Tuning silnika na hamowni, warto |
Autor |
Wiadomość |
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2019-06-20, 10:41
|
|
|
No to dlaczego stoczył mi się na złomie? Gdzie w konsekwencji spotkał się z sztaplarką
Zostawiłem na 1Auto, wyłączyłem zapłon, wyjąłem kluczyk i wyszedłem, nie zamykając.
Endi czy to dotyczy trybu manualnego? Czy obu? |
|
|
|
|
|
Endi
Kombatant
Twój sprzęt: LaLunia II / Mobilvetta K-yacht MH 85
Nazwa załogi: PaPi Team
Pomógł: 18 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Piwa: 315/483 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2019-06-20, 12:24
|
|
|
Bronek napisał/a: | ...
Endi czy to dotyczy trybu manualnego? Czy obu? |
Skrzynia w trybie automatu po zatrzymaniu pojazdu sama zredukuje do jedynki i po wyłączeniu silnika pozostanie na nim. W manualnym trybie zostawiasz na jedynce i potwierdza na wyświetlaczu ikonka. Sam nie wyskoczy.
Przebieg ponad 53 tyś i bez problemu. |
_________________ Najpiękniejsze hobby świata ! |
|
|
|
|
kolmen
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ford Transit
Nazwa załogi: ognista pieczara
Dołączył: 02 Maj 2018 Piwa: 1/8 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2019-06-20, 12:43
|
|
|
Bronek napisał/a: |
Gentelmeni czyli m. In. Stander i ja o pieniądzach nie rozmawiamy
|
Do tej kategorii zalicza się chyba też Marcin z Cinsoftu
Kilka dni temu wysłałem zapytanie między innymi o koszty , dwa dni później dzwoniłem i oprócz info , że odpowiedź dostanę - nastała błoga cisza :
Mógłbyś przybliżyć kwotę jakiej mogę się spodziewać do zapłaty ? |
|
|
|
|
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 449/24 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2019-06-20, 13:06
|
|
|
Bronek napisał/a: | Jak to wszystko wygląda wagowo? Czyli papiery itd. |
Naczepa z Konar'u ta z hamulcem elektrycznym dla pickup'ów może mieć DMC max 5300 (ładowność około 4t).
Celowo kupiłem Raptora a nie np. jakąś Navarę, aby móc to ciągać na B+E.
W sumie te 4t nie potrzebne bo HomeBoat będzie sporo lżejszy , ale jak zostanie z tona może trochę więcej zapasu to się nie będę z tego powodu gniewał
Będę sobie mógł np. po amerykańsku kafle w łazience położyć ,a nie chudy laminat |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
joko
Kombatant
Twój sprzęt: Niesmann & Bischoff Ismove
Pomógł: 11 razy Dołączył: 17 Cze 2013 Piwa: 449/24 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2019-06-20, 13:15
|
|
|
Endi napisał/a: |
Co do jazdy pod górę w korku ...w skrzyniach automatycznych smrodu sprzęgła się nie czuje |
W automatycznych tak, w zautomatyzowanych nie był bym taki pewien
Zautomatyzowane nie mają konwertera , stad m.in problemy ze staczaniem.
Tak czy inaczej, na pewno mniejsze problemy niż w manualu, ale wracając do głównego wątku, podniesienie mocy i momentu na pewno ułatwia pracę skrzyni bez względu na to czy automat czy zautomatyzowana. |
|
|
|
|
Rav
weteran
Twój sprzęt: Mobilvetta Kea
Nazwa załogi: Chmielki4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Maj 2014 Piwa: 145/22 Skąd: z prawilnego kraju
|
Wysłany: 2019-06-20, 13:56
|
|
|
joko napisał/a: |
... podniesienie mocy i momentu na pewno ułatwia pracę skrzyni bez względu na to czy automat czy zautomatyzowana. |
Z tym ułatwianiem pracy skrzyni to bym polemizował. Większy moment to większe obciążenie zarówno konwertera, jak i tarcz przy zmianach biegów (zwłaszcza przy zapiętym lock-up, gdzie konwerter już nie przejmuje części obciążeń). Mało tego temperatura oleju szybciej wzrośnie i większe ryzyko, że będziesz ją przegrzewał. Ba, część producentów skrzyń od razu podaje do jakiej mocy i momentu można ją stosować.
Często zdarzało się, że takie same skrzynie pakowane w modelu nie dawały sobie rady z mocniejszymi wersjami: patrz choćby X5, XC90. |
_________________ Byle do przodu |
|
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2019-06-20, 14:21
|
|
|
Endi napisał/a: | Bronek napisał/a: | ...
Endi czy to dotyczy trybu manualnego? Czy obu? |
Skrzynia w trybie automatu po zatrzymaniu pojazdu sama zredukuje do jedynki i po wyłączeniu silnika pozostanie na nim. W manualnym trybie zostawiasz na jedynce i potwierdza na wyświetlaczu ikonka. Sam nie wyskoczy.
Przebieg ponad 53 tyś i bez problemu. |
Musimy się spotkać. Kilka razy mniej przebiegu , to i kilka x gupszy jezdem i nigdy mi się nie chce sprawdzić. Tyle razy sobie obiecuję ale jak postawię w wiacie to już tracę ochotę..
Kur... to dlaczego trafił w sztaplarkę Głupieję.... Może nie wyłączyłem silnika? I wtedy daje na "Luz" aby nie trzymać na sprzęgle?
To było ważenie na złomie zaraz po zakupie i od tamtej pory, "strzeżonego PB strzeże", zawsze ręczny.
AD cena :
Pewnie zależy od silnika jego osprzętu, czasu poświęconego i uroku osobistego .
Dlatego najpierw wysłałem VIN, a potem dopiero zaczyna się rozmowa .
Sądzę, że nie powinienem zdradzać publicznie ceny jaką otrzymałem, gdyż zostałem "załatwiony" jak gdyby po znajomości.
Generalnie jak podają w internecie, ceny wahają się pomiędzy m/w 1000 a 2000 i to się potwierdziło. Dodam, iż się nie targowałem Bo zapłaciłem mniej o 300 zł brutto, niż miało być netto. A to netto, też było o 100zł mniej niż połowa podanej powyżej, rozpiętości cenowej, a ta chyba , to brutto.
Tak to ujmują takie sprawy księża i politycy
Tylko "dziewczynki przy drodze " o kasie mówią wprost. |
|
|
|
|
|
Endi
Kombatant
Twój sprzęt: LaLunia II / Mobilvetta K-yacht MH 85
Nazwa załogi: PaPi Team
Pomógł: 18 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Piwa: 315/483 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2019-06-20, 19:24
|
|
|
Bronek napisał/a: | Kur... to dlaczego trafił w sztaplarkę Głupieję.... Może nie wyłączyłem silnika? I wtedy daje na "Luz" aby nie trzymać na sprzęgle? |
Nowy camperek, nietypowa skrzynia, ważenie , emocje...trudno powiedzieć , stało się i jest nam przykro |
_________________ Najpiękniejsze hobby świata ! |
|
|
|
|
Endi
Kombatant
Twój sprzęt: LaLunia II / Mobilvetta K-yacht MH 85
Nazwa załogi: PaPi Team
Pomógł: 18 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Piwa: 315/483 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2019-06-20, 19:27
|
|
|
Bronek napisał/a: | Tylko "dziewczynki przy drodze " o kasie mówią wprost. |
Nie mniej przed tym - pytają...w ruku ? ili w paszczu ?
|
_________________ Najpiękniejsze hobby świata ! |
|
|
|
|
|
zbyszekwoj
Kombatant
Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/221 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-06-20, 20:06
|
|
|
Endi napisał/a: | ..w ruku ? |
Andrzeju, coś źle zrozumiałeś. |
|
|
|
|
Endi
Kombatant
Twój sprzęt: LaLunia II / Mobilvetta K-yacht MH 85
Nazwa załogi: PaPi Team
Pomógł: 18 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Piwa: 315/483 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2019-06-20, 20:41
|
|
|
zbyszekwoj napisał/a: | Endi napisał/a: | ..w ruku ? |
Andrzeju, coś źle zrozumiałeś. |
Ach ty świntuszku, doświadczyłeś w PISdu ? |
_________________ Najpiękniejsze hobby świata ! |
|
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2019-06-20, 21:37
|
|
|
"Ja" się kiedyś spytałem, bo deszcz padał... (fonetycznie) : "Podwieśćcie"
"Nie po trzystac. Otworzyła parasol...odojechałem, bo nie zrozumiałem o co babie chodzi
AD Kamper, racja, że wrażenie i emocje.. I odruchy z automatów normalnych.
I chyba zostawiłem z włączonym silnikiem? Ale raczej to drugie..
To by było nawet logiczne. Skoro to pseudo automat i trzyma na sprzęgle, to może po pewnym czasie zrzuca gdy silnik chodzi? . Zresztą po pewnym czasiec "pipka" jak stoi na biegu z zapłonem? |
|
|
|
|
|
zbyszekwoj
Kombatant
Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/221 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-06-21, 16:44
|
|
|
Endi napisał/a: | doświadczyłeś w PISdu ? |
Doświadczam codziennie, mam nadzieję tylko do jesieni. |
|
|
|
|
Andrzej 73
Kombatant lawendowy
Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 257/70 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2019-06-21, 18:27
|
|
|
zbyszekwoj napisał/a: | Doświadczam codziennie, mam nadzieję tylko do jesieni. |
Pytanie do której? Zapewniam Was , że nie do najbliższej. Niestety.
|
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
|
Endi
Kombatant
Twój sprzęt: LaLunia II / Mobilvetta K-yacht MH 85
Nazwa załogi: PaPi Team
Pomógł: 18 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Piwa: 315/483 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2019-06-21, 23:40
|
|
|
Bronek napisał/a: | To by było nawet logiczne. Skoro to pseudo automat i trzyma na sprzęgle, to może po pewnym czasie zrzuca gdy silnik chodzi? . Zresztą po pewnym czasiec "pipka" jak stoi na biegu z zapłonem? |
Jeśli silnik pracuje na wolnych obrotach na luzie, bieg sam się nie załączy, nie ma szans. W tych samych warunkach z załączonym biegiem również pojazd sam nie ruszy. Ruszy jak dodajemy gazu, tak jak w pełnym automacie.
Tylko w trybie startowym po naciśnięcie pedału hamulca skrzynia pozwala zmienić bieg lub na N. Jeśli wykonamy te czyności bez naciśnięcia hamulca system uruchamia info-sygnał dżwiękowy i przypomina z wyświetleniem co masz zrobić.
Pozostawiłeś na pracującym silniku na wadze bez ręcznego hamulca to się "rozbujał" i się powolutku stoczył.
Nawet gdyby był na biegu ale na ręcznym to by nie ruszył.
Dajmy już temu spokój ...było minęło
A co do tuningu silnika jestem jak najbardziej za . Fajnie jak się ma pewien zapas mocy i kamperek wtedy kiedy trzeba, reaguje bystro i zgrabnie.
Ale w zautomatyzowanej ...no jednak "odrobinę" delikatniej |
_________________ Najpiękniejsze hobby świata ! |
|
|
|
|
|
|