napisane 2463 ccm.
Analogicznie jest z mocą silnika: zamiast 74 kW jest 73 kW.
Jak to wyjaśnić?

Druga: w realu jest to kamper firmy Weinsberg i tak jest on oznaczony na zabudowie (napisy Weinsberg). A w DR jest Renault/Knaus. No i w dokumentacji auta jest jeszcze inaczej: Knaus/Tabbert.
Trochę tych nieścisłości jest? :shock:

DR.jpeg
Zamiast Weinsberg jest Knaus.
Plik ściągnięto 5 raz(y) 100,83 KB

Oryg. papiery auta.jpeg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 104,64 KB

_________________
Andrzej
Ostatnio zmieniony przez samotny wilk 2019-06-07, 06:49, w całości zmieniany 3 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-06-02, 14:47   

samotny wilk napisał/a:
Pierwsza:
Również w DR man 2463 ccm , to nie jest istotne.
Co do zabudowy , to niech się inni wypowiedzą , ( nie przerabiałem stodoły za-nad szoferką :szeroki_usmiech )
Moze TU znajdziesz odpowiedz na nurtujące pytanie .
Ostatnio zmieniony przez amples 2019-06-02, 15:03, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
samotny wilk 
weteran
W podróży jesteśmy zawsze.


Nazwa załogi: Wędrowniczek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Wrz 2013
Piwa: 70/62
Skąd: Stolica
Wysłany: 2019-06-02, 15:02   

Mam świadomość, że Weinsberg to tańszy brat Knausa. Weinsberg jest jedną z wielu marek w portfolio grupy Knaus Tabbert.
Ale, żeby w dokumentach zmieniać nazwę marki z Weinsberg na Knaus?
To mi nie pasuje. :bajer
_________________
Andrzej
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2019-06-02, 16:39   

Producent Knaus Tabbert. Weinsberg to tylko marka handlowa.

Na polski DR nawet nie zwracaj uwagi. Ile ja się namęczyłem, żeby zrobić przegląd po sprowadzeniu auta i słyszałem "nie ma takiego producenta jak Mobilvetta". Chcieli zrobić na Fiat Ducato, ale Wydział Komunikacji odmawiał przyjęcia. W końcu się udało jest Mobilvetta M700 (i znów ktoś zapyta, a co to za model M700). Choć łatwo nie było, bowiem VIN był ... Fiata.
_________________
Byle do przodu
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
samotny wilk 
weteran
W podróży jesteśmy zawsze.


Nazwa załogi: Wędrowniczek
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Wrz 2013
Piwa: 70/62
Skąd: Stolica
Wysłany: 2019-06-02, 22:06   

Rav, chyba se odpuszczę. :-/ Za dużo już tych wątpliwości jest. A to z pojemnością silnika, a to z mocą, a to z nazwą producenta. Ile można? Trochę to wygląda tak, jakbym auto Skody nazwał Volkswagenem. :mrgreen: Nie chce mi się "wozić" po Wydziale Komunikacji.
Będę szukał dalej. Ale siły słabną. Zresztą, jak nie kupię to i tak nic się nie stanie. :szeroki_usmiech
_________________
Andrzej
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2019-06-02, 23:01   

samotny wilk napisał/a:
chyba se odpuszczę. Za dużo już tych wątpliwości jest. A to z pojemnością silnika, a to z mocą,
Z pojemnością i mocą nie masz żadnych niejasności
wpisywane były rożne wartości NP. TU
Ale ty decydujesz , zrobisz jak uważasz :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rav 
weteran

Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Maj 2014
Piwa: 145/22
Skąd: z prawilnego kraju
Wysłany: 2019-06-02, 23:13   

Jeśli chcesz odpuścić z powodu takich pierdół to będzie błąd. Auto jest już w kraju zarejestrowane i w WK sprawę załatwisz od ręki w kilka minut (pomijając ewentualną kolejkę). Dzielenie włosa na czworo to jest tylko przy pierwszej rejestracji w kraju.
_________________
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***