Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Mały pożar - dużo dymu
Autor Wiadomość
jarekvolvo 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Toyota Hiace 1983, zabudowa Feriela Oase
Dołączył: 21 Sty 2019
Piwa: 13/25
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2019-07-13, 13:28   

Ad. 1 i 6 - niewiele się pomyliłem.. . W Fiacie Ducato majstrzy instalowali zasilanie agregatu do chłodni - przewody, tak jak u Ciebie - po ostrych krawędziach, tuż przy szynach fotela, bez dodatkowych izolowań - efekt - auto spalone w 60%. Kierowca od razu dostrzegł miejsce i przyczynę zapłonu - niestety, gaśnicą 2kg nie mógł zrobić nic.. . .
Niestety, tandeciarstwo i chodzenie na łatwiznę sięga nawet wyższych standardem pojazdów.
Cieszę się, że masz temat ogarnięty i korzystasz z wczasów. Oby bez dalszych przygód :szeroki_usmiech
Miłego dnia !! :bukiet:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2019-07-13, 16:13   

Ponieważ sytuacja dosyć dramatyczna i z opisu raczej widać iż to wina producenta cuda zwanego kamperem. A przynajmniej współwinnego tego nieszczęścia.
Ale jaki to ten producent. Bo albo jestem nieuważny albo kamper no name??
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Roberto 
weteran


Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lip 2013
Piwa: 68/30
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2019-07-13, 16:17   

Dzięki za info :ok
Będzie dla potomnych...

A`propos, co z ubezpieczalnią :?: tzn. kosztami napraw :?:


Spokojnego wyjazdu i udanych wakacji :spoko
_________________
pozdrawiam
Robert

PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE... ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pean011 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Pastylka
Dołączył: 14 Maj 2018
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2019-07-13, 16:26   

Dethleffs Magic edition. Naprawa pokryta w całości przez dealera.

64AB4590-1710-4DD5-A963-906D21247DFC.jpeg
Magic
Plik ściągnięto 1317 raz(y) 130,95 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bronek 
Kombatant

Pomógł: 31 razy
Dołączył: 06 Cze 2013
Piwa: 477/990
Skąd: Ooo
Wysłany: 2019-07-13, 16:47   

:bukiet: . U mnie też nie ma głównego wyłącznika, tylko wielki bezpiecznik.
Budżetowy McLouis miał.
Całe szczęście, że reszta jest w miarę rozsądnie umieszczona. Niemniej lipe odstawiają w tej branży niemal wszyscy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
DI STEFANO 
weteran

Twój sprzęt: Camper z lekkim samochodzikiem
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Paź 2008
Piwa: 72/70
Skąd: tam gdzie lepiej
Wysłany: 2019-07-14, 11:43   

Fajnie, że temat (w części) ogarnięty.
Myślę, że nie pozostawisz tej sprawy bez wyciągnięcia konsekwencji wobec winnych.
Przecież oni sprawili Tobie i Rodzinie ogrom stresu.
A na dziś
życzę miłego, aktywnego i bezstresowego odpoczynku .

Pozdrawiam :spoko
Stefan
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
jarekvolvo 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Toyota Hiace 1983, zabudowa Feriela Oase
Dołączył: 21 Sty 2019
Piwa: 13/25
Skąd: Milanówek
Wysłany: 2019-07-14, 11:55   

Tak się zastanawiam... może idę za daleko... ale myślę nad awaryjnym, natychmiastowym odłączniku akumulatora, dostępnym "zewsząd"... . Czyli coś na wzór starych tramwajów czy autobusów - linka biegnąca wokół wnętrza budki, połączona ze zworą odłącznika ? Szarpnięcie gasi prąd ? Może chociaż duże, czerwone odłączniki w łatwo dostępnych miejscach - jak na maszynach, windach etc., guziki "Emergency stop" ??
Co sądzicie ? Bo jeden, w okolicy baterii... w panice można do niego "nie trafić" :zimno
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pean011 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Pastylka
Dołączył: 14 Maj 2018
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2019-07-14, 12:37   

Może nie wygląda to najbardziej estetycznie ale jest zaraz przy wejściu. Inaczej trudno to by było ukryć.

727DA3F3-BA3C-4107-9B4D-6D346C84A66F.jpeg
Wyłaczniki
Plik ściągnięto 15 raz(y) 112,96 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
VirMan 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Custom na bazie Peugeot J5
Nazwa załogi: CamperDiem
Dołączył: 26 Sie 2017
Piwa: 12/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-07-17, 18:24   

Widziałem już kilka instalacji i niestety im nowsze tym bardziej "Drutowane". sam teraz robię sobie projekt energobloku inteligentnego, i powiem że temat wysokoprądowych zabezpieczeń nie jest łatwy. a traktowany bardzo po macoszemu w kamperach i tym podobnych. Dla porównania wklejam prototypowe sterowanie i główny element wykonawczy z bieżącego projektu. jak ktoś rozbierał energobloki to może porównać jak podszedłem do problemu ;)

_________________
Kamperkuję, podróżuję, zdalnie pracuję, chętnie się spotkam lub przygarnę ciekawą osobę na jakiś wypad :)
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
pean011 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Pastylka
Dołączył: 14 Maj 2018
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2019-07-17, 19:05   

Niestety chyba ekonomiści weszli na linie produkcyjne i mamy tego efekty. Teraz technik od mojego dealera przegląda wszystko co przychodzi z fabryki. Takie same, a nawet gorsze numery niż u mnie. Cześć kabli z od nowości z uszkodzoną izolacją na ostrej blasze szoferki lub foteli. To jest tylko kwestia czasu. Czy naprawdę jak w PRL musimy rozkręcać nowe auto z fabryki i składać od nowa by nie mieć problemów? Ile trzeba wydać kasy by mieć spokój? Poprawianie fabryki to jakaś paranoja. Ja w tej chwili mam odłączony EB od 230 a solary i przetwornica pełnią funkcję ładowarek i tyle. W końcu wiem ile A wchodzi a ile wychodzi z aku. Znam prądy ładowania. Wiem czy coś mi nie żre prądu bez sensu. W końcu to działa. Tylko czemu takim kosztem. Jakbym chciał kupić zestaw do samodzielnego montażu tobym tak zrobił od początku. Teraz wiem gdzie patrzeć. Gdzie są wiązki. Gzie mogą być problemy. Umiem przeliczać straty na kablach, przekroje, dobierać bezpieczniki, jestem ekspertem z rodzajów izolacji, umiem zaciskać końcówki na przewodach 95 mm2. Tylko ja jestem lekarzem. Po cholerę mi to. To ma działać i tyle. To nie kosztuje w końcu grosze.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
VirMan 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Custom na bazie Peugeot J5
Nazwa załogi: CamperDiem
Dołączył: 26 Sie 2017
Piwa: 12/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-07-17, 19:08   

pean011, sedno ;) Mnie dłubanie bawi przynajmniej ale większość niestety cierpi w dzisiejszej rzeczywistości korpokracji. Jkaby wzorem USA sądy sprawnie dawały adekwatne odszkodowania to szybko by się poprawiło jak i tam. W stanach nie do pomyślenia jest takie coś.
_________________
Kamperkuję, podróżuję, zdalnie pracuję, chętnie się spotkam lub przygarnę ciekawą osobę na jakiś wypad :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2019-07-17, 21:23   

Niczego nowego nie dodam ale często właściciele swoich cacek doskonale znający się na elektryce bo zdążyli kilkakrotnie zabrać głos w temacie na forum, samodzielnie montują w swoich kamperach przewody i urządzenia o których montażu i działaniu nie mają zielonego pojęcia. Ale innym się udało więc im też udać się musi. Mam kilka zdjęć z kampera w którym własnoręcznie rządził właściciel Niemiec - pedant i założę się o flaszkę, że wielu forumowiczów znajdzie tu elementy dobrze im znane z ich pojazdów. Przy okazji: prawidłowo dobrany przewód to niekoniecznie przewód o dużym przekroju a właściwie ułożony obejdzie się bez peszla.
Główna listwa zasilająca

Dodatkowa listwa zasilająca

Tani transformator ale był jeszcze sprawny. Padł więc kamper znalazł się u mnie.

Podpisy pod zdjęciami moje.
Kamper przyjechał do mnie o własnych siłach i o własnych siłach odjechał.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
VirMan 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Custom na bazie Peugeot J5
Nazwa załogi: CamperDiem
Dołączył: 26 Sie 2017
Piwa: 12/15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-07-18, 08:00   

Może zróbmy wątek Drut Legends ;) Wygląda strasznie ale przynajmniej zaizolowane. Chociaż wsówek się boję ogólnie - potrafią wypadać przy wstrząsach :)
_________________
Kamperkuję, podróżuję, zdalnie pracuję, chętnie się spotkam lub przygarnę ciekawą osobę na jakiś wypad :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lepciak 
weteran

Twój sprzęt: FIAT Ducato 2,5TD Burstner
Nazwa załogi: lepciaki
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Piwa: 61/39
Skąd: Gdańsk-Oliwa
Wysłany: 2019-07-18, 15:23   

VirMan napisał/a:
Chociaż wsówek się boję ogólnie - potrafią wypadać przy wstrząsach :)
Mój kamper ma 28 lat i nic w nim nie wypada przy wstrząsach. Co prawda nie wszystkie wsuwki łączyłem osobiście ale pilnuję aby połączenia wsuwane wykonać starannie. I później nie ma strachu i brak ogólnego bólu.
_________________
lepciak
''A najwięcej do powiedzenia mają Ci, którzy przeważnie nic nie mają do powiedzenia''
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***